Problemen met buren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:46
jeroenkb schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

man, man, man. Lees het hele topic voordat je reageert

[...]
Je kan nu heel popie jopie gaan doen. Maar dat had zich daarvoor afgespeeld. Ook heeft de TS het volgende aangegeven toen ze er gingen wonen.
[b]caddy_91 in "Problemen met buren"caddy_91 schreef op donderdag 3 oktober 2024
Toen wij het kochten gebruikte zij dat stuk land voor kun paarden. De eerste keer dat wij hen spraken en ons voorstelde vroegen zij of de paarden daar konden blijven staan en wij vonden dat niet erg aangezien wij er nog geen concrete plannen voor hadden.
Ze vonden het niet erg!
Als je contact wilt dan zul je aan moeten blijven bellen. Wie weet zat moeders echt in bad, weet jij veel.
Ook lopen ze blijkbaar regelmatig buiten bij de paarden, dus dan kun je ze toch ook aanspreken?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:51
Nou alle plasjes zijn weer gedaan, zullen we afwachten of TS vanavond of morgen zijn buren tot een gesprek weet te verleiden voordat we nog 7 pagina's herhalende meningen en er niet toe doende zaken bijgehaald hebben?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• caddy_91
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-10-2024
@No Hands ik zal jullie op de hoogte houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08:13
No Hands schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:26:
Nou alle plasjes zijn weer gedaan, zullen we afwachten of TS vanavond of morgen zijn buren tot een gesprek weet te verleiden voordat we nog 7 pagina's herhalende meningen en er niet toe doende zaken bijgehaald hebben?
Bravo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:43
caddy_91 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:15:
@Yaksa volgens mij mag dat dus ook niet. Maar ik dacht noem het op. Misschien weet iemand dit
Bij opslag van minder dan 3 m3 aan vaste mest gelden er praktisch gezien geen regels. Bij meer dan 3 m3 dient de mest te worden opgeslagen op een aaneengesloten bodemvoorziening, waarbij de vloeistoffen die vrijkomen worden opgevangen of dient de mest te worden opgeslagen op een voldoende dikke absorberende laag als de opslag op een locatie niet meer dan zes maanden duurt en tegen inregenen is beschermd. De vrijkomende vloeistoffen afkomstig van het opslaan van vaste mest dienen gelijkmatig te worden verspreid over landbouwgronden. En die opslag > 3 m3 dient gemeld te zijn...
§ 4.83 Besluit activiteiten leefomgeving

[ Voor 3% gewijzigd door bvdbos op 03-10-2024 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:00
bvdbos schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:30:
[...]Bij opslag van minder dan 3 m3 aan vaste mest gelden er praktisch gezien geen regels. Bij meer dan 3 m3 dient de mest te worden opgeslagen op een aaneengesloten bodemvoorziening, waarbij de vloeistoffen die vrijkomen worden opgevangen of dient de mest te worden opgeslagen op een voldoende dikke absorberende laag als de opslag op een locatie niet meer dan zes maanden duurt en tegen inregenen is beschermd. De vrijkomende vloeistoffen afkomstig van het opslaan van vaste mest dienen gelijkmatig te worden verspreid over landbouwgronden. En die opslag > 3 m3 dient gemeld te zijn...
Die regels ken ik ook, ik werk op een monumentale, in bedrijf zijnde, boerderij.
Maar omdat TS noemde dat het grenst aan een Natura 2000 gebied (en sloten) zouden er wel eens nog strengere regels kunnen gelden. En dat zou hij in de APV en/of Omgevingsplan van zijn woonplaats na kunnen kijken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddy_91
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-10-2024
@bvdbos thanks!!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

Vind je? Ik heb ook helemaal niks met mijn buren. Ik laat ze leven en zij laten mij leven. Niet iedereen is extrovert.
En ja, ik ben het tegenovergestelde, introvert. Ik heb geen behoefte aan al die sociale contacten met mensen waar ik niks mee heb.

Mag je raar vinden. Ik vind de mensen raar die dit raar vinden
Er is nog wel een flink verschil tussen sociale contacten en het noodzakelijk overleg over zaken die je beide aangaan. Dat noodzakelijk overleg lijkt hier te missen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-09 20:13
caddy_91 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 03:46:
Goedendag,
De eerste keer dat wij hen spraken en ons voorstelde vroegen zij of de paarden daar konden blijven staan en wij vonden dat niet erg aangezien wij er nog geen concrete plannen voor hadden.
Je zult toch in contact met ze moeten komen.
Stap 1: Ik zou vooral van vage afspraken zoals hierboven af willen. Je kunt misschien zeggen dat je van plan bent de tuin op te knappen (of zoiets) en dat je vanaf nu graag wilt dat ze geen gebruik meer maken van je tuin. Dat lijkt me een redelijke wens. Het is ook geen harde confrontatie. Ook geen nieuwe afspraken maken: "Mogen we tot die tijd nog even zus of zo?" Vriendelijk afwijzen.
Stap 2: Als je merkt dat ze daarna alsnog gebruik maken van je tuin, dan lijkt het mij handig om op eigen grond iets van een afscheiding te plaatsen. Dat hoeft verder ook niet in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bvdbos schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:30:
[...]

