Aansluiting hangend toilet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-12-2024
Ivm renovatie wc wil ik een hangend toilet plaatsen en heb hiervoor de oude wc pot verwijderd. De oude wc zat aangesloten op een gresbuis. Echter zit in deze gresbuis ook de afvoer voor het fonteintje in de wc.

Vanaf de vloer zit een stuk gresbuis van ongeveer 30 cm met een stukje eruit gehaald aan de onderkant waar het pijpje doorkomt van het fonteintje. Daaronder zit een gresbocht welke ongeveer een meter naar achter gaat en uitkomt in de put voor de gevel.

Ik had gehoopt dat ik gewoon een pvc buis ging aantreffen onder de oude wc welke ik een stukje naar achter moest verleggen. Maar dit maakt het wat ingewikkelder.

De pvc buis in de hoek is van wc boven en eindigt ook in de put aan de gevel.

Misschien weet iemand hier hoe ik dit het best kan aanpakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCsk2Fd_xs3qavLHiAukocTbBcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKYbmK4GrL6Sktt6aUz98r8A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-iBvG57WFYnhu0tmv1aAMcIQnU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JjRFo7cXcmrijNhxROMBTjvT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQCwRb8Wd3NjK2CBI0dH5FQ6usg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YWvjfWZdjMy0RPLt0j4VAUa1.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:13

Illusion

(the art of)

Fonteintje met dun pvc aansluiten door de bestaande buis. En voor je toilet een nieuw gat laten boren/uithakken en pvc leggen. Huidige gat zit toch op de verkeerde plek.

Vooral niet proberen die gresbuis te hergebruiken. Levert alleen maar ellende op.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
Simpelste oplossing is om volgens mij om weer een staande WC pot te plaatsen.
Wanneer je een hangende WC wilt plaatsen en het fonteintje aan wilt sluiten dan moet de vloer eruit (leiding wc verleggen), de tegels er af (waterleiding fonteintje en toilet verleggen) en alles weer opnieuw opbouwen. Da's nog wel een klusje....
Wat is je budget en wat was de oorspronkelijke planning?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:59
Als je budget beperkt is tot het vervangen van het toilet zou ik gaan voor een zelfde variant staand toilet. Is het budget ruimer, dan zou ik het toilet een opknapbeurt geven die het inmiddels wel verdiend. Nieuwe pvc afvoeren, nieuwe tegels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@Illusion gresbuis wou ik ook niet opnieuw gebruiken. Hoe bedoel je het fonteintje aansluiten op bestaande buis? Bedoel je door de gresbuis heen?

@Yaksa budget is niet zo'n probleem. De oorspronkelijke planning was om de wc te renoveren. Dus hangtoilet plaatsen, nieuw fonteintje, achterwand etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@TwingyTwingy budget is geen punt. Renovatie is ook de bedoeling. Echter heb ik een plan van aanpak nodig nu ik die gresbuis heb ontdekt waar ook de afvoer van het fonteintje in zit.

Misschien kan afvoer hangtoilet op pvc in de hoek van wc boven. Alleen zit ik dan nog met de afvoer van het fonteintje die nu a la buurman & buurman in die gresbuis uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
Tsja, het lijkt me hele klus om dit zonder echte ervaring helemaal zelf te doen, zowat alles moet er uit namelijk.
En wanneer je hier geen ervaring in hebt dan ga je er heel lang over doen.
Een vakman inhuren kost geld, maar die doet het waarschijnlijk veel sneller en waarschijnlijk ook beter dan je zelf kunt. Zo'n vakman kan de situatie snel inschatten en heeft de oplossingen al in z'n hoofd zitten.
Je kunt altijd bij een aantal bedrijven in de buurt een offerte aanvragen en dan bekijken of dat qua budget haalbaar is. Bij mij in het complex hebben ze vergelijkbare (qua leeftijd) natte ruimtes aangepakt en ze zijn per ruimte toch wel een aantal dagen bezig met slopen, boren, nieuwe leidingen leggen en aansluiten op bestaande leidingen, vloer aanhelen, muur stucen, achterwand plaatsen, tegelen, voegen en kitten. Ze hadden aparte werknemers voor slopen, leidingen en voor het tegelzetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 13:50
Waarom niet gewoon alles aansluiten op de grote pvc standleiding die daar in de hoek zit? Wc erop aansluiten, koofje voor fontein afvoer, of zelfs ff wegwerken in de muur horizontaal. Als je toch gaat renoveren…

[ Voor 5% gewijzigd door Chriztiaan op 22-09-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@Yaksa het gaat alleen om de afvoeren. Water zit al op de goede plek, tegelzetten kan ik zelf, achterwand maken uiteraard ook en de vloer ga ik egaliseren en de eindlaag wordt een gietvloer. Stelt allemaal niet zoveel voor.

