[Playstation 6] Nieuws & Speculaties

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:49
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Zij gokken net zo goed maar wat. Huidige consoles zijn ook digitaal met disc add-on. Dat zal straks ook gewoon weer zo zijn.

Zij weten net zo goed niks.
Dat is natuurlijk ook onzin, wat nu zo is. betekend niet dat dit over zoveel jaar nog steeds zo is :).
Dat is alleen maar gokken, of er ngo een disc drive addon komt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
De verkoop van discs is natuurlijk ook lucratief, aan retailers etc.
En je hebt inderdaad werelddelen waar het internet helemaal niet zo snel is.

Kennen we die digital only Xbox nog? Dat viel ook niet erg goed.

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:05
Carlos0_0 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:19:
[...]

Dat is natuurlijk ook onzin, wat nu zo is. betekend niet dat dit over zoveel jaar nog steeds zo is :).
Dat is alleen maar gokken, of er ngo een disc drive addon komt.
Heeft meer met logica te maken lijkt me toch? Laatste waar ik me zorgen om zou maken is dat je je disc opeens niet meer zou kunne afspelen komende generatie. Releases zijn nog steeds op disc en PS is daar nog helemaal niet vanaf gestapt deze generatie. Als ze dat wilden afbouwen, dan had je dat al gemerkt. Dan nog was de kans zeer groot dat er gewoon een disc drive aanwezig zou zijn.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Alles is speculatie, maar ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat het uitsluitend digital only gaat worden. Hoogstwaarschijnlijk kan je een extra disc drive bij bestellen. Standaard zal hij er sowieso niet bij zitten.

Het is niet ondenkbaar dat de huidige disc drive niet op de PS6 past oid. En dat er weer enorme schaarste is naar gewenste discdrive het eerste jaar. Zou jammer zijn, maar dan koop ik gewoon een nieuwe.

We gaan het wel zien. Vooralsnog voldoet de PS5 Pro. Maar de opvolger zal er sowieso day one komen. Wat we inmiddels weten is dat wachten op een bundel of wachten op een prijsverlaging zinloos is.

• Carlos0_0
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:39:
[...]

Heeft meer met logica te maken lijkt me toch? Laatste waar ik me zorgen om zou maken is dat je je disc opeens niet meer zou kunne afspelen komende generatie. Releases zijn nog steeds op disc en PS is daar nog helemaal niet vanaf gestapt deze generatie. Als ze dat wilden afbouwen, dan had je dat al gemerkt. Dan nog was de kans zeer groot dat er gewoon een disc drive aanwezig zou zijn.
Je heb het al kunnen merken, de laatste ps5 versies zijn eigenlijk al digital only.
Alleen door een losse module nog, kan je een disc drive krijgen. Dus die stap wordt al langzamerhand gemaakt.

Verder maak ik mij er geen zorgen over, ik koop alleen nog maar digitaal al een tijdje :).
We gaan het allemaal wel zien, het duurt allemaal nog wel effe

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-05-2026 10:47 ]

• Vanduul42
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:45:
Alles is speculatie, maar ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat het uitsluitend digital only gaat worden. Hoogstwaarschijnlijk kan je een extra disc drive bij bestellen. Standaard zal hij er sowieso niet bij zitten.

Het is niet ondenkbaar dat de huidige disc drive niet op de PS6 past oid. En dat er weer enorme schaarste is naar gewenste discdrive het eerste jaar. Zou jammer zijn, maar dan koop ik gewoon een nieuwe.

We gaan het wel zien. Vooralsnog voldoet de PS5 Pro. Maar de opvolger zal er sowieso day one komen. Wat we inmiddels weten is dat wachten op een bundel of wachten op een prijsverlaging zinloos is.
Ik kan me voorstellen om kosten te besparen dat de huidige disc drive gewoon zou kunnen werken met de PS6, als ze een console bouwen waar deze in past.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Zij gokken net zo goed maar wat. Huidige consoles zijn ook digitaal met disc add-on. Dat zal straks ook gewoon weer zo zijn.

