Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:11
Maandag onze EV gekregen (Kia Niro EV), en gisteren aan de lader.

Uitgesteld laden ingesteld op 23:00 tot 6.00.

Nu viel me vanmorgen op de de hele groepenkast behoorlijk warm is, en de ELAMAT/groep van de laadpaal echt heet is. De kabel die vanuit de groepenkast komt is ook behoorlijk warm.

Het gaat om een 1fase aansluiting, 32A.
De laadpaal is afgezekerd op 25A.
De laadpaal geeft aan dat ie op 7.2kW laad.

Iemand die me gerust kan stellen? 😉

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45
7200/230 = 31.3A.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59
@hansie_k
Als je na 1x laden dit al constateert kan je beter op termijn je groepenkast laten aanpassen.
Sowieso is upgraden naar een 3-fase aansluiting handig met een EV en wellicht in de toekomst een warmtepomp.
Kan je mooi een aparte groep en bekabeling speciaal voor een laadpaal laten aanleggen. Heb je ook de mogelijkheid om met 11kW te gaan laden.

Zou mij niet direct zorgen gaan maken, elektronica mag gewoon warm worden. Maar hierdoor gaat het wel een stuk harder slijten allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:03
Wat @jadjong al aangeeft, je overbelast de 25A automaat en dan komt het thermische trip-element in werking.
Deze werkt door warm te worden.

Als er niet met momentschroevendraaiers is gewerkt kan dit ook significante extra contactverliezen geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Als hij met 7.2kw aan het laden is, dan is hij dus niet afgezekerd op 25a.

25Ax 230v = 5700 watt wat er maximaal uit kan komen. Jouw laadpaal zit dus al aan de max van je aansluiting en is dus niet selectief. Kans is groot dus dat als je een vaatwasser of kookplaat aanzet, dat je hoofdzekering eruit klapt.

Die aardlek had er eigenlijk al uit moeten springen als hij na x tijd meer vermogen aan het trekken is.

[ Voor 14% gewijzigd door Possible op 10-10-2024 07:52 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ja, dit is problematisch.

Is dit overigens in België?

In Nederland komt 32A aansluiting niet voor, het is 25A of 35A enkelfase.

25A zekeringen horen ook niet, en daardoorheen met 32A laden zoals hier gebeurt is absoluut niet goed. Welke beun heeft dat zo aangelegd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
Excuses,dat moet inderdaad 35A zijn.

In overleg is in de verder nieuwe groepenkast de 25A groep geplaatst voor de laadpaal.
Alles is aangesloten door een bedrijf dat eigenlijk alleen maar laadpalen doet.

Ik schakel de boel uit, en ga onderweg wel laden.

Zal vanavond thuis de specificaties nog even dubbele checken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-06 19:47
Als er iets echt heet is, dan verwacht ik een slecht contact. Probeer te vinden waar de hitte vandaan komt en draai die schoef een keer extra aan. Wel nadat je gezien hebt dat alles verder goed zit en goed contact maakt.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
Dus je laadt op een vermogen van 7,2 kW. Dat is bijna 32 ampère.
En je stroomsterktebeveiliging van deze groep is afgezekerd op 25 ampère.

Ja dan kan het dat je automaat niet afschakelt. En dus een te grote stroom loopt door de kabels stroomafwaarts van deze automaat tot aan de laadpaal. Een automaat is een mechanisch/elektrisch ding. Die kunnen sowiso een tijdje meer stroom aan dat wat er op staat. Afhankelijk van de karacteristiek die er op staat (meestal B of C) kan er afhankelijk van de hoeveelheid stroom en de duur ervan meer stroom door dan 25A.
Al lijkt het er op dat deze automaat niet gevoelig genoeg is.

Je kan er het beste voor zorgen dat je laadpaal niet hoger kan dan 25 A = 6kW.
Of je moet je kabels eenvoudig kunnen vervangen voor dikkere. Dat heeft de voorkeur

@Possible : De aardlekschakelaar heeft helemaal niets met deze situatie te maken. Die treedt in werking bij stroomverlies/lekkage naar aarde. Dit probleem heeft te maken met een te hoge stroomsterkte, daarvoor zijn de (stroomsterkte-)automaten.

@Noutie dat dacht ik ook. De schroeven moeten vast met 2 NM. Dat is best veel. Maar omdat de TS aangeeft dat ook de kabels heet worden is dit niet het probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door BovenHond op 10-10-2024 08:40 . Reden: dt + aardlek ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:50:
Die aardlek had er eigenlijk al uit moeten springen als hij na x tijd meer vermogen aan het trekken is.
Wat lekt er dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
Even rekening mee houden dat de eerste e-niro's een 7,2kw lader aan boord hebben. Dan heb je aan 3 fase laden niks, dus omzetten naar een 3 fase aansluiting heeft weinig zin, dan blijf je op 3,7 tot max 5kw hangen (bij 20 ampere).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:27
De laadpaal staat verkeerd ingesteld. Als de laadpaal met 25A is afgezekerd, dan moet die ook ingesteld zijn op maximaal 25A. Dat lijkt hier niet het geval aangezien er met bijna 32A geladen wordt. Dus even zorgen dat de instelling op de laadpaal aangepast wordt, of de laadsnelheid in de auto beperken tot 25A.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:07:
Excuses,dat moet inderdaad 35A zijn.