@Chriztiaan heb ik ook zeker in overweging genomen. Echter is dat geen standleiding. Dat is de afvoer van wc boven en daar stopt de leiding ook meteen. Dus als je daar onder een wc op aansluit en je spoelt deze door, dan heb je kans dat je de wc boven leeg trekt. Er zit namelijk geen ontspanning op die leiding. Verder kom je qua hoogte niet goed uit met een y-stuk. T-stuk kan niet omdat de afvoer van de wc afschot nodig heeft.

Verder mag afvoer fontein niet binnen een meter van aansluiting wc. Dat kan ook voor problemen zorgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Drieoog op 23-09-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rstot
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-07 14:52
Zou dit helpen?

Klein beetje vloer uitkappen, sprongbocht erin en aansluiten op je nieuwe hangtoilet module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kun je de bestaande gresbuis vrij maken? Kun je er in het totale trace bij?
Dan direct verwijderen en helemaal opnieuw aanleggen met PVC.
Gres herbruiken kan wel, maar als het even kan vervangen.

Ik heb hier een stuk gres laten zitten (8m trace in cement gestort). Aan het stuk waar ik moest renoveren heb ik een pvc buis van 110 ingeschoven (een goede 2 meter) en die afgedicht met siliconenkit. Vervolgens vanuit de PVC weer verder werken.

In jouw situatie zou de bestaande PVC leiding gebruiken met een T stuk zo laag mogelijk tegen de dekvloer monteren (stuk vloer uitkappen). En dan met 1x 45 graden omhoog werken en daar het toilet op aansluiten. Je hebt dan snelheid genoeg voor de doorstroom. Enige waar je goed naar moet kijken is dat het waterslot op 10cm hoogte vanaf de onderzijde van de liggende rioolbuis zit.

De ontspanning (of in ieder geval beluchting) is wel een uitdaging, is er een mogelijkheid tot het plaatsen van een beluchter op die bestaande PVC leiding op de bovenverdieping?

Zie overigens ook dit document, met name bladzijde 16: https://www.dyka.nl/media...ek-binnenriolering-nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@Rstot sprongbocht ben ik bekend mee. Echter als je goed kijkt naar de foto's bij mijn begin post dan zie je daar 2 stukken gres waarbij wat provisorisch de afvoer van het fonteintje is verwerkt. Op die grespijp kun je niet op een normale manier aansluiten met een sprongbocht.

@BlueKeenan Voor die aansluiting van pvc op gres in jouw situatie daarvoor bestaat er een krimpsok / mof. Die verhit je met een rubber ring tussen gres en pvc en geeft daardoor een waterdichte aansluiting. Zo hoef je niet met kit te gaan werken.

Helaas kan ik niet onder de vloer in mijn situatie.

Ik zit ook nog steeds te kijken of het mogelijk is om aan te sluiten op de bestaande pvc in de hoek. Inderdaad met het plaatsen van een beluchter. Wordt ook lastig op de bovenverdieping maar niet onmogelijk.

Ik zit dan alleen nog met de afvoer van het fonteintje. Die mag niet op dezelfde pvc zo dicht bij de aansluiting van de wc.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Drieoog schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:53:
@Rstot sprongbocht ben ik bekend mee. Echter als je goed kijkt naar de foto's bij mijn begin post dan zie je daar 2 stukken gres waarbij wat provisorisch de afvoer van het fonteintje is verwerkt. Op die grespijp kun je niet op een normale manier aansluiten met een sprongbocht.

@BlueKeenan Voor die aansluiting van pvc op gres in jouw situatie daarvoor bestaat er een krimpsok / mof. Die verhit je met een rubber ring tussen gres en pvc en geeft daardoor een waterdichte aansluiting. Zo hoef je niet met kit te gaan werken.

Helaas kan ik niet onder de vloer in mijn situatie.