Zij weten net zo goed niks.
Uiteraard kijkt iedereen in de toekomst, maar het is wel opmerkelijk dat nog nergens iets is gebleken van zo'n add-on voor de PS6. En er komt een moment dat ook Sony af gaat stappen van fysiek. Zij willen dat liever vandaag doen dan morgen. Zeker nu het bijna zeker is dat Xbox dat met de nieuwe console sowieso gaat doen (al is het maar omdat dat ding in de praktijk gewoon een PC zal zijn, waar discs al jaren niet meer gebruikt worden).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rossi46
dutchgio schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:37:
De verkoop van discs is natuurlijk ook lucratief, aan retailers etc.
En je hebt inderdaad werelddelen waar het internet helemaal niet zo snel is.

Kennen we die digital only Xbox nog? Dat viel ook niet erg goed.
De PC markt is al jaren digital only. Dat gaat helemaal prima.

Uiteraard zijn er uitzonderingen te noemen waar het lastig voor zal zijn, maar de marges op digitaal verkochte games zijn zo ontzettend veel hoger, dat die gemiste verkopen ruimschoots gecompenseerd worden.

Het is niet voor niets dat de PS5 Slim en Pro in de basis als digital only consoles zijn ontworpen. Concurrent Xbox doet het straks dus ook niet meer. Dan houd je enkel Nintendo met de Switch (2) over die nog met fysiek werkt. Maar ik vraag me af of dat een concurrent is voor de PS6.

• Rossi46
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:45:
[...]

Ik kan me voorstellen om kosten te besparen dat de huidige disc drive gewoon zou kunnen werken met de PS6, als ze een console bouwen waar deze in past.
Met alle respect, maar het gaat natuurlijk helemaal niet om te kosten van de drive.

Sony wilt al jaren enkel digitaal verkopen, simpelweg omdat ze dan alle macht hebben over de game verkopen (en dus ook de prijzen), ze hopen dat er in absolute aantallen veel meer games worden verkocht (omdat de markt van gebruikte games volledig wegvalt) en er geen partijen meer tussen zitten die marge van ze afsnoepen. Dat is gewoon 3x win voor Sony.

En zolang de rest van de markt hetzelfde doet (wat dus het geval is, behalve Nintendo) hoeft Sony ook niet bang te zijn dat ze ineens 50% van hun klanten zullen verliezen, want die klanten hebben amper een alternatief.

[ Voor 25% gewijzigd door Rossi46 op 05-05-2026 12:42 ]

• Vanduul42
@Rossi46 Ik vind het helemaal niet opmerkelijk omdat het kennelijk gewoon net als nu weer modulair zal zijn. Dat we in de huidige geruchten er nog niks van weten zegt helemaal niks.

Buiten dat is het naar mijn mening gewoon 100% zeker dat het erin komt. Het zou in deze tijd ook helemaal nog niet logisch zijn. Alles wijst gewoon naar een console waar een disc drive in zal kunnen. Gok ik? Ja misschien maar we praten hier over logica en niet om wat PS misschien “ooit” in de toekomst wilt.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:08

Vrijdag

De Goede

Digitaal op de pc is natuurlijk anders. Je hebt Steam, Epic, GoG, Humble Bundle, Fanatical etc. waar je spellen kan kopen. Op de PlayStation heb je... Sony.

Het lijkt me dat daar de EU ook wat van gaat vinden. Dat hoop ik dan tenminste.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Rossi46
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:25:
@Rossi46 Ik vind het helemaal niet opmerkelijk omdat het kennelijk gewoon net als nu weer modulair zal zijn. Dat we in de huidige geruchten er nog niks van weten zegt helemaal niks.

