Stevige laptoptafel gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 13:18
Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen (zie Allround / game laptop €2000+). Mogelijk / waarschijnlijk een flink exemplaar met een 17 inch beeldscherm.
Omdat ik de laptop ook in de woonkamer wil gebruiken ben ik nu op zoek naar een stevige laptoptafel maar dat blijkt niet mee te vallen.
Veelal zijn het vrij kleine tafeltjes waar misschien net de laptop op past maar waar daarbij geen ruimte is om een muis te gebruiken. Ook ziet het er vaak vrij fragiel uit.
Ik had wel een paar exemplaren gezien die er iets steviger uitzagen maar met een gewicht van slechts drie kilo is dat vooral schijn denk ik. Met een laptop er bovenop die net zoveel of meer weegt dan de hele tafel kan dat niet goed zijn voor de stabiliteit. De meeste laptoptafels die ik gezien heb zijn ook niet in hoogte verstelbaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:23
Wat bedoel je specifiek met laptop tafel? Zon ding dat in een u om de banklening geen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Wat bedoel je inderdaad met laptoptafel? IKEA heeft in ieder geval dit model: https://www.ikea.com/nl/n...-wieltjes-groen-70498195/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
g0tanks schreef op zondag 29 september 2024 @ 02:36:
Wat bedoel je inderdaad met laptoptafel? IKEA heeft in ieder geval dit model: https://www.ikea.com/nl/n...-wieltjes-groen-70498195/
Zoiets dus maar met een wat breder blad. Zodat er een flinke laptop op kan en ik daarnaast ook een muis normaal kan gebruiken. Bij dit tafeltje is dat nogal krap, zelfs als ik de laptop helemaal op het randje zou zetten. Verder kan ik geen info vinden over het gewicht maar liefst dus ook een tafel die een stuk meer weegt dan alleen de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJ uit Brabant schreef op zondag 29 september 2024 @ 07:42:
[...]

Zoiets dus maar met een wat breder blad. Zodat er een flinke laptop op kan en ik daarnaast ook een muis normaal kan gebruiken. Bij dit tafeltje is dat nogal krap, zelfs als ik de laptop helemaal op het randje zou zetten. Verder kan ik geen info vinden over het gewicht maar liefst dus ook een tafel die een stuk meer weegt dan alleen de laptop.
Je bedoelt een bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Nee want nadeel (in dit specifieke geval) van een bureau is dat die meestal gebouwd zijn om niet te verschuiven terwijl het nut van zo'n laptoptafel juist is om wel redelijk makkelijk te kunnen verschuiven. Maar dan liefst wel zonder omvallen doordat de laptop die er bovenop staat zwaarder is dan de hele tafelconstructie en de boel topzwaar en dus erg instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dus een bureau op wieltjes ?
Ren game laptop weegt behoorlijk, meestal als je een bureau wegduwt zal je duwen bij het blad. Dat geeft een gigantische hefboom... Dus je zult een poot nodig hebben die minstens even breed is als het blad.

Hoe zie je dat nog voor je als je een groot blad EN mobiel wilt? Dan lijkt een U poot met viltjes handiger, of heb je geen gladde vloer.

Dus een bedtafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
99ruud99 schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:57:
Dus een bureau op wieltjes ?
Ren game laptop weegt behoorlijk, meestal als je een bureau wegduwt zal je duwen bij het blad. Dat geeft een gigantische hefboom... Dus je zult een poot nodig hebben die minstens even breed is als het blad.

Hoe zie je dat nog voor je als je een groot blad EN mobiel wilt? Dan lijkt een U poot met viltjes handiger, of heb je geen gladde vloer.

Dus een bedtafel?
Vandaar dus ook dat het geen lichtgewicht klein tafeltje moet zijn. En makkelijk te verschuiven, wat met die kleine tafeltjes wel lukt maar met poten van bureaus juist lastiger gemaakt wordt.
Hoe ik dat voor me zie is waar ik nu over aan het nadenken ben.
Bedtafels zijn niet groter dan laptoptafels en zijn bedoeld om via de zijkant met de poot onder een bed gereden te worden. Daardoor niet geschikt voor fauteuils of banken waar ze van voren gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
Ik heb hier ook eens over nagedacht voordat ik mijn game-laptop had ...

Mijn advies, probeer het uit op je schoot. Tafeltje kan je altijd nog gaan halen/zelf maken. Maar naar mijn idee loop je altijd meer te klungelen om zo'n tafeltje te verschuiven als je wat drinken wil pakken of naar het toilet moet dan dat je gewoon je laptop even naast je op de bank zet.

Ik zet mijn 17inch gamelaptop altijd gewoon op m'n schoot, muis en muismat ligt op de leuning van de bank of op het tafeltje wat naast m'n bank staat. Je hebt ook van die laptopkussens voor op je schoot met een vlakke bovenkant waar je je laptop op kan zetten als de pootjes in je been drukken maar die gebruik ik eigenlijk ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Kan er niets onder jouw bank?

Dat zou namelijk betekenen dat je dus niets boven je benen kan zetten, dat is wel nodig voor gamen op laptop.
Of je hebt een bureau dat in een uitgerekte Z vorm staat, maar dat is instabiel...

Bedtafels heb je ook groot hoor, mijn opa heeft er een van 1m breed x 60 cm diep. Dat is prima voor laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Fauteuil, ik zit zelden op de bank.
Ja, er kan wel iets onder, mits de poten niet te hoog zijn maar geen bedtafels. Die rijdt je vanaf de zijkant eronder maar dan zitten de poten in de weg.
Pagina: 1