Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.
Het enige wat je kan doen is een extra kostenpost voor die persoon en die tracker op een internationale vrachtwagen bevestigen of zo.
Ergens op een trein is ook wel leuk voor de ontvanger alleen kan die de tracker er weer vanaf halen.
Omdat ik de auto al een paar jaar hebt, ik er wel eens aan sleutel en elke maand grondig in de sop zet deze zomer maanden. Dus nee deze tracker is niet van de vorige eigenaar.Raymond19792 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:20:
Heb je reden om aan te nemen dat je gestalkt wordt? Kan het, bijvoorbeeld, van een vorige eigenaar zijn? Ik zou toch even om m'n veiligheid gaan denken als het eerste het geval is.
Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.
kunt u uitleggen waarom niet?Ad de Jong schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:22:
Je zal er niet gemakkelijk achter komen.
[ Voor 25% gewijzigd door mtsberk op 19-09-2024 18:24 ]
ja daarvoor is het al te laat haha. ik heb dat ding onderhand al 10x in mijn handen gehad.Reptielenbrein schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:21:
Niet te veel aanzitten, en naar de politie gaan. Die kunnen er wellicht iets mee of vingerafdrukken?
Als je al geen gegevens ergens vanaf kan lezen en niet weet in welke hoek je het moet gaan zoeken is het niet te doen.
De politie zal (als ze al zouden kunnen of mogen) ook geen informatie doorgeven hierover.
Hoe wil je dat als gewone burger voor elkaar krijgen?
Edit: er staan hier voor de deur sinds een tijdje ineens 2 niet te oude auto's en geen mens weet van wie die zijn.
De buurvrouw heeft de politie er al over gebeld en die kreeg als antwoord dat die niet kunnen achterhalen wie de eigenaren hiervan zijn.
Kunnen ze ongetwijfeld wel maar mogen ze niet.
Mij staan ze niet in de weg en ik denk dat het vakantiegangers zijn maar ze hadden ze beter 100 meter verderop in de parkeervakken kunnen zetten.
Maar de politie doet hier dus niets mee.
Niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar ze geven nooit zomaar bepaalde informatie door.
[ Voor 41% gewijzigd door Ad de Jong op 19-09-2024 18:30 ]
is er met logisch redeneren (laatste poetsbeurt voor datum gevonden bijvoorbeeld) een beeld te vormen wanneer de stalker de tracker zou hebben geplaatst.
en dan in dat time frame communicaties (met name problemen) aflopen in mail, bel en chat historie.
of wat anderen al suggereren, dat de stalker je positie wil weten om een bepaalde slag te slaan (op vakantie in buitenland, dus woning is kwetsbaar voor inbraak? auto interessant voor handel buitenland?)
wat zou je gps positie nog meer aan info kunnen bieden waar een kwaadwillende (aartsvijand? nieuwe vriend van ex? oud zakelijk geschil?) iets mee kan?
[ Voor 37% gewijzigd door JJ Le Funk op 19-09-2024 18:36 ]
~
Als het de auto van je user icon is, dan zou het ook nog kunnen dat ze niet jou stalken maar wachten tot je auto ergens op een plek staat waar ze 'm kunnen stelen/strippen zonder al teveel op te vallen.mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:22:
[...]
Omdat ik de auto al een paar jaar hebt, ik er wel eens aan sleutel en elke maand grondig in de sop zet deze zomer maanden. Dus nee deze tracker is niet van de vorige eigenaar.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Dus vermoedelijk een simkaart en een nummer.
Niet dat de provider jou op basis van deze gegevens meer info zal verstrekken...
Maar meer dan bv op basis van het simkaart nummer bij de verkoper info vragen is de politie je eenigste kans.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Dit was dus ook mijn gedachte.FooLsKi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:30:
[...]
Als het de auto van je user icon is, dan zou het ook nog kunnen dat ze niet jou stalken maar wachten tot je auto ergens op een plek staat waar ze 'm kunnen stelen/strippen zonder al teveel op te vallen.
op de website staat:Puch-Maxi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:30:
@mtsberk
Heb je Onntrack® ook al benaderd? In het apparaat zit als het goed is een simkaart en misschien staat er ook wel een serienummer of IMEI-nummer op het PCB.
