Aansluiten Harman Kardon Sub-Woofer op Onkyo receiver.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervisors
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn vraag
Hallo,
Ik was in bezit van een Harman Kardon BD570 home-cinema systeem. Helaas raakte daarvan de interne dvd speler defect.
Ik heb vervolgens de BD570 vervangen door een Onkyo TX-NR545.
Omdat de speakerset van Harman Kardon betere specificaties heeft heb ik besloten deze te blijven gebruiken.
Het gaat met name over de Subwoofer HKTS210SUB/230.
Nu heeft de receiver 2 aansluitingen voor een Subwoofer, nl Sub-Woofer en PRE-OUT.
De Subwoofer heeft 3 aansluitingen. Nl: LFE en R en L.
Echter ik krijg niet het juiste geluid.
De BD570 van HK had slechts 1 uitgang voor de Subwoofer.
Wanneer ik de enkele Subwooferkabel aansluit op de aansluiting Subwoofer van de TX-NR545, krijg ik geen enkel geluid wanneer ik op de Subwoofer de aansluitingen L of R gebruik.
Het automatische powerlampje brandt ook niet.
Instelling op de Subwoofer: Input Normal, Power On Auto.
Als ik de kabel op de Subwoofer aansluit op de ingang LFE, dan krijg ik wel een geluid, maar pas na een enorme vertraging.
Soms wel meer dan 5 minuten begint het powerlampje op de Subwoofer te knipperen, vervolgens hoor je af en toe een basgeluid. Uiteindelijk gaat het dan over in de werking van de Subwoofer.

Bij aansluiting op de TX-NR545 op de uitgang PRE-OUT, gebeurt er totaal niks.
Het maakt niet uit welke aansluitingen ik op de Subwoofer gebruik of welke instellingen.
Er brandt geen powerlampje en komt geen geluid uit.

M.i. moet deze Subwoofer toch kunnen werken op deze receiver.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: Harman Kardon BD570 (defect)
Onkyo TX-NR545 receiver, Harman Kardon HKTS210SUB/230

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Zoals gemeld diverse aansluitingen geprobeerd. Wanneer ik de handleiding van Onkyo lees, zou ik de uitgang PRE-OUT moeten gebruiken, immers de Subwoofer heeft een versterker. Maar dat werkt dus niet

Anderzijds lijkt mij een opstart vertraging van 5 min of meer erg lang.

Wie heeft tips, adviezen of een oplossing voor mij.
Ik hoor het graag,
Groet, Paul

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04

FeaR

In GoT we trust

Supervisors schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:57:
Ik was in bezit van een Harman Kardon BD570 home-cinema systeem. Helaas raakte daarvan de interne dvd speler defect. Ik heb vervolgens de BD570 vervangen door een Onkyo TX-NR545.
DVD speler defect dus apparaat wordt vervangen door een apparaat wat überhaupt geen DVD speler heeft. Ik zie de logica niet :P

Anyway...
Wanneer ik de handleiding van Onkyo lees, zou ik de uitgang PRE-OUT moeten gebruiken, immers de Subwoofer heeft een versterker. Maar dat werkt dus niet.
Heb je de Onkyo ook ingesteld of alleen de speakers aangesloten? Een Onkyo (of überhaupt een receiver) is geen plug and play. Denk aan settings als speakers op "small" en de gewenste crossover. Meest basic setting, aangegeven dat er een subwoofer is, zal correct staan omdat je wel geluid uit de subwoofer hebt (al is het na vertraging).

Overigens wel een rare methode van Onkyo om de Subwoofer Out op deze manier aan te geven, subwoofer is altijd Pre Out. Ik zou de uitgang gebruiken waar de "6" bij staat, in ieder geval de uitgang waar je geluid op hebt (al is het na vertraging). Op de subwoofer zelf de LFE ingang gebruiken, je hebt immers maar één kabel van de Onkyo naar de subwoofer. De L/R op de subwoofer zijn voor als je de subwoofer op Left en Right Pre Out aansluit (die genoemde Onkyo niet heeft).

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 27-09-2024 15:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervisors
Beste FeaR,
Allereerst dank voor de reactie.
Ik snap dat je denkt waarom ik de receiver alsnog heb vervangen.
Ik was in eerste instantie op zoek naar een vervangende receiver met dvd.
Deze heb ik echter niet kunnen vinden.
Wat ik wel prettig vind, is dat ik nu ook internet radio kan afspelen, zonder daarvoor de tv in te schakelen.
Dat is voor mij uiteindelijk ook een reden voor aankoop geweest.
Ik zie geen uitgang "6", maar wellicht zie ik iets niet juist.
In de handleiding van de Onkyo staan bij optie "14" de beide Subwoofer aansluitingen. Bij de aansluiting Subwoofer en LFE heb ik dus wel geluid. Dit dusmet vertraging.
Ik ben/was niet op de hoogte, dat ik op de receiver de speakerinstellingen kan aanpassen, m.u.v. de niveaus van bas, treble, enz. Cross-over settings heb ik nog niet gezien. Maar ik ga daar zeker naar op zoek.
Dus zeker dank.
Het is dus een goede tip waar ik wellicht verder moet kijken.
Groet en een fijne dag.
Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Supervisors schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:50:
Ik zie geen uitgang "6", maar wellicht zie ik iets niet juist.
Ik had als referentie de afbeelding van uitvoering: Onkyo TX-NR545 - Zilver gepakt. Op één van die afbeeldingen staat "6".

