Laadpaal in de tuin mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 13:52
Beste Tweakers,

Ik heb een parkeerplek achter mijn tuin en zit er over na te denken om elektrisch te gaan rijden. Ik heb een stopcontact in de schuur, dus opladen via het normale stopcontact is geen probleem.

Nu is zo'n 11kw lader natuurlijk een stuk sneller, alleen zit mijn meterkast natuurlijk aan de voorkant van mijn huis, ik heb wel een kruipruimte en een 3 fase aansluiting is er ook.

Heeft iemand een soortgelijke situatie? Ik ben benieuwd wat de kosten +- zullen zijn voor het aanleggen van zoiets.

Hoor graag jullie ervaringen!
😁

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lexxus93 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:39:
Heeft iemand een soortgelijke situatie? Ik ben benieuwd wat de kosten +- zullen zijn voor het aanleggen van zoiets.

😁
Het aansluiten van een laadpaal is een klusje van niks, uren gaan lopen graven en prutsen om een kabel onder je huis door te krijgen wel.

Het handigste/voordeligste is om zelf de (juiste) kabel neer te leggen/in te graven. De electricien kan het daarna aansluiten. Dan moet je denken aan net iets meer dan €1000. (Dat is inclusief materiaal, afhankelijk van de laadpaal)
Ga je het helemaal laten uitvoeren, dan kun je dat bedrag zo x3 doen. Met 2 man ben je dan zo een dag bezig. Maar als het tegenzit kan het ook 2 dagen duren.

[ Voor 7% gewijzigd door TheGhostInc op 21-09-2024 09:45 ]

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
lexxus93 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:39:

😁
Lastig te zeggen. Hoe is de tuin. Kan er gegraven worden. Of moet bestrating er uit en weer erbij. Wat is de mogelijkheid om naar je groepenkast te komen.

Kostenplaatje ergens tussen de €1000-1250 voor lader, kabel, groep en klein materiaal en de rest zijn de manuren wat er nog boven op komt.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
lexxus93 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:39:Ik heb een parkeerplek achter mijn tuin en zit er over na te denken om elektrisch te gaan rijden. Ik heb een stopcontact in de schuur, dus opladen via het normale stopcontact is geen probleem.
Is dat een openbare parkeerplek of een parkeerplek op je eigen terrein?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou het in 1x goed doen, sommige laadpalen houden al rekening met overschot van pv panelen, dat werkt best goed.
Onderstaand mijn verbruik van gisteren, van 9.30 tot 11.30 is het overschot van de pv panelen direct de auto ingegaan.

Met salderen heeft het financieel weinig zin, maar als dat voorbij is dan scheelt het veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIhPmD7ATCGuBURg-Ap0odoNyTU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/vu1W6kar6cEx1IeIJ3bhR7id.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 21-09-2024 10:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 13:52
Sport_Life schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:58:
Ik zou het in 1x goed doen, sommige laadpalen houden al rekening met overschot van pv panelen, dat werkt best goed.
Onderstaand mijn verbruik van gisteren, van 9.30 tot 11.30 is het overschot van de pv panelen direct de auto ingegaan.

Met salderen heeft het financieel weinig zin, maar als dat voorbij is dan scheelt het veel.

[Afbeelding]
Bedankt allemaal. Exact dit systeem wil ik ook. Parkeerplek is van mijzelf.

Ik zal is kijken of ik zelf de kabel kan trekken en dan een bedrijf laten installeren. Dank!
Pagina: 1