Ik meet het stroomverbruik van mijn CV-ketel nu bijna twee jaar via een homewizardplug en om onverklaarbare redenen zie ik vanaf november 2023 dat het stroomverbruik in de ruststand van mijn CV-ketel ongeveer continue ~54w is.
Wanneer de ketel aan gaat dan daalt het verbruik naar ~15w. Als ik verder terug ga in het verleden dan zie ik dat het normale stroomverbruik van de CV-ketel tussen de ~4w (in bedrijf) en ~15w (rust) ligt. Er is dus iets aan de hand met de ketel in ruststand en mijn vraag is wat het probleem kan zijn.
Ik weet niet meer of ik toen iets aangepast heb, maar ik weet wel 1. dat ik geen instellingen aan de ketel veranderd heb en 2 dat mijn tado veel eerder dit jaar geïnstalleerd is, en dat het onwaarschijnlijk is dat dit de oorzaak is omdat hij problemen vertoont in ruststand, wanneer de tado hem niet aanstuurt. Ik weet dat hij in ruststand is, omdat ik in de tado app kan zien wanneer de verwarming wel of niet aan is en ik zie hoe dit correspondeert met het gasverbruik in de homewizard app.
Ik heb de remeha smart service tool aangeschaft en aangesloten op mijn remeha tzerra ace 39C en kan deze nu uitlezen via mijn telefoon, dus ik kan screenshots plaatsen of extra info aanleveren.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of welke stappen we kunnen zetten om dit te achterhalen?
Veel dank alvast.
[/f/image/xNdf77l5HXAdDFaUE0H2QHaS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NmHq3ydGsYbUmf4tESVRuL8i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/W8AxfciRZRYDzRA1VqPKaRZl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/360OM2n7qDjL7f6NQkxwq4hw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2qBUpN4CpZP4r1zGz3z3pq4J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/64rd5WzGP1n9dXJCJ4WCcQtJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pkfYr0U170eKHWkPT6uyTfRo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VNm6eSwy4BAvSFoW4hHLTE5a.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wa7EaRjNRlvED3Hdbn6Li18N.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xMQhQqb8oe2z4lf1OBVulAEY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AcaCqoFmH8uiiM0nxZHVwwSL.png?f=fotoalbum_large)
Plaatjes met context toegevoegd]
Wanneer de ketel aan gaat dan daalt het verbruik naar ~15w. Als ik verder terug ga in het verleden dan zie ik dat het normale stroomverbruik van de CV-ketel tussen de ~4w (in bedrijf) en ~15w (rust) ligt. Er is dus iets aan de hand met de ketel in ruststand en mijn vraag is wat het probleem kan zijn.
Ik weet niet meer of ik toen iets aangepast heb, maar ik weet wel 1. dat ik geen instellingen aan de ketel veranderd heb en 2 dat mijn tado veel eerder dit jaar geïnstalleerd is, en dat het onwaarschijnlijk is dat dit de oorzaak is omdat hij problemen vertoont in ruststand, wanneer de tado hem niet aanstuurt. Ik weet dat hij in ruststand is, omdat ik in de tado app kan zien wanneer de verwarming wel of niet aan is en ik zie hoe dit correspondeert met het gasverbruik in de homewizard app.
Ik heb de remeha smart service tool aangeschaft en aangesloten op mijn remeha tzerra ace 39C en kan deze nu uitlezen via mijn telefoon, dus ik kan screenshots plaatsen of extra info aanleveren.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of welke stappen we kunnen zetten om dit te achterhalen?
Veel dank alvast.
[
/f/image/xNdf77l5HXAdDFaUE0H2QHaS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NmHq3ydGsYbUmf4tESVRuL8i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/W8AxfciRZRYDzRA1VqPKaRZl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/360OM2n7qDjL7f6NQkxwq4hw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2qBUpN4CpZP4r1zGz3z3pq4J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/64rd5WzGP1n9dXJCJ4WCcQtJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pkfYr0U170eKHWkPT6uyTfRo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VNm6eSwy4BAvSFoW4hHLTE5a.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wa7EaRjNRlvED3Hdbn6Li18N.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xMQhQqb8oe2z4lf1OBVulAEY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AcaCqoFmH8uiiM0nxZHVwwSL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rVgasFOZSZzz30bUQt10zOEW.png?f=fotoalbum_large)