Ik zit ook nog steeds te kijken of het mogelijk is om aan te sluiten op de bestaande pvc in de hoek. Inderdaad met het plaatsen van een beluchter. Wordt ook lastig op de bovenverdieping maar niet onmogelijk.

Ik zit dan alleen nog met de afvoer van het fonteintje. Die mag niet op dezelfde pvc zo dicht bij de aansluiting van de wc.

Bedankt voor het meedenken!
Ja de krimpsok ben ik bekend mee, was in deze situatie helaas niet mogelijk en het afschot is belachelijk veel dat het ook niet veel uitmaakt (en inmiddels ook allemaal onder 70cm beton zit verstopt). Zit ook alleen een wasmachine op dus heel erg veel zorgen maak ik me niet daar ;)

Qua fonteintje, die moet een halve meter vanaf de toiletaansluiting zitten op de standleiding. Daarvoor zou je toch een additionele vertakking kunnen maken een stuk hoger? Liefst Y want daar zit geen spoelvermogen in en is veel minder in gebruik dan een toilet bijvoorbeeld, anders ontstaan juist daar verstoppingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou toch de vloer een stukje slopen en dan gres door PVC vervangen.

Voor fonteintje zou ik nieuwe leiding in de muur kappen die naar die PVC achterin gaat. Kan met Y splitsing of eenvoudiger met een zadel. Dan blijf je ook ruim buiten de 0,5M.

[ Voor 61% gewijzigd door Sethro op 23-09-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@BlueKeenan dit is tot nu toe wel 1 van de betere opties. Ik dacht dat de afstand tussen fontein-wc een meter moest zijn. Met een halve meter zou het net kunnen. Ook dacht ik het pijpje van de fontein te verlengen in die gresbuis waar hij nu al zit tot aan de put. Maar dat wordt ook weer een buurman & buurman verhaal.

Enige probleem wordt dan nog die beluchting boven want die afvoer zit helemaal in de hoek onder aan de grond (zie foto). Die badkamer wordt volgend jaar gerenoveerd overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-xfmpB_EdjzAXs2WD0fkRKlXfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a07vktYG8EGOav8xtBcwhm4U.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@Sethro dat is inderdaad de meest voor de hand liggende benadering maar wel het meeste werk. Ik heb hiervoor een prijs gekregen van 1500 euro ex btw en ex materiaal en dan was de vloer niet afgewerkt. Vond ik vrij stevig. En die muur dat is een draagmuur, kan ik niet zomaar in vrezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
Drieoog schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:27:
@Sethro dat is inderdaad de meest voor de hand liggende benadering maar wel het meeste werk. Ik heb hiervoor een prijs gekregen van 1500 euro ex btw en ex materiaal en dan was de vloer niet afgewerkt. Vond ik vrij stevig. En die muur dat is een draagmuur, kan ik niet zomaar in vrezen.
Je kan volgens mij zien hoe dik de vloer is en dat lijkt wel mee te vallen. Als je beetje handig bent - en dat lijk je te zijn - heb je die vloer in ochtendje ver genoeg open om netjes op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@Sethro dat klopt. Ik heb alleen graag van te voren een plan en de gresbuis eindigt in een put een halve meter verderop tegen de buitengevel. Daar moet de nieuwe pvc wel goed op aansluiten en heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat moet doen. En dan heb ik de afvoer van de fontein nog niet helemaal in kaart gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Als je zeker weet dat je de badkamer boven toch gaat aanpakken zou ik helemaal zo maken.
Voor de overbrugging nu is het dan niet helemaal netjes. Maar als het toilet boven toch ook wel regelmatig in gebruik is zou ik me daar niet al te druk over maken.

En dan als je boven aanpakt direct een fatsoenlijke ontspanningleiding doortrekken richting dak (als dat gaat) of een beluchter op formaat 110 monteren.

En dan heb je een fatsoenlijke oplossing en toekomst bestendig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Drieoog schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:55:
@Sethro dat klopt. Ik heb alleen graag van te voren een plan en de gresbuis eindigt in een put een halve meter verderop tegen de buitengevel. Daar moet de nieuwe pvc wel goed op aansluiten en heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat moet doen. En dan heb ik de afvoer van de fontein nog niet helemaal in kaart gebracht.
Dit put zal wel met een gres zijn aangesloten op gemeenteriool op de erfgrens.

Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan die put maar de mooiste oplossing is eromheen werken / weghalen en dan het aansluiten op de buis die naar gemeenteriool gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@BlueKeenan ja die badkamer gaat sowieso aangepakt worden. Dat is echt een museumstuk. Ik heb deze woning pas gekocht dus doe alles stap voor stap. Badkamer ga ik overigens wel uitbesteden. Zal over een klein jaartje gebeuren.

Had ik dit met de wc vooraf geweten dan was ik daar denk ik ook nog niet aan begonnen. Ik dacht even pvc buisje verleggen voor het hangtoilet maar de pot zat helemaal vast aan de vloer met specie en toen zag ik die mooie gresbuis.

@Sethro put zit gelijk tegen de gevel halve meter van het toilet af. Wc zit met gres op de put en de pvc van wc boven komt ook in die put samen met nog een afvoer douche. Dan aan de andere kant van de put een uitgang gres richting de garage. Daar komt ook een grespijp vandaan en dan richting de weg naar gemeente.

Dus de put verwijderen is nog niet zo makkelijk en zie ik op dit moment ook niet zitten eerlijk gezegd. Ik wou "even" een afvoertje verplaatsen voor het inbouwreservoir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16

BCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHntfcqXefr9ZQl1JP4pcjLEc6E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bn5BA36rQ61EreT3QDQxPEqv.png?f=fotoalbum_large
Koof timmeren en daar een nieuw Inbouwreservoir inzetten. Afvoer van het Inbouwreservoir aan de standleiding rechts. Waterleiding van links aansluiten.

Nieuwe afvoer infrezen in de muur vanaf de huidige wasbak naar de standleiding en "verstoppen" in de koof (aftimmering van het Inbouwreservoir).

Koof links en rechts boven het nieuwe Inbouwreservoir maken, zodat je de standleiding en verwarmingsbuizen uit het zicht hebt. Verwarming verplaatsen naar boven de WC (hopelijk ben je dan de buizen links kwijt?). Vloer met Gresbuis dichtsmeren en opnieuw tegelen.

Geberit heeft regelmatig hele sets in de aanbieding (bijvoorbeeld https://www.tegeldepot.nl...set62-met-delta-drukplaat)

[ Voor 22% gewijzigd door BCC op 23-09-2024 16:13 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@BCC ja dat was ongeveer het plan. Alleen in de hoek dat is geen standleiding. Dat is de afvoer van wc boven en stopt daar. Dus daar zal een ontspanning op moeten via het dak. Verder wordt de radiator verplaatsen ook niet zo makkelijk. Leidingen gaan de grond in en koppelingen zijn deel gelast.Kun je net niet zien op de foto. Dus die radiator blijft waar hij is en wordt helemaal netjes gemaakt.

Inbouwreservoir heb ik al.

Afvoer van fontein in de muur frezen was ook mijn eerste gedachte maar dat is een draagmuur dus dat kan niet zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Hoe is die aangesloten dan? Want dan kun je er mogelijk goed bij via de kruipruimte? Dan is het een kwestie van het gat verder naar achteren open hakken en de gres eruit pakken ?

Onder de vloer kun je mogelijk ook zien waar die verwarming heengaat - dikwandig staal kun je vrij eenvoudig draad op tappen - maar het is een kwestie van hoeveel tijd en geld je er nu in kwijt wilt - goedkoopste is weer een staande wc terugzetten :)

[ Voor 41% gewijzigd door BCC op 23-09-2024 17:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 13:50
Drieoog schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:54:
@BCC ja dat was ongeveer het plan. Alleen in de hoek dat is geen standleiding. Dat is de afvoer van wc boven en stopt daar. Dus daar zal een ontspanning op moeten via het dak. Verder wordt de radiator verplaatsen ook niet zo makkelijk. Leidingen gaan de grond in en koppelingen zijn deel gelast.Kun je net niet zien op de foto. Dus die radiator blijft waar hij is en wordt helemaal netjes gemaakt.

Inbouwreservoir heb ik al.

