vloerverwarming (verdeler)en hybride warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 23:56
Mijn vraag

Ik heb een hybride warmtepomp en beneden ook vloerverwarmingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-fTgPrBzBqW4YZi6JiuIm3Jjiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxlY9ybuj8r38ut5VprDABnP.jpg?f=fotoalbum_large

is het nu niet beter om de pomp gewoon rechtstreeks op het stopcontact te zetten zonder de sensor? (beter nog een andere verdeler installeren zonder pomp etcc alleen de installateurs in de omgeving hebben geen zin/tijd)

wil graag dat het beter functioneerd want nu doet de vloerverwarming nm zga niks met toevoer rond de 30 +/- graden

iemand tips/ideeen?

Heb trouwens de verwarmingszijde van de cv ketel op off gezet, wil eens kijken hoe ver ik kom deze winter met alleen de warmtepomp voor verwarming.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Wat is de ingestelde maximale temperatuur voor de warmtepomp? Als hij meer dan 40 graden mag maken, dan is direct de vloer in niet verstandig.
De pompschakelaar voorkomt in ieder geval dat de pomp de hele zomer loopt, dus dat is alvast gunstig.

Minder mengen met lagere temperatuur: zet die thermostaatknop op 40, check onder de dop boven de thermometer of daar nog iets open gedraaid kan worden.

Als de temperatuur begrensd is, dan kan je aan ombouwen denken of een ombouw-light: vervang de (thermostaat)kranen door kogelkranen voor meer doorlaat.
Maar met twee groepen zal het meeste vermogen nog uit de radiatoren moeten komen, verwacht ik. En dan is de kans groot dat je met 35 tot 40 graden de boel bij vorst niet warm houdt (maar misschien ook wel, dat kunnen we zonder veel extra info niet beoordelen).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:56
Controleer op welke aanvoertemperatuur de pompschakelaar is ingesteld om in te schakelen. Deze waarnodig verlagen.