Onlangs is er bij mij een warmtepomp en warmtepompboiler geplaatst en is mijn CV ketel verwijderd. Er is een circulatiepomp geïnstalleerd na het buffervat in het verwarmingscircuit, en die draait altijd. Hij maakt behoorlijk veel geluid (ik hoor hem in de hele gang met de deur van de C.V. ruimte dicht), en verbruikt natuurlijk ook elektriciteit.
Ik heb erover geklaagd bij de installateur, maar die beweert dat het normaal is dat die pomp altijd draait.
Zelf begrijp ik niet waarom dat zo zou zijn. Dat lijkt me volkomen nutteloos zolang er geen warmtevraag is, en sterker nog, koelt de (vloer)verwarming dan niet veel sneller af, als je koud water gaat lopen rondpompen?
Klopt de bewering dat die pomp altijd hoort te draaien? Of zou die alleen moeten draaien wanneer de warmtepomp aan staat en/of er warmtevraag is? Hoe hoort dit ingericht te zijn? De warmtepomp is een LG Therma V.
:strip_exif()/f/image/L5S6ZkZ2RNEkK6Ut1p03xqbb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb erover geklaagd bij de installateur, maar die beweert dat het normaal is dat die pomp altijd draait.
Zelf begrijp ik niet waarom dat zo zou zijn. Dat lijkt me volkomen nutteloos zolang er geen warmtevraag is, en sterker nog, koelt de (vloer)verwarming dan niet veel sneller af, als je koud water gaat lopen rondpompen?
Klopt de bewering dat die pomp altijd hoort te draaien? Of zou die alleen moeten draaien wanneer de warmtepomp aan staat en/of er warmtevraag is? Hoe hoort dit ingericht te zijn? De warmtepomp is een LG Therma V.
:strip_exif()/f/image/L5S6ZkZ2RNEkK6Ut1p03xqbb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XJhuyOy8m8rAgcyoZN2BwjM7.jpg?f=fotoalbum_large)