In overleg is in de verder nieuwe groepenkast de 25A groep geplaatst voor de laadpaal.
Alles is aangesloten door een bedrijf dat eigenlijk alleen maar laadpalen doet.
Dan heb je toch ook garantie vanuit dat bedrijf? Ik zou ze terug laten komen om het op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
Als het 25A afgezekerd is en je laadt continue met 25A zal de automaat vaak ook heel warm worden, kijk maar eens in de specsheets van de automaat. Ik zou dan om oververhitting te voorkomen de lader op max 23A zetten.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
adjego schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:50:
De laadpaal staat verkeerd ingesteld. Als de laadpaal met 25A is afgezekerd, dan moet die ook ingesteld zijn op maximaal 25A. Dat lijkt hier niet het geval aangezien er met bijna 32A geladen wordt. Dus even zorgen dat de instelling op de laadpaal aangepast wordt, of de laadsnelheid in de auto beperken tot 25A.
Het gaat om een wallbox van Alfen.
Via EVLaden.nl en Powerd app (die het sinds gisteren niet meer doet 🤔).
Zou ik daar zelf iets kunnen instellen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:03
@rvdgaag of bij 100% mag is afhankelijk van merk, maar je moet bij vrijwel alle merken de maximum rating omlaag halen als hij buren* heeft, of je moet 1/2 module spacers plaatsen.

*met automaten er strak naast koelt hij minder goed en riskeer je ongewenste trips

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 10-10-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:07:
[...]

Het gaat om een wallbox van Alfen.
Via EVLaden.nl en Powerd app (die het sinds gisteren niet meer doet 🤔).
Zou ik daar zelf iets kunnen instellen...?
Kan je zien wat het merk is van de groep die erbij geplaatst is?
Vaak willen dat soort bedrijven een goedkope groep pakken ipv. een a-merk. Scheelt maar een paar tientjes, maar als je veel palen installeert loopt het wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 13:01
Je kunt de auto meen ik ook instellen zodat die minder als 100% vraagt tijdens het laden (niet de max laadcapaciteit instelling), dan voorkom je ook dat de boel warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Er zou ook load balancing op de installatie moeten zitten, heb een sterk vermotdat die ook niet helemaal moet doen waar het voor ontworpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
De load balancing zorgt er voor dat de totale huishouding niet te veel af neemt van het net. Ofwel in jou geval niet boven de 35A uit komt.
Wanneer jij 's nachts weinig andere verbruikers aan hebt staan, zou de load balancing niks doen aangezien de 35A niet overschreden wordt.
Zou je bijv. nu tegelijk een oven, waterkoker, kookplaat en airco maximaal aan zetten en aan het laden bent, zou je de hoofdzekering te zwaar belasten. Op dit moment zou de loadbalancing er voor moeten zorgen dat de laadpaal wat minder vermogen vraagt (trager laden) zodat je niet meer als 35A totaal verbruikt.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-06 13:23
De auto is natuurlijk een flinke verbruiker en dus wordt het warm. Gelukkig zijn de toelaatbare temperaturen ook vrij hoog:
  • Afhankelijk van de isolatie in de kabels mogen de geleiders van die kabel onder normaal gebruik opwarmen tot 70 (PVC) of 90 °C (XLPE isolatie).
  • Alle aanraakbare delen moeten ook veilig zijn om aan te raken (dus onder 60°C).
  • De omgevingstemperatuur in de meterkast zelf blijft bij voorkeur onder de 40°C (bij hogere temperaturen zullen de automaten bij lagere stromen aanspreken dan je zou verwachten, en zullen kabels bij lagere stromen hun maximum temperatuur bereiken).
Ik kan je gerust stellen dat het redelijk veilig is. Maar helaas niet super bedrijfszeker, en ook niet helemaal volgens de regeltjes.

Je zegt dat je huisaansluiting 1x32A is. En de beveiliging van de laadpaal 25A.

