Delta Glasvezel in Beekdaelen

Pagina: 1
Acties:

• Thundie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 23:01
Het schiet maar niet op met Delta in Beekdaelen. Ze kampen met het vliegende hert. Voor mijn gevoel ligt het al zo'n 1,5 jaar stil en Delta benaderen blijf je telkens hetzelfde horen "we zijn ermee bezig" Ook de aannemer laat niet veel informatie los.

Hebben meer mensen hier ervaring mee of weten sommige al iets meer hoe het ermee staat?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 19:53
Ik zag iets soortgelijks voorbij komen:

Voortgang aanleg glasvezel DELTA Noordwijkerhout

Daar duurt het ook lang blijkbaar. Kwestie van afwachten zou ik zeggen, het is niet dat er ineens meer technisch personeel bijgetoverd wordt als je ze dagelijks belt oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 16:42
Geen idee waar ze het ‘vliegend hert’ hebben aangetroffen, maar ik zag vorige week dat ze in Schinnen (Moutheuvellaan) bezig waren thv de Altaarstraat. Dus er gebeurt wel nog ‘iets’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckoekkoek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:14
Inderdaad, het schiet niet op met Delta in Beekdaelen.Er komt een verbinding van glasvezelkabels tussen Schinveld en Schinnen.
Door het vliegend hert zijn ze opzoek naar een alternatief trace.
Helaas is er totaal geen terugkoppeling van Delta maar ook niet van de gemeente Beekdaelen naar de bewoners van hoe we ervoor staan!
De eerste schop in de grond in Schinveld was op 22 maart 2022, nu zijn we inmiddels 2 1/2 jaar verder.
De mail met de info die wij 1 keer par half jaar krijgen van Delta staat dat we nog even geduld moeten hebben!!!

Het zou fijn zijn als de gemeente Beekdaelen en Delta ons eens wat meer informeerde over de huidige stand van zaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Ckoekkoek op 21-09-2024 09:18 . Reden: Tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 16:42
Ik zag afgelopen dagen flink bedrijvigheid tussen Amstenrade en Schinnen (Altaarstraat - Hommerterweg) door MIH. Zijn flink kabels aan het trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
Ik woon in Schinnen. Zojuist nog even contact gehad, eerst met Delta daarna met MIH. Helaas niet veel wijzer geworden.

Delta verwijst naar MIH en zij zeggen op hun beurt weer dat ze nog nergens vanaf weten en dat het contact wel vanzelf komt :?

Geeft niet heel veel vertrouwen in administratieve afhandeling in geval van een abonnement afsluiten.... we wachten weer af :)

Edit: als ik overigens via breedbandwinkel een check doe zie ik wel dat Odido aangeeft op de postcode tussen nov en jan 2025 glasvezel te kunnen leveren. Wellicht toch een voorbode op de oplevering van het glasvezelnetwerk. Je ziet MiH op veel plekken bezig de laatste weken idd

[ Voor 27% gewijzigd door Worker123 op 11-11-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundie
Tot op heden niets meer vernomen van Delta of MiH Fiber. Het sprietje steekt al bijna 2 jaar bij de oprit uit en verder geen actie.
Iemand anders nog iets vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:22
Hier het FTU kastje al ruim een jaar afgemonteerd in de meterkast hangen, maar verder ook niks vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
Ik zie toch per toeval een update op de DELTA website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUseZ8FQWVJmE15B9G67cvcu904=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q9yengVyXRg6aGakXs0i9ox8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundie
Ik zelf zie geen update op de website, maar de status pagina zegt april 2025.
Start je een chat die geeft aan oplevering 1e kwartaal 2026.
Daarna heb ik maar eens met de klantenservice gebeld en die geeft aan vanuit de aannemer dat het december 2025 wordt.

Aangegeven dat ik en wellicht meerdere bewoners van dit gebied meer updates willen ontvangen. Mede omdat ook werd gezegd destijds ga geen nieuw contract meer aan bij je oude provider omdat je dan vaker weer een jaar eraan vast hangt. Intussen zijn we technisch gezien 3 contracten verder en de glasvezel ligt er ook nog niet. Daarom gevraagd of ze wat vaker kunnen aangeven wat er aan het gebeuren is en waar het stagneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
MiH Fiber gebeld. Gaven aan dat er storing op mijn adres is. Geen idee wat ze daar mee bedoelen aangezien de laatste informatie betrekking heeft op het vliegend hert en het niet kunnen aansluiten van de PoP.

Toch komt morgen een monteur langs.

Beekdaelen is best groot dus kan me voorstellen dat de planning er anders uitziet per dorpskern.
Pagina: 1