[Delta Mobiell] Bereik is ontzettend slecht thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geen glasvezel vraag, maar bij gebrek aan een dedicated topic probeer ik het toch maar even hier. Ik heb sinds half aug glasvezel en een 10 GB mobiel abo. Die gebruik ik voor werk (wij sluiten ons eigen abo af en declareren die), maar ik merk waar ik woon dat ik heel vaak 1 streepje of soms zelfs geen bereik heb "Emergency calls only".

Nu zit ik er 2 jaar aan vast en Odido's dekkingsgebied zegt dat er bij mij geen enkel probleem hoort te zijn, sterker nog: ik woon op pakweg 300m van voetbalvelden waar achteraan een grote zendmasten toren (of hoe noem je die?) staat. Privé gebruiken we KPN en daar heb ik vol bereik, op 5G trek ik gewoon 500 Mbit/s vol op mijn iPhone 15 Pro, Delta is extreem triest: 3 Mbit/s down en 0,5 Mbit/s up op 4G+ in mijn Android toestel, maar ook in mijn iPhone doet ie het nauwelijks beter. Het is natuurlijk een 4G abo.

Ik ben dus benieuwd waar ik mijn beklag kan doen. Suggesties? Het lijkt mij namelijk niet dat dit mag gebeuren.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
MooDyBLueS schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:33:
Geen glasvezel vraag, maar bij gebrek aan een dedicated topic probeer ik het toch maar even hier. Ik heb sinds half aug glasvezel en een 10 GB mobiel abo. Die gebruik ik voor werk (wij sluiten ons eigen abo af en declareren die), maar ik merk waar ik woon dat ik heel vaak 1 streepje of soms zelfs geen bereik heb "Emergency calls only".

Nu zit ik er 2 jaar aan vast en Odido's dekkingsgebied zegt dat er bij mij geen enkel probleem hoort te zijn, sterker nog: ik woon op pakweg 300m van voetbalvelden waar achteraan een grote zendmasten toren (of hoe noem je die?) staat. Privé gebruiken we KPN en daar heb ik vol bereik, op 5G trek ik gewoon 500 Mbit/s vol op mijn iPhone 15 Pro, Delta is extreem triest: 3 Mbit/s down en 0,5 Mbit/s up op 4G+ in mijn Android toestel, maar ook in mijn iPhone doet ie het nauwelijks beter. Het is natuurlijk een 4G abo.

Ik ben dus benieuwd waar ik mijn beklag kan doen. Suggesties? Het lijkt mij namelijk niet dat dit mag gebeuren.
Je bent klant van Delta, dus daar moet je dan ook je beklag doen. Ook al nemen zij het netwerk van Odido af blijft het toch hun verantwoording om dat (al dan niet samen met Odido) op te lossen.

Vergeet overigens ook niet dat "mast staat 300 meter verderop" niks zegt. Ten eerste zal daar niet per definitie een zender van Odido in hangen. En ten tweede heeft het een "paraplu werking". De mast straalt voornamelijk opzij en niet naar beneden. Letterlijk onderaan de mast zal het bereik dus heel slecht zijn, en naar gelang je verder weg gaat wordt het bereik beter.

• MooDyBLueS
  • Niet online
@RobertMe Thanks, ja dat ik bij Delta moet zijn was me op zich wel duidelijk ja, ik bedoelde meer welke kanalen ik mogelijk het beste kan gebruiken. Mijn gevoel zegt me namelijk dat een telefonisch helpdesk me niet zoveel kan helpen behalve eventueel de klacht aanhoren en registreren. Maar goed, als er geen betere ingangen zijn, dan moet ik wel die route bewandelen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MooDyBLueS ik heb je vraag even afgesplitst vanaf [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie. Een eigen topic, in het juiste hoekje, heeft toch de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:41
Zou je kunnen delen op welke locatie dit probleem ongeveer plaatsvindt? Ook zou je de app NetMonster (Android) kunnen installeren en een screenshot van de app kunnen delen om te kijken wat er misgaat. Dan kijken we mee.

Wat je zelf zou kunnen controleren is hier je locatie in te vullen en kijken waar de Odido zendmast bij jou in de buurt ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JammerX
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-10-2024

*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 28-09-2024 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@vandeven66 Thanks! Openlijk mijn thuislocatie delen ga ik niet doen. ;) Je zegt "kijken we mee", bedoel je daarmee dat je voor Delta/Odido werkt? Wellicht dat ik per PB wel de nodige informatie kan delen namelijk.

Als ik kijk naar de Odido dekkingskaart waar Delta zelf naar verwijst, welke ik van tevoren gecheckt heb, dan zie ik op mijn adres:
4G: Binnen en buiten zeer goed bereik
3G: Binnen en buiten zeer goed bereik

Ook wanneer ik Bellen selecteer.

Zoom ik in, dan zit ik in het donkerblauwe waarvan "zeer goed bereik" de definitie is. Aan 3 kanten blijft dit ook zo. Ga ik 150m (op Google Maps nagemeten) Noordelijker, dan is het:
Buiten zeer goed en binnen goed bereik voor 3G/4G en Bellen

Nog eens 100m verder wordt het "Buiten goed en binnen redelijk bereik" en pas op 550m afstand zit er 1 weak spot die wit is en zegt "Buiten redelijk, binnen beperkt bereik" voor alle 3.

Pak ik de link van jou voor de zendmast van Odido dan staat die hemelsbreed op 1,8 km.

Toeval wil dat Delta mobiel voor werk gebruikt wordt in mijn Android telefoon (wij sluiten zelf een abo af en declareren die). Ik kan niet direct zien of er gevoelige informatie in zit, zie met name veel waardes die mij niks zeggen. ;) Voor de zekerheid heb ik de screenshot per PB met je gedeeld. Op dit moment heb ik wel 2 streepjes bereik, wat het beste is wat ik hier thuis heb. Gisteren ook thuisgewerkt en toen was het een groot deel van de dag totaal geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Overigens: ik heb vanochtend via de Delta chat contact gehad en de beste medewerker zei een "reset" te hebben uitgevoerd, ik heb geen idee wat hij daarmee bedoelde maar hij was er wel een paar minuten mee bezig en ik kreeg de opdracht mijn telefoon 30 min later uit en aan te zetten en te kijken of het dan beter is.

Dat heb ik zojuist gedaan en... eerst een paar minuten geen bereik en nu hangt ie op 1-2 streepjes bereik met H+ in de balk ipv 4G+ wat ik eerder altijd had.

Mooi die vooruitgang... :P

Waar mijn Speedcheck app hiervoor nog met 2 streepjes op 4G+ neerkwam op 27ms, 29 Mbps down en 5 Mbps up zit ik nu op 79 ms, 4,6 Mbps down en 0,9 Mbps up. :+

[ Voor 13% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-09-2024 10:20 ]

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Niet meteen een oplossing voor je probleem, maar je moet je heel weinig aantrekken van de signaalstreepjes op je telefoon. Als je telefoon met meerdere 4G (of 5G) banden tegelijk verbonden is, zie je vaak de signaalkwaliteit van de band met het slechtste signaal. Dat is meestal de band met de hoogste frequentie. Als je met drie banden verbonden bent kan het goed zijn dat je een uitstekende signaalkwaliteit hebt op twee van de drie frequenties, en toch één streepje.
Pagina: 1