Offerte Intergas Xtreme 36 815 euro verschil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:17
Beste tweakers,
Niet dat hij stuk is.. mijn NEFIT Ecomline van 24 jaar oud.. maar het wordt nu wel tijd.
Offerte opgevraagd bij een lokale installateur waar ik goede ervaring mee heb bij de installatie van een airco.

Intergas Xtreme 1550 euro
montage 575
leidingwerk koppelingen expansievat kranen etc 600
rookgasafvoer 250
vuilafscheider 175
tweewegklep 85
totaal 3235 euro ex thermostaat

Warmtegarant. Ketel, montage en leidingwerk expansievat kranen etc 1995
rookgasafvoer 165
vuilafscheider 175
klep 85
totaal 2420 euro ex thermostaat.

De reactie van de lokale installateur.. Warmte garant ramt de ketel tegen de muur zonder waterpas en gebruikt flexleidingen met leerling monteurs en doen drie adressen op een dag en zijn weer weg.

Kortom wat is de ervaring van de medetweakers bij warmtegarant.. Ik vind het toch wel een behoorlijk verschil. Ik gun de local best wel wat maar 815 euro is toch wel erg ruig.

gr Rob
totaal hqproject verwarmingsservice Haarlem

[ Voor 5% gewijzigd door pa3eke op 27-09-2024 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die eerste lijkt me gewoon erg duur, die ketel kost online +- 1100 ex.

Hij rekent montage 575 maar ook nog eens leidingwerk 600, lijkt me 'dubbelop' los van wat pijp en een expansievat. (een vat kost incl alle koppelingen en aansluitmateriaal 70 ex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:10
Als je met de eerste partij in zee wilt, dan zou ik een tegenvoorstel doen. Eerst even bepalen welk bedrag voor jou acceptabel is.

Dat van die flexleidingen kan wel kloppen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

pa3eke schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:46:
Beste tweakers,
Niet dat hij stuk is.. mijn NEFIT Ecomline van 24 jaar oud.. maar het wordt nu wel tijd.
Offerte opgevraagd bij een lokale installateur waar ik goede ervaring mee heb bij de installatie van een airco.
Op de ketel verdiend die niet zo heel veel.
De prijs van @Navi is voor een CW3 toestel (webshop), hij zal een CW4 aanbieden.

Edit: Was blijkbaar ex btw. Ik bedoelde incl. Btw.
montage 575
Dat is 59 ex btw per uur. Uitgaande van 8 uur. Standaard tarief.
Vooral dit stukje is buitensporig veel.
rookgasafvoer 250
Die zou eigenlijk in de prijs hierboven moeten zitten.
totaal 3235 euro ex thermostaat.
Hier had ik overheen gelezen.
Er zijn partijen die doen tussen de €2000,- en €2500,- incl. BTW een cv ketel plaatsen.
rookgasafvoer 165
vuilafscheider 175
klep 85

De reactie van de lokale installateur.. Warmte garant ramt de ketel tegen de muur zonder waterpas en gebruikt flexleidingen met leerling monteurs en doen drie adressen op een dag en zijn weer weg.
Er zijn een aantal installateurs die doen 2 ketels op een dag wegzetten. Maar ik ken er ook installateurs bij die het dan ook echt strak afmonteren etc. Maar ook die het erin rammen zoals hierboven vermeld.

Maar dat is met grotere partijen, wie krijg je over de vloer…

[EDIT:]
Ik dacht dat de prijs incl. BTW was, maar alles is ex btw.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 28-09-2024 07:35 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
De 600 is als volgt
350 euro voor
Expansievat
overstortventiel
gaskraan
vulkraan en vulslangset
wasmachinekraan
inlaatcombinatie
250euro
Gas en CV leiding
Water
rioolafvoer
Rioolavoer

nu hoor ik net bij een nog duurdere CV installateur dat een twee weg klep ivm de voerverwarming niet nodig is omdat dat tegenwoordig in de Intergas Xtreme is ingebouwd..
Mijn Nefit Easyterm met opentherm converter is onbekend of deze samenwerkt met de Intergas... Dat kan geen enkele monteur mij zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
DutchWing schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:36:
[...]

[...]

De prijs van @Navi is voor een CW3 toestel (webshop), hij zal een CW4 aanbieden.
Nope, een CW5 zelfs:

https://www.warmtebeheer....Ntl6RxphjaJYaAjm8EALw_wcB

Installatie staat er trouwens ook onder, 1965 totaal, en dat is kennelijk al inclusief BTW zelfs. Prijzen van OP zijn allemaal ex.

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 27-09-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
de lokale installateur zegt dat hij maar 35 euro aan de ketel verdient.. Dat kan lijkt mij dus niet waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:28
Ik en mijn ouders hebben de extreme 30( cw4 is meer dan genoeg voor ons)
ketel via cvtotaal.nl
ik was net €1890 kwijt 2 jaar terug.
Mijn ouders een maand geleden ong €2100.
Incl montage en alles perfect geregeld.
https://www.cvtotaal.nl/?...RAvFiZ7FrC88aAtYOEALw_wcB

Heb verder geen banden met dit bedrijf maar ben een zeer tevreden klant net als mijn ouders

[ Voor 5% gewijzigd door 3dmazter op 27-09-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Er zijn een aantal installateurs die doen 2 ketels op een dag wegzetten. Maar ik ken er ook installateurs bij die het dan ook echt strak afmonteren etc. Maar ook die het erin rammen zoals hierboven vermeld.

Maar dat is met grotere partijen, wie krijg je over de vloer…
[/quote]

Klopt dat is het hem precies.. wie krijg je over de vloer..

ga toch nog eens bellen of hij zich echt niet vergist. Of die rookgasafvoer in die 600 zit

[ Voor 44% gewijzigd door pa3eke op 27-09-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Navi schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:43:
[...]

Nope, een CW5 zelfs:

https://www.warmtebeheer....Ntl6RxphjaJYaAjm8EALw_wcB

Installatie staat er trouwens ook onder, 1965 totaal, en dat is kennelijk al inclusief BTW zelfs. Prijzen van OP zijn allemaal ex.
Ja ik dacht incl. BTW. Daar maakte ik de vergissing.

Dan is het wel enorm overdreven geprijsd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-06 20:39
Rond de 2200 a 2400 is reeël tegenwoordig, wel net werk, en geen flex leidingen etc natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:03
- Heb je een vuilafscheider echt nodig? Volgens mij alleen van toepassing voor systemen ouder dan 1960/1970.
- Heb je echt CW5 nodig? Capaciteit voor verwarming meestal niet, maar ook de warm water opbrengst van de CW4 is waarschijnlijk al flink hoger dan je huidige ketel. CW3 daarentegen is niet veel goedkoper Heb ik me laten vertellen.
- Flexleidingen hoeven niet perse een slechte zaak te zijn, of heb ik het mis?

