Zolder verbouwen / indelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Hallo,

Ons huis wordt binnenkort geleverd en willen meteen zolder gaan pakken, maar komen er niet uit hoe we de zolder evensient mogelijk moeten gaan indelen.

Wat we willen is:

- 1 slaapkamer
- werkkamer (klein bureau en stoel is voldoende )
- klein badkamer
- washok voor wasmachine en droger

Ben zelf bezig geweest maar kom telkens niet uit, wie is handig en kan helpen ook met het in achterhoofd dat we de leiding voor badkamer en wc niet al te moeilijk kunnen wegwerken.

Zolder is 5.4m breed en 6.5m lang

Wie wil en kan mee denken eventueel tegen een vergoeding een tekening kan maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nivfCD4wbq_KCFSQC1bpHAozQN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TgRx6Pepgl7GzgqsxDNIxUll.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die zolder 6,5 meter over de hele lengte? Of alleen het stuk dat boven de 1,50 is (en gezien wordt als bruikbaar vloeroppervlak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:03
Is er water af en toevoer rechts onder?

Is er ergens ook warmte installatie daar? Nu enkel iets kleins ingetekend? Of is het nog een CV.

Dan onderkant rechts de wasmachine droger (in hal) en daarnaast badkamer, bovenkant links slaapkamer en rechts werkkamer. Voor de trap een hal die op de 3 ruimtes uitkomt

[ Voor 37% gewijzigd door Cyriel85 op 17-09-2024 18:17 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
TERW_DAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:07:
Is die zolder 6,5 meter over de hele lengte? Of alleen het stuk dat boven de 1,50 is (en gezien wordt als bruikbaar vloeroppervlak).
Bruikbare lente is 6.5m 5.4m breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Cyriel85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:15:

Dan onderkant rechts de wasmachine droger (in hal) en daarnaast badkamer, bovenkant links slaapkamer en rechts werkkamer. Voor de trap een hal die op de 3 ruimtes uitkomt
Heb je misschien een voorbeeld, zie dit niet snel voor me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
- budget? (dakkapellen/dakramen etc)
- wat is er aan aansluitingen aanwezig, ik zie dat er een wasmachine ingetekend staat, is daar warm/koud water aanwezig en tevens afvoer?
- heb je een grotere variant van je plattegrond inclusief afmetingen?

Je ruimte voelt best krap en donker voor wat je wilt...Persoonlijk zou ik in ieder geval de kleine badkamer en de wasruimte combineren...anders gaat het enorm hokkerig worden, een hal met veel deuren is zonde van je ruimte.

Ben niet mega creatief, en zijn vast andere die dit netter kunnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDURex4jySl_8lnLsxCRuBPEDDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RzmiKk6uk7mDnA8tUBtQfhbo.png?f=user_large

Uitdaging is hoogte die je voor je douche nodig hebt, en er moet echt een mooi dakraam die studeerkamer in! Was/badkamer is nu erg krap.

Alternatief is de slaapkamer kleiner maken, studeerkamer naar boven om zo meer ruimte te maken voor de douche/waskamer. Geen idee of er nu nog een fatsoenlijk bed in past...Dat is zo lastig in te schatten...ik heb nu het trappenhuis gebruikt om de maatvoeringen te schatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPIUd3MjJch78YztuhwjLIaxgCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q19AHTuUUsAEmWIXaABrTjeT.png?f=user_large

Dan zou ik zeker twee dakramen plaatsen om ventilatie/licht in iedere ruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:59
Heb je budget voor een dakkapel? Want dat zou het een stuk makkelijker maken. Je hebt met de 4 ruimtes die je wilt hebben nu uberhaupt onvoldoende ramen.

Leidingen kun je ofwel onderlangs in de schuine kant wegwerken, of met een koof naar de andere kant brengen.

Je zou ook de wasruimte in de badkamer kunnen doen. Dat scheelt wellicht wat ruimte omdat je minder deuren en muren nodig hebt. Nou hoeft een wasruimte misschien soweiso niet achter een deur, maar het is fijn om de bewegingsruimte van badkamer en washok te combineren. Je hebt ook je afvoer dicht bij elkaar.

Aan de bovenzijde een dakkapel laten plaatsen en dan het dakraam beneden doen zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:59
nooberke schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:19:
- budget? (dakkapellen/dakramen etc)
- wat is er aan aansluitingen aanwezig, ik zie dat er een wasmachine ingetekend staat, is daar warm/koud water aanwezig en tevens afvoer?
- heb je een grotere variant van je plattegrond inclusief afmetingen?

Je ruimte voelt best krap en donker voor wat je wilt...Persoonlijk zou ik in ieder geval de kleine badkamer en de wasruimte combineren...anders gaat het enorm hokkerig worden, een hal met veel deuren is zonde van je ruimte.

Ben niet mega creatief, en zijn vast andere die dit netter kunnen:
[Afbeelding]

Uitdaging is hoogte die je voor je douche nodig hebt, en er moet echt een mooi dakraam die studeerkamer in! Was/badkamer is nu erg krap.

