Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireflyzz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-10 01:30
Goedenmiddag mensen,

Ik heb bij een lokaal bedrijf een offerte voor een nieuwe stoppenkast opgevraagd. Even om een idee te krijgen wat zoiets kost.

Daarbij kon je aangeven of ze je ook een aanbod voor zonnepanelen mochten doen, want dat was voordelig. Ja prima toch. Eigenlijk wel interesse in. Stroom is hartstikke duur.

Nu krijg ik deze binnen en het is niet wat ik er van verwachtte. De offerte voor de stoppenkast is naar mijn mening niet over na gedacht, maar die voor zonnepanelen is gewoon raar. Hij staat vol met grafiekjes met besparingen en mooie plaatjes, maar heeft geen kosten break-down. Ga ik dus niet voor.

Even samenvattend:
6 Jinko zonnepanelen, met solax micro omvormers. 2640 wp en 2466 kwh claim.

Zelf even de kosten opgezocht. Volgens mij is een micro-omvormer per paneel. Prijs dat lijkt ca 60 per paneel en 150 per omvormer. Dus 1260 plus frame/kabels/schakelaars/weetikhet. Plus installatie uiteraard.

Mooi stukje in dat ze wel graag door mijn huis willen boren, maar nergens verantwoordelijk voor zijn. Tof.
Betalen op eerste dag installatie. Wel veel mooie kleurtjes in de offerte.

Is het normaal/nuttig om op elk paneel een omvormer te plaatsen die 2X zo duur is als het paneel zelf?

Is 6 niet wat weinig dan? Ik had 2800 of 3k KWH/jaar ingevuld.

Prijs is volgens mij 3.000. Komt niet helemaal duidelijk naar voren uit de offerte. Ga het niet doen want ik vind de presentatie heel raar. Stoppenkast vroeg ik om hem toekomstbestendig te maken trouwens, en de offerte is netjes qua prijs maar heeft 7 groepen. Vind ik stom. Wellicht ben ik gewoon een zuurpruim.

Mocht ik nog meer offertes aanvragen. Is dit hoe de branche in elkaar zit momenteel? Waar moet ik op letten verder?

Edit: Wil zeggen dat ik de prijs van een installatie wel veel hoger had ingeschat. Enkele jaren terug hoorde ik 10.000 wel eens voorbij komen. Alleen in combinatie met de materiaalkosten wellicht niet in dit geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Fireflyzz op 27-09-2024 18:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraag een aantal offertes op, vul de template in voor zonnepanelen offertes in een nieuw topic en we kunnen er iets over roepen.

Sommige installateurs zijn lui, anderen doen het goed. Het blijft een interessante tak van sport.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:19
Graag je topic aanpassen conform Tips bij openen vragentopic zonnepanelen

Dan kunnen wij jou echt helpen en goed advies geven.

• Fireflyzz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-10 01:30
Snap het jongens. Bedankt voor de reacties.
Ik zet het even voor later op de agenda dan. Heb deze offerte dus eigenlijk per ongeluk opgevraagd en zit momenteel in een verbouwing van de keuken + nu helaas stoppenkast.