Afvoer van fontein in de muur frezen was ook mijn eerste gedachte maar dat is een draagmuur dus dat kan niet zomaar.
Even goed checken dat je inbouwreservoir wel naar zijkant kan afvoeren, soms zitten stelpoten in de weg.
En aansluiten op de standbuis met een T-stuk, geen Y-stuk, dan krijg je juist beluchtingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
@BCC er zit geen kruipruimte onder dus als je er onder wilt moet de vloer eruit. Ik ga er niet weer een staande wc op zetten, woning wordt gerenoveerd en daar hoort de wc natuurlijk ook bij. De verwarming blijft waar hij is, de leidingen zijn ingemetseld en koppelingen gelast. Het gaat me nu puur om de afvoeren.

@Chriztiaan Ja kan wel naar de zijkant afvoeren. Het is overigens geen standleiding.

De wc pot die ik er af heb gehaald zat vast met specie aan de vloer. Dat had ik eigenlijk nog nooit gezien en was even flink breken om die te verwijderen. Maar dat hebben ze natuurlijk gedaan om de boel af te sluiten. En dat heeft eigenlijk 60 jaar zo in de woning gezeten.

Nu zit ik er dus eigenlijk aan te denken om gewoon een stuk naar achter uit de vloer te bikken en met snelcement een sprongbocht er in te maken. Dan is de afvoer verlegd en eigenlijk weer hetzelfde als het al 60 is.

Dan moet ik alleen nog kijken hoe ik de nieuwe fontein ga plaatsen want die zit nu met lood in de pijp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlSSgHMSM1XU-2St2vEbScGIp1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QeBSF75sNb3Wr1SzMBZKc83c.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 11:44

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit escaleert natuurlijk compleet. Want hoeveel van die gare gresbuis kom je in de rest nog tegen? Ik denk dat je je moeite verspild als je nu alleen het toilet wil maken. Je bent sowieso je hele vloer aan het uithakken. Isolatie? Vloerverwarming? complete leidingwerk? Elektra?

Je moet bij zo'n plee van 1 vierkante meter door alle bouwfasen heen. Van Zand tot afwerking. Als je het hele huis stript gaat dit mee in die constructiefasen en is het maar een vierkante meter. Als je dit los gaat renoveren ben je weken bezig voor een plee. trust me, i've been there. En ik kan het niemand aanraden.

Als je dit gaat doen, heb in ieder geval het grote plan compleet, zodat je straks niet twee keer hetzelfde werk kan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door AtomicShockwave op 23-09-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:41

Jrz

––––––––––––

Ik begrijp nog steeds niet waarom je niet gewoon die staande pvc buis gebruikt.

T-stuk heeft een hoek van 88 graden. En dan ben je er een binnenbeluchter bij als dat nodig is

Als je loden leidingen hebt, heb je die wrs overal. Dat zou ik belangrijker vinden dan een wc vernieuwen

[ Voor 62% gewijzigd door Jrz op 23-09-2024 23:24 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

En ik begrijp niet dat je niet onder de grond kan komen - die rechter buis is er echt niet zomaar ingestopt. Zitten er een geen kruip gaten in de fundering ? Dat zie je veel in jaren 70 woningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drieoog
@AtomicShockwave ik weet niet waar jij het allemaal over hebt. Die gresbuis is een halve meter lang en eindigt in een put aan de achterkant van de wc. Isolatie, elektra etc is niet aan de orde hier. De wc wordt gewoon aangepakt, ik loop alleen even tegen een obstakel aan.

@Jrz ik heb geen loden leidingen. De sifon van het fonteintje is van lood en zit vast gesmolten in een kunststof pijp. Staande pvc zit vast in de hoek dus daar is geen ruimte om mee te werken.

@BCC Er zit geen kruipruimte onder de wc. Het ligt in het zand met daarboven beton. Woonkamer heeft een houten vloer met kruipruimte, vanaf de hal beton.

Onderhand heb ik er hulp bij. Vloer gaat er een stuk uit, gres wordt vervangen door pvc. Daarna ga ik de wc verder afwerken.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Hier mag wat mij betreft een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderdelen
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Beste @Drieoog, heb je een foto van hoe het is geworden? Ik kwam dit topic tegen omdat ik hetzelfde probleem heb (hoe een onderaansluiting weg te werken) maar ben getriggerd omdat ik *exact* dezelfde layout toilet heb -dezelfde gele tegeltjes, zelfde zwarte randje, identieke wc-rol-houder, zelfde vloertegels... Dus wat inspiratie is altijd handig
Pagina: 1