Zoals hierboven al genoemd:
  • Zal de 25A automaat na verloop van tijd gaan aanspreken wanneer er continue op 7.2kW geladen wordt. (Bij minder dan 13% overbelasting slaat de automaat gegarandeerd niet af, en bij meer dan 45% gegaradeerd wel, na bepaalde tijd. 7.2kW is 31.3A oftewel 25% overbelast. De automaat zal dus misschien wel en misschien niet afslaan bij deze belasting.)
  • Zal de 32A huisaansluiting mogelijk worden overbelast als de loadbalancing zijn werk niet goed doet.
  • Zal het bij kortsluiting onzeker zijn of de huisaansluiting of de automaat van de laadpaal het eerste afschakelt (selectiviteit).
Bovendien:
  • Eis van de netbeheerder is dat de beveiliging na de hoofdzekering selectief is. Kort door de bocht zit er dan minimaal een factor van 1.6 tussen de waardes ervan. 32 / 25 = 1.28 dus dat voldoet helaas niet aan de regeltjes.
Wat te doen:
  • Lader instellen op lager vermogen (5.7kW)
Of als je ook aan alle regels wil voldoen:
  • Lader instellen op 3.7kW
  • Automaat vervangen door een van 16A

[ Voor 19% gewijzigd door Triggy op 10-10-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
rvrbtcpt schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:53:
Je kunt de auto meen ik ook instellen zodat die minder als 100% vraagt tijdens het laden (niet de max laadcapaciteit instelling), dan voorkom je ook dat de boel warm wordt.
Met de niro kun je dat zelfs per locatie instellen, zodat die thuis automatisch op minder vermogen laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Laatst online: 12-06 16:13
adjego schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:50:
Maar als de paal gezekerd is met 25A en laadt met 32A gebeurd er dan uberhaupt niet iets wat natuurkundig uitdaging is? Of het is zo'n nieuwe solid-state-zekering in de form van een dikke spijker :P

Complimentje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:27
Martijn.C.V schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Maar als de paal gezekerd is met 25A en laadt met 32A gebeurd er dan uberhaupt niet iets wat natuurkundig uitdaging is? Of het is zo'n nieuwe solid-state-zekering in de form van een dikke spijker :P
Nee hoor, want een automaat kan met een factor van 1,45 overbelast worden voor een langere tijd. Dit betekent dat een 25A automaat voor een langere periode rond de 36A aankan. Aangezien de auto laadt met ongeveer 31A zat dit voor een langere tijd kunnen, maar zoals TS al aangeeft wordt het allemaal heel warm wat begrijpelijk is.

Hier een plaatje van een automaat en wanneer deze door overbelasting afslaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuPNO-t6Rrn1IBGM3fk_H3iEoCM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sjOKyM5CfIAe12ZbqpPxxmgS.png?f=user_large

De laadpaal staat gewoon verkeerd ingesteld en is niet gematched met de gebruikte automaat van 25A. Pas je dit aan is het probleem grotendeels weg.

[ Voor 7% gewijzigd door adjego op 10-10-2024 11:41 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
barbarbar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Met de niro kun je dat zelfs per locatie instellen, zodat die thuis automatisch op minder vermogen laad.
Ik had al even door de instelling in de Connect app zitten bladeren, maar daar kan ik niks vinden.
Alleen, volgens mij, tot hoeveel procent hij laad.
Of is dit in de auto in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 13:01
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Ik had al even door de instelling in de Connect app zitten bladeren, maar daar kan ik niks vinden.
Zonder te gaan kijken is het volgens mij alleen in de auto als setting beschikbaar en niet via de App.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

De eerste e-niro versies kun je lang niet alles in de app instellen. In de auto kan dat wel, dat komt naar voren als je de EV knop indrukt. Dan kun je maximale % instellen, maar ook maximale vermogen op bepaalde locaties.

https://drive.google.com/...rn6QRFR1R3cSjZBuZrHB/view Handleiding, zie pagina 1-08, kopje laadbeheer.

https://gathering.tweaker...st_messages/1904968#links Tweakers forums met tips en tricks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
Allen zo ver bedankt.
In de auto zelf kan ik het maximale laadvermogen instellen: 100% 90% of 60%

Op afstand heeft de beheerder het maximale laadvermogen van de paal terug gebracht naar 5.8KW, en load balancing aan gezet.

Binnenkort even kijken of het nu goed gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:13
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:41:
Allen zo ver bedankt.

Op afstand heeft de beheerder het maximale laadvermogen van de paal terug gebracht naar 5.8KW, en load balancing aan gezet.
Maar waarom zou je dat willen, behalve als tijdelijke oplossing?
Je laadpunt dient zwaarder afgezekerd te worden zodat je met 7,4 kW (icm loadbalancing) laden kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 15:40
barbarbar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:31:
[...]