Ervaring met Warmtegarant heb ik niet, maar het is sowieso goed om kritisch naar de uitgangspunten te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@viktorvm Huidige ketel heeft een boiler, dat comfort ga je niet evenaren met welke CW-waarde dan ook van een doorstroomtoestel. Alleen het stilstandsverlies van die boiler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 00:26

bladebla

<Piéééép>

En gaat het bedrijf die hem plaatst ook het onderhoud doen? Wat biedt en kost het servicecontract. Dat zou ik ook meenemen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Dank je wel voor de info en goed mij even te trilgeren... Ons huis is van 1984. 140m2.. beneden vloerverwarming rest radiatoren..
Energie label C Hoekhuis. Bad en een normale douche.. Ik kom in alle ketelkeuze checks op CW5 uit.
Gasverbruik nu per jaar met deze 24 jaar oude Nefit Ecomline HR30 met 25 liter boiler.. is 1600m3 2 persoons huishouden.
Nu pak ik de specs van mijn oude ketel erbij.. Prima ding geweest. is 30KW en CW4! Inderdaad.
Dus kan uit met kleiner.. Hoezo 36KW en CW5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:20

FreakNL

Well do ya punk?

Is het warmtegarant of warmgarant?

Ik heb mijn ketel bij Warmgarant. Tevreden over installatie maar ze schakelen wel een lokale partij in dus je kan ook pech hebben. Je moet wel achter onderhoud aan, ze smokkelen vaak een maand.

FreakNL in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 27-09-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nul_op_de_Meter
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-06 21:49
Ik wil niet het wijsneusje uithangen, maar voor een paar honderd euro meer heb je een dikke hybride warmtepomp. Je hebt tenslotte al vloerverwarming. Laat je de oude CV nog even hangen (die dan alleen SWW verwarmd). Op termijn eventueel een WPB voor het SWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Ook al aan gedacht. Een warmtepomp. Kan hem prima kwijt desnoods alleen voor de vloerverwarming beneden. Warmtepomp boiler kan ik echter slecht kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:29
pa3eke schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:46:
Beste tweakers,

montage 575
rookgasafvoer 250
vuilafscheider 175
tweewegklep 85
totaal 3235 euro ex thermostaat

rookgasafvoer 165
vuilafscheider 175
klep 85

Kortom wat is de ervaring van de medetweakers bij warmtegarant.. Ik vind het toch wel een behoorlijk verschil. Ik gun de local best wel wat maar 815 euro is toch wel erg ruig.

gr Rob
totaal hqproject verwarmingsservice Haarlem
Ik heb al twee maal een intergas ketel via warmgarant gehaald. Eerste woning werd een oude remeha vervangen. Geen flexleiding aan te pas gekomen, doorvoer vervangen, netjes afgewerkt en kundig personeel.
Door goede eerste ervaring (ook in prijs), heb ik ze ook weer laten komen in nieuwe woning. Daar was de boel met 2 zones ingeregeld en dat hebben ze nooit goed aan de praat gekregen. 2 thermostaten met 2 zonekleppen waarbij de oude intergas vervangen werd was wat te lastig.
Ze zijn wel meermaals langsgekomen om er naar te kijken en dat waren zeker geen mensen in opleiding. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om de zonekleppen eruit te halen (of gewoon open te zetten). Ketel werkt prima verder.

Wij hadden bij het eerste huis ook vooraf tweetal lokale cvboeren laten komen. prijsverschil was gewoon te groot (1000+ euro), dan kies je uiteindelijk toch voor de goedkoopste.

Ik zeg gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
[quote]FreakNL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:43:

Ik heb mijn ketel bij Warmgarant. Tevreden over installatie maar ze schakelen wel een lokale partij in dus je kan ook pech hebben. Je moet wel achter onderhoud aan, ze smokkelen vaak een maand.
Warmgarant is het. Sorry typo.. Dit is ook de partij die de consumenten bond ketets installeert zie ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

[quote]DutchWing schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:36:
Hmmmm, toch wel hoor.
Dat is 59 ex btw per uur. Uitgaande van 8 uur. Standaard tarief.
Als je 8 uur nodig hebt om een ketel op te hangen, weet je waarschijnlijk niet waar je mee bezig bent.
4 tot 5 uur is redelijk gangbaar.
Een uurprijs tussen de EUR 100,- en 120,- incl. BTW is niet ongewoon.
Vooral dit stukje is buitensporig veel.
Niet alleen dat stukje.....
Die zou eigenlijk in de prijs hierboven moeten zitten.
Yep.
2 ketels op een dag kan, maar dan moet alles meezitten qua leidingwerk, beugels, rookgasafvoerbuis en whatever nog meer.

Ik vind het een heel dure offerte.
Een gemiddelde prijs voor een dergelijke configuratie ligt zes tot zevenhonderd euro lager.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 27-09-2024 23:22 . Reden: quotes aangepast. ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

viktorvm schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:10:
- Heb je een vuilafscheider echt nodig? Volgens mij alleen van toepassing voor systemen ouder dan 1960/1970.
- Heb je echt CW5 nodig? Capaciteit voor verwarming meestal niet, maar ook de warm water opbrengst van de CW4 is waarschijnlijk al flink hoger dan je huidige ketel. CW3 daarentegen is niet veel goedkoper Heb ik me laten vertellen.
- Flexleidingen hoeven niet perse een slechte zaak te zijn, of heb ik het mis?

Ervaring met Warmtegarant heb ik niet, maar het is sowieso goed om kritisch naar de uitgangspunten te kijken
Nieuwe pompen zijn permanent magnetisch. Toestellen meegemaakt die binnen 2 jaar kapot gingen door ontbreken magneet/vuilfilter.

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:17:
[quote]DutchWing schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:36:

[...]

Hmmmm, toch wel hoor.

[...]

Als je 8 uur nodig hebt om een ketel op te hangen, weet je waarschijnlijk niet waar je mee bezig bent.
4 tot 5 uur is redelijk gangbaar.
Een uurprijs tussen de EUR 100,- en 120,- incl. BTW is niet ongewoon.
Met een ketel reken je altijd standaard 1 dag door, want het kan meezitten en ook wel eens tegenzitten.
Een uurprijs van rond de 65-78 ex btw is standaard.
[...]

Niet alleen dat stukje.....

[...]

Yep.

[...]

2 ketels op een dag kan, maar dan moet alles meezitten qua leidingwerk, beugels, rookgasafvoerbuis en whatever nog meer.

