Mijn airco neemt bij start van verwarmen even meer stroom maar als hij de boel eenmaal op temperatuur heeft neemt hij wat gas terug.ad patat schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:50:
Lassen en slijpen eigenlijk niet of heel sporadisch, meer sleutelwerk aan motorvoertuigen. Denk toch dat een houtkachel in de praktijk niet handig voor mij gaat zijn. Misschien moet ik aankomende winter maar even een elektro kacheltje lenen en ook een petroleum kachel om te kijken hoe dat in de praktijk gaat. Kan ik in iedergeval kijken ofdat de stop eruit klapt met de elektro kachel. Dan weet ik gelijk of hij dat met een airco unit ook doet.
Hij doet max 3,5Kw verwarmen maar dat gaat met een cop van 3. Dus hij neemt dan max 1000 tot 1200 watt op uit het net.
Onderstaand een plaatje om je een idee te geven van de stroom opname.
:strip_exif()/f/image/PuzVdeIwEQeRL8j8JExDbOfu.jpg?f=fotoalbum_large)
Een gewone elektrische kachel zal eigenlijk altijd het volle vermogen opnemen cop1.
Dus in die zin is een airco ook erg nuttig om je stroomopname te beperken en toch een bult verwarming vermogen tot je beschikking te hebben.
Een airco zal dus op lange termijn ook voordeliger uitpakken wat betreft energie verbruik.
Alleen de aanschaf is nogal wat hoger dan de paar tientjes voor een straalkachel.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
:strip_exif()/f/image/MWMhCs5iEPLjkq4vsALu1IsO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CyJ5HYT1YIPJPP5JQkl2Yxno.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lWKOovWDPMOktSsbUQeNA7Z4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VNXzhJYq2wSEEjx33SGbN30D.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/m3AvxAUtK0lmq8nP9rGoikIa.webp?f=fotoalbum_large)