Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
Vraag
Alle reacties
Waar staan je stempels voor klaar? Wat denk je daar mee te ondersteunen? Ik heb het idee dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent. Gemeend advies: stop met je klus en schakel een constructeur in.
Alternatief: bereid je voor op een grotere verbouwing.
Alternatief: bereid je voor op een grotere verbouwing.
Hier moet je gewoon een constructeur een berekening voor laten maken en ook doen je een vergunning aan te vragen bij de gemeente, je gaat constructie technisch een aanpassing doen.
Ik zou ook wat advies inwinnen van iemand die wat meer inzicht in de situatie heeft.
Het idee van die balken ondersteunen met een balk er onder en wat stempels is op zich niet onaardig.
Maar je dak drukt ook richting die muur rechts.
Dus het zou maar zo kunnen dat als je die muur weg haalt je dak de muur rechts omdrukt omdat die op dat uiteinde nergens meer steun heeft.
Ik zou even verder kijken dan de spreekwoordelijke neus lang is.
Voor je eind komende week een iets grotere verbouwing hebt..
Het idee van die balken ondersteunen met een balk er onder en wat stempels is op zich niet onaardig.
Maar je dak drukt ook richting die muur rechts.
Dus het zou maar zo kunnen dat als je die muur weg haalt je dak de muur rechts omdrukt omdat die op dat uiteinde nergens meer steun heeft.
Ik zou even verder kijken dan de spreekwoordelijke neus lang is.
Voor je eind komende week een iets grotere verbouwing hebt..
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Niet direct wat je wil horen natuurlijk. Maar ga dan toch eerst nog maar een deskundige raadplegen.
Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
Had er al iemand constructeur gezegd?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik mis in dit topic nog het kopje aansprakelijkheid & andere juridische gevolgen.
@pc_slopert, zonder vergunning en/of constructie berekening bevind je je op zeer glad ijs.
De bouw kan stil worden gelegd, bij problemen ben je volledig aansprakelijk en bij ongelukken kun je strafrechtelijke vervolgd worden. Je hypotheek kan ook nog worden opgezegd.
Je woning kan onverkoopbaar en/of onbewoonbaar raken en bij een verkoop blijf je nog heel lang aansprakelijk, dit is het klassieke voorbeeld van een verborgen gebrek: een verbouwing zonder gedegen constructie aanpassing.
Hoe heet de soep gegeten wordt is altijd de vraag, dat valt vaak reuze mee, maar je kunt nu niet meer zeggen dat je geen idee had van de potentiële consequenties.
@pc_slopert, zonder vergunning en/of constructie berekening bevind je je op zeer glad ijs.
De bouw kan stil worden gelegd, bij problemen ben je volledig aansprakelijk en bij ongelukken kun je strafrechtelijke vervolgd worden. Je hypotheek kan ook nog worden opgezegd.
Je woning kan onverkoopbaar en/of onbewoonbaar raken en bij een verkoop blijf je nog heel lang aansprakelijk, dit is het klassieke voorbeeld van een verborgen gebrek: een verbouwing zonder gedegen constructie aanpassing.
Hoe heet de soep gegeten wordt is altijd de vraag, dat valt vaak reuze mee, maar je kunt nu niet meer zeggen dat je geen idee had van de potentiële consequenties.
Dat ga je met een houten balk van 200mm hoog niet oplossen. Als je dezelfde hoogte wil behouden als die gordingen denk ik dat er zelfs staal in moet. Ook zie ik daar links al een doorgebroken achtergevel die ws. op een balk ligt. Dus nog een opligpunt daarbij betekent dat er ook naar de krachten op de onderliggende muur gekeken moet worden.
maw: spuit 11. Stoppen en een constructeur regelen.
maw: spuit 11. Stoppen en een constructeur regelen.
Een huis dat op instorten staat wil je ook niet hebben.pc_slopert schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:58:
Niet direct wat je wil horen natuurlijk. Maar ga dan toch eerst nog maar een deskundige raadplegen.
Pagina: 1