Ik heb een heel raar probleem dat mijn laptop mijn wifi netwerk niet kan vinden. Als ik dan onder netwerkadapters bij apparaatbeheer het apparaat intel dual band wireless-ac 7260 verwijder en mijn laptop opnieuw opstart dan kan hij het netwerk wel vinden. De volgende dag als ik mijn laptop opnieuw opstart is het netwerk weer onzichtbaar en kan ik het proces weer opnieuw beginnen. Weet iemand waar dit aan kan liggen.
Vraag
Beste antwoord (via Feroz op 23-10-2024 08:51)
Heb je misschien een nieuw modem gekregen of ben je van provider veranderd?Feroz schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:05:
Weet iemand waar dit aan kan liggen.
Dat type network adapters heeft namelijk problemen met de nieuwe (Sagemcom) modems.
Waarschijnlijk wordt je netwerk adapter steeds door Windows geüpdate met een incorrecte versie
Kijk eens of het installeren van deze driver het probleem oplost?
Laptop/Driver/DELL Expert gezocht
The_Doman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:47:
Aha, dus dezelfde Wifi adapter/situatie als hierboven eerder gelinkt op het Ziggo forum.
Daar werkte de Windows update en officiële driver van Dell dus ook niet.
Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:
Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.
Discussie link naar Intel forum waar honderden mensen met hetzelfde probleem zich meldden:
Intel Forum: Latest driver for intel dual band wireless-n 7260 Win 10 64bit
Alle reacties
Als je een Linux live versie gebruikt werkt het dan wel?
Heb je misschien een nieuw modem gekregen of ben je van provider veranderd?Feroz schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:05:
Weet iemand waar dit aan kan liggen.
Dat type network adapters heeft namelijk problemen met de nieuwe (Sagemcom) modems.
Waarschijnlijk wordt je netwerk adapter steeds door Windows geüpdate met een incorrecte versie
The_Doman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:47:
Aha, dus dezelfde Wifi adapter/situatie als hierboven eerder gelinkt op het Ziggo forum.
Daar werkte de Windows update en officiële driver van Dell dus ook niet.
Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:
Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.
Discussie link naar Intel forum waar honderden mensen met hetzelfde probleem zich meldden:
Intel Forum: Latest driver for intel dual band wireless-n 7260 Win 10 64bit
Ik heb een Windows laptop. Alle andere apparaten die doen het wel goed.Hell-Slave schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:28:
Als je een Linux live versie gebruikt werkt het dan wel?
Nee geen nieuwe modem van Ziggo maar ik ben wel laatst verhuist en heb 2 nieuwe TP-link EAP653 access points geïnstalleerd. Het rare is dat van de 10 apparaten alleen mijn laptop het wifi-netwerk kwijt raakt.The_Doman schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:49:
[...]
Heb je misschien een nieuw modem gekregen of ben je van provider veranderd?
[...]
Ik zal morgen de driver installeren en aankijken of het werkt. Dankjewel!
Ik heb een Toshiba laptop, die had een eigen netwerkadapter een een extra netwerkadapter. Ik heb vaak problemen gehad met de internet verbinding. Ik heb nu een andere laptop en de Toshiba heb ik bedraad, want op internet via WiFi lukt niet meer.
Kijk of je de "verkeerde" netwerkadapter kunt uitschakelen (of verwijderen).
Kijk of je de "verkeerde" netwerkadapter kunt uitschakelen (of verwijderen).
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant
Je kan met een Linux live versie testen of alles werkt.Feroz schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:10:
[...]
Ik heb een Windows laptop. Alle andere apparaten die doen het wel goed.
Ik heb het nu 2 weken aangekeken. En het heeft inderdaad geholpen om een andere driver te installeren. Blijkbaar werkte de standaard driver van windows zelf niet goed. Bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1