Buiten dat is het naar mijn mening gewoon 100% zeker dat het erin komt. Het zou in deze tijd ook helemaal nog niet logisch zijn. Alles wijst gewoon naar een console waar een disc drive in zal kunnen. Gok ik? Ja misschien maar we praten hier over logica en niet om wat PS misschien “ooit” in de toekomst wilt.
We zijn het duidelijk niet met elkaar eens, wat natuurlijk prima is. Maar het 'logisch' vinden dat fysiek (de komende generatie) blijft, is natuurlijk wel raar. Alle andere media doen dat (al lang) niet meer (muziek en film, om maar wat te noemen). Sinds de PS4 (een console van ruim 12 jaar geleden) werkt het downloaden van games ook helemaal top. Het verhaal rondom de marges/macht heb ik al aangehaakd, maar wat dacht van je van de verspilling van grondstoffen en energie door het 'maken' van games op disc, inclusief het transporteren daarvan. Het is allemaal zo onnodig.

De enige voor wie het niet gunstig is, dat is de eindgebruiker. Maar ja, er zijn wel meer veranderingen geweest in de wereld die in de basis niet het meest gunstig waren voor de eindgebruiker.

Het concurrentie bezwaar wat @Vrijdag aanhaald is zeker interessant, maar ik denk dat het geen stand houdt. Want dan zou er ook geen Apple Store bestaan voor de iPhone, om maar iets te noemen.

• Vanduul42
Rossi46 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:35:
[...]

We zijn het duidelijk niet met elkaar eens, wat natuurlijk prima is. Maar het 'logisch' vinden dat fysiek (de komende generatie) blijft, is natuurlijk wel raar. Alle andere media doen dat (al lang) niet meer (muziek en film, om maar wat te noemen). Sinds de PS4 (een console van ruim 12 jaar geleden) werkt het downloaden van games ook helemaal top. Het verhaal rondom de marges/macht heb ik al aangehaakd, maar wat dacht van je van de verspilling van grondstoffen en energie door het 'maken' van games op disc, inclusief het transporteren daarvan. Het is allemaal zo onnodig.

De enige voor wie het niet gunstig is, dat is de eindgebruiker. Maar ja, er zijn wel meer veranderingen geweest in de wereld die in de basis niet het meest gunstig waren voor de eindgebruiker.

Het concurrentie bezwaar wat @Vrijdag aanhaald is zeker interessant, maar ik denk dat het geen stand houdt. Want dan zou er ook geen Apple Store bestaan voor de iPhone, om maar iets te noemen.
Gelukkig hoeven we het ook niet eens te zijn. Maar dat jij het “niet” logisch zou vinden dat we volgende generatie nog met een disc drive gaan zitten vind ik persoonlijk opmerkelijk. Je hebt ook nog steeds te maken met games die mensen nog hebben liggen, en niet alleen games die nog moeten uitkomen. Je argument komt voor mij niet sterk over en zeker niet als reden dat PS nu met disc drive zou stoppen. Er is juist vrij veel vraag naar games op disc ook al gaan we meer richting digitaal.

Maar werkelijk niks wijst naar compleet disc loos de komende generatie. We zijn nog niet op het punt dat dit al binnen 1,5 jaar bv compleet gaat veranderen. Dus voor mij is het pure logica en niet of wij het eens moeten zijn. En ja voor de eindgebruiker is het gunstig en daar doe je het ook voor.

Pc en console markt op medium is niet echt vergelijkbaar hier. Digitaal op de pc je games verkrijgen bestaat al veel langer. Je kon in de jaren 90 ook al games digitaal binnen slepen. Het is een open platform (zowel Windows als Linux), dus daar waren er al andere mogelijkheden. Vergeet niet dat het piraten van games op de pc ook al heel erg lang bestaat, wat ervoor heeft gezorgd dat fysieke games uit de schappen gingen. Met een console kan dat niet zomaar out of the box.

Ik hoef ook niks te wedden, maar ik kijk graag weer terug naar deze topic wanneer de console officieel is aangekondigd 😉

[ Voor 10% gewijzigd door Vanduul42 op 05-05-2026 16:16 ]

• Rossi46
We zullen het gaan zien :) Begrijp me overigens niet verkeerd; ik zou dolgraag een PS6 met discdrive willen zien. Een disc heeft iets 'moois' (bezit) en uiteraard de financiële kant van het gebruikt aan- of verkopen.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:33
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:25:

De PS5 pro word gewoon al zonder disc verkocht. Denk dat de kans gewoon bijzonder groot is dat de 6 zonder disc drive zal zijn.

