Denk dat er gewoon (weer) een losse drive te koop zal zijn en dat de PS6 volledig digitaal gaat zijn. (Net zoals de slim en pro, zoals iemand anders hierboven ook al aangaf). Zo kunnen ze de console ook nog iets goedkoper maken/ houden.
Mensen die dan echt disks willen hebben of oudere PS disk games willen spelen kunnen dat dan gewoon blijven doen. Met een losse drive.
Denk overigens niet dat de oudere drives compatible zijn met PS6. Puur omdat losse drives verkopen Sony weer meer 💰 oplevert.
Edit; en als zo'n drive een euro of 80 kost, dan is dat nog te overzien. Dat kan je eventueel "terug verdienen" door fysieke 2e hands games te kopen, of games die in de aanbieding zijn.
Ik vond/ vind de PS5 controller wel echt heel erg goed door de haptic feedback en adaptive triggers. Dat vond ik al een gamechanger. Als die nóg beter wordt is dat imho ook echt wel een goed extra verkoop punt. Dat voegt toch net even wat extra immersie toe vind ik.

Edit: de xbox loopt met hun controller wel achter de feiten aan als ik die met de PS5 controller vergelijk. (Al gamed de Xbox controller wel erg goed verder. Maar als ik zou moeten kiezen welke controller het beste van de 2 is dan is dat zonder twijfel de PS5 controller. Voordat de PS5 uitkwam vond ik de XBOX controller de beste controller)
Het zou mooi zijn dat de sticks net zoals bij de nieuwe Steam Controller TMR sticks zijn, zodat stickdrift tot het verleden behoort) Edit: en dat er een net iets betere accu inkomt. Want ik vond hem wel snel leeg gaan. (Heb sinds januari geen ps5 meer btw, speel nu alleen nog op PC (met XBOX controller)
Een PS6 ga ik zeker wel kopen. Wat hij gaat kosten zie ik dan wel.
Heb ooit ook 1200 gulden voor een PS2 betaald. Wat toen een godsvermogen was voor een console. En toen moesten er volgens mij zelfs nog memory cards bij. En die waren ook best prijzig meen ik me te herinneren. 80 gulden geloof ik? Als de PS6 onder de 1000 euro gaat kosten zou het wat mij betreft prima zijn. (799 tot 999 is mijn glazen bol verwachting, en gezien de huidige prijzen voor geheugen neig ik meer richting die 999.

)
Edit: de reden dat ik de PS2 prijs aanhaalde is dat die PS2 omgerekend van gulden naar euro incl inflatiecorrectie nu 981,75 zou kosten, dus als een PS6 €999 gaat kosten is dat een hoop geld maar zeker niet ondenkbaar.
[
Voor 150% gewijzigd door
Format-C op 06-05-2026 00:41
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV