Tracker houdt geen rekening met forumfilter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Overal, tracker in sidebar

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren

Filter instellen, daarna tracker laten herladen

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dat topics uit gefilterde forumdelen niet in tracker zouden komen

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7pwpbD2EyJS_M7PXLepk2Qe69Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u20xSDtfezZuEAEtBdIBVb4D.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQzJmxMucn0bl1L02QIsrw3TTDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/647w9PcHLySJVS71X4RMnsq4.png?f=user_large

(gehighlighte topic is Kamerthermostaat op temperatuur maar het is koud in DEI)

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Chrome op MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

De active topics in de gecombineerde tracker is inderdaad niet gepersonaliseerd zodat we deze beter kunnen cachen. Als het goed is houd de losse "Actieve topics" tracker hier wel rekening mee.

Dit is geen bug maar "by design".

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
crisp schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:53:
De active topics in de gecombineerde tracker is inderdaad niet gepersonaliseerd zodat we deze beter kunnen cachen. Als het goed is houd de losse "Actieve topics" tracker hier wel rekening mee.

Dit is geen bug maar "by design".
Ik weet niet hoe ingewikkeld deze code in het geval van Tweakers is, maar zou het niet mogelijk zijn om deze (evt. clientside) te filteren na het ophalen it cache?

Alternatief; meer metadata in de DOM zodat hier iets met CSS gedaan kan worden, bijv. de afgekorte forumdeelnaam in een `data-forum` tag oid, of een tag met het volledige pad (Tweakers feedback > Stoute bugs > Tracker houdt geen rekening met forumfilter)?

Ik vind het zelf niet zo interessant om vragen over warmtepompen te lezen, maar de tracker is voor mij wel dé manier waarop ik zie of er iets interessants besproken wordt. Alleen al het kunnen highlighten met een kleurtje of lomp wegfilteren met CSS (zelfs al blijven er dan minder resultaten over) zou wat mij betreft een hele verbetering zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Ik weet niet hoe ingewikkeld deze code in het geval van Tweakers is, maar zou het niet mogelijk zijn om deze (evt. clientside) te filteren na het ophalen it cache?

Alternatief; meer metadata in de DOM zodat hier iets met CSS gedaan kan worden, bijv. de afgekorte forumdeelnaam in een `data-forum` tag oid, of een tag met het volledige pad (Tweakers feedback > Stoute bugs > Tracker houdt geen rekening met forumfilter)?

Ik vind het zelf niet zo interessant om vragen over warmtepompen te lezen, maar de tracker is voor mij wel dé manier waarop ik zie of er iets interessants besproken wordt. Alleen al het kunnen highlighten met een kleurtje of lomp wegfilteren met CSS (zelfs al blijven er dan minder resultaten over) zou wat mij betreft een hele verbetering zijn
Er zullen vast mogelijkheden zijn om dit te verbeteren of zelfs op te lossen, maar ik denk dat de benodigde effort op dit moment niet opweegt tegen de baat...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
crisp schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Er zullen vast mogelijkheden zijn om dit te verbeteren of zelfs op te lossen, maar ik denk dat de benodigde effort op dit moment niet opweegt tegen de baat...
Ik snap ook zeker wel dat het geen hoge prio iets is, maar het was wel een hele mooie verbetering geweest.

Ik heb het voor nu opgelost met deze CSS-snippet:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
.trackeritem ul li:not(:hover) {
    a[title$="(Desktop koopadvies)"],
    a[title$="(Laptop koopadvies)"],
    a[title$="(Componenten koopadvies)"],
    a[title$="(Processors, moederborden en geheugen)"],
    a[title$="(Videokaarten en beeldschermen)"],
    a[title$="(Opslag en back-up)"],
    a[title$="(Complete systemen en laptops)"],
    a[title$="(Overige hardware)"],
    a[title$="(Overclocking, cooling en tweaking)"],
    a[title$="(Modding, mechanica en elektronica)"],
    a[title$="(iPhones, iPads en Apple Watch)"],
    a[title$="(Netwerken)"],
    a[title$="(Client software algemeen)"],
    a[title$="(Windows clients)"],
    a[title$="(Dutch Power Cows)"],
    a[title$="(Themaforum: De Energierekening)"],
    a[title$="(Duurzame energie en installaties)"],
    a[title$="(Mobiliteit)"],
    a[title$="(Hardware en spielerij algemeen)"],
    a[title$="(Actie, adventure en platform games)"],
    a[title$="(Racing)"],
    a[title$="(Role-playing games)"],
    a[title$="(Shooters)"],
    a[title$="(Strategy games)"],
    a[title$="(Sport)"],
    a[title$="(Sport en simulatie games)"],
    a[title$="(Spielerij - problemen en vragen)"],
    a[title$="(Beeld en geluid koopadvies)"],
    a[title$="(Audio en hifi)"],
    a[title$="(Televisies, projectors & mediaspelers)"],
    a[title$="(Foto- en videohardware en koopadvies)"],
    a[title$="(Koopadvies en leveringen smartphones en tablets)"],
    a[title$="(Android smartphones en tablets)"],
    a[title$="(Smartwatches, sporthorloges en overigen)"],
    a[title$="(Cryptocurrencies)"],
    a[title$="(Aanbiedingen en kortingscodes)"] {
        opacity: 0.3;
    }
}

En dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0lEgjsSpNvvq9KB3bcWR1FW2BY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xExpARGYtujfKovIRD6snWgS.png?f=user_large

Was mooier geweest om ze helemaal te verbergen, maar dat lukt helaas niet met alleen CSS, volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:44:
[...]

Was mooier geweest om ze helemaal te verbergen, maar dat lukt helaas niet met alleen CSS, volgens mij..
Wellicht met de has() pseudo class? https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/:has

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Verrek, die zit natuurlijk ook in de baseline spec nu. Daarmee kan het inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhp0sp21ZQy7LSHOVqzvF9XdrDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sg8MGSuNWeeDRPAMhaQB2qeK.png?f=user_large

Voor mij is dit werkbaar, maar toch zou het wel mooi zijn om dit lijstje te kunnen beheren vanuit de forum settings :)
Pagina: 1