• Vanduul42
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 17:25:
[...]

De PS5 pro word gewoon al zonder disc verkocht. Denk dat de kans gewoon bijzonder groot is dat de 6 zonder disc drive zal zijn.
Volgens mij weten we dat allemaal. Echter, dat daarom de volgende generatie zonder zou zitten is niet logisch natuurlijk als je nu mensen een disc drive laat kopen en ook nog steeds fysiek uitbrengt. Je snapt toch wel dat je hiermee zegt dat de complete retail in elkaar kakt? Dat zou betekenen dat PS compleet stopt met fysieke games. Dat Microsoft dat de nek heeft omgedraaid met Gamepass is een compleet ander verhaal.

Het sentiment is ook compleet anders bij PS. Dat de PS5 nu modulair is en daarom dus PS6 geen fysieke games meer krijgt is geen argument.

• Carlos0_0
Hoezo zou het instorten, wie zegt dat mensen hun ps5 / ps5 pro weg doen ?.
Verder kunnen mensen ook hun spellen opnieuw kopen, misschien komt er wel een kortings actie een keer.

Ik ben zelf ook pas een paar jaar digitaal aan het kopen, laatste fysieke spellen waren Hog Warts Legacy & A Plague Tale: Requiem.
Dit was ergens in 2022, verder heb ik beide spellen zelfs digitaal opnieuw gekocht.

Verder met nog wat spellen als een God of War deel, en nog een paar spellen. gewoon toen ze in de actie eens waren.
Gewoon aan het verlanglijstje toegevoegd, en eens voor een leuke prijs gekocht uiteindelijk.

Dit zelfde doe ik nu met de Switch ook, paar spellen die ik nog fysiek heb. gewoon op het verlanglijstje gezet.
Ik koop die nog wel een keer eens digitaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-05-2026 20:34 ]

• Vanduul42
Carlos0_0 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:29:
Hoezo zou het instorten, wie zegt dat mensen hun ps5 / ps5 pro weg doen ?.
Verder kunnen mensen ook hun spellen opnieuw kopen, misschien komt er wel een kortings actie een keer.

Ik ben zelf ook pas een paar jaar digitaal aan het kopen, laatste fysieke spellen waren Hog Warts Legacy & A Plague Tale: Requiem.
Dit was ergens in 2022, verder heb ik beide spellen zelfs digitaal opnieuw gekocht.

Verder met nog wat spellen als een God of War deel, en nog een paar spellen. gewoon toen ze in de actie eens waren.
Gewoon aan het verlanglijstje toegevoegd, en eens voor een leuke prijs gekocht uiteindelijk.

Dit zelfde doe ik nu met de Switch ook, paar spellen die ik op fysiek heb. gewoon op het verlanglijstje gezet.
Ik koop die nog wel een keer eens digitaal.
Als ze stoppen met fysieke games, dan komen er toch geen nieuwe releases meer op disc? Ze gaan echt niet all in digitaal met de PS6, terwijl een cross-gen game alleen te downloaden is op de PS6 maar op de PS5 fysiek is maar niet meer bruikbaar op de PS6.

Gaan we ooit naar een volledig digitale tijdperk...ja! Maar no fucking way dat dit al met de PS6 is. Kom op, beetje logisch nadenken hier zeg |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Vanduul42 op 05-05-2026 20:36 ]

• Carlos0_0
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:35:
[...]

Als ze stoppen met fysieke games, dan komen er toch geen nieuwe releases meer op disc? Ze gaan echt niet all in digitaal met de PS6, terwijl een cross-gen game alleen te downloaden is op de PS6 maar op de PS5 fysiek is maar niet meer bruikbaar op de PS6.

Gaan we ooit naar een volledig digitale tijdperk...ja! Maar no fucking way dat dit al met de PS6 is. Kom op, beetje logisch nadenken hier zeg |:(
Terwijl een cross-gen game alleen te downloaden is op de PS6 maar op de PS5 fysiek is maar niet meer bruikbaar op de PS6.

