[Horaco ZX-SWTGW218AS] Niet meer benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:50
Ik heb 3 Horaco ZX-SWTGW218AS switches waarvan er eentje zomaar uit het niets een ' domme' switch is geworden. IP adres 192.168.2.1 en dus de admin page is niet meer benaderbaar. Alles gedaan wat maar in me op kwam, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heeft support van Horace via een Anydesk verbinding (ja, op een afgeschermd netwerk :-)) van alles geprobeerd, maar die kwamen er ook niet meer op.
Ze vroegen me ook om Wireshark te installeren zodat ze konden kijken of er nog 'leven' in de switch zat. Helaas. De switch is nu een soort repeater.
Maar toen ze daar mee bezig waren vroegen ze mij wat adres 192.168.2.60 was. Aangezien alleen de laptop en de switch op het netwerk zaten, had ik ook geen idee. Ik heb nu zelf nog eens gekeken en er is inderdaad een constant ARP request naar het 2.60 adres. Ook op mijn normale netwerk zie ik het ook. 2.60 wordt niet gebruikt op mijn netwerk. Even opgezocht waar het 2.60 adres ook voor gebruikt wordt en het is dus een veel gebruikt adres voor admin pages van routers.
Iemand enig idee wat en waarvoor dit is of kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Villager schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:45:
Maar toen ze daar mee bezig waren vroegen ze mij wat adres 192.168.2.60 was. Aangezien alleen de laptop en de switch op het netwerk zaten, had ik ook geen idee.

Ik heb nu zelf nog eens gekeken en er is inderdaad een constant ARP request naar het 2.60 adres.

Ook op mijn normale netwerk zie ik het ook. 2.60 wordt niet gebruikt op mijn netwerk.

Even opgezocht waar het 2.60 adres ook voor gebruikt wordt en het is dus een veel gebruikt adres voor admin pages van routers.

Als je dat kan zien dan kan je toch ook zien wie dat IP adres opvraagt :?

Stuk makkelijker zoeken daarna ;)

Ik gok iets van software op je Laptop of een verkeerd verstuurd adoption address richting een Controller voor netwerkapparatuur of zo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 20:00
Ik heb 3 Horaco ZX-SWTGW218AS switches waarvan er eentje zomaar uit het niets een ' domme' switch is geworden. IP adres 192.168.2.1 en dus de admin page is niet meer benaderbaar. Alles gedaan wat maar in me op kwam, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heeft support van Horace via een Anydesk verbinding (ja, op een afgeschermd netwerk :-)) van alles geprobeerd, maar die kwamen er ook niet meer op.
Ze vroegen me ook om Wireshark te installeren zodat ze konden kijken of er nog 'leven' in de switch zat. Helaas. De switch is nu een soort repeater.
Maar toen ze daar mee bezig waren vroegen ze mij wat adres 192.168.2.60 was. Aangezien alleen de laptop en de switch op het netwerk zaten, had ik ook geen idee. Ik heb nu zelf nog eens gekeken en er is inderdaad een constant ARP request naar het 2.60 adres. Ook op mijn normale netwerk zie ik het ook. 2.60 wordt niet gebruikt op mijn netwerk. Even opgezocht waar het 2.60 adres ook voor gebruikt wordt en het is dus een veel gebruikt adres voor admin pages van routers.
Vreemd en jammer dat de switch defect is. Krijg je een nieuwe toegestuurd? 2.60 is geen bekend adres. Je moet dus verder op onderzoek uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
TumTum schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:11:
[...]

Vreemd en jammer dat de switch defect is. Krijg je een nieuwe toegestuurd? 2.60 is geen bekend adres. Je moet dus verder op onderzoek uit.
Ik heb een filmpje (?) van de switch op moeten sturen naar hun after sales. Hoop maandag wat te horen. Ga er wel van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
nero355 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:13:
[...]

Als je dat kan zien dan kan je toch ook zien wie dat IP adres opvraagt :?

Stuk makkelijker zoeken daarna ;)

Ik gok iets van software op je Laptop of een verkeerd verstuurd adoption address richting een Controller voor netwerkapparatuur of zo...
Je opmerking heeft me in de goeie richting gestuurd. Het is de Proxmox server die het verstuurd en ik heb inderdaad een niet actieve container met adres 2.60. Het blijft vreemd om dit terug te zien op een afgescheiden netwerk met alleen die switch en de laptop, maar goed. Ik snap het nu.
Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Villager schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:29:
Je opmerking heeft me in de goeie richting gestuurd.