***members only***
"Daarnaast zijn de Onntrack GPS Trackers volledig gebruiksklaar. Geen gedoe met simkaartjes plaatsen, of configureren per sms. U download de Onntrack app, u voert het unieke ID nummer van uw tracker in, en u kunt de tracker zien in de app!"
Wij hebben ook een Onntrack (OT-400) en daar zit een T-Mobile simkaart in en er staat ook een serienummer? op het PCB.
My favorite programming language is solder.
Als de politie niks doet, dan moet je zelf je verbeelding gebruiken. Heb je de afgelopen 100 dagen een conflict met iemand gehad? Een vervelende ex, uitwonende kinderen die willen weten of je eraan komt, een conflict op je werk? Heb je wellicht nog een andere auto? Als je twee auto's hebt en alleen de BMW heeft een tracker, dan kun je er vanuit gaan dat iemand het op de auto heeft voorzien. Als je andere auto ook een tracker heeft, dan gaat het om jou als persoon. Is er iemand anders in je huishouden die gestalkt kan worden of een conflict heeft?
Ik zou gewoon de kennissenkring eens bijlangs gaan. Vergeet ook de buren niet. Wie kan er zo geinteresseerd zijn in jouw locatie dat ze er een tracker voor gaan plaatsen?
[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 19-09-2024 18:47 ]
Op zich een tweakerswaardige instellingmtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:54:
[...]
... ik kan het altijd slopen natuurlijk.
Maar ik zou toch aangifte doen.
[ Voor 51% gewijzigd door evilution op 19-09-2024 18:57 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
ik heb ff gekeken naar die van uPuch-Maxi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:45:
@mtsberk
Wij hebben ook een Onntrack (OT-400) en daar zit een T-Mobile simkaart in en er staat ook een serienummer? op het PCB.
En het lijkt erop dat er soort van sluitingen aan de zijkant zitten waardoor je de tracker kan openen?
Dat heeft de mijne niet. maar goed ik kan het altijd slopen natuurlijk.
Ja dat dacht ik dus ook... dat ze die gegevens vast kunnen achterhalen..... totdat ik op de website las:PhilipsFan schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:45:
De officiele route is hier gewoon naar de politie gaan. Die kan bij dat bedrijf aankloppen en het ip-nummer van degene opvragen die de locatie van dat ding heeft gevolgd. Via het CIOT kan de politie hier ook naam- en adresgegevens bij krijgen, dit zijn dan de gegevens van de abonnementhouder/eigenaar van het ip-adres.
"Gegevens worden versleuteld verzonden"
Dus ik gok dat alle gegevens versleuteld zijn en dus alleen de stalker daar toegang tot heeft (?)
Beetje hetzelfde idee met whatsapp, niemand kan de berichten lezen... zelfs whatsapp of de politie niet... behalve de zender en de ontvanger.... gezien de berichten onderweg versleuteld zijn... of werkt dat niet zo bij dit ding?
[ Voor 17% gewijzigd door mtsberk op 19-09-2024 19:02 ]
Ik neem aan dat de aanbieder een platform heeft waar de stalker op inlogt. De aanbieder is de enige die de connectie weet tussen het account en de tracker. Als de politie de gegevens vordert, dan moet de aanbieder dit laten zien. Ik denk dat het heel lastig wordt om dit te versleutelen, want ergens zal geregistreerd moeten staan wie toegang heeft tot welke locatiegegevens.mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:57:
[...]
Ja dat dacht ik dus ook... dat ze die gegevens vast kunnen achterhalen..... totdat ik op de website las:
Dus ik gok dat alle gegevens versleuteld zijn en dus alleen de stalker daar toegang tot heeft (?)
Beetje hetzelfde idee met whatsapp, niemand kan de berichten lezen... zelfs whatsapp of de politie niet... behalve de zender en de ontvanger.... gezien de berichten onderweg versleuteld zijn... of werkt dat niet zo bij dit ding?
