Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:29
m-vw schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Vind het maar een vreemde uitleg.
Jij kijkt toch naar de hoeken van de driehoek en niet naar hoe de driehoek in de ruimte gepositioneerd is? Of mis ik hier iets? (Waarschijnlijk wel :) )
Voor mij is het heel logisch wat de schuine zijde is, ongeacht de positie van de driehoek in de ruimte. Gewoon de zijde tegenover de rechte hoek.

Ik kan me zeker voorstellen dat het soms voor verwarring kan zorgen dus daarvoor helpt het aanpassen naar "langste zijde" wel weer.
Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat je een rechthoekige driehoek gewoon moet kunnen herkennen als zodanig, ongeacht of deze eruitziet zoals in het boek of compleet anders. Als je dat kan dan is het herkennen van de schuine zijde t.o.v. de rechte hoek ook niet zo ingewikkeld.

Het is een beetje hetzelfde als het concept dat sommigen compleet in de war raken als ze een vergelijking op moeten lossen met twee variabelen die niet x en y heten maar bijvoorbeeld u en t.

Daarnaast kunnen we het ook gewoon de hypotenusa noemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49
m-vw schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Dat is wat er op de de Wiki staat, dat heb ik zelf ook gelezen.
Maar als ik naar een driehoek kijk dan kijk ik niet naar de rotatie van de driehoek op een vlak maar naar de hoeken van de driehoek.
We komen terug op het begin van de discussie in dit topic, als je het te simpel maakt, wordt het voor sommigen te moeilijk 8)7

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bregweb schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

In het voorbeeld zijn de kortere zijdes horizontaal en verticaal perfect uitgelijnd, de lange zijde is dus de schuine zijde.

Maar als je de driehoek zodanig draait dat de schuine zijde perfect horizontaal/verticaal staat, kun je verwarring krijgen.

Maar als je het de langste zijde noemt, klopt het altijd, hoe je de driehoek ook draait.
Heeft echt weer iemand problemen gezocht waar die niet zijn blijkbaar :p
Schuine zijde is degene die niet aan een 90 graden hoek eindigt. Nu moet weer je alle zijdes gaan meten voordat je weet welke de langste is :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

Dido

heforshe

YakuzA schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:27:
Heeft echt weer iemand problemen gezocht waar die niet zijn blijkbaar :p
Schuine zijde is degene die niet aan een 90 graden hoek eindigt. Nu moet weer je alle zijdes gaan meten voordat je weet welke de langste is :p
Sowieso is dat altijd het probleem met ezelsbruggetjes. Dat hele SOSCASTOA/SOLCALTOA verliest heel snel zijn warde als je een keer met goniometrie gaat stoeien op een eenheidscirkel. Dan is cos x, sin y, en tan is y/x en is de raaklijn aan de cirkel.
Maar ja, dat herinner ik me ook weer niet direct van mijn schooltijd :P

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1 2 Laatste