Connectie die je hebt gemaakt die, met vertraging, geluid geeft zal de juiste zijn. Vertraging komt, denk ik, doordat de speakers nu niet goed in zijn gesteld en daarom de subwoofer niet/te weinig aan wordt gestuurd.
Cross-over settings heb ik nog niet gezien. Maar ik ga daar zeker naar op zoek.
Speakers op "small" is stap één, daarna de bijbehorende crossover. Die combinatie is toch wel één van de basic settings die gedaan moeten worden. Welke waarde hangt af van de aanwezige speakers en een deel eigen smaak/voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:46
Stappenplan voor een goede basis:

1. Onkyo een factory reset geven.
2. Sub out op Onkyo naar LFE in Sub.
3. Volume op sub op 70% en auto power on/off.
4. AccuEQ laten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
De vertraging komt omdat de sub nu op AUTO staat, dan gaat deze pas aan als het een voldoende hard signaal krijgt. Met de oude HK set zat er een 12v trigger kabel bij zodat de sub aangaat als je de versterker aan zet, maar op de Onkyo werkt dat niet. Zet op de sub de "power on mode" schakelaar om naar "ON".

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Supervisors
Beste mensen,
Dank voor alle reacties.
Ik ga ermee aan de slag.
Groet, Paul

• Supervisors
Na het lezen van alle adviezen het volgende gedaan.
Reset uitgevoerd van receiver.
Sw kabel op de receiver aangesloten op Subwoofer. Aansluiting op PRE-OUT geeft geen geluid.
Aansluiting kabel op LFE op de Subwoofer .
Zowel in de stand Auto als Power on komt er uiteindelijk geluid uit de Subwoofer, maar beiden na een grote vertraging.
Het maakt dus niks uit welke stand deze wordt gebruikt. De powerled knippert in beide standen, tot deze gaat werken. Dat brandt de led continu.
De crossover setting van SW staat op 120 Hz.
Ik heb de externe trigger ook aangesloten op de SW, maar ook dit geeft geen verbetering.
Op de Onkyo zit daarvoor geen aansluiting, en de betreffende kabel heeft daarvoor alleen aan de SW kant een 3,5 mm jack.

Nogmaals dank aan allen voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plaatjes er bij:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/TwwAAOSwndRbbKIE/s-l1200.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kNQPFAOmxGyX0Udk0piUa3IarA=/i/2000620832.png

Probeer dit eens:
Kabel tussen subwoofer pre out (6) op receiver en LFE van je sub aansluiten.
Subwoofer power op schakelaar ON (dus geen auto)
Subwoofer Input schakelaar op LFE zetten
Subwoofer Level in het midden

Dan receiver een reset en configuratie procedure doorlopen. Aangeven dat je 5.1 met sub hebt. en AccuEQ laten lopen.

Wat er nu vermoedelijk mis gaat is dat de sub pas aan gaat bij een LFE signaal en daardoor ook niet goed ingeregeld kan worden. Dat moet je sowieso voorkomen, dus ding op always on. Kun je later aanpassen als je wilt, of simpelweg een master/slave stekkerdoos kopen waarbij je hem mee schakelt met je receiver.

Vermoedelijk moet je in je receiver na het inregelen ook nog ergens aan kunnen geven dat je voor de subwoofer instellingen LFE+ main oid wilt hebben. Zie je handleiding.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Supervisors schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:30:
De crossover setting van SW staat op 120 Hz.
Speakers op "SMALL" en voor alle speakers een crossover instellen. Nogmaals, correcte waarde hangt af van aangesloten speakers en deels eigen voorkeur. Of, zoals vaker aangegeven, bijgeleverde microfoon in de Onkyo en automatische setup laten lopen.

Voor het beeld, het probleem is groter/breder dan de vertraging die je meldt. De gehele setup is niet correct wat niet ten goede komt van het geluid.
Ik heb de externe trigger ook aangesloten op de SW, maar ook dit geeft geen verbetering.
Op de Onkyo zit daarvoor geen aansluiting, en de betreffende kabel heeft daarvoor alleen aan de SW kant een 3,5 mm jack.
NoFi maar hier kan ik tocht echt alleen " 8)7 " op antwoorden.

Met de speakers correct ingesteld zal de subwoofer eerder aan worden gestuurd en zou de trigger ook niet nodig hoeven zijn. Desnoods in de Onkyo de output van de subwoofer verhogen en dit compenseren op de subwoofer zelf (volume verlagen).

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 29-09-2024 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervisors
Nogmaals dank aan iedereen voor de reacties.
Het is mij nu duidelijk waar ik de oplossing zoeken moet.
Voor de goede orde. De crossover staat voor alle speakers ingesteld.
Alle suggesties ten spijt, ik krijg op de PRE-OUT geen geluid op de Subwoofer. Welke manier ik ook gebruik. Op zich is dat geen probleem, doordat de aansluiting Subwoofer wel geluid geeft. We komen er uiteindelijk wel uit met het instellen van de Subwoofer.
Groet, Paul
Pagina: 1