Wat ik me net nog bedacht: Kan het iemand uit je eigen huishouden zijn? Als je eigen vrouw je verdenkt van vreemdgaan, dan begrijp ik waarom er een tracker onder je auto zit
Gezien zo'n trackingsapparaat niet goedkoop is moet er een reden zijn om deze te plaatsen.
- Is je oude BMW veel waard? (ofwel, wil iemand weten wanneer deze gestolen kan worden)
- Gezien je leeftijd; woon je alleen in een 'dure wijk of een luxe woning? (ofwel, wil iemand weten wanneer jij niet thuis bent of ziet jouw als easy target?)
- Heb je naast een partner mogelijk een tweede scharrel? (en iemand die hierover mogelijk achterdochtig is?)
- Ben je vroeger/nu deel geweest van de lokale maffia of ander crimineel netwerk?
- Heb je (klein)kinderen waar je met regelmaat onverwacht/spontaan op de stoep bij staat terwijl ze dit liever niet hebben?
- Ben je in het verleden wel eens uit het oog verdwenen, of heb je een lange tijd niks laten horen naar bezorgde naasten? (ze willen gewoon weten dat je niet definitief gestopt bent met roken/drinken...)
- Ben je eigenaar van een bedrijf?
7400 Wp op het dak
Ik denk dat je iets te veel CSI hebt gekeken. Serieus denk ik niet dat de recherche zich met dit soort dingen bezighoudt met het eerste de beste waar iemand mee binnen komt zetten.Reptielenbrein schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:21:
vingerafdrukken?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat zal je verbazen, ze doen dat wel, eenmaal bij een autodiefstal hadden ze de dader binnen drie dagen omdat ik aangaf dat een spa fles zeker niet van mij was. Daarna bij een woninginbraak hebben ze ook sporen die ik niet kon thuisbrengen meegenomen voor onderzoek. Dat laatste leidde helaas niet tot een dader.Gunner schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:28:
[...]
Ik denk dat je iets te veel CSI hebt gekeken. Serieus denk ik niet dat de recherche zich met dit soort dingen bezighoudt met het eerste de beste waar iemand mee binnen komt zetten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar tenzij je iets op je geweten hebt, iemand zou weten die hiertoe in staat is, óf je auto weinig waard is, gok ik toch meer dat dit een moderne manier is van je auto in de gaten houden, om te kijken wanneer 'ie het beste gestolen kan worden.
The devil is in the details.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vingerafdrukken?Reptielenbrein schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:21:
Niet te veel aanzitten, en naar de politie gaan. Die kunnen er wellicht iets mee of vingerafdrukken?
We zijn hier niet in Singapore of China waar de vingerafdrukken van iedereen in een database staan.
Verder komt dit filmpje in me op:
YouTube: The Big Lebowski - leads?
Alsnog zal er een simkaart inzitten. Logisch blijven nadenken, dat ding moet toch een call-home doen?mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:37:
[...]
op de website staat:
"Daarnaast zijn de Onntrack GPS Trackers volledig gebruiksklaar. Geen gedoe met simkaartjes plaatsen, of configureren per sms. U download de Onntrack app, u voert het unieke ID nummer van uw tracker in, en u kunt de tracker zien in de app!"
Ik verwacht niet dat ze een systeem zoals Apple “Find My” gebruiken. Dus dan MOET er een simkaart inzitten. Meer smaken zijn er niet.
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 19-09-2024 19:37 ]
Geen idee. Bij NCIS sprayen ze een klein beetje spul in je nek of op je jas en dan ben je maanden via de satelliet te volgen...FreakNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:36:
[...]
Alsnog zal er een simkaart inzitten. Logische blijven nadenken.
Ik veracht namelijk niet dat ze een systeem zoals Apple “Find My” gebruiken. Dus dan MOET er een simkaart inzitten. Meer smaken zijn er niet.
En kan het ook niet via wifi of gps...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Probeer eens gewoon die app te downloaden en de tracker toe te voegen?mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:57:
[...]
Ja dat dacht ik dus ook... dat ze die gegevens vast kunnen achterhalen..... totdat ik op de website las:
I have stability. The ability to stab.
Van veroordeelden wel, ook DNA. ook dat is hier nu de standaard.FreakNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:33:
[...]
