Bij een bekende webshop voor tv's november/december 2020 een LG CX van 55 inch besteld. Deze vertoont nu steeds meer dode pixels rond de randen. Een bekend probleem bij oudere panelen van LG kennelijk. De winkel wil alleen voor een bedrag van 750 euro het paneel vervangen, en daar is een coulance in verwerkt voor de economische levensduur van het product, die 6 jaar bedraagt.
Ik ben van mening dat een probleem als dit niet onder slijtage valt, gezien ik mijn leven tientallen beeldschermen heb gehad die dit probleem niet hebben. De oled van mijn Vita, Pixel 4a, noem het maar op. Als ik er meer over lees, heeft het kennelijk met slechte afdichting van deze panelen te maken. Daarom ontstaan de dode pixels bij de rand.
De webwinkel schermt nu al met dat ze best met mijn juridisch adviseur willen praten en komen ook steeds terug op een nieuwe tv kopen als optie. Verder schermen ze vooral met de tabellen van Techniek Nederland, een uitspraak van de rechter die ze wonnen (voor een andere klacht), en iets met de Geschillencommissie wat ze dan weer niet naar me opsturen.
Ik heb ze het volgende gevraagd:
Maar op dat vlak heb ik wel veel uithoudingsvermogen.
Ik ben van mening dat een probleem als dit niet onder slijtage valt, gezien ik mijn leven tientallen beeldschermen heb gehad die dit probleem niet hebben. De oled van mijn Vita, Pixel 4a, noem het maar op. Als ik er meer over lees, heeft het kennelijk met slechte afdichting van deze panelen te maken. Daarom ontstaan de dode pixels bij de rand.
De webwinkel schermt nu al met dat ze best met mijn juridisch adviseur willen praten en komen ook steeds terug op een nieuwe tv kopen als optie. Verder schermen ze vooral met de tabellen van Techniek Nederland, een uitspraak van de rechter die ze wonnen (voor een andere klacht), en iets met de Geschillencommissie wat ze dan weer niet naar me opsturen.
Ik heb ze het volgende gevraagd:
- Ik snap de verdeelsleutel in kosten bij slijtage. Wat mij betreft is dit geen slijtage maar een fabricagefout. Dat vaststellen kost geld en die kosten betalen zij volgens mij als mijn klacht terecht is. Kan ik hierover meer vragen?
- Ze mogen me nog wel de uitspraak van de Geschillencommissie toesturen, want ik ben daar wel benieuwd naar. Zelf zijn ze niet aangesloten volgens mij.