Ik vind het een heel dure offerte.
Een gemiddelde prijs voor een dergelijke configuratie ligt zes tot zevenhonderd euro lager.
Als je me reactie terug had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik ex en incl. BTW door elkaar haalde per onderdeel. Niet doorhebben dat eronder een bedrag van +3000 stond. ;)

• Flintstone087
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:06
Via Consumentenbond, die ook Warmgarant inschakelt, is die Xtreme 36 2352 euro incl vuilfilter, rookgasafvoer etc. Ging bij mij perfect.

https://cvketelcollectief...ergas-xtreme-36/aanvragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-06 09:28
Ik ben helemaal niet zo van de ketels plaatsen.
Maar soms dan wordt ook mij dat gevraagd.
Lokaal ivm goede ervaringen in warmtepompen e.d.

Maar als ik heel netjes reken en dan een klus heb waar het eigenlijk niet van uit kan kom ik nog op €2500 tot €3000 voor een ketelvervanging. Wel met thermostaat en magneetfilter, rookgasafvoer, incl BTW.

Ik weet nog van mijn periode van contractmanager dat als er zeer grote hoeveelheden werden ingekocht je HR ketels kreeg voor €400 ipv €1250,- (ex)
Geldt ook voor de aansluitpaketten enz.
Die bedrijven maken aardig de markt kapot want een ketel voor mijn genoemde prijs is al zeer on-interessant en zou ik dat dagelijks doen dan ging ik failliet waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Als ik het globaal uitreken kom ik op ca € 2800,- incl btw.
daar zit dan dakdoorvoer en expansievat installatiepakket en vuilfilter bij.
Ik kom met zijn tweeën, voeren alles af en regelen de ketel en de installatie (verplicht! indien mogelijk) in.
Dat zie ik nooit in de offertes van concullega's staan.

Je Nefit Easy zou moeten werken als de de easyconnect convertor hebt, het witte doosje zeg maar en niet zo een losse connector.
pa3eke schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:46:
de lokale installateur zegt dat hij maar 35 euro aan de ketel verdient.. Dat kan lijkt mij dus niet waar
De kleine installateurs en zzp-ers verdienen geen drol aan een ketel.
Ik haal mijn ketels bij warmteservice en krijg t.o.v. particulieren 3% extra korting.
Die grote jongens hebben allemaal afspraken over bonussen met de fabrikant en ja dan kost die ketel maar de helft bijvoorbeeld.

Als ik alleen een ketel doe (dan moet het begane grond zijn voor mij) en daar reken ik een dag voor.
Toch denk ik heel goed te weten waar ik mee bezig ben, de ketel en materialen ophalen, de oude afvoeren en afval wegbrengen zit daar ook bij.

Ik krijg ook vaak de vraag waarom ik duurder ben dan een landelijke partij, ik leg uit hoe ik het bereken en wat ze krijgen. Sommige gaan voor de laagste prijs en anderen willen dat ik het doe want bekend/vertrouwd/gunning.

Please state the nature of the technical emergency

• _JGC_
  • Nu online
@edsandje Warmteservice is dan ook niet de meest goedkope toko om een ketel te kopen. Maar snap je keuze wel, ze hebben vestigingen door het hele land dus altijd dichtbij, hebben bijna alles op voorraad en weten ook precies wat ze verkopen. Garantie en retouren zijn ze ook niet heel moeilijk mee.

Ik zie het al voor me: "nee meneer die kapotte pomp mag u niet zelf vervangen onder garantie, u moet de hele ketel demonteren en naar ons opsturen voor verder onderzoek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

_JGC_ schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:18:
@edsandje Warmteservice is dan ook niet de meest goedkope toko om een ketel te kopen. Maar snap je keuze wel, ze hebben vestigingen door het hele land dus altijd dichtbij, hebben bijna alles op voorraad en weten ook precies wat ze verkopen. Garantie en retouren zijn ze ook niet heel moeilijk mee.

Ik zie het al voor me: "nee meneer die kapotte pomp mag u niet zelf vervangen onder garantie, u moet de hele ketel demonteren en naar ons opsturen voor verder onderzoek".
Misschien moet ik mijn ketels ook maar online gaan bestellen :-(
Een overzicht van wat ik betaal voor de ketel uit @Navi zijn post Intergas Xtreme 36 bij ''mijn'' groothandels.

Warmtebeheer € 1090,91
Technische Unie € 1282,- (actie prijs)
Wasco € 1288,53
Rensa € 1292,-
Plieger € 1266,18
Warmteservice € 1246,57

Het scheelt dus al minimaal € 150,- op de inkoop, als ik de groothandels bel kan er vaak wel iets af maar nooit meer dan een paar tientjes.
En wat @Technician- zegt de markt is gesloopt door dit soort bedrijven.
Dat ik toch nog ketels weg hang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-06 17:47
edsandje schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:02:
[...]

Een overzicht van wat ik betaal voor de ketel uit @Navi zijn post Intergas Xtreme 36 bij ''mijn'' groothandels.

Warmtebeheer € 1090,91
Wasco € 1288,53
Rensa € 1292,-
Plieger € 1266,18
Warmteservice € 1246,57

Het scheelt dus al minimaal € 150,- op de inkoop, als ik de groothandels bel kan er vaak wel iets af maar nooit meer dan een paar tientjes.
Je weet het he, de meeste mensen zitten graag voor een duppie op de eerste rang. De enige die die niet gaan lopen muggenziften zijn diegene waar je al jaren komt, of die al eens een slechte installatie hebben gehad omdat ze toen ook graag vooraan wilde zitten.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
100 of 150 euro hier en daar vind ik niet zo'n schokkend verschil op zo'n bedrag, zeker niet voor fysieke winkels, echter de man van de offerte van OP vraagt 1550 ex, dus 1875 incl voor de ketel, en das wel een verschil van 555 euro op dezelfde ketel..

Overigens wel opletten of het incl of excl thermostaat is, die er bij offertes TS overigens niet bij zitten!

Het is wel duidelijk dat die man werk zat heeft en aan het harken is :)

(Mag hij gewoon doen natuurlijk, maar als een klant er wat van zegt moet je ook gewoon eerlijk blijven en niet zeggen dat je maar 35 euro verdient op die ketel, nog los van de praktisch dubbele installatie kosten)

[ Voor 51% gewijzigd door Navi op 29-09-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-06 17:47
Navi schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:21:
100 of 150 euro hier en daar vind ik niet zo'n schokkend verschil op zo'n bedrag, zeker niet voor fysieke winkels, echter de man van de offerte van OP vraagt 1550 ex, dus 1875 incl voor de ketel, en das wel een verschil van 555 euro op dezelfde ketel..

Overigens wel opletten of het incl of excl thermostaat is, die er bij offertes TS overigens niet bij zitten!