Vingerafdrukken?
We zijn hier niet in Singapore of China waar de vingerafdrukken van iedereen in een database staan.
Verder komt dit filmpje in me op:
YouTube: The Big Lebowski - leads?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik heb geen verstand van deze technologie.FreakNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:36:
[...]
Alsnog zal er een simkaart inzitten. Logisch blijven nadenken, dat ding moet toch een call-home doen?
Waar ik wel eens ben achter gekomen tijdens het wisselen van mijn simkaart in mijn telefoon, is dat ik gewoon 112 kan bellen ZONDER simkaart erin. hoe werkt dat dan?
Wil je de persoon echt knettergek maken, dan de tracker in een pakketje stoppen en versturen naar een leuk adres ergens in timboektoe. Maarja, dan heb je er zelf geen plezier meer aan.
Dat komt omdat 112 als noodnummer wordt herkend door je telefoon. Dat noodnummer moet zelfs bereikbaar zijn zonder SIM, dus je telefoon maakt op dat moment contact met de dichtstbijzijnde mast (onafhankelijk van welke provider die mast is).mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:25:
[...]
ik heb geen verstand van deze technologie.
Waar ik wel eens ben achter gekomen tijdens het wisselen van mijn simkaart in mijn telefoon, is dat ik gewoon 112 kan bellen ZONDER simkaart erin. hoe werkt dat dan?
Voor datatoegang, waar je tracker gebruik van maakt, heb je een SIM en abonnement nodig. Zonder dat krijg je geen toegang tot het (data)netwerk van de provider.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Melding maken bij de politie met deze vermoedens kan dus zeker waardevol zijn want groot kans dat het een bende is die in de regio meer bezig is.
[ Voor 24% gewijzigd door Thompson op 19-09-2024 20:33 ]
Beeromaniac
En was dat toen niet de partner?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Je hoeft geen gebruik te maken van een gsm netwerk om data te versturen. Er zijn andere mogelijkheden met prima dekking. Ook zonder simkaart.FreakNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:36:
[...]
Alsnog zal er een simkaart inzitten. Logisch blijven nadenken, dat ding moet toch een call-home doen?
Ik verwacht niet dat ze een systeem zoals Apple “Find My” gebruiken. Dus dan MOET er een simkaart inzitten. Meer smaken zijn er niet.
- knip -
Nu je hem eruit hebt gehaald waan je je veilig, en dán slaan ze toe. Dus waar zit de andere?
Wordt dit net zo een topic als 'oplaadkabelgate' van negen jaren geleden? Voor de zekerheid het topic volgen
Soort van wel ja, partner weet ik niet:m-vw schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:35:
Hebben we niet eerder zo'n topic gehad?
En was dat toen niet de partner?
Gevolgd door airtag achter mijn kentekenplaat
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
TS waande zich ook veilig voordat hij de 1e tracker gevonden hadKurkentrekker schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:52:
Een goede stalker plaatst niet één tracker 😛
Nu je hem eruit hebt gehaald waan je je veilig, en dán slaan ze toe. Dus waar zit de andere?
Als de tracker inderdaad op een klassieke BMW zit? Geld. Zeker als het een goed onderhouden auto is; die onderdelen zijn goud waard. En het zal dan geen individu zijn die het één enkel keertje doet. Zeker gezien alle data van de buitenkant van de tracker zijn verwijderd.TeeDee schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:25:
Eigenlijk ben ik reuze benieuwd wat de reden zou zijn dat iemand een semiprofessionele tracker onder je auto stopt. Hebben we het hier over de Nederlandse James Bond. (Ja, ik weet dat er 1000 en 1 andere redenen kunnen zijn, maar dan komen de modjes langs.)
Je schaft wat van die trackers aan en plaatst die op de auto's waarvan de onderdelen gewild (of besteld...) zijn en steelt/stript die wagen voor de accu van de tracker leeg is. Pluk de tracker van de auto, rinse and repeat. Ik zag dat die dingen lifetime gratis tracking hebben, dus an sich is het een eenmalige aanschaf (met wat verlies in ogenschouw voor de mensen die 'm vinden en vernielen).
