In al die tijd dat ik de nas heb is de schijf (merk en type) een constante gegeven geweest, dus die is dan van het begin een bottleneck geweest. Zowel mijn eigen schijven als de testschijven zjin WD red schijven.Hahn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:34:
Harde schijven zijn zeer traag als het aankomt op (veel) kleine bestanden, en dat is precies waar je tegenaan loopt met thumbnails. SSD's zal dus waarschijnlijk in ieder geval een aardig verschil maken.
Vanaf welke leessnelheid is een schijf trouwens langzaam, normaal of snel?
Zoals ik al zei gaf de broncontrole leesnelheden aan van tussen de 4 Mb/s en 6 Mb/s.
Als ik in de specs kijk van deze schijf naar de maximale leessnelheid, staat er 147 Mb/s
Okay, dat is maximaal, maar is het verschil niet erg groot?
Van de invloed van vele kleine bestanden ben ik me bewust. Ik heb installaties en migraties gedaan van CAD systemen met SQL databases, welke ook uit vele kleine bestandjes bestaat. Bij verplaatsen van een backup kostte dat inderdaad veel tijd.
Zie ik deze invloed ook terug in de volgende test van de WD schijf die ik heb:
https://www.storagereview...ard-drive-review-wd30efrx
En geeft dan met name deze twee afbeeldingen het verschil weer, of bedoelen ze met "grote blokken" en "small-blocks" niet hetzelfde als grote en kleine bestanden?
/f/image/sqWj5xAeuwIqe4vdgjXtszTm.png?f=fotoalbum_large)
En zou een SSD dan inderdaad een grote verbetering voor me kunnen opleveren?
Welke SSD schijven zijn aan te raden voor een NAS?
:fill(white):strip_exif()/f/image/3dtPTryDLwISPGmDszs6aV9K.png?f=user_large)
/f/image/a5YLsFtZg9VdieZuoenO2VGG.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jTtXWQM4KqYyMKKqztdovTJL.png?f=user_large)
/f/image/DU9PdVTP5cxkoV6Hr2b2f9u7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7EUgaappP63GV4Eyvon0BZNl.png?f=fotoalbum_large)