Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenkie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoe verbind ik mijn pc in kamer 1 met mijn Samsung Neo QLED 8K 65QN800C zonder kwaliteitsverlies (woonkamer)?

Ik wil mijn pc met een gigabyte geforce rtx 2070 8gb in kamer 1 verbinden met mijn Samsung Neo QLED 8K 65QN800C (2023) in de woonkamer. Ik heb een 30-meter Powteq HDMI 2.1-kabel gekocht, maar deze werkt niet zoals verwacht. Blijkbaar ondersteunt mijn grafische kaart geen HDMI 2.1, wat vreemd is omdat dezelfde kabel wel goed werkt met mijn zeer oude laptop.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
  • Alle drivers, Windows en BIOS geüpdatet
  • Andere HDMI-kabel getest (Deze werkt maar... te kort en geen hoge kwaliteit)
  • Veel YouTube-video's bekeken, maar zonder succes
Vraag: Weet iemand hoe ik dit wel werkend krijg? Doe ik iets verkeerds of is dit überhaupt niet logisch? Wat is de beste manier om een stabiele, hoge kwaliteit video- en game-ervaring te krijgen over een afstand van 10-30 meter vanaf mijn PC naar de tv?

Ik overweeg een DisplayPort naar HDMI 4K 60Hz-adapter, maar weet niet of dit de juiste oplossing is. Ik wil liever 120Hz. Heeft iemand ervaring met lange afstanden tussen pc en tv? Alle tips zijn welkom, want ik weet het niet meer. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Shenkie op 10-10-2024 19:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat voor games speel je? Want een Chromecast (of Nvidia Shield) kan dit ook, maar heeft wel wat vertraging.

Alternatief is een range extender, maar hdmi is niet gemaakt voor meer dan meter of 10.

https://qnected.nl/advies/maximale-lengte-hdmi-kabel/ hier melden ze max 7 meter als je rgb wilt (dat wil je voor gaming).

Staat ook meteen de enige echte oplossing : optical fibre HDMI kabel . (Maw glasvezelkabel met hdmi).

Die krengen zijn alleen wel erg duur. (50 euro voor 15 meter).

[ Voor 44% gewijzigd door 99ruud99 op 10-10-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:20
Een hedendaags praktischere oplossing is om de game PC als host te gebruiken en met een lokale client te verbinden. Dan regel je alles namelijk over LAN. Kwalitatief vaak toch voordeliger dan werken met lange HDMI kabels, welk veelal kampen met kwaliteit verlies bij degelijke prijzen. En lost ook probleem van peripherals op.

Steam Link en Moonlight zijn de meest voor de hand liggende opties.

Je PC draait dan gewoon als cloud gaming host op eigen netwerk.