Dat kan prima, en het gaat er toch ooit een keer komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-05-2026 20:38 ]

• Vanduul42
Carlos0_0 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:37:
[...]

Terwijl een cross-gen game alleen te downloaden is op de PS6 maar op de PS5 fysiek is maar niet meer bruikbaar op de PS6.

Sorry, maar je sloeg de plank al mis toen je zei van "maar mensen kunnen hun games ook opnieuw kopen...misschien met korting oid".

Ben je serieus? :?
Dat is geen argument. Maargoed ik beeindig deze discussie, want ik vermoed dat er wat mensen verbaasd zullen zijn als ze gewoon hun PS4 en PS5 discs kunnen gebruiken op de PS6.

[ Voor 21% gewijzigd door Vanduul42 op 05-05-2026 20:41 ]

• Carlos0_0
Vanduul42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Sorry, maar je sloeg de plank al mis toen je zei van "maar mensen kunnen hun games ook opnieuw kopen...misschien met korting oid".

[...]

Dat is geen argument. Maargoed ik beeindig deze discussie, want ik vermoed dat er wat mensen verbaasd zullen zijn als ze gewoon hun PS4 en PS5 discs kunnen gebruiken op de PS6.

Ja het digitale tijdperk is al langzaam gestart met de ps3, we zijn ondertussen ps4, ps4 pro, ps5 en nu zelfs ps5 pro en slim zonder vaste disc drive verder(Dus vele jaren dat er al digitaal gekocht word).
Er zijn genoeg mensen al die hun fysieke discs weg gedaan hebben, en langzaam hun spellen wat digitaal aan het kopen zijn(Niet iedereen uiteraard maar wel genoeg)

Ja we gaan het wel zien, jij wil het nog liever denk ik niet inzien. dat is helemaal prima niks mis mee.
Ik zou het wel kunnen inzien dat het gebeurt, maar we gaan het mee maken :).
Het kan uiteraard ook zijn, dat het pas bij de ps6 pro gebeurt(Of ps7). maar ik zie prima in dat het al bij de ps6 generatie gaat gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-05-2026 21:15 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hier een interessante nieuwe video van Mystic over nieuwe PlayStation 6 geruchten, waaronder een nieuwe controller.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Vanduul42
Carlos0_0 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:12:
[...]

Ja het digitale tijdperk is al langzaam gestart met de ps3, we zijn ondertussen ps4, ps4 pro, ps5 en nu zelfs ps5 pro en slim zonder vaste disc drive verder(Dus vele jaren dat er al digitaal gekocht word).
Er zijn genoeg mensen al die hun fysieke discs weg gedaan hebben, en langzaam hun spellen wat digitaal aan het kopen zijn(Niet iedereen uiteraard maar wel genoeg)

Ja we gaan het wel zien, jij wil het nog liever denk ik niet inzien. dat is helemaal prima niks mis mee.
Ik zou het wel kunnen inzien dat het gebeurt, maar we gaan het mee maken :).
Het kan uiteraard ook zijn, dat het pas bij de ps6 pro gebeurt(Of ps7). maar ik zie prima in dat het al bij de ps6 generatie gaat gebeuren.
PS is marktleider en is deze fysieke markt nog groots aan het bedienen. Ook vanwege BC redenen zal dit echt nog helemaal niet aan de orde zijn. Dit zal gewoon hetzelfde liefdje worden als de Slim en Pro, dus ik snap daarom niet dat dit een gekke gedachte is.

Misschien arrogant van mijn kant, maar ik denk sowieso dat de mensen die dit hier riepen er compleet naast zitten. Eigen persoonlijke redenen dat je puur alleen digitaal koopt is geen argument dat Sony nu (misschien wel al minder dan 1.5 jaar, compleet zou stoppen met fysieke games, discs, en ook film support. Daarmee stop je ook meteen een groot deel van je BC support.

