Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
KnuCha schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:09:
Allereerst, vervelende situatie waar je in zit. Goed dat je het van je af schrijft!
Het belangrijkste voor nu is naar mijn mening dat je zorgt voor je lichamelijke en geestelijke welzijn, als het in je hoofd weer op orde is, kun je ook betere beslissingen nemen.
Je hebt hier nog de tijd voor bij je huidige werkgever en daarna heb je nog een sociaal vangnet in de vorm van de WW.
Je zou altijd in gesprek kunnen gaan met je oude werkgever als die relatie ok is, geef aan waar je mee zit en waarom je bent weggegaan. Misschien is er wel een aanpassing in je werkzaamheden mogelijk en heb je meer variatie en uitdaging. Dat is dan en vertrouwd en dus ook weer minder spannend.
Een loopbaanadviseur kan best helpen, maar is zeker niet het gouden ei. Daarbij helpt het dan ook dat je mentaal klaar bent voor zoiets.
Succes!
wm1234 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:26:
Ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij zit je met een Quarter life crisis. Zoek maar op Google, je tikt alle boxen aan. Ik weet niet hoe je in je privé leven zit maar dat zou ook nog een factor kunnen zijn.
Wat vooral belangrijk is en dat is iets wat je zelf moet beantwoorden, wie ben je zelf zonder al die opleidingen / sociale druk, waar wordt je blij van en waar krijg je energie van en wat niet. Ik heb het gevoel dat je daar beter naar moet kijken. Daar kan een coach bij helpen maar onbewust weet je het vaak zelf ook wel als je goed nadenkt.
Er is ooit een moment geweest dat je echt blij werd van techniek en mooie dingen ontwerpen. Nu ben je een full time ontwerper achter een pc, op onderdelen die je ook niet echt aanspreken en denk je is dit het nou?
Dus neem een stap terug, kijk wat je wel leuk vindt en wat niet: Designen vind je misschien wel leuk maar niet de hele dag -> misschien iets meer waar je ook echt het product ziet, kan aanraken en samen met een team maakt / ontwerpt.
Misschien is het een totale fout geweest om deze route in te gaan en je wilt omscholen -> Wat spreekt je dan wel aan. Blijf vooral niet hangen in wat je niet leuk vindt en ga het proberen, al dan niet hobbymatig.
Daarnaast balans is zeer belangrijk en contact met de natuur mist bij veel mensen tegenwoordig: Lekker sporten, eet gezond, zit niet teveel op je telefoon en ga eens naar het bos/strand een rondje fietsen/wandelen etc. Bouw eens wat met je eigen handen, creëer iets zelf, je geeft aan ik heb een nieuw huis, doe zelf ook de projecten ipv uit te besteden (misschien doe je dat al).
Besteed tijd aan familie/vrienden/partner + hobby's, waar je energie van krijgt.
Uiteindelijk moet je het zelf doen en de eerste stap is regie nemen en aan jezelf werken + stappen zetten.
Je schetst hier een probleem (ww) maar ook de oplossing (terug naar vorige werkgever). Misschien is dat helemaal niet zo’n last resort oplossing. Je weet wat je daar had, je kent de mensen en de producten. Daarmee heb je een wat stabielere basis en ook: inkomen. Dat geeft rust in je hoofd.Barfi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:50:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
FitTiv schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:59:
***members only***
Toke_gt schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:30:
[...]
Je schetst hier een probleem (ww) maar ook de oplossing (terug naar vorige werkgever). Misschien is dat helemaal niet zo’n last resort oplossing. Je weet wat je daar had, je kent de mensen en de producten. Daarmee heb je een wat stabielere basis en ook: inkomen. Dat geeft rust in je hoofd.
Van daaruit kun je je appartement naar wens maken, lekker wonen, je leven wat herschikken en op je gemak werken aan de toekomst. Een personal coach kan je daar zeker bij helpen, misschien past dat beter bij je dan een psycholoog.
Barfi schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:04:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
Als ik dat lees dan ben ik geneigd te zeggen : Ga eens bij wat boten/schepen gerelateerde bedrijven rondkijken!Barfi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:59:
Wat ik altijd leuk vond tijdens mijn studie waren onderwerpen zoals vloeistofmechanica en thermodynamica.
My bad...de Peer schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:39:
Het is intussen 2 maanden later, dus die rust heeft hij nu al gehad.
[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 13-11-2024 15:17 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het klinkt alsof er niets acuut misgaat gelukkig. Dus neem vooral even wat rust, die tijd lijkt er wel te zijn.Barfi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:59:
***members only***
Het is intussen 2 maanden later, dus die rust heeft hij nu al gehad.MallePietje schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:01:
[...]
Dus neem vooral even wat rust, die tijd lijkt er wel te zijn.
nero355 schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:36:
[...]
Als ik dat lees dan ben ik geneigd te zeggen : Ga eens bij wat boten/schepen gerelateerde bedrijven rondkijken!
Na een tijdje Nautical Channel gekeken te hebben blijkt namelijk dat we er best wel wat hebben in ons kikkerlandje : https://duckduckgo.com/?q=dutch+boat+building+company
Misschien levert het je wat op ??
[b/EDIT :[/b]
Ik besef net dat ik een oud dood topic onnodig omhoog heb gekicked =>
[...]
My bad...![]()
![]()
MallePietje schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:01:
[...]
Het klinkt alsof er niets acuut misgaat gelukkig. Dus neem vooral even wat rust, die tijd lijkt er wel te zijn.
Misschien kan je nog meer banen bedenken waar je gebruik kunt maken van kennis over vloeistofmechanica en thermodynamica. Voor mij is dat een beetje ver van mijn bed.
Vervelend dat je zenuwachtig bent voor sollicitaties. Gelukkig heb je hulp van een psycholoog. Wellicht zou een huisarts voor een sollicitatiegesprek zelfs iets kalmerends kunnen voorschrijven. Voor mij is het makkelijk praten: het is maar een gesprek, even kijken of je een beetje bij elkaar past. Til er niet te zwaar aan.
Ik begrijp je financiële zorgen. Maar het klinkt niet alsof je verwacht langdurig arbeidsongeschikt te raken. En het verhaal klinkt ook niet alsof je geen goede baan zou kunnen vinden. Je lijkt vooral op zoek naar iets wat je meer interesseert. In dat geval hoef je je ook niet heel veel zorgen te maken, denk ik.
Neem even pure rust en probeer daarna het en der te solliciteren. Mocht de tijd krap worden, probeer dan je oude werkgever. Dan lijkt alles wel goed te komen.
MRIdev schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:01:
Even buiten het hokje denken. Kun je nergens op een universiteit aan de bak en/of een promotiestudie.
GCT-Zen schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:05:
Wat van een onderzoek / ontwikkelings instituut als Astron oid , daar zit je wat dichter op de praktijk .
Het lijkt mij (zo als ik je verhaal interperteer) dat zingeving ook belangrijk is.
iets wat je met hart en ziel kunt doen vraagt weinig energie.
Ik sta ook snel met "m`n bek vol tanden" tegenover recruiters omdat dat een hele andere denkgeest behelst dan een technicus.
veel success iig
Barfi schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:19:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[...]
***members only***
Als TS innero355 schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:36:
[...]
Als ik dat lees dan ben ik geneigd te zeggen : Ga eens bij wat boten/schepen gerelateerde bedrijven rondkijken!
Na een tijdje Nautical Channel gekeken te hebben blijkt namelijk dat we er best wel wat hebben in ons kikkerlandje : https://duckduckgo.com/?q=dutch+boat+building+company
Misschien levert het je wat op ??
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq