Badkamer plaatsen op bestaande gietvloer met vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Ik heb online op verschillende manieren gezocht naar een antwoord op mijn vraag maar kon dit nergens vinden.

We hebben een huis gekocht met daarin een gietvloer + vloerverwarming op alle verdiepingen. Nu wil ik de relatief kleine badkamer verruimen door een wand eruit te halen en een deel van een andere kamer erbij te betrekken waar nu dus gietvloer + vloerverwarming ligt. In dat gedeelte moeten een wastafel en bad geplaatst worden. Leidingen moeten dan wel verlegd worden, kan dat eenvoudig via de grond met een al bestaande gietvloer en vloerverwarming erin? Of zou de gietvloer dan verwijderd moeten worden?

De bedoeling is dat er in deze badkamer uiteindelijk tegels over de gietvloer worden gelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door A1989 op 28-09-2024 11:31 ]

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:47
Leidingen in de vloer leggen waar vloerverwarming ligt is een grote kans op kapotte vloerverwarming. Het kan wel, maar dan moet je heel precies weten waar die buizen liggen.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Wat voor soort gietvloer? Beton soort kan je misschien over regelen, maar pu? Dat hecht denk ik niet.

• A1989
joca schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:49:
Wat voor soort gietvloer? Beton soort kan je misschien over regelen, maar pu? Dat hecht denk ik niet.
Een PU gietvloer ja. Zou die niet opgeschuurd kunnen worden?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je moet oppassen met je vloerverwarming (buizen neem ik aan?). Met een warmtecamera kan je die goed traceren. Hieronder heb ik met kroonkurken de route getekend van mijn vloer. Met een drilboor kan je dan prima het beton wegbreken zonder de buizen te beschadigen.

Ik zou me trouwens meer zorgen maken over de potentiaalvereffening van het nieuwe gedeelte van je badkamer. Deit stuk vloer zal geen aardmat bevatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6J3-mic5zkOzJwP239HHGbXpRyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVXbj7UUgBLhchbB1ZFGyUlK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_UUnA43VykES91vyAhUPOYYspo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiAXFhOTodrt5jafxWCyk68e.jpg?f=fotoalbum_large

When life gives you lemons, start a battery factory

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
A1989 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:05:
[...]

Een PU gietvloer ja. Zou die niet opgeschuurd kunnen worden?
Ik heb wel eens vernomen van onze gietvloerman dat je een gietvloer er redelijk makkelijk uittrekt.

• A1989
KabouterSuper schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:18:
Je moet oppassen met je vloerverwarming (buizen neem ik aan?). Met een warmtecamera kan je die goed traceren. Hieronder heb ik met kroonkurken de route getekend van mijn vloer. Met een drilboor kan je dan prima het beton wegbreken zonder de buizen te beschadigen.

Ik zou me trouwens meer zorgen maken over de potentiaalvereffening van het nieuwe gedeelte van je badkamer. Deit stuk vloer zal geen aardmat bevatten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed om te weten, bedankt! Kan de aardmat alsnog gelegd worden of wordt dat heel lastig met de gietvloer?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
A1989 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:30:
[...]

Goed om te weten, bedankt! Kan de aardmat alsnog gelegd worden of wordt dat heel lastig met de gietvloer?
Aardmat moet 3cm diep liggen. Overigens is er een draadje over aardematten ter lering: Badkamer aannemer is aardmat vergeten, wat nu?

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1