Hallo mede tweakers,
Ik heb thuis nogal een treurig wifinetwerk (10mbps download, 1mbps upload) waardoor het maken van cloud backups een bijna onmogelijke uitdaging is. Om dat goed te regelen denk ik eraan om een NAS aan te schaffen, om in elk geval backups te kunnen maken op een andere apparaat. Nou zou het goed zijn als er alsog cloud backups gemaakt kunnen worden. Ik vroeg mij daarom af, is er een manier waarop ik kan instellen dat de NAS elke dag tussen 00:00 en 06:00 zo veel mogelijk data naar een cloud backup stuurt en overdag klaar staat om backups vanaf de apparaten te ontvangen. Ik heb hier al even naar gezocht, maar kan er beduidend weinig over vinden (waarschijnlijk om dat niet al te veel mensen met dit probleem zitten). Ik hoor graag of jullie hier suggesties/ideeën voor hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie daarvoor mijn andere post specifiek over de hardware: Componentenadvies NAS
Maar TrueNAS op deze hardware:
Ik heb thuis nogal een treurig wifinetwerk (10mbps download, 1mbps upload) waardoor het maken van cloud backups een bijna onmogelijke uitdaging is. Om dat goed te regelen denk ik eraan om een NAS aan te schaffen, om in elk geval backups te kunnen maken op een andere apparaat. Nou zou het goed zijn als er alsog cloud backups gemaakt kunnen worden. Ik vroeg mij daarom af, is er een manier waarop ik kan instellen dat de NAS elke dag tussen 00:00 en 06:00 zo veel mogelijk data naar een cloud backup stuurt en overdag klaar staat om backups vanaf de apparaten te ontvangen. Ik heb hier al even naar gezocht, maar kan er beduidend weinig over vinden (waarschijnlijk om dat niet al te veel mensen met dit probleem zitten). Ik hoor graag of jullie hier suggesties/ideeën voor hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie daarvoor mijn andere post specifiek over de hardware: Componentenadvies NAS
Maar TrueNAS op deze hardware:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i3-12100 Boxed | € 106,99 | € 106,99 |
1 | Moederborden | MSI Pro Z790-S WiFi | € 160,95 | € 160,95 |
5 | Interne harde schijven | Seagate SkyHawk (2021), +Rescue, 4TB | € 80,23 | € 401,15 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Force 500 | € 55,95 | € 55,95 |
3 | Ventilators | Arctic F14 PWM PST CO Zwart, 140mm | € 9,40 | € 28,20 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G48C40U5 | € 45,40 | € 45,40 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,90 | € 59,90 |
1 | SSD's | Samsung 980 250GB | € 42,60 | € 42,60 |
Totaal | € 901,14 |