Alternatief is de slaapkamer kleiner maken, studeerkamer naar boven om zo meer ruimte te maken voor de douche/waskamer. Geen idee of er nu nog een fatsoenlijk bed in past...Dat is zo lastig in te schatten...ik heb nu het trappenhuis gebruikt om de maatvoeringen te schatten.

[Afbeelding]

Dan zou ik zeker twee dakramen plaatsen om ventilatie/licht in iedere ruimte te hebben.
Jouw onderste plaatje is leuk. Ik zou echter de kamer linksboven doortrekken om zoveel mogelijk de hoogte te benutten. Dan zou ik van de onderkant 1 kamer maken. Badkamer en wasruimte kan ook bij elkaar lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou niet eens opdelen. Gewoon een muur van boven naar onder (op de tekening). Hou je een kleine overloop over waar ook je wasmachine zit en een goeie kamer.

Eventueel dakkapellen tegenover elkaar beneden en onder (op de tekening)

[ Voor 49% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Cyriel85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:15:

Is er ergens ook warmte installatie daar? Nu enkel iets kleins ingetekend? Of is het nog een CV.

Woning krijgt stadswarmte, installatie beneden in de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
FreakNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:24:
Ik zou niet eens opdelen. Gewoon een muur van boven naar onder (op de tekening). Hou je een kleine overloop over waar ook je wasmachine zit en een goeie kamer.

Eventueel dakkapellen tegenover elkaar beneden en onder (op de tekening)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Zo :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLwuACamzBNQVUG86oWcBb62cyY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/34VJ4V2ZFZgSnpLlKtLpJsgk.jpg?f=user_large

Wasmachine en droger rechtsboven

Heel slecht getekend hoor ;)

/edit

Zie nu pas de eisen. Lijkt me wel teveel voor zo’n kleine ruimte eigenlijk

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Waar komt dan de badkamer? Hoeft niet groot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
moca007 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:25:
[...]

Woning krijgt stadswarmte, installatie beneden in de gang.
Hoe ga je warm water boven krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Zie nu pas de eisen. Ik zou , mits echt noodzakelijk, de badkamer en-suite doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
moca007 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:17:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld, zie dit niet snel voor me 8)7
Zoiets dacht ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KodBO6cuFaV3fRZUqJn6xSPK4Lg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6WcJoYXqFjDwpXn4fUTLSqW6.png?f=user_large

Even exacte maten en oppervlakte bekijken, WC iets dichter bij douche als het kan, maar goed, dan moet je het op even op ruitpapier zetten zodat je preciezer kan plannen

[ Voor 19% gewijzigd door Cyriel85 op 17-09-2024 18:34 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

5.4 breed is het natuurlijk niet want je verliest breedte door het trapgat en de plek waar de wasmachine en droger komen. Effectief hou je dan (als je mijn voorstel pakt) zo’n 4 meter over (overloop 80cm en wasmachine 60cm = 140 dus 5.4. - 1.4 = 4).

Dan hou je een kamer over van 4 bij 6.5. Groot zat voor een slaapkamer met badkamer en-suite maar veel te klein om op te delen in meerdere kamers met ook nog een aparte overloop. Dat laatste is allemaal loze ruimte

Maar dit is echt wel mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
nooberke schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:29:
[...]

Hoe ga je warm water boven krijgen?
In de trapschacht zitten de leidingen weggewerkt en lopen naar de badkamer onder, vanaf daar zou warmwater naar boven kunnen en ook de afvoer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mu2MKXbFSmf8WesvQVevHGUwRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tBUwXak6be9vvYYqDpH4G36U.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
FreakNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:34:
5.4 breed is het natuurlijk niet want je verliest breedte door het trapgat en de plek waar de wasmachine en droger komen. Effectief hou je dan (als je mijn voorstel pakt) zo’n 4 meter over (overloop 80cm en wasmachine 60cm = 140 dus 5.4. - 1.4 = 4).

Dan hou je een kamer over van 4 bij 6.5. Groot zat voor een slaapkamer met badkamer en-suite maar veel te klein om op te delen in meerdere kamers met ook nog een aparte overloop. Dat laatste is allemaal loze ruimte

Maar dit is echt wel mijn mening.
Ik snap wat je bedoelt, het is ook lastig daarom kwam ik er zelf niet uit, we denken eraan om een dakkapel te plaatsen aan de achterkant en de dakraam die nu achter is geplaatst naar voren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:33
moca007 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:35:
[...]

In de trapschacht zitten de leidingen weggewerkt en lopen naar de badkamer onder, vanaf daar zou warmwater naar boven kunnen en ook de afvoer. [Afbeelding]
Een afvoer door de koof bij de trap?
Meestal loopt daar alleen water ( geen afvoer ).

Houd er rekening mee dat je het ook op de ontluchting aansluit.

4 kamers op zolder + hal. Tbh erg overkill voor deze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Cyriel85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:31:
[...]