De eerste e-niro versies kun je lang niet alles in de app instellen. In de auto kan dat wel, dat komt naar voren als je de EV knop indrukt. Dan kun je maximale % instellen, maar ook maximale vermogen op bepaalde locaties.
TS heeft het over een Niro EV, en niet de e-niro. Locatie-afhankelijke laad-instellingen heb ik in mijn Niro EV ook nog niet gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
ASW1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Maar waarom zou je dat willen, behalve als tijdelijke oplossing?
Je laadpunt dient zwaarder afgezekerd te worden zodat je met 7,4 kW (icm loadbalancing) laden kunt.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar met grofweg een half jaar, max 1 jaar, ga ik verhuizen.
Dit soort kosten wil ik hier niet meer maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar met grofweg een half jaar, max 1 jaar, ga ik verhuizen.
Dit soort kosten wil ik hier niet meer maken.
Ehm, de installateur heeft de verkeerde automaat geplaatst en dient die te komen vervangen.
Niet op jouw kosten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@ASW1 wat ik begrijp is 5.8KW het maximale vermogen op een 25A groep/zekering.
Dit hebben ze nu aangepast, volgens hun gegevens moet dit kloppen zo...

Ik begrijp dat iedeyhet maximale er uit wil halen,maar volgens mij is dit nu vooral een veilige oplossing/zoals het hoort.

Of mis ik nu nog steeds iets...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
johan_L schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

TS heeft het over een Niro EV, en niet de e-niro. Locatie-afhankelijke laad-instellingen heb ik in mijn Niro EV ook nog niet gezien
Inderdaad. Ik las 7,2kw en ging er van uit dat het de eerste niro's zijn die in België geleverd zijn met 7,2kw lader. Maar met de Niro EV kun je inderdaad zowel 7,2kw laden op één fase als 11kw met 3 fasen.

Dat locatie afhankelijk instellen van limieten kan in de Niro EV inderdaad niet, en in de e-Niro wel. In de basis werkt het instellen van laadlimieten wel hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:48:
Je zit wel met selectiviteit, maar dat is geen harde eis.
Het laadpunt kan op een 35A aardlekautomaat, dan kun je op volledig vermogen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:50
hansie_k schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:48:
Dit hebben ze nu aangepast, volgens hun gegevens moet dit kloppen zo...

Ik begrijp dat iedeyhet maximale er uit wil halen,maar volgens mij is dit nu vooral een veilige oplossing/zoals het hoort.

Of mis ik nu nog steeds iets...?
Lijkt me te kloppen. Kijk er alleen niet raar van op als de boel nu nog steeds warm wordt. Want als je een tijdje 25A door je systeem gooit zal er altijd warmte ontstaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
redwing schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Lijkt me te kloppen. Kijk er alleen niet raar van op als de boel nu nog steeds warm wordt. Want als je een tijdje 25A door je systeem gooit zal er altijd warmte ontstaan.
Dat het warm wordt is geen probleem.
Dat is de kookgroep soms ook.
Er wordt best wat vermogen gevraagd, maar naar mijn idee klopt t zo meer.

Vanochtend was de installatie heet,dat kan niet kloppen of veilig zijn.

Het scheelt ook dat de load balancing nu aan staat (gecheckt...).
De laadpaal groep is afgezekerd met een B25 ALAMAT van Schneider.

[ Voor 5% gewijzigd door hansie_k op 10-10-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 16:40
Meten is weten... over wat voor temperaturen hebben we het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Shinoki schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:20:
Meten is weten... over wat voor temperaturen hebben we het...
Haha ja, goeie vraag.
Volgende weer laden, zal van t werk eens een IR temperatuurmeter mee nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shibal
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 16:43
Heeft die groep aan beide kanten wel een eenheid vrije ruimte? Of zit hij tegen/tussen andere groepen etc gepropt? Anders zou ik dat gelijk eens laten aanpassen. Groepen met langdurig zware belasting hebben baat bij wat extra ventilatie.

En als de kabel warm wordt misschien ook even nakijken wat voor een diameter het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:13
Shibal schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:02:
Heeft die groep aan beide kanten wel een eenheid vrije ruimte? Of zit hij tegen/tussen andere groepen etc gepropt? Anders zou ik dat gelijk eens laten aanpassen. Groepen met langdurig zware belasting hebben baat bij wat extra ventilatie.

En als de kabel warm wordt misschien ook even nakijken wat voor een diameter het is.
Klopt echter met langdurige hoge vermogens (PV, EV, TB) zou ik toch kiezen voor maximaal 80-85% belasting.
Ook met een eenheid ruimte heb je vaak geen ventilatie in de kast zelf.

[ Voor 199% gewijzigd door Jim423 op 10-10-2024 20:12 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hansie_k
Vannacht de Kia weer opgeladen.
Na ongeveer een uur aan de lader (+/- 5kw laden) was de groep 32gr.
Vanochtend even voor 6uur, als het laden stopt, was de groep 42gr.

In tegenstelling tot vorige keer voelde de kabel gewoon koel aan.

Pagina: 1