(Mag hij gewoon doen natuurlijk, maar als een klant er wat van zegt moet je ook gewoon eerlijk blijven en niet zeggen dat je maar 35 euro verdient op die ketel, nog los van de praktisch dubbele installatie kosten)
Niet iedereen heeft dezelfde kortingen op een ketel he. Tevens zijn er ook bedrijven die de telefoontjes/ mailtjes, eventueel langs is geweest. ook willen zien vergoed worden. kan maar zo 200 euro zijn. En dan hebben we het maar niet over de administratie met de nieuwe co wet.

En we leven in een tijd, dat iedereen nog steeds denkt dat je er binnen 2 dagen kan staan, zo niet eerder.
Het is nou eenmaal zo, dat een bedrijf wat goed draait in deze tijd. vaak sporadisch nog maar plek heeft en zo niet al vol zit tot volgend jaar mei/juni.

Natuurlijk zit er een grens met hoe hoog sommige marges zijn, maar waar jij soms 500 euro meer voor betaald en achteraf ook nog service hebt voor enkele vragen en advies. Kan je vergeten bij iemand die 500 euro goedkoper is.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Navi schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:21:

De man heeft werk zat waarschijnlijk en hij moet natuurlijk zelf weten hoe hij zijn bedrijf runt en die 35 euro is inderdaad niet reëel.
Als ik een ketel koop doe ik daar € 100,- boven op voor het ophalen en verlenen van de verplichte 2 jaar garantie. Dan is mijn ketel al bijna € 300,- duurder, daar kan je een 5 uur voor sleutelen.
Daar kan ik niet tegen op concurreren. (en al die andere zzp-ers waarschijnlijk ook niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
edsandje schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:37:
[...]

De man heeft werk zat waarschijnlijk en hij moet natuurlijk zelf weten hoe hij zijn bedrijf runt en die 35 euro is inderdaad niet reëel.
Als ik een ketel koop doe ik daar € 100,- boven op voor het ophalen en verlenen van de verplichte 2 jaar garantie. Dan is mijn ketel al bijna € 300,- duurder, daar kan je een 5 uur voor sleutelen.
Daar kan ik niet tegen op concurreren. (en al die andere zzp-ers waarschijnlijk ook niet)
Het is niet mijn ding, ketels.
Maar de consument heeft natuurlijk wel gelijk dat die voor een veel lagere prijs gaat en dan ws hetzelfde heeft en ook nog snel geholpen wordt.

Ondernemen is de markt voor zijn en creatief zijn.
Als het mijn markt zou zijn moet je ze voor zijn. Ga samen met andere zzp’ers een hele grote bestelling doen en (laten) uitonderhandelen en pak dezelfde marges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:57:
[...]

Maar de consument heeft natuurlijk wel gelijk dat die voor een veel lagere prijs gaat en dan ws hetzelfde heeft en ook nog snel geholpen wordt.

Als het mijn markt zou zijn moet je ze voor zijn. Ga samen met andere zzp’ers een hele grote bestelling doen en (laten) uitonderhandelen en pak dezelfde marges
Dan koop je een loods vol van die Xtreme36 dingen in, en dan krijg je de vraag "maar ik hoef geen CW5, bij Technim is de CW4 wel 150 euro goedkoper, waarom bij jou niet?"

Maargoed, in de IT zie ik het ook... ik bestel ook al 15 jaar alles uit de pricewatch, geen groothandel die in de buurt komt van een Megekko, Amazon, Bol, Azerty of Max ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Technician- schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:57:
[...]

De consument mag zelf bepalen door wie wat gedaan wordt en dat is mij prima.
Veel consumenten denken echter dat wij een schot geld verdienen met een ketel vervangen en dat is niet zo en dat is wat mij steekt.

Ik ben zelfstandig met een reden dat ik mijn eigen koers vaar, om met anderen een alliantie te vormen klinkt leuk maar dat gaat niet werken. Teveel gedoe en ik heb ook niet de ruimte om alles maar op voorraad te nemen en voor te financieren.
Gelukkig zijn er nog aspecten in de installatietechniek waar je wel wat kan verdienen zonder dat je eerst moet verantwoorden waarom je zo duur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@edsandje Als je gewoon goed je werk doet ben je dat geld gewoon waard en mag dat ook wat kosten.

Wat je nog anders kunt doen is de klant die ketel bij Technim of CVTotaal laten bestellen en dan alle garantie afschuiven. Hoef jij hem niet op te halen, hoef jij hem niet voor te schieten en krijgt die klant zijn goedkope ketel. Zo heeft mijn zwager dat jaren gedaan met ketels die hij naast zijn werk in de weekenden ophing. Uiteindelijk moet je het hebben van de uren en de koppelingen en leidingen en later het onderhoud.

Maargoed, wat je wilt voorkomen is dat een Technim of CVTotaal bij een defect de hele ketel retour wil. Dat wil je een klant niet aandoen en dat werk wil je wel betaald hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
edsandje schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:23:
[...]

De consument mag zelf bepalen door wie wat gedaan wordt en dat is mij prima.
Veel consumenten denken echter dat wij een schot geld verdienen met een ketel vervangen en dat is niet zo en dat is wat mij steekt.

Ik ben zelfstandig met een reden dat ik mijn eigen koers vaar, om met anderen een alliantie te vormen klinkt leuk maar dat gaat niet werken. Teveel gedoe en ik heb ook niet de ruimte om alles maar op voorraad te nemen en voor te financieren.
Gelukkig zijn er nog aspecten in de installatietechniek waar je wel wat kan verdienen zonder dat je eerst moet verantwoorden waarom je zo duur bent.
Zeker, ik snap helemaal wat je bedoelt. Maar je bent wel ondernemer. Als de markt verandert moet je soms mee veranderen of iets aanpassen.
Als je voor de rest prima je geld verdient is er niks aan de hand.
De ketelmarkt is nou eenmaal een uitgeknepen markt maar kan me voorstellen dat dit maar een klein percentage is van de werkzaamheden die je uitvoert.
Afhankelijk van wat je hebt (loods, software, personeel) maar uitgaande van een eenmanszaak moet je eigenlijk zorgen dat je elke dag €800 overhoud na aftrek kosten. Op je klus. Dus of €800 aan uren of bv €400 uren en €400 materiaal. Maakt niet uit hoe je dat doet of in een offerte zet.
Maar dat is de absolute basisbehoefte als je het normaal, lees goed, voor elkaar hebt met een normaal loon en ook je aov, en pensioen wilt dekken.

En dat snappen mensen niet, die denken die gooit zo X bedrag over X onderdeel. Nee die is hard aan het werk en wil ah einde van het jaar ook gewoon een loon overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
_JGC_ schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:07:
[...]