Dat ding maakt verbinding met het internet en doet dat via een mobiel abonnement. De fabrikant heeft een contract met een provider en kan daardoor data versturen via het ingebouwde modem, zonder dat jij een simkaart hoeft te plaatsen. Zonder mobiele verbinding kun je geen gegevens versturen.mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:37:
[...]
op de website staat:
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 19-09-2024 22:04 ]
Of een soort 'Enemy of the State' scenario. Will Smith had ook geen idee waarom hij gevolgd werd...TeeDee schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:25:
Eigenlijk ben ik reuze benieuwd wat de reden zou zijn dat iemand een semiprofessionele tracker onder je auto stopt. Hebben we het hier over de Nederlandse James Bond. (Ja, ik weet dat er 1000 en 1 andere redenen kunnen zijn, maar dan komen de modjes langs.)

Daar hoor je natuurlijk zelf geen details van, maar het speelt wel mee op de achtergrond.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dank voor de duiding. Lijkt me niet onredelijk inderdaad. Als het een wijdverbreid iets is trekken toch wel meer mensen aan de bel zou je zeggen?FooLsKi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:03:
[...]
Als de tracker inderdaad op een klassieke BMW zit? Geld. Zeker als het een goed onderhouden auto is; die onderdelen zijn goud waard. En het zal dan geen individu zijn die het één enkel keertje doet. Zeker gezien alle data van de buitenkant van de tracker zijn verwijderd.
Je schaft wat van die trackers aan en plaatst die op de auto's waarvan de onderdelen gewild (of besteld...) zijn en steelt/stript die wagen voor de accu van de tracker leeg is. Pluk de tracker van de auto, rinse and repeat. Ik zag dat die dingen lifetime gratis tracking hebben, dus an sich is het een eenmalige aanschaf (met wat verlies in ogenschouw voor de mensen die 'm vinden en vernielen).
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Team anti-scalp - wauw..
Totdat je een tracker hebt die slechts één of twee keer per dag de locatie doorgeeft (bv via LoRa), dan moet je maar net op dat moment jouw detector actief hebben. De rest van de tijd staan de onderdelen uit die een signaal verzenden, dat zorgt ook weer voor een langere batterijduur (zeker als het een mini apparaatje is).5pë©ïàál_Tèkén schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:33:
Privacy is een grondrecht en iemand zit met jouw privacy te klooien. Koop/leen/huur een RF detector om te kijken of er nog meer zijn in je omgeving. Zonder verdere context kan je alleen maar wild speculeren (wat gelukkig ook gebeurd in dit topic).
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
De reden is dat de tracking via een portaal van de fabrikant loopt. En de fabrikant gaat niet meewerken omdat hij dat niet mag. Persoonlijke informatie van klanten aan derden verstrekken is een grote nono.
Vind je op een of andere manier het serienummer in het apparaat?. Fabrikant doet dus niets voor je.
Vind je op een of andere manier een IMEI nummer of mobiel nummer in het apparaat ?
1. De telecom maatschappijen gaan je niet helpen, om dezelfde reden dat de fabrikant je niet gaat helpen.
2. Als ze je zouden helpen.. kom je weer bij de fabrikant van het apparaat uit, niet bij de dader.
De enige manier met een kans van slagen is via de politie.
Leg deze in de auto. Koop dezelfde, maak 'm identiek. Plak 'm op dezelfde plek onder je auto en wacht tot de stalker 'm komt ophalen
Kan je de stalker stalken.
Minpunten:
Moet je de tracker wel snel in huis hebben, misschien is de stalker al bij je auto geweest en zag dat die weg was.
Misschien wil de stalker 'm niet eens terug.
Edit: bega je dan een strafbaar feit? Ik denk het niet, je hebt 'm niet bij iemand verstopt.
[ Voor 10% gewijzigd door Jimster op 19-09-2024 23:29 ]
Dat is er vanuit gaande dat ze enkel in Nederland opereren. Ik las ergens in dit topic dat er een T-Mobile SIM in zit. Dat zal dan wel een T-Mobile Oostenrijk SIM zijn, die ook bijv. in in-carsytemen van bepaalde autofabrikanten zitten, of trackingsystemen van vrachtwagens. Die werken in zo ongeveer heel Europa (en vast ook een groot deel daarbuiten) en zijn speciaal voor dat soort toepassingen.TeeDee schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:26:
[...]
