Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Ik heb onlangs door De Vreeden KlimaService uit Amersfoort nieuwe Honeywell HCC100-zoneregelaars laten installeren, inclusief thermostaten per kamer en in de woonkamer een EvoHome-thermostaat die alle andere ruimtes kan aansturen. Alle ruimtes zijn voorzien van bedrade DT4M-thermostaten en in de badkamer een draadloze DT4R-thermostaat.

Het probleem dat ik heb, is dat de badkamerthermostaat de ketel niet lijkt aan te sturen, terwijl alle andere ruimtes wel goed werken. Op de EvoHome-thermostaat zie ik dat de badkamer warmte vraagt (warmtevraag 100%), maar de toestelinregeling staat op 10%.

Zodra ik een andere ruimte ga verwarmen, springt die ruimte ook naar 100%, maar dan staat de toestelinregeling op 25% of hoger en gaat de ketel wel aan.

Ketel: Nefit TrendLine II AquaPower Plus HRC 30 CW6
Nefit MES-OT-converter
Zoneregelaar: HCC100M2022

Helaas ben ik al een poosje aan het wachten op De Vreeden om dit te fixen, maar ze bellen niet meer terug.

Hebben jullie wellicht een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

De Vreeden blijven stalken totdat ze je helpen is mijn advies. Helaas werkt het tegenwoordig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik ken het Honeywell systeem verder niet, maar het zou zomaar kunnen zijn dat er een minimale warmtevraag van bijvoorbeeld 15% moet zijn voordat de ketel aanslaat. Dat is ook zinnig, een 30 kW ketel is ongeveer een factor 20 te groot om een enkele badkamer warm te stoken. Dat leidt tot pendelen, slijtage, temperatuurschommelingen en een hoog verbruik.
Wil je het toch, dan zijn de percentages ongetwijfeld instelbaar.
Mogelijk... dat een hybride opstelling met een warmtepomp beter moduleert en dus een lagere startgrens ondersteunt?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Ik heb alles gereset naar fabrieksinstellingen, helemaal opnieuw begonnen en het werkt nu. Ik kwam er achter dat de termostaat wel gekoppeld was aan de EvoHome thermostaat, maar niet aan de zoneregelaar. Nu gaat het wel goed :).

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!