Dan koop je een loods vol van die Xtreme36 dingen in, en dan krijg je de vraag "maar ik hoef geen CW5, bij Technim is de CW4 wel 150 euro goedkoper, waarom bij jou niet?"

Maargoed, in de IT zie ik het ook... ik bestel ook al 15 jaar alles uit de pricewatch, geen groothandel die in de buurt komt van een Megekko, Amazon, Bol, Azerty of Max ICT.
Ik neem aan dat ik niet goed uit te leggen dat je dan eerst een gedegen marktonderzoek doet met zoveel mogelijk info, dus je medeondernemers, wat ze aan toestellen plaatsen aan aantallen en welke merken, dat het handig is om je op het nr. 1 merk te richten en ook een gemiddelde installatieduur gaat berekenen.
Dan koop je via de fabrikant een mix van die toestellen voor zeg de 6 bedrijven voor een half jaar in, zorg daarbij voor verzekerde opslag, er is altijd wel iemand met een leeg stukje loods die daarvoor vergoed kan worden.
Maar het interessant genoeg om grote eenheden te verkopen door zoveel mogelijk een vast prijs te hanteren en het bestel en factureringsproces en planning automatisch verlopen.
Investeer met de groep in een goede marketing met bv een website, met meer geld een veel groter gebied en betere marketing. En dan moet je nog zorgen dat een andere gek ze ophangt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Ik ga de offerte aan warmgarant gunnen. De lokale installateur had ik best wat gegund maar de oneerlijkheid over zijn argumenten irriteert mij. Ook is zijn offerte ex thermostaat. Ik krijg nu net bericht van warmgarant dat ik 100 euro korting krijg indien ik geen thermostaat wil EN 75 extra korting indien ik voor 1 oktober beslis
Dit doet het verschil nog meer oplopen.. Gezien de goede reviews is het jammer voor de lokale installateur.
Het verschil is nu 1000 euro..
EN warmgarant verplicht je tot het afsluiten van een service contract van 2 jaar Hun verdien model dit verstelde de medewerker van warmgarant mij eerlijk.. De lokale installateur verplicht ook het afsluiten van een 2 jarig service contract.

Ook nog een offerte opgevraagd waar ik 40! jaar klant geweest ben..(ook een lokal) Om te janken.. NOG duurder.. Ik ben daar weggegaan om dat het service contract ineens bijna verdubbeld werd van bijna 8 euro naar 16,91 euro. Bovendien mij ene paar keer in het pak proberen te naaien bij een reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

@pa3eke Op welke termijn kunnen ze installeren en komen ze zelf of huren ze een andere partij in?
Uiteraard willen we na plaatsing de plaatjes zien of het hier door de ballotagecommissie komt 8)

Overigens vind ik die verplichte service abonnementen echt geldklopperij, de eerste 2 jaar valt onder de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@edsandje Als ze dan in die 2 jaar ook daadwerkelijk langskomen om de ketel schoon te maken zoals in de handleiding staat vermeld... maar meestal plakken ze een sticker en zijn ze in 10 minuten klaar. Sommigen nemen niet eens de moeite om het sifon leeg te kiepen.

Wat betreft die 17 euro per maand aan servicecontract, dat betaal ik bij Energiewacht inmiddels ook. Komen ze wel elke 18 maand langs ipv elke 24 maand, ik heb nog een oud contract. 306 euro betalen tussen 2 onderhoudsbeurten in is flink aan de prijs, dus als ze hun werk goed doen bij dat onderhoud verdienen ze er goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
edsandje schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:14:
@pa3eke Op welke termijn kunnen ze installeren en komen ze zelf of huren ze een andere partij in?
Uiteraard willen we na plaatsing de plaatjes zien of het hier door de ballotagecommissie komt 8)

Overigens vind ik die verplichte service abonnementen echt geldklopperij, de eerste 2 jaar valt onder de fabrieksgarantie.
Klopt service abo is ook een verdienmodel. Dat werd bevestigd door de man van warmgarant die ik sprak.
Ik zal plaatjes sturen zodra de ketel hangt. EN installatie kan binnen twee weken.
Warmgarant werkt met 50 verschillende installatie bedrijven door het land heen. Hier zijn ze transparant over en je kan tot op zekere hoogte zelf aangeven welke de voorkeur geniet.

[ Voor 12% gewijzigd door pa3eke op 01-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 23:05
_JGC_ schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:46:
@viktorvm Huidige ketel heeft een boiler, dat comfort ga je niet evenaren met welke CW-waarde dan ook van een doorstroomtoestel. Alleen het stilstandsverlies van die boiler...
Dat wil ik even tegenspreken. Hier recentelijk een Xtreme 36 geplaatst ter vervanging van een 25 jaar oude CV-ketel / 80 liter boiler combi. Ik heb nu op alle plekken in huis net zo snel heet water als voorheen. De Xtreme staat voor SWW ingesteld op 'ECO'.

@pa3eke Zorg er voor dat je een installateur ter plaatse krijgt om jouw specifieke situatie te bekijken.
Als je even verder kijkt in de voorwaarden van veel 'aanbiedingen' incl. installatie op internet, dan zul je zien dat je heel snel met 'meerwerk' te maken krijgt als niet alles 1 op 1 vervangen kan worden.

Advies te laat zie ik nu. Graag je ervaring delen na installatie.

[ Voor 29% gewijzigd door Masimo op 03-10-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 11:51
edsandje schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:14:
@pa3eke
Dit!
Exact de reden waarom ik niet via Feiken, CV Collectief of Consumentenbond of Warmgarant een cv laat installeren.

@pa3eke reken je die verplichte abo kosten van bijna €15/mnd, 24 maanden wel mee?

Je lokale boer zou hooguit paar honderd euro duurder kunnen gaan zitten met abo of nog iets hoger zonder.

Bij Feiken kan je kiezen: 300 euro duurder als je zonder het verplichte 15/mnd abo doet.

Het zou wel grappig zijn als Warmgarant gewoon diezelfde lokale installateur inschakelt. Voor zover ik het begrijp is Warmgarant vooral een online club dat 1 ding heel goed kan: marketing & webdesign en is alles uitbesteed.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 03-10-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Leuk lijstje, ik werk bij 1 van de genoemde groothandels ;)

De pest met ketels in lage volumes is dat ze meestal verkocht worden tegen een prutmarge. Zonder namen te noemen; Gemiddeld wordt een ketel ten 2 tot 5 procent marge verkocht, en zijn er ook nog merken die "rechtstreeks in de markt " zitten (lees rechtstreeks zaken doen en leveren aan de installateur).

Maar die markt is zo verrot, er is 1 merk ketels welke onder de kostprijs verkocht moet worden, anders verkopen we dat merk nooit meer. Dat trekken we, enigzinds, weer recht dmv. verkoop van de aanverwante artikelen.
edsandje schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:02:
[...]