Zoiets dacht ik:

[Afbeelding]

Even exacte maten en oppervlakte bekijken, WC iets dichter bij douche als het kan, maar goed, dan moet je het op even op ruitpapier zetten zodat je preciezer kan plannen
Dit is ook netjes maar ik verwacht dat het allemaal wel klein en krap wordt (mijn mening). Positie droger ook onhandig en waar staat de wasmachine?

Ik vind mijn voorstel praktischer. Maar dat is wel echt persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Zenomyscus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:20:
Heb je budget voor een dakkapel? Want dat zou het een stuk makkelijker maken. Je hebt met de 4 ruimtes die je wilt hebben nu uberhaupt onvoldoende ramen.

Leidingen kun je ofwel onderlangs in de schuine kant wegwerken, of met een koof naar de andere kant brengen.

Je zou ook de wasruimte in de badkamer kunnen doen. Dat scheelt wellicht wat ruimte omdat je minder deuren en muren nodig hebt. Nou hoeft een wasruimte misschien soweiso niet achter een deur, maar het is fijn om de bewegingsruimte van badkamer en washok te combineren. Je hebt ook je afvoer dicht bij elkaar.

Aan de bovenzijde een dakkapel laten plaatsen en dan het dakraam beneden doen zou perfect zijn.
Dakkapel is een wens aan de achterkant, maar prijzen die men tegenwoordig vraagt zijn echt bizar, budgetair moet het ook passen, nieuwbouw woning is leuk maar je loopt er leeg op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
FreakNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:40:
[...]

Dit is ook netjes maar ik verwacht dat het allemaal wel klein en krap wordt (mijn mening). Positie droger ook onhandig en waar staat de wasmachine?

Ik vind mijn voorstel praktischer. Maar dat is wel echt persoonlijk
Dat is WM die al op tekening staat denk ik. Droger kan er ook bovenop.

Muur badkamer kan ook iets omhoog, of met nis uit slaapkamer. Maar goed

En ja, het is wat krap, maar neem aan dat er 1 verdieping lager een ruimere badkamer is.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyriel85 op 17-09-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Draakje5 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:39:
[...]

Een afvoer door de koof bij de trap?
Meestal loopt daar alleen water ( geen afvoer ).

Houd er rekening mee dat je het ook op de ontluchting aansluit.

4 kamers op zolder + hal. Tbh erg overkill voor deze ruimte.
Wat bedoel je met ontluchting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

moca007 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:37:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, het is ook lastig daarom kwam ik er zelf niet uit, we denken eraan om een dakkapel te plaatsen aan de achterkant en de dakraam die nu achter is geplaatst naar voren te halen.
De koof boven het trapgat (op de tekening) is eigenlijk ideaal voor wasmachine + droger. Ik verwacht daar ook de aansluitingen. Dus eigenlijk verlies je die ruimte al. De plek onder het trapgat is eigenlijk ook lastig bij een kamer te betrekken. En je hebt een stuk overloop nodig van boven naar onder. Dus dan hou je effectief (wat ik al zei) 4 bij 6.5 over (met dakkapellen wat meer) wat zich prima leent voor 1 of 2 kamers maar niet drie (mijns inziens).

Je kan nog wat winnen door vanaf je trapgat meteen een opbouw te maken zodat je je overloop weg kan laten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezUuMC59xT74vj8-Vt-jwKxuiLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIQANoYKDFTtM09UlIUl3kRY.jpg?f=fotoalbum_large

Dan begint je kamer meteen bij het trapgat. Heb daar zelf ook naar gekeken maar uiteindelijk was het toch niet praktisch genoeg, gewoonweg vanwege de locatie van wasmachine/droger.

Ik heb echt dezelfde indeling zolder als jij (wie niet) en heb gewoon gekozen voor de oplossing van 1 muur van “boven naar onder” (op de tekening).

/edit
Zie nu pas dat de WM al ingetekend is. Dat vind ik best een onlogische plek zo bij het trapgat

Mijn voorstel valt dat wel echt af want dan kan je die muur zo niet doen haha :) Of je moet leidingen gaan verleggen. Persoonlijk vind ik hem boven het trapgat logischer, je hebt daar al een soort koof…

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:37

jgj82

Ja, maar = nee

Kun je al op je zolder komen? Mij hielp het enorm door gewoon met een paar panlatten wat uit te leggen op de betonplaat. Maakte e.e.a veel beter in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
FreakNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:48:
[...]

De koof boven het trapgat (op de tekening) is eigenlijk ideaal voor wasmachine + droger. Ik verwacht daar ook de aansluitingen. Dus eigenlijk verlies je die ruimte al. De plek onder het trapgat is eigenlijk ook lastig bij een kamer te betrekken. En je hebt een stuk overloop nodig van boven naar onder. Dus dan hou je effectief (wat ik al zei) 4 bij 6.5 over (met dakkapellen wat meer) wat zich prima leent voor 1 of 2 kamers maar niet drie (mijns inziens).

Je kan nog wat winnen door vanaf je trapgat meteen een opbouw te maken zodat je je overloop weg kan laten:

[Afbeelding]

Dan begint je kamer meteen bij het trapgat. Heb daar zelf ook naar gekeken maