Vraag

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:14

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Ik heb onlangs de OnePlus Nord 4 Mercurial Silver (16GB/512GB) gekocht.
Wanneer ik mijn simkaart van Hollandsnieuwe hierin stop werkt bellen / internet prima, echter krijg ik met geen mogelijkheid de bellen over wifi instellingen te zien.

Contact gehad met Hollandsnieuwe, deze geven aan dat de telefoon gewoon ondersteund wordt en dat het een probleem is in de telefoon WANT mijn simkaart geeft wel bellen over WiFi instellingen op mijn huidige OnePlus Nord.

In overleg met Belsimpel de telefoon terug gestuurd voor onderzoek, daar hebben ze het getest met een sim van Odido en zij krijgen netjes de bellen over WiFi instellingen te zien.

Zojuist de telefoon terug ontvangen, simkaart erin en opstarten. Alles werkt behalve de bellen over WiFi instellingen. :(

Ik krijg nu van Hollandsnieuwe een nieuwe simkaart om toch de simkaart uit te sluiten.

Wie o Wie heeft er voor mij nog een gouden tip om dit op te lossen?
Zijn er gebruikers met een Nord 4 en een Hollandsnieuwe abbo wie het bellen over WiFi wel kunnen aanzetten?

Op onderstaand plaatje verwacht ik de instellingen voor bellen over WiFi maar helaas...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8_twlzC-bY7lEBXHsQaI2bp2JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nF4uCwK4hSgkqI0n1ssF09H4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Op welke software versie zit je met OnePlus Nord 4?

Klikt alsof de instellingen niet goed overkomen op je telefoon, of dat het in de software gecombineerd is met jou provider.

Het zou best de simkaart kunnen zijn ook.

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 26-09-2024 12:22 ]

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
corporalnl schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:22:
Op welke software versie zit je met OnePlus Nord 4?

Klikt alsof de instellingen niet goed overkomen op je telefoon, of dat het in de software gecombineerd is met jou provider.

Het zou best de simkaart kunnen zijn ook.
OxygenOS 141. (CPH2663_14.1.0.401(EX01)

Maar hoe zou ik de instellingen kunnen forceren dan?
Al een paar reboots gedaan, een tijd laten liggen. Mee gebeld.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Heb je getest met het toestel in fabrieksinstellingen, dus zonder backup terug te zetten? De oude instellingen uit de backup kunnen soms de nieuwe instellingen verkloten.

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:49:
Heb je getest met het toestel in fabrieksinstellingen, dus zonder backup terug te zetten? De oude instellingen uit de backup kunnen soms de nieuwe instellingen verkloten.
Ja dit is een kaal toestel zonder account of Backup, bewust al om zoveel mogelijk uit te sluiten.
Zoals het toestel nu is heb ik hem na de test van Belsimpel ontvangen, daar werkte het wel in deze staat.

• swhnld
skate master schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:54:
[...]

Ja dit is een kaal toestel zonder account of Backup, bewust al om zoveel mogelijk uit te sluiten.
Zoals het toestel nu is heb ik hem na de test van Belsimpel ontvangen, daar werkte het wel in deze staat.
Belsimpel doet aan grijze import wat ook problemen kan geven. Kun je in het toestel opzoeken of het wel een Nederlands toestel is?

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:58:
[...]

Belsimpel doet aan grijze import wat ook problemen kan geven. Kun je in het toestel opzoeken of het wel een Nederlands toestel is?
Hmmm...en waaraan zou ik dat kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
skate master schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:09:
[...]

Hmmm...en waaraan zou ik dat kunnen zien?
Bij een Samsung zie je het aan de CSC code, bij OnePlus zou ook zoiets moeten zijn in de software waaraan je ziet of het een Indiaas model is of een Internationaal of Europees. Daar moet je even voor zoeken.
Of vraag het OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Een nieuwe simkaart heeft niet geholpen helaas.
Bij Belsimpel vinden ze het ook maar raar en snappen ze het ook niet.

Krijg nu een nieuwe toegestuurd, geeft die ook problemen met WiFi bellen dan snap ik het ook niet meer. Zou het dan toch aan hollandsnieuwe kunnen liggen?

• swhnld
Als het Hollands Nieuwe specifiek is kun je ook hier even inkijken:
[HollandsNieuwe] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkippetje
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb sinds vandaag ook de OnePlus Nord 4 en ik heb ook Hollandsnieuwe. Geen bellen via wifi optie...

Hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Plofkippetje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:02:
Ik heb sinds vandaag ook de OnePlus Nord 4 en ik heb ook Hollandsnieuwe. Geen bellen via wifi optie...

Hoe heb jij dit opgelost?
Dit heb ik tot nu toe niet opgelost.

Mijn eerste toestel van Belsimpel leek oorspronkelijk niet bedoeld voor de Nederlandse markt gezien de labels op de doos. Hiermee had ik slecht bereik en geen bellen over WiFi.
Uiteindelijk een nieuwe ontvangen welke wel voor de Nederlandse markt bestemd lijkt, veel beter bereik maar helaas geen bellen over WiFi.
Echter mis ik het tot nu toe niet omdat met dit toestel het bereik binnenshuis gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkippetje
Dank voor je snelle reactie. Ik twijfel nu heel erg om de telefoon terug te sturen om bijvoorbeeld voor de Samsung A55 of de overstap te maken naar een andere provider. Ik ben bang dat als ik naar een andere provider overstap weer hetzelfde probleem heb.

Toeval wil zijn dat ik deze telefoon gekocht ipv een Google pixel 7a. Daar werkte bellen via wifi ook niet...

Zodra ik mijn sim kaartje in een oude samsung telefoon stop werkt bellen via wifi prima. Zo frustrerend dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Plofkippetje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:01:
Dank voor je snelle reactie. Ik twijfel nu heel erg om de telefoon terug te sturen om bijvoorbeeld voor de Samsung A55 of de overstap te maken naar een andere provider. Ik ben bang dat als ik naar een andere provider overstap weer hetzelfde probleem heb.

Toeval wil zijn dat ik deze telefoon gekocht ipv een Google pixel 7a. Daar werkte bellen via wifi ook niet...

Zodra ik mijn sim kaartje in een oude samsung telefoon stop werkt bellen via wifi prima. Zo frustrerend dit..
Heb wel gemerkt dat het echt aan hollandsnieuwe/ Vodafone ligt.
Meerdere sim geprobeerd van aanbieders op het kon netwerk en dan werkt het wel.
Geen idee of dit probleem dan in de software zit of op het netwerk. Had met mijn oude Nord gewoon WiFi bellen waardoor ik verwacht dat het een software issue is wat mogelijk met een update gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkippetje
Duidelijk. Ik heb die van mij zojuist voor retour aangemeld. Ik ben er klaar mee :). We hebben anders gewoon geen bereik thuis.

Toevallig had mijn vrouw 50+ mobiel en daar werkt bellen over wifi helemaal niet. Gelukkig kon ze om deze reden haar abbonement openbreken.
Pagina: 1