Het is de Proxmox server die het verstuurd en ik heb inderdaad een niet actieve container met adres 2.60.
:)
Het blijft vreemd om dit terug te zien op een afgescheiden netwerk met alleen die switch en de laptop, maar goed.
Ik snap het nu.

Thanks! ;)
Dan zou je eens goed moeten kijken naar je netwerkinstellingen op die Proxmox Server want dit klinkt alsof er iets ergens "weglekt" waar het niet zou moeten :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daansan378
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Zelf heb ik een 4x en 8x switch met dezelfde hardware.
Hier vind je een community waar ervaringen worden gedeeld:
https://forums.servetheho...-1-10gb-sfp.41571/page-21 en
https://forums.servetheho...ms-with-dacs.40767/page-7

Via de eerste link kan je lezen dat anderen hier ook last van hebben. Er worden ook 'oplossingen' aangedragen.
Wellicht dat je er iets aan hebt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Villager schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:29:
[...]
Het is de Proxmox server die het verstuurd en ik heb inderdaad een niet actieve container met adres 2.60. Het blijft vreemd om dit terug te zien op een afgescheiden netwerk met alleen die switch en de laptop, maar goed. Ik snap het nu.
Dan is jouw afgescheiden netwerk niet zo afgescheiden als je denkt _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lethalis schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:44:
[...]

Dan is jouw afgescheiden netwerk niet zo afgescheiden als je denkt _O-
Komt vast door het inzetten van unmanaged (/niet VLAN aware) switches in een omgeving met VLANs. No sh*t dat alle verkeer, met of zonder VLAN, rucksichloss over alle poorten heen, gaat.

* RobertMe heeft ook wat getwijfeld over 2,5Gbit/s tussen router NAS en servertje, maar gezien router 4 poorten heeft, de NAS Intel AMT doet en dat alleen werkt met de (1Gbit/s) onboard Intel adapter en het servertje ook maar 1Gbit/s heeft zou de keuze dan vallen op een los netwerkje waarbij deze drie apparaten via een domme switch onderling verbonden worden en het overige verkeer via de bestaande bekabeling / infrastructuur zou blijven gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Villager
nero355 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:56:
[...]

:)

[...]

Dan zou je eens goed moeten kijken naar je netwerkinstellingen op die Proxmox Server want dit klinkt alsof er iets ergens "weglekt" waar het niet zou moeten :?
Ben er inmiddels achter wat er aan de hand was. .60 is het IP adres van een niet actieve Wazuh server. Op de laptop draaide nog een Wazuh-agent die naar de server aan t roepen was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355

nero355

nero355 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:13:
Ik gok iets van software op je Laptop
Villager schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:30:
Ben er inmiddels achter wat er aan de hand was.

.60 is het IP adres van een niet actieve Wazuh server.
Op de laptop draaide nog een Wazuh-agent die naar de server aan t roepen was.
:> w00t! :*)

* nero355 is helderziend !!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
Wat denken jullie? Ik kan de switch terugsturen ter reparatie. Zoals ik het nu inschat hoeven ze 'm alleen opnieuw te flashen en dan is hij weer oké. Kosten zijn 21 euro voor de retourzending en is 't nog maar de vraag of de switch op z'n bestemming aankomt. Doen? Of is 't toch verstandiger m'n verlies te nemen en gewoon een nieuwe switch te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
Villager schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Wat denken jullie? Ik kan de switch terugsturen ter reparatie. Zoals ik het nu inschat hoeven ze 'm alleen opnieuw te flashen en dan is hij weer oké. Kosten zijn 21 euro voor de retourzending en is 't nog maar de vraag of de switch op z'n bestemming aankomt. Doen? Of is 't toch verstandiger m'n verlies te nemen en gewoon een nieuwe switch te bestellen?
Zie trouwens net dat ik voor 1 euro extra het pakketje aangetekend kan versturen waarbij ik 50 euro vergoeding krijg bij verlies of beschadiging. De geadresseerde moet tekenen voor ontvangst. Betere optie?

update: deze vlieger gaat niet op. Ze willen dat ik de waarde op niet meer dan $15 zet omdat ze anders ' high customs taxes' moeten betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Villager op 09-10-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Villager Gewoon doen joh! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
@Villager je kunt het proberen, maar wat je zelf zegt; blijft een risico. Aan de andere kant kunnen ze het ook onderzoeken.

Ik stap rustig over naar de unifi 2.5G switches nu ik weet dat ze managed worden met VLAN support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
Het is eigenlijk wel jammer in dit geval dat ik dezelfde range gebruik als de switch. Daarom geeft de switch wat netwerkproblemen. Anders kon ik 'm gewoon als unmanaged switch inzetten.
Nu geeft hij een duplicate ip address error.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdWMXWBT9ZKfqJudFjKkyuGaBLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SoEAFt7fhF6WkjYwzN6jnLs1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
TumTum schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:56:
@Villager je kunt het proberen, maar wat je zelf zegt; blijft een risico. Aan de andere kant kunnen ze het ook onderzoeken.

Ik stap rustig over naar de unifi 2.5G switches nu ik weet dat ze managed worden met VLAN support.
Het onderzoek is al gedaan, zowel remote door hun via Anydesk als door mijzelf met Wireshark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Villager schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Het onderzoek is al gedaan, zowel remote door hun via Anydesk als door mijzelf met Wireshark.
Het was hardware toch? Of is de oorzaak gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
TumTum schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Het was hardware toch? Of is de oorzaak gevonden.
Of het een hardware- of softwarefout is weet ik niet goed, maar het lijkt erop dat de basis firmware nog in tact is. Vandaar dat er nog ' iets' van een response is op 192.168.2.1. Maar dat de software om de switch 'managable' te maken is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
Villager schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Update: Ik heb de switch dus opgestuurd naar Horaco China. Kosten: €22,50. Zij hebben de verzendkosten naar NL betaald.
Heb m eergisteren retour ontvangen in m inmiddels weer in gebruik. Werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Maar heb je nu nog steeds duplicate IP address in een verse PCAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kabouterplop01 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:25:
Maar heb je nu nog steeds duplicate IP address in een verse PCAP?
Nee, want hij pakt natuurlijk zijn Laptop met WLAN + LAN NIC of een PC twee LAN NICs erbij en configureert alles VOORDAT hij de Switch op zijn netwerk aansluit :P

/Flauw, maar is wel wat ik zou doen en vaak heb gedaan :Y) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

nero355 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:00:
[...]

Nee, want hij pakt natuurlijk zijn Laptop met WLAN + LAN NIC of een PC twee LAN NICs erbij en configureert alles VOORDAT hij de Switch op zijn netwerk aansluit :P

/Flauw, maar is wel wat ik zou doen en vaak heb gedaan :Y) :+
Same here, maar dat komt omdat dit soort dingen mijn werk waren vroegâh. Dan doe je dat wel eens fout, of laten we zeggen minder handig en leer je weer wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
Villager schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Update: Ik heb de switch dus opgestuurd naar Horaco China. Kosten: €22,50. Zij hebben de verzendkosten naar NL betaald.
Heb m eergisteren retour ontvangen in m inmiddels weer in gebruik. Werkt weer als vanouds.
Update2: Helaas is de switch weer stuk. Vanmorgen de stroom er even af en nu start hij helemaal niet meer op. Power led aan en system led snel knipperend en dat is het. Maar weer melden en hopelijk willen ze 'm nu wel vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
Villager schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:49:
[...]

Update2: Helaas is de switch weer stuk. Vanmorgen de stroom er even af en nu start hij helemaal niet meer op. Power led aan en system led snel knipperend en dat is het. Maar weer melden en hopelijk willen ze 'm nu wel vervangen.
Het kost even wat moeite, maar ben gewoon netjes blijven doen wat ze vroegen. Uiteindelijk zien ze nu ook geen mogelijkheden meer, dus ze sturen een nieuwe op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
Moet je daar nog iets speciaals voor doen dat ze een nieuwe opsturen? ik heb namelijk 2x een 215as van horaco die achter elkaar het issue met een blinking system led hebben :'(
Pagina: 1