Bij opslag van minder dan 3 m3 aan vaste mest gelden er praktisch gezien geen regels. Bij meer dan 3 m3 dient de mest te worden opgeslagen op een aaneengesloten bodemvoorziening, waarbij de vloeistoffen die vrijkomen worden opgevangen of dient de mest te worden opgeslagen op een voldoende dikke absorberende laag als de opslag op een locatie niet meer dan zes maanden duurt en tegen inregenen is beschermd. De vrijkomende vloeistoffen afkomstig van het opslaan van vaste mest dienen gelijkmatig te worden verspreid over landbouwgronden. En die opslag > 3 m3 dient gemeld te zijn...
Maar dat gehele besluit geldt alleen voor bedrijfsvoering, niet voor particulier gehouden paarden (waar de hoeveelheid mest beperkt wordt door het aantal toegestane dieren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:51:
[...]

Er is nog wel een flink verschil tussen sociale contacten en het noodzakelijk overleg over zaken die je beide aangaan. Dat noodzakelijk overleg lijkt hier te missen
Ook een noodzakelijke overleg is een sociaal contact. Introverts hebben daar gewoon veel moeite mee. Snap dat je dat niet kan begrijpen als niet introvert. (aanname)
Dat er soms iets moet, maakt het niet anders dan het is.

En uiteraard is hierin contact met de buren de beste voorlopige oplossing zoals al meerdere keren door iedereen is aangedragen. Dat houd echter niet in dat contact met de buren maar zo normaal moet zijn zoals sommigen doen voorkomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:43
pagani schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Maar dat gehele besluit geldt alleen voor bedrijfsvoering, niet voor particulier gehouden paarden (waar de hoeveelheid mest beperkt wordt door het aantal toegestane dieren)
De omgevingswet is niet alleen van toepassing op bedrijven, ook als je als particulier over die 3 m3 gaat dan zijn de regels uit BAL van toepassing, het gaat om de milieubelastende activiteit die wordt uitgevoerd. Zie ondermeer hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Ook een noodzakelijke overleg is een sociaal contact. Introverts hebben daar gewoon veel moeite mee. Snap dat je dat niet kan begrijpen als niet introvert. (aanname)
Dat er soms iets moet, maakt het niet anders dan het is.

En uiteraard is hierin contact met de buren de beste voorlopige oplossing zoals al meerdere keren door iedereen is aangedragen. Dat houd echter niet in dat contact met de buren maar zo normaal moet zijn zoals sommigen doen voorkomen hier.
Ik snap prima dat introverte mensen daar moeite mee hebben, dank je wel, maar dat maakt niet dat het noodzakelijke overleg niet meer noodzakelijk is. Dat moet nog steeds gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Ik snap prima dat introverte mensen daar moeite mee hebben, dank je wel, maar dat maakt niet dat het noodzakelijke overleg niet meer noodzakelijk is. Dat moet nog steeds gebeuren
Mischien kunnen ze het gewoon niet.
Moeten is leuk maar als je het niet kunt houd het op.

Ja die mensen bestaan.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ronald.42 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Ja die mensen bestaan.
Nou ja, het is noodzakelijk, dus dan houdt het niet op. Dan zeg je effectief dat die mensen niet functioneren in de maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Nou ja, het is noodzakelijk, dus dan houdt het niet op. Dan zeg je effectief dat die mensen niet functioneren in de maatschappij
Dat blijkt zo te zijn.

Men neemt iets in gebruik van een ander en vervolgens zijn niet in staat om een gesprek daarover aan te gaan.

Het zal meer zijn dan slechts introvert zijn, mischien is er hulp nodig van een partij die goed met die buren kan om zo tot een bemiddeling te komen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

Dat blijkt zo te zijn.

Men neemt iets in gebruik van een ander en vervolgens zijn niet in staat om een gesprek daarover aan te gaan.

Het zal meer zijn dan slechts introvert zijn, mischien is er hulp nodig van een partij die goed met die buren kan om zo tot een bemiddeling te komen.
Zou er inmiddels al bij de buurman langs gelopen zijn? @caddy_91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ronald.42 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Ja die mensen bestaan.
Als mensen dat echt niet kunnen(of willen) dan houdt het op en dan is die route van de oplossing een doodlopend pad. iedereen is anders en iedereen loopt dan ook tegen andere dingen in het leven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 12:01
42erik schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

Zou er inmiddels al bij de buurman langs gelopen zijn? @caddy_91?
En zouden die eindelijk ook eens open hebben gedaan?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@caddy_91 update?
Pagina: 1 2 Laatste