Ik hoor graag wat meningen/advies over aanschaf zonnepanelen met accu.
Allereerst het betreft hier een installatie in Polen, dus het werkt hier allemaal net even anders.
Door de overheid wordt een subsidie verleent op zonnepanelen in combinatie met een accu, dus niet zonder accu. De subsidie loopt op tot 50% van de aanschafprijs met een maximum van circa € 5.500,- (subsidiebedrag)
Hier is geen sprake van salderen, dus zonder subsidie niet rond te rekenen binnen afzienbare tijd.
Helaas mag je hier ook niet zelf monteren, dus ook dat valt af.
De prijs per kWh is net wat hoger dan in NL helaas, terug leveren is iets onzekers qua vergoeding, dat wordt achteraf berekend, maar ik hou rekening met een max van € 0,08/ kWh dus das te weinig.
Met een accu kan ik echter het percentage eigen gebruik flink verhogen, ik heb een warmtepomp en een totaalverbruik van tegen de 10.000 kWh per jaar.
Ik heb onderstaande offerte gekregen, de materialen komen mij allemaal onbekend voor, specs wel opgezocht.
1. Ja solar panels 500 W -10 pcs.
2. sofar hyd 5 kw inverter -1 pc.
3. Sofar BTS 5 kWh HYD 5 kW 3F energy storage - 1 pc.
4. ZSR backup power system 1 pc.
5. AC/DC protection - 1 set.
6. AC/DC cabling - 50 m
7. MC4 connectors -20 pcs.
8. assembly - 1 set
9. app
10. Guarantee of satisfaction of the yield, or payment for energy not produced
Met aftrek van subsidie een goede € 4200,-
Lijkt dit een goede installatie en aan een nette prijs?
Allereerst het betreft hier een installatie in Polen, dus het werkt hier allemaal net even anders.
Door de overheid wordt een subsidie verleent op zonnepanelen in combinatie met een accu, dus niet zonder accu. De subsidie loopt op tot 50% van de aanschafprijs met een maximum van circa € 5.500,- (subsidiebedrag)
Hier is geen sprake van salderen, dus zonder subsidie niet rond te rekenen binnen afzienbare tijd.
Helaas mag je hier ook niet zelf monteren, dus ook dat valt af.
De prijs per kWh is net wat hoger dan in NL helaas, terug leveren is iets onzekers qua vergoeding, dat wordt achteraf berekend, maar ik hou rekening met een max van € 0,08/ kWh dus das te weinig.
Met een accu kan ik echter het percentage eigen gebruik flink verhogen, ik heb een warmtepomp en een totaalverbruik van tegen de 10.000 kWh per jaar.
Ik heb onderstaande offerte gekregen, de materialen komen mij allemaal onbekend voor, specs wel opgezocht.
1. Ja solar panels 500 W -10 pcs.
2. sofar hyd 5 kw inverter -1 pc.
3. Sofar BTS 5 kWh HYD 5 kW 3F energy storage - 1 pc.
4. ZSR backup power system 1 pc.
5. AC/DC protection - 1 set.
6. AC/DC cabling - 50 m
7. MC4 connectors -20 pcs.
8. assembly - 1 set
9. app
10. Guarantee of satisfaction of the yield, or payment for energy not produced
Met aftrek van subsidie een goede € 4200,-
Lijkt dit een goede installatie en aan een nette prijs?