Warmtebeheer € 1090,91
Wasco € 1288,53
Rensa € 1292,-
Plieger € 1266,18
Warmteservice € 1246,57

[ Voor 9% gewijzigd door lightemup op 04-10-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Jazco2nd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:37:
[...]

Dit!
Exact de reden waarom ik niet via Feiken, CV Collectief of Consumentenbond of Warmgarant een cv laat installeren.

@pa3eke reken je die verplichte abo kosten van bijna €15/mnd, 24 maanden wel mee?

Je lokale boer zou hooguit paar honderd euro duurder kunnen gaan zitten met abo of nog iets hoger zonder.

Bij Feiken kan je kiezen: 300 euro duurder als je zonder het verplichte 15/mnd abo doet.

Het zou wel grappig zijn als Warmgarant gewoon diezelfde lokale installateur inschakelt. Voor zover ik het begrijp is Warmgarant vooral een online club dat 1 ding heel goed kan: marketing & webdesign en is alles uitbesteed.
De lokale installateur werkt niet meer voor warmgarant.. hij was er klaar mee. .te weinig marge.. dus die ga ik niet treffen.
De verplichte abo heb ik meegenomen in de kosten maar hier niet vermeld.. Dat viel tegen elkaar weg. De lokale inteallateur heeft ook een verplicht abo van 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

FreakNL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:43:

Bij mij is de lokale partner juist erg proactief. Als je niet binnen een dag op hun mailtje reageert voor onderhoud bellen ze je al op of het voorgestelde tijdstip voor onderhoud akkoord is. Ben ik wel blij mee. De lokale installateur die ze in mijn buurt gebruiken heb ik ook wel vertrouwen in en is een prima bedrijf.

Mijn ervaring met Warmgarant is ook dat ze graag meedenken met je keuze, dus kan me goed voorstellen dat je ze ook gewoon kunt vragen welke lokale installateur ze in je regio gebruiken. Dan kun je op basis daarvan ook wellicht je keuze maken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Nu krijg ik een mail van wamgarant dat ze mij de xtreme 36 afraden en mij naar de HR36/30 willen hebben en bovendien dat mij huidige thermaostaat de Bosch Nefit Easyterm met opentherm converter niet samenwerkt met de Xtreme36. Hier op tweakers lees ik dat dit wel succesvol samenwerkt.

U heeft aangegeven te willen aansluiten op uw bestaande thermostaat. Helaas is dit niet mogelijk omdat dit merk thermostaat niet samenwerkt met onze Intergas ketel. In de bijlage vindt u de thermostaten die wij voor u aanbieden.
Wij willen u als Warmgarant goed adviseren.
U heeft de Xtreme 36 gekozen. Deze ketel is zo ontworpen dat de ketel op een zo'n laag mogelijk pitje naar de gewenste temperatuur wil stoken. Als de ketel tijdens dit proces te veel warmte verliest, door een niet goed geïsoleerde woning, zorgt dit ervoor dat het erg lang duurt voordat uw woning warm wordt of helemaal niet op temperatuur komt. Dit zal in de koude maanden voor veel ongemak zorgen. Ook is de Xtreme door de lage aanbreng temperatuur, het best te combineren met vloerverwarming (i.p.v. radiatoren).

Indien uw woning niet optimaal is geïsoleerd (energielabel A of B) raden wij de Xtreme dan ook af.
In dat geval bent u vermoedelijk beter geholpen met bijv. een Intergas HRE 36/30 A.

Wat te denken van dit advies? Ik heb vloerverwarming op de hele beneden verdieping..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Van de thermostaat comptabiliteit weet ik niet veel.
Maar over dat de Xtreme de boel niet warm zou krijgen of niet geschikt is voor radiatoren slaat werkelijk nergens op. Degene die je heeft gemaild snapt er niks van of ze hebben een nog een container HRE 36/30's waar ze graag van af willen, allebei kwalijk...
Hij kan op een laag pitje stoken, als dat nodig is. Iets wat je juist wil op die momenten. Maar als het nodig is kan die ketel gewoon >30kW je systeem in pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Storm-Biker.
Precies.. jij schrijft het ik dacht het.. Kul advies dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Net Bosch-Nefit gebeld over de thermostaat in combinatie met Intergas.. Ze adverteren dat met converter deze thermostaat geschikt is voor alle ketels met Openterm..
Degene die ik sprak bij Bosch-Nefit kon niet zeggen of dit zou werken. Wat later in het gesprek, waar ik vertrouwen wist te winnen, kwam het echte antwoord eruit.. Het werkt met Intergas Xtreme maar maar hij mocht dat niet rechtstreeks adviseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Kul advies idd, slaat nergens op.

Overigens heb je vloerverwarming en radiatoren. Je ketel zou met een LT en een HT zone kunnen werken waarbij je de pompverdeler vervangt door een verdeler zonder pomp. Maargoed, dat is iets wat je later zelf ook nog kunt knutselen als je wilt.

Overigens nog iemand die zijn ketel bij Warmgarant had besteld:
Intergas Xtreme 30 afgeraden ivm oudere woning

Er zit wel een kleine kern van waarheid in het advies van Warmgarant, maar dat ligt niet aan de ketel. Sommige thermostaten (die van Honeywell bijvoorbeeld) vragen een te lage temperatuur. Meeste ketels kunnen zo laag niet leveren en knallen er gewoon overheen waardoor je huis snel warm wordt, maar een Xtreme kan idd voldoen aan kleine vraag en warmt dan je huis niet op. Dat ligt niet aan de ketel, maar aan de regeling.

Wat de thermostaat betreft: in de basis moet dat gewoon werken, OpenTherm is redelijk universeel, maar er zijn wat fabrikant-specifieke dingen die niet elke thermostaat of ketel ondersteunt.
Ik heb jarenlang een Remeha iSense op een Intergas HRE gehad. Werkte prima, maar de installateur beweerde bij hoog en bij laag dat het niet kon. Hij heeft zelfs nog met Remeha gebeld om zijn gelijk te halen, maar die zeiden ook: "Wij hebben het niet getest, het kan werken, maar we garanderen niks".

[ Voor 22% gewijzigd door _JGC_ op 08-10-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Klopt ja ik heb een combinatie. Vloerverwarming en radiatoren. LT en HT zone via CV... niet aan gedacht. goede tip... Ik verwarm al jaren op 55 gr aanvoer mijn huis goed warm. Ik heb met de gedachte gespeeld om de vloerverwarming te ontkoppelen van de cv en via een monobloc warmtepomp te verwarmen.

De Intergas Xtreme 30 afgeraden.
is interessant.. Ik zie daar op de letter dezelfde tekst van warmgarant als die in mijn advies geschreven is
Lijkt er inderdaad op dat warmgarant de HRE weg wil zetten..