Dank voor de duiding. Lijkt me niet onredelijk inderdaad. Als het een wijdverbreid iets is trekken toch wel meer mensen aan de bel zou je zeggen?
"Dag meneer, wat bent u aan het doen?"jadjong schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 01:01:
Plak het ding onder een willekeurige politieauto.
[ Voor 52% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 20-09-2024 01:27 ]
Team anti-scalp - wauw..
Afhankelijk van het milieu waarin de OP zich vertoeft, is het antwoord mogelijk: "jullie eigendom teruggeven"5pë©ïàál_Tèkén schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 01:16:
[...]
"Dag meneer, wat bent u aan het doen?"
Iemand wil dus graag de exacte positie van die auto vinden en/of absoluut niet dat je gewaarschuwd wordt getrackt te worden.
Hoe zat het kastje trouwens vast? Leek het heel professioneel met magneten of sterke tape of meer methode beun de haas met tie-wraps? En waar? Ergens in een wielkast, zou op een haastklus wijzen, ergens helemaal onder de auto, dat doe je niet zomaar op klaarlichte dag.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik vind dit wel een hele mooie. Anders kan je je auto nog goed in een camera zetten voor het geval hij gewisseld wordt. Je huisadres hebben ze toch al, dus als je gaat rijden leg je hem ergens in de voortuin.Jimster schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:28:
Best wel duur zo'n ding. Kans dat ze 'm wel terug willen hebben.
Leg deze in de auto. Koop dezelfde, maak 'm identiek. Plak 'm op dezelfde plek onder je auto en wacht tot de stalker 'm komt ophalen![]()
Kan je de stalker stalken.![]()
Minpunten:
Moet je de tracker wel snel in huis hebben, misschien is de stalker al bij je auto geweest en zag dat die weg was.
Misschien wil de stalker 'm niet eens terug.
Edit: bega je dan een strafbaar feit? Ik denk het niet, je hebt 'm niet bij iemand verstopt.
Edit: Ik zie dat die 100 dagen batterijduur afhankelijk is van gebruik. Dus als je meer rijdt gaat de batterij sneller leeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Sefa op 20-09-2024 11:15 ]
Het gelinkte tracker model heeft een "Supersterke magneet" cq "Interne magneet + Bevestigingsplaat".HallonRubus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:03:
Hoe zat het kastje trouwens vast? Leek het heel professioneel met magneten of sterke tape of meer methode beun de haas met tie-wraps? En waar? Ergens in een wielkast, zou op een haastklus wijzen, ergens helemaal onder de auto, dat doe je niet zomaar op klaarlichte dag.
Een Airtag wordt opgemerkt doordat je smartphone (ook Android) ziet dat er altijd een Airtag in de buurt is die niet van jou is. Daar krijg je melding van, en je kunt die Airtag ook laten piepen zodat je hem kunt opsporen.HallonRubus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:03:
Wat ik ook raar vind: voor een euro of 10 tot 30 koop je een airtag, samsung tag of zelfs zo'n ding bij de Action. Die zijn in een dichtbevolkt land als hier ook super nauwkeurig, gaan veel langer mee op een batterij en zijn waarschijnlijk gebruiksvriendelijker. Voor een gezinslid is dat veel makkelijker, die kunnen de tracker gewoon in de auto leggen en hebben mogelijk zelfs toegang tot je telefoon om je zo te tracken/de tracker als bekend te markeren.
Iemand wil dus graag de exacte positie van die auto vinden en/of absoluut niet dat je gewaarschuwd wordt getrackt te worden.
Het doel is inderdaad stalking voorkomen.
Ik mag aannemen dat andere tag-producenten hier ook over hebben nagedacht.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Dan zou ik de app downloaden en kijken of ik het nummer kan achterhalen (als dat weggekrast is) en zien of je andere gegevens kan achterhalen?mtsberk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:37:
[...]
op de website staat:
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Noem er eens 1 dan? Zonder simkaart kan ik nog inkomen maar dan heb je alsnog wel 2g/gsm nodigRaymond P schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:37:
[...]