En nee gaat niet om mij hier, maar om het complete plaatje. Maargoed, zoals ik al zei ik zou deze discussie stoppen. Ik vond dit al het minst interessant stukje onderwerp over next gen gezien het gewoon logica is als je kijkt hoe ze dat nu doen.

p.s. ook de Xbox series heeft gewoon een disc console en er is ook geen bewijs dat de volgende console helemaal discloos gaat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanduul42 op 05-05-2026 22:05 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18
Fysieke games verkoop worden hard minder, maar er zijn in Japan, de VS en Europa nog heel veel mensen die stapels fysieke games kopen (en die ze soms zelfs niet spelen). Zelfs games waar alleen een ‘executabel’ op staat om een download te starten, maar dat terzijde. Verzamelcultuur, dit gaan ze niet maar zo overboord gooien. Er komt vast een kantelpunt, maar wanneer?

www.doesitplay.org is een leuk website om te kijken welke games nog echt helemaal op cartridge of disc staan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:41

Format-C

Tracing Rays

Denk dat er gewoon (weer) een losse drive te koop zal zijn en dat de PS6 volledig digitaal gaat zijn. (Net zoals de slim en pro, zoals iemand anders hierboven ook al aangaf). Zo kunnen ze de console ook nog iets goedkoper maken/ houden.

Mensen die dan echt disks willen hebben of oudere PS disk games willen spelen kunnen dat dan gewoon blijven doen. Met een losse drive.

Denk overigens niet dat de oudere drives compatible zijn met PS6. Puur omdat losse drives verkopen Sony weer meer 💰 oplevert.

Edit; en als zo'n drive een euro of 80 kost, dan is dat nog te overzien. Dat kan je eventueel "terug verdienen" door fysieke 2e hands games te kopen, of games die in de aanbieding zijn.
Linksquest schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:31:
Hier een interessante nieuwe video van Mystic over nieuwe PlayStation 6 geruchten, waaronder een nieuwe controller.

[YouTube: PS6 Report On Next-Gen Controller, Cloud Streaming, AI, & Cross-Gen Games?]
Ik vond/ vind de PS5 controller wel echt heel erg goed door de haptic feedback en adaptive triggers. Dat vond ik al een gamechanger. Als die nóg beter wordt is dat imho ook echt wel een goed extra verkoop punt. Dat voegt toch net even wat extra immersie toe vind ik. :) Edit: de xbox loopt met hun controller wel achter de feiten aan als ik die met de PS5 controller vergelijk. (Al gamed de Xbox controller wel erg goed verder. Maar als ik zou moeten kiezen welke controller het beste van de 2 is dan is dat zonder twijfel de PS5 controller. Voordat de PS5 uitkwam vond ik de XBOX controller de beste controller)

Het zou mooi zijn dat de sticks net zoals bij de nieuwe Steam Controller TMR sticks zijn, zodat stickdrift tot het verleden behoort) Edit: en dat er een net iets betere accu inkomt. Want ik vond hem wel snel leeg gaan. (Heb sinds januari geen ps5 meer btw, speel nu alleen nog op PC (met XBOX controller)

Een PS6 ga ik zeker wel kopen. Wat hij gaat kosten zie ik dan wel.

Heb ooit ook 1200 gulden voor een PS2 betaald. Wat toen een godsvermogen was voor een console. En toen moesten er volgens mij zelfs nog memory cards bij. En die waren ook best prijzig meen ik me te herinneren. 80 gulden geloof ik? Als de PS6 onder de 1000 euro gaat kosten zou het wat mij betreft prima zijn. (799 tot 999 is mijn glazen bol verwachting, en gezien de huidige prijzen voor geheugen neig ik meer richting die 999. :P )

Edit: de reden dat ik de PS2 prijs aanhaalde is dat die PS2 omgerekend van gulden naar euro incl inflatiecorrectie nu 981,75 zou kosten, dus als een PS6 €999 gaat kosten is dat een hoop geld maar zeker niet ondenkbaar.

[ Voor 150% gewijzigd door Format-C op 06-05-2026 00:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Alles met betrekking tot de Playstation 5 en de Playstation 5 Pro: [PS5] PlayStation 5 - Deel 2