Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 06:20
Voor mijn toekomstige electrische lease auto, heb ik de optie om zelf een laadpaal plus backoffice te regelen of dit via de lease maatschappij af te nemen. Lease maatschappij doet het voor 2400 euro af te schrijven over 48 maanden maar ik ben toch ook eens zelf aan het uitzoeken, maar het is nogal een jungle en er zijn veel detail vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

Load balancer. Is deze er alleen om zogenaamd 'slim' te laden? Dus als mijn zonnepanelen veel opbrengen dan gaat ie de auto laden en houdt eventueel nog rekening met mijn verbruik in huis. En de load balancer kan zorgen voor langzamer laden, maar ik begrijp dat de verliezen dan ook relatief hoog zijn?

Maar als ik ivm dynamisch energie contract hier zelf intelligenter mee om kan gaan en 'm via Home Assistant zelf laat laden, heb ik dan nog een load balancer nodig? Of wordt dat te ingewikkeld en ik beter voor zo'n module zorgen?

Beste antwoord (via TheGabeMan op 11-10-2024 09:07)

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als je alles zelf kan en wil programmeren, dan hoeft de lader geen eigen oplossing te hebben.
Let dan wel op dat de paal extern aan te sturen is :)

Een alternatief is niet de paal maar de auto automatiseren, dat geeft soms wat meer flexibiliteit (bv met minder dan 6A laden) maar is foutgevoeliger door de cloudafhankelijkheid.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als je alles zelf kan en wil programmeren, dan hoeft de lader geen eigen oplossing te hebben.
Let dan wel op dat de paal extern aan te sturen is :)

Een alternatief is niet de paal maar de auto automatiseren, dat geeft soms wat meer flexibiliteit (bv met minder dan 6A laden) maar is foutgevoeliger door de cloudafhankelijkheid.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 06:20
Dank voor je antwoord