Je hoeft geen gebruik te maken van een gsm netwerk om data te versturen. Er zijn andere mogelijkheden met prima dekking. Ook zonder simkaart.
Oprechte interesse. Ik kan alleen Iridium bedenken maar dat zijn vaak nogal forse apparaten. Of Lora dan wellicht ?
[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 20-09-2024 23:27 ]
Ultra-Korte-Golf / Korte-Golf / Midden-Golf spullen hebben allemaal een redelijk tot zeer groot bereik waarbij je, afhankelijk van de gewenste afstanden, niet eens afhankelijk bent van (meerdere) steunzenders.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
- knip -
Geintje, die gebruiken beter spul. Dit is vrij gebruikelijk lease-auto, bedrijfswagen tracking spul.
Je kan de code gewoon van het pcb lezen en een account maken en dan kun je zien bij welk bedrijf het hoort. Of bel het bedrijf even en vertel de code op het pcb.
Daar gaan ze niet heel lastig over doen, want jij weet de “code” waar ze om vragen. Hooguit matcht je kenteken niet.
Goodluck
De persoon die het daar heeft geplaatst, zal denken dat het niet goed werkt en zal de tracker verwijderen om het te repareren, maar het is eigenlijk jouw tracker. Gebruik deze om hem naar huis te volgen en bel dan de politie.
Die zouden er toch gewoon een inbouwen en voorzien van voeding ipv eentje met een batterij onhandig onder de auto plakken?bmwgozer schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 03:48:
Dit is vrij gebruikelijk lease-auto, bedrijfswagen tracking spul.
Lijkt me niet handig als je als leasemaatschappij je klanten ieder kwartaal langs moet laten komen om de tracker te vervangen/op te laden

Maar ja, dat wil je niet zonder dat er politie bij is en die hebben wel wat beters te doen dan twee dagen met een verrekijker in de bosjes liggen.
Waarom dan per se met je eigen auto? Die dieven zijn natuurlijk ook niet gek, die komen onopvallend kijken en als op de plek van de tracker niets staat, dan beschouwen ze hem als verloren. Ook als ze op Google maps zien dat dat ding in een politiebureau, rechtbank of rangeerterrein ligt gaan ze er natuurlijk niet op af.
Een normale leasemaatschappij boeit het echt geen r**t waar de auto is, die hebben gewoon een contract en als de rekening niet meer betaald wordt is het een deurwaarder en aangifte van diefstal. Dan popt die auto er bij de eerste de beste ANPR-camera wel uit. Een leasemaatschappij is meer een bank dan een garagebedrijf.Oon schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 06:34:
[...]
Lijkt me niet handig als je als leasemaatschappij je klanten ieder kwartaal langs moet laten komen om de tracker te vervangen/op te laden
Die toeterbruiloftverhuurders zullen het wellicht wél doen
Mijn punt is vooral dat een professionele usecase ook wel een betere tracker dan dit soort goedkope romme verantwoordt, degene waar ik op reageerde had het over leasemaatschappij maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je het eerder over korte verhuur hebt.Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 07:54:
[...]
Een normale leasemaatschappij boeit het echt geen r**t waar de auto is, die hebben gewoon een contract en als de rekening niet meer betaald wordt is het een deurwaarder en aangifte van diefstal. Dan popt die auto er bij de eerste de beste ANPR-camera wel uit. Een leasemaatschappij is meer een bank dan een garagebedrijf.
Zijn op YT ook van die kanalen van mensen die veel auto's ter verhuur aanbieden van Tesla's tot echte supercars, die hebben bijna allemaal een app waarin heel specifiek dingen als hard optrekken en circuit locatie's gemeld worden aan de eigenaar.
De ToeterbruiloftverhuurdersOon schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:09:
[...]
Zijn op YT ook van die kanalen van mensen die veel auto's ter verhuur aanbieden van Tesla's tot echte supercars, die hebben bijna allemaal een app waarin heel specifiek dingen als hard optrekken en circuit locatie's gemeld worden aan de eigenaar.
