reyes007 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:56:
Ik had eerder deze olie erin gedaan ipv de specificaties vw504 is dit misschien de oorzaak. Deze is 5W30 A3/B4. Er hoort vw504 in de auto kan het hierdoor komen?
Ik had eerder op de forum een vraag gesteld dat ik een verkeerde olie erin had gedaan toen zei meerderheid dat het geen kwaad kan maar lees wel dat dit meer uitstoot. Zou het zo erg kunnen zijn dat de auto de apk niet haalt?
[Afbeelding]
Iedere fabrikant verzint eigen specificaties

. Dat wil zeggen dat je extra mag betalen en dat er meer aan je verdiend wordt. vw504 is een olie specifitie voor VAG (Volkswagen Audi Gruppe) modellen. Hetzelfde gedoe zie je met banden waar de zogeheten N codering voor kan gelden. Porsche is daar weer een grote in.
Al met al is het gerommel in de marge. Iedere olie moet aan specificaties voldoen en voor de jouwe is dat SAE 5W30. Iets dunner dan 10W40, dus minder frictie en een iets zuiniger loop. Meer kan ik er niet over zeggen omdat het enige wat ik weet is dat het een Audi A3 is van een jaar of 10 oud.
Anyway, tenzij je zuigerveren of je klepsteelrubbers eraan zijn en de motor olie verbruikt, ga je dit echt niet terugzien op de 4 gas test.
Ik snap dat je ermee zit, voor de meeste mensen is het abracadabra. Was het ook voor mij tot ik mijn eigen Bosch L-Jetronic systeem moest gaan fixen. Dat stamt uit eind jaren 70 en OBD stekkers waren toen nog niet eens bedacht

. De enige oplossing die er is, is het ding aan de computer hangen en de live data bekijken. Ergens is iets niet oke en alleen met die computer kan je vinden wat het is. Ik had al eerder aangegeven waar je naar moet kijken om iets te vinden.
Wat ik me ook nog bedacht, nieuwe onderdelen hoeven niet perse goede onderdelen te zijn. Een sensor van Ali Express kan prima zijn maar kan ook net verkeerd zijn. Wil je sensoren vervangen, kies dan altijd voor origineel VW/Audi.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month