Mijn vraag
Hallo,
Ik was in bezit van een Harman Kardon BD570 home-cinema systeem. Helaas raakte daarvan de interne dvd speler defect.
Ik heb vervolgens de BD570 vervangen door een Onkyo TX-NR545.
Omdat de speakerset van Harman Kardon betere specificaties heeft heb ik besloten deze te blijven gebruiken.
Het gaat met name over de Subwoofer HKTS210SUB/230.
Nu heeft de receiver 2 aansluitingen voor een Subwoofer, nl Sub-Woofer en PRE-OUT.
De Subwoofer heeft 3 aansluitingen. Nl: LFE en R en L.
Echter ik krijg niet het juiste geluid.
De BD570 van HK had slechts 1 uitgang voor de Subwoofer.
Wanneer ik de enkele Subwooferkabel aansluit op de aansluiting Subwoofer van de TX-NR545, krijg ik geen enkel geluid wanneer ik op de Subwoofer de aansluitingen L of R gebruik.
Het automatische powerlampje brandt ook niet.
Instelling op de Subwoofer: Input Normal, Power On Auto.
Als ik de kabel op de Subwoofer aansluit op de ingang LFE, dan krijg ik wel een geluid, maar pas na een enorme vertraging.
Soms wel meer dan 5 minuten begint het powerlampje op de Subwoofer te knipperen, vervolgens hoor je af en toe een basgeluid. Uiteindelijk gaat het dan over in de werking van de Subwoofer.
Bij aansluiting op de TX-NR545 op de uitgang PRE-OUT, gebeurt er totaal niks.
Het maakt niet uit welke aansluitingen ik op de Subwoofer gebruik of welke instellingen.
Er brandt geen powerlampje en komt geen geluid uit.
M.i. moet deze Subwoofer toch kunnen werken op deze receiver.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: Harman Kardon BD570 (defect)
Onkyo TX-NR545 receiver, Harman Kardon HKTS210SUB/230
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Zoals gemeld diverse aansluitingen geprobeerd. Wanneer ik de handleiding van Onkyo lees, zou ik de uitgang PRE-OUT moeten gebruiken, immers de Subwoofer heeft een versterker. Maar dat werkt dus niet
Anderzijds lijkt mij een opstart vertraging van 5 min of meer erg lang.
Wie heeft tips, adviezen of een oplossing voor mij.
Ik hoor het graag,
Groet, Paul
Hallo,
Ik was in bezit van een Harman Kardon BD570 home-cinema systeem. Helaas raakte daarvan de interne dvd speler defect.
Ik heb vervolgens de BD570 vervangen door een Onkyo TX-NR545.
Omdat de speakerset van Harman Kardon betere specificaties heeft heb ik besloten deze te blijven gebruiken.
Het gaat met name over de Subwoofer HKTS210SUB/230.
Nu heeft de receiver 2 aansluitingen voor een Subwoofer, nl Sub-Woofer en PRE-OUT.
De Subwoofer heeft 3 aansluitingen. Nl: LFE en R en L.
Echter ik krijg niet het juiste geluid.
De BD570 van HK had slechts 1 uitgang voor de Subwoofer.
Wanneer ik de enkele Subwooferkabel aansluit op de aansluiting Subwoofer van de TX-NR545, krijg ik geen enkel geluid wanneer ik op de Subwoofer de aansluitingen L of R gebruik.
Het automatische powerlampje brandt ook niet.
Instelling op de Subwoofer: Input Normal, Power On Auto.
Als ik de kabel op de Subwoofer aansluit op de ingang LFE, dan krijg ik wel een geluid, maar pas na een enorme vertraging.
Soms wel meer dan 5 minuten begint het powerlampje op de Subwoofer te knipperen, vervolgens hoor je af en toe een basgeluid. Uiteindelijk gaat het dan over in de werking van de Subwoofer.
Bij aansluiting op de TX-NR545 op de uitgang PRE-OUT, gebeurt er totaal niks.
Het maakt niet uit welke aansluitingen ik op de Subwoofer gebruik of welke instellingen.
Er brandt geen powerlampje en komt geen geluid uit.
M.i. moet deze Subwoofer toch kunnen werken op deze receiver.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: Harman Kardon BD570 (defect)
Onkyo TX-NR545 receiver, Harman Kardon HKTS210SUB/230
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Zoals gemeld diverse aansluitingen geprobeerd. Wanneer ik de handleiding van Onkyo lees, zou ik de uitgang PRE-OUT moeten gebruiken, immers de Subwoofer heeft een versterker. Maar dat werkt dus niet
Anderzijds lijkt mij een opstart vertraging van 5 min of meer erg lang.
Wie heeft tips, adviezen of een oplossing voor mij.
Ik hoor het graag,
Groet, Paul