Er zijn wel leasemaatschappijen die een soort black box aanbieden:Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 07:54:
[...]
Een normale leasemaatschappij boeit het echt geen r**t waar de auto is, die hebben gewoon een contract en als de rekening niet meer betaald wordt is het een deurwaarder en aangifte van diefstal. Dan popt die auto er bij de eerste de beste ANPR-camera wel uit. Een leasemaatschappij is meer een bank dan een garagebedrijf.
https://www.arval.nl/mobi...oplossingen/arval-connect
De meeste leasemaatschappijen doen dat wel, zeker als je er als (zakelijke) berijder om vraagt terwijl je van 0% fiscale bijtelling gaat genieten door alléén maar zakelijk kilometers met die auto te gaan rijden én dus een sluitende kilometeradministratie bij dient te gaan houden (en ook te kunnen overleggen bij de fiscus).Dj-sannieboy schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:06:
[...]
Er zijn wel leasemaatschappijen die een soort black box aanbieden:
https://www.arval.nl/mobi...oplossingen/arval-connect
500Km. vrij rijden.... Die zitten vrij snel 'in the pocket' met een wekelijks rondje boodschappen in het dorp
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Je stelt het zelf al: je suggestie is dat iemand een middel neemt en plaatst om een onbekende te 'stalken'.Jimster schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:28:
de stalker 'm komt ophalenKan je de stalker stalken. [..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het lijkt mij niet onredelijk om een contra actie uit te voeren. Mijns Inziens vergelijkbaar bij en speuren op Marktplaats naar je gestolen fiets middels een te koop gevraagd advertentie.kodak schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:39:
[...]
Je stelt het zelf al: je suggestie is dat iemand een middel neemt en plaatst om een onbekende te 'stalken'.
Daarnaast, als de tracker meegenomen wordt door de plaatser van de originele, is dat diefstal. Diefstal van een tracker - hoe hilarisch.
De vraag was of de bedoeling om te stalken strafbaar is. De wet stelt dat strafbaar. Daarbij geeft de wet niet zomaar een recht om wat strafbaar is toch maar te mogen doen omdat een ander het ook lijkt te doen.franssie schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:43:
[...]
het lijkt mij niet onredelijk om een contra actie uit te voeren. Mijns Inziens vergelijkbaar bij en speuren op Marktplaats naar je gestolen fiets middels een te koop gevraagd advertentie.
Zoeken op internet of je je gestolen of vermiste spullen terug kan vinden is daarbij nogal wat anders dan opzettelijk een eigen middel aanschaffen en te hopen laten meenemen om een ander te stalken.
Alleen is de situatie dat je weet dat het origineel geplaatste voorwerp niet van jou is en het vervangen voorwerp is in het plan opzettelijk vervangen door een gelijkend voorwerp om de verdachte te willen stalken (/digitaal in het geheim te achtervolgen). Als slachtoffer ben je geen politie die dat zomaar met die bedoeling mag doen. Daarbij zijn er zoals ik al stelde legale minder vergaande mogelijkheden als je doel geen stalken is maar de verdachte te betrappen.Daarnaast, als de tracker meegenomen wordt door de plaatser van de originele, is dat diefstal.
Wettelijk is er het verbod om andermans levenssfeer te schenden met als doel om de persoon iets te laten doen wat deze niet wil. Dat verbod gaat ook op voor het in het geheim opzettelijk willen achtervolgen. Daarbij gaat dit voorstel veel verder dan simpel je apparaat willen lokaliseren. Het voorstel is namelijk het opzettelijk een apparaat van een ander vervangen met de bedoeling de indruk te wekken dat een verdachte het eigen apparaat denkt mee te nemen zodat je de persoon digitaal kan achtervolgen. Dan ben je bewust en gericht over de wettelijke grenzen aan het gaan om eigen recht te nemen. Dat is niet de bedoeling van de wetgever. Daar is de politie voor. Die daarbij ook niet zomaar dit zware middel in kan zetten, aangezien er minder zware mogelijkheden zijn.franssie schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:02:
@kodak dat is geen stalken maar gewoon normale recherche wat een burger ook mag doen, binnen grenzen.