[ Voor 3% gewijzigd door pa3eke op 08-10-2024 14:11 . Reden: verduidelijking van warmgarant advies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@pa3eke Dat laatste, of wat ik eerder schreef: ze leveren die ketel met een thermostaat die slecht regelt.
Meeste installatiebedrijven hebben geen kaas gegeten van regelingen. Die gaan gewoon voor de makkelijkste weg en dat is een ketel leveren met hoger minimaal vermogen. Zeker als het voor een scherp bedrag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:26
Ik heb mijn Intergas-ketel bij een lokale CV-installateur gekocht. Als ik de extra kosten verdeel over de levensduur....waar hebben we het dan over.
Die gozer heb prima werk geleverd, nog effe een kraantje gemaakt omdat dat handiger is (meedenken ! ) dus ik had grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 09:41
pa3eke schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:42:
Ik ga de offerte aan warmgarant gunnen. De lokale installateur had ik best wat gegund maar de oneerlijkheid over zijn argumenten irriteert mij. Ook is zijn offerte ex thermostaat.
Kleine tip en wellicht heb je het al gedaan: Stuur je lokale installateur wel even een kort berichtje dat je niet van z'n offerte gebruik zal maken. Ik had dit destijds niet gedaan met als gevolg dat hij een keer langsreed, verhaal kwam halen waarom ik die moeite niet had genomen en dat die hoopt dat ik mijn kinderen beter opvoed. Als ik hem nu ergens in de buurt tegen kom kijkt hij nog boos, ondanks dat het al een twee jaar geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Dank voor de tip Jear 288

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eke
Zoals beloofd een verslagje en foto van de installatie. Gisteren is de ketel geplaatst. Precies op de afgesproken tijd een monteur met een een leerling. Stelde zich keurig voor en gingen aan het werk. Niks tegen de muur rammen zonder waterpas en flexleidingen. De monteur had er duidelijk plezier in om het zo netjes mogelijk te doen. Het systeem werd ingesteld en ik kreeg uitleg. Het max vermogen van de ketel werd lager ingesteld evenals de eco stand van tapwater ging uit. Dit scheelt gas omdat anders de warmtewisselaar op temperatuur gehouden wordt.
Mijn Easy Therm thermosstaat van Bosch, waar eerst twijfel over was bij warmgarant of het zou werken, was geen probleem. Op kantoor zijn ze erg voorzichtig met afwijkingen van wat standaard is was het antwoord. Maar ik sluit deze dingen vaak aan en werken prima.
Bijgevoegd twee foto's van het resultaat. Commentaar welkom.
Bedank voor het meedenken en alle informatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAG-AoFBmfhwQ7XYbkGB-rIEN6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/artaDcVQyjU3iwlMfgK2Oub0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNdfRSJ_kL8oPFE3jVgCqvQ1NTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ig1ZzEdmm96lHbgQN7zxyZtN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gui3FYgQypS2NEm5HzmkKLMK9Xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMwyJQ5iL2cUFiIshiXVdMYi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door pa3eke op 26-10-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 17:12
Fijn topic dit, lekker veel informatie. _/-\o_
Ik sta helaas voor dezelfde beslissing en herken wel wat de installateurs vertellen. Uiteindelijk verkopen ze het liefst de ketel waar ze de meeste marge op pakken of waar ze de meeste onderdelen van op voorraad hebben. Mijn voorkeur gaat (nog steeds) uit naar de Intergas Xtreme 36.
Heb een redelijk groot huis met vloerverwarming en radiatoren boven. Heb ook airco die ik nu meestal gebruik om te verwarmen omdat mijn huidige ketel (Daalderop uit 2005) letterlijk gas "vreet". Dus probeer in combinatie met dynamische tarieven de boel een beetje economisch warm te stoken. Daarnaast heeft mijn huidige ketel een boilervat van 80 liter, waarbij ik er nog niet achter ben of die elektrisch of op gas op temperatuur gehouden wordt. Een renovatie van de badkamer staat voor komend jaar op de planning en daar komt een regendouche in, dus vandaar de keuze voor in elk geval CW5.

Mijn shortlist voor nu:

- Intergas Xtreme 36
- Remeha Calenta Ace CW5
- Vaillant ecoTEC Exclusive VHR 25/36

Zijn er nog modellen die ook het overwegen waard zijn? Ik wil vooral een stille en zuinige ketel. Heb al wat offertes, waarbij het verschil tussen Warmtebeheer en een local ruim 1000 euro is in het voordeel van de eerste. CVtotaal heeft de aanvraag afgewezen omdat ze geen dakdoorvoeren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

cupra4 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:27:
Fijn topic dit, lekker veel informatie. _/-\o_
Ik sta helaas voor dezelfde beslissing en herken wel wat de installateurs vertellen. Uiteindelijk verkopen ze het liefst de ketel waar ze de meeste marge op pakken of waar ze de meeste onderdelen van op voorraad hebben. Mijn voorkeur gaat (nog steeds) uit naar de Intergas Xtreme 36.
Heb een redelijk groot huis met vloerverwarming en radiatoren boven. Heb ook airco die ik nu meestal gebruik om te verwarmen omdat mijn huidige ketel (Daalderop uit 2005) letterlijk gas "vreet". Dus probeer in combinatie met dynamische tarieven de boel een beetje economisch warm te stoken. Daarnaast heeft mijn huidige ketel een boilervat van 80 liter, waarbij ik er nog niet achter ben of die elektrisch of op gas op temperatuur gehouden wordt. Een renovatie van de badkamer staat voor komend jaar op de planning en daar komt een regendouche in, dus vandaar de keuze voor in elk geval CW5.

Mijn shortlist voor nu:

- Intergas Xtreme 36
- Remeha Calenta Ace CW5
- Vaillant ecoTEC Exclusive VHR 25/36

Zijn er nog modellen die ook het overwegen waard zijn? Ik wil vooral een stille en zuinige ketel. Heb al wat offertes, waarbij het verschil tussen Warmtebeheer en een local ruim 1000 euro is in het voordeel van de eerste. CVtotaal heeft de aanvraag afgewezen omdat ze geen dakdoorvoeren maken.
Een redelijk groot huis wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Het zal voor je keuze cv ketel weinig uitmaken, alle genoemde ketels hebben ca 30 kw vermogen en dat zal je huidige ketel (Daalderop combifort 32/80 gok ik) ook hebben.
Je huidige ketel gebruikt trouwens gas om de inwendige boiler te verwarmen.
Van jouw shortlist zou ik de Remeha Calenta vervangen voor de Remeha Tzerra Ace-Matic.

• cupra4
edsandje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:17:
[...]

Een redelijk groot huis wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Het zal voor je keuze cv ketel weinig uitmaken, alle genoemde ketels hebben ca 30 kw vermogen en dat zal je huidige ketel (Daalderop combifort 32/80 gok ik) ook hebben.
Je huidige ketel gebruikt trouwens gas om de inwendige boiler te verwarmen.
Van jouw shortlist zou ik de Remeha Calenta vervangen voor de Remeha Tzerra Ace-Matic.
550 m3 inhoud. Maar waarom de Tzerra in plaats van de Calenta?

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

cupra4 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:14:
[...]

550 m3 inhoud. Maar waarom de Tzerra in plaats van de Calenta?
Ik vind de Calenta niet het beste wat Remeha gemaakt heeft.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Tzerra Ace-Matic, kan verder terug moduleren en is qua specs niet heel verschillend vande Calenta.
De Tzerra is eigenlijk het betere broertje van de Avanta en die zijn eigenlijk vrij probleemloos.
Bijkomend voordeel is dat de Tzerra ook goedkoper is in aanschaf.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

@cupra4
Minimum vermogen zou ik me helemaal niet druk om maken met 550m3 inhoud en vloerverwarming.

De huidige boiler zou ik laten vervallen en voor de Intergas Xtreme 36 gaan. Heeft geen 3-wegklep en die kan dus ook niet stuk. Bovengemiddeld rendement op tapwater.

Maar anno 2024 nog een gasgestookte CV-ketel lijkt me hartstikke duur :o De CV-ketel heb ik vervangen door een warmtepomp omdat dat bij mij veel goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Dre schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:24:
@cupra4
Maar anno 2024 nog een gasgestookte CV-ketel lijkt me hartstikke duur :o De CV-ketel heb ik vervangen door een warmtepomp omdat dat bij mij veel goedkoper was.
Dat is inderdaad de vraag. Ik zou niet weten hoe ik kan berekenen of een warmtepomp rendabeler is. Ik heb dit huis net gekocht en daarmee ook de oude (2005) cv ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerkonijn1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-06 08:28
Hier ook in dubio.

Neig naar de xtreme 36. Iemand ervaring met warmtebeheer? Verder locale loodgieter bedrijven offertes opgevraagd. De meeste kwamen met de remeha ace tzerra matic 35c maar na het lezen van diverse forums met klachten over de wachttijd voor warm water, denk ik dat we verstandiger doen door de xtreme te installeren.

Huis 150’m2
Beneden deels vv en rest radiatoren.
Ong 1000m2 gas per jaar
Gemiddelde tot goede isolatie
4 personen met stortdoucbe en bad.

De vailliant ecotec leek me ook een goede optie maar ik hoor en lees dat er weinig installateurs mee werken en ze gebruiken ook geen Open bus protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Broerkonijn1 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:53:
Hier ook in dubio.

Neig naar de xtreme 36. Iemand ervaring met warmtebeheer? Verder locale loodgieter bedrijven offertes opgevraagd. De meeste kwamen met de remeha ace tzerra matic 35c maar na het lezen van diverse forums met klachten over de wachttijd voor warm water, denk ik dat we verstandiger doen door de xtreme te installeren.

Huis 150’m2
Beneden deels vv en rest radiatoren.
Ong 1000m2 gas per jaar
Gemiddelde tot goede isolatie
4 personen met stortdoucbe en bad.

De vailliant ecotec leek me ook een goede optie maar ik hoor en lees dat er weinig installateurs mee werken en ze gebruiken ook geen Open bus protocol.
Hai,
WIj hebben nu een tijdje de Intergas Xtreme 36 tot tevredenheid.. Ons huis is 140m2 en ook beneden deels vv en rest radiatoren. idem wat bad en douche betreft.
Voorheen 24 jaar een Nefit met gasboiler gehad die het overigens nog prima deed.
Het warm wat duurt wel heel eventjes voordat het er is. Voorheen was dat instant.
Hoeveelheid warm water is ruim voldoende. Ketel is vrij stil en doet verder wat het moet doen.
IK merkt geen verschil in gasverbruik.. DIt bevreemd mij wel.. Er werd mij diverse keren verzekerd dat de oude keter op was en vooral de gasboiler gas verslind. NOU NOT. Wat ik wel merk is het stroomgebruik. Dat is een stuk minder.
De keuze voor Intergas
heb ik uiteindelijk gebaseerd op de consumenten bond, de ervaringen hier het forum en de intallateurs die over het algemeen er erg goed over spraken.. Over warmgarant ben ik dik tevreden trouwens.. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-06 20:39
Wat is het verschil in stroom verbruik dan ten opzichte van de oude ketel?

[ Voor 4% gewijzigd door Kees85 op 28-03-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerkonijn1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-06 08:28
pa3eke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:43:
[...]

Hai,
WIj hebben nu een tijdje de Intergas Xtreme 36 tot tevredenheid.. Ons huis is 140m2 en ook beneden deels vv en rest radiatoren. idem wat bad en douche betreft.
Voorheen 24 jaar een Nefit met gasboiler gehad die het overigens nog prima deed.
Het warm wat duurt wel heel eventjes voordat het er is. Voorheen was dat instant.
Hoeveelheid warm water is ruim voldoende. Ketel is vrij stil en doet verder wat het moet doen.
IK merkt geen verschil in gasverbruik.. DIt bevreemd mij wel.. Er werd mij diverse keren verzekerd dat de oude keter op was en vooral de gasboiler gas verslind. NOU NOT. Wat ik wel merk is het stroomgebruik. Dat is een stuk minder.
De keuze voor Intergas
heb ik uiteindelijk gebaseerd op de consumenten bond, de ervaringen hier het forum en de intallateurs die over het algemeen er erg goed over spraken.. Over warmgarant ben ik dik tevreden trouwens.. succes
Hier inmiddels ook een xtreme 36 hangen. Beetje te vroeg om iets te vinden van het verbruik. De remeha quinta was bijna zonde om weg te halen inderdaad, zeer betrouwbaar en na 19 jaar nog een goede staat. Nu is het wel zo dat de nieuwe intergas stiller is, en met de gateway meteen wat meer instellingen en inzicht, hoop dat naast elektra de warm water verbruiken ook wat minder worden. De quinta had een 8l boilertje intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eke
Hi,
Goede keuze. Warm water zal iets langer duren dan met de 8 liter boiler. Maar ik vind het niet storend.
De nefit die ik had verbruikte zo 500kwh per jaar.
Standby
Daar zat nog een danfoss 3 standen pomp in.
De xtreme gebruikt 2 watt stdby en 40 watt volgas
Heb jij wel een extra terugslag klep ivm met je vloerverwarming?
Vele warme jaren gewenst
Gr Rob
Veel warm uren
Pagina: 1