"Je hebt geen toegang tot categorie 6."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Centraal aanbiedingen topic v2.0: message 80355534

Ik krijg er af en toe een melding van en dan kijk ik even. Nu kreeg ik de melding en toen ik er op klikt:
Je hebt geen toegang tot categorie 6.

De post die je op hebt opgevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten gedeelte. Mogelijk is de post verwijderd.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)
Dit is denk ik een bug?

Edit: Als ik het topic met de hand opzoek werkt de link weer wel: Centraal Aanbiedingentopic V2.0
Mogelijk een verkeerde actie om te tonen dat het afgesloten is?

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn.C.V op 10-10-2024 10:24 ]

Complimentje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is waarschijnlijk een verwijdert bericht, dan kunnen alleen gebruikers met bepaalde rechten er nog bij, meldingen van dergelijke berichten worden echter niet verwijdert.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 10-10-2024 10:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

lijkt mij verplaatsen van een post naar gedeelte voor Mods om te beoordelen.
maar kan het mis hebben.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Hm als ik het topic zoek en daarna open en naar de laatste pagina ga krijg ik wel weer alles ja: Centraal Aanbiedingentopic V2.0

Dan is het misschien niet helemaal een bug, maar een erg verwarrende reactie. Zelfs als de laatste message verwijderd is, maar daar wel naar gelinkt werd vanuit een notificatie, dan zou een redirect naar het hoofdtopic netter zijn. Of een melding met een linkje.

In ieder geval iets dat aangeeft wat er aan de hand is :P

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Daarom staat er ook dit bij de foutmelding:
De post die je op hebt opgevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten gedeelte. Mogelijk is de post verwijderd.
Het probleem is dat we technisch niet weten dat het om een verplaatst bericht gaat, en ook niet weten waar dat bericht oorspronkelijk vandaan kwam. Dat zou vast wel op te lossen zijn, maar kost meer moeite dan het waard is aangezien dit (als het goed is) niet zo vaak zal voorkomen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Maar een Reply heeft een Topic_id oid toch? Of worden forumberichten niet eerst soft-delete?

Nouja, het was iig erg verwarrend, leek in eerste instantie een bug. Ik verwacht niet een melding als deze als een reactie verwijderd is (een topic.. maybe, maar een enkele reply had ik het niet bij verwacht).

Maar geen paniek :)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Martijn.C.V schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:44:
Maar een Reply heeft een Topic_id oid toch? Of worden forumberichten niet eerst soft-delete?
Dat heeft 'ie. En daarom krijg je de melding 'geen toegang'. Want het topic id is niet meer wat het eerst was toen de notificatie gemaakt werd, het huidige topic staat in een ander forum deel waar je geen toegang toe hebt. Het is niet volledig weg. Er zijn meerdere besloten fora en het is het niet waard om per forum een andere foutmelding te tonen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik krijg die melding, of een vergelijkbare melding ook wel eens. Blijkbaar zit ik dan nog in een topic wat daarna ineens verhuisd is naar de huiskamer waar ik geen toegang toe heb.

Toegang gevraagd. Niet gekregen en ook geen motivatie waarom niet. Maar het topic werd wel terug geplaatst naar een categorie waar ik het weer kon zien. Was een popcorn topic maar werd helaas snel daarna gesloten ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
offtopic:
@wodkabuikje, wat betreft jouw HK-XS, check het mailadres wat aan jouw account hangt. Daar is zaterdag 13 juli 2024 00:55 een bericht naar toegestuurd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:09

3_s

Ik vind dat ook een heel onduidelijke melding.
Wat is categorie 1 tot 5 dan? Is er ook nog een 7 of 8?

Zegt gewoon dat de post verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
3_s schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:27:

Het kan ook zijn dat het topic tijdelijk even verschoven is om op te schonen. Daarom staat er dus dat de post MOGELIJK is verwijderd.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

3_s schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:27:

Dat zijn gewoon de verschillende categorieen die je op de hoofdpagina van het forum ziet. Als je daarop gaat staan met je muis en dan kijkt naar de URLs, dan zie je dat ze allemaal een nummertje hebben. Er zijn, zoals aangehaald, fora die besloten zijn en niet zichtbaar zijn. En omdat de naam soms te veel kan weggeven kiest men er dus voor om het nummer te tonen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:09

3_s

SmurfLink schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:34:
[...]

Het kan ook zijn dat het topic tijdelijk even verschoven is om op te schonen. Daarom staat er dus dat de post MOGELIJK is verwijderd.
Er zijn sowieso betere teksten mogelijk dan ik zei, maar die categorie maakt het gewoon verwarrend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

Eigenlijk is het een heel beroerd geschreven foutmelding.

De gebruikers die hem krijgen (normale users) hebben niets aan de informatie, die zijn niet op de hoogte van categorieën, en laat staan de interne nummers.

De gebruikers die wat aan interne nummers zijn veelal mods en hebben vaak toegang, en zullen de melding dus zelden krijgen.

Als je hem herschrijft als:

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed, categorie: 6)
Dan staat er voor de gene die de melding het vaakst krijgt alle relevante informatie er meteen in: je hebt geen toegang.

En als er toch debugging nodig is staat het op een plek waarvan de normale gebruiker weet dat het niet voor hem relevant is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Blijkbaar ben ik niet de enige die in de war was, maar de oplossing is redelijk simpel volgens mij. Als ze de melding uitbreiden met iets als het volgende lost dat volgens mij het meeste wel op:
Dit kan mogelijk zijn omdat:
- De post/topic is verwijderd
- De post/topic is (tijdelijk) verplaatst, dit kan ook zijn ter moderatie
- Het topic is verplaatst naar een forum waar jij niet bij kan
Dan kun je als gebruiker nog steeds niet zo veel, maar maak je een kans om te snappen wat er is.

(En ongetwijfeld is "Categorie 6" niet een type error, maar letterlijk een categorie met ID=6)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 12:26
Kickje, ik wilde toevallig een zelfde bugmelding doen, maar kwam deze al tegen.

Bovenstaande suggesties voor het beter schrijven van de foutmelding lijkt me inderdaad een goede toevoeging aangezien het bij mij ook al meerdere malen voor verwarring zorgden.

Het valt me ook op dat de link naar de notificatie gaat. En vervolgens geredirect wordt naar het bericht. Wellicht een optie om te bekijken of het bericht waar naartoe geredirect wordt beschikbaar is. Indien dat niet het geval is, puur naar het topic zelf redirecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laurensius88 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:07:
Kickje, ik wilde toevallig een zelfde bugmelding doen, maar kwam deze al tegen.

Bovenstaande suggesties voor het beter schrijven van de foutmelding lijkt me inderdaad een goede toevoeging aangezien het bij mij ook al meerdere malen voor verwarring zorgden.

Het valt me ook op dat de link naar de notificatie gaat. En vervolgens geredirect wordt naar het bericht. Wellicht een optie om te bekijken of het bericht waar naartoe geredirect wordt beschikbaar is. Indien dat niet het geval is, puur naar het topic zelf redirecten?
Voor dat laatste punt quote ik een ontwikkelaar die uitlegde dat het niet meer te achterhalen is waar een post eerst stond:
crisp schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:41:
Daarom staat er ook dit bij de foutmelding:

[...]

Het probleem is dat we technisch niet weten dat het om een verplaatst bericht gaat, en ook niet weten waar dat bericht oorspronkelijk vandaan kwam. Dat zou vast wel op te lossen zijn, maar kost meer moeite dan het waard is aangezien dit (als het goed is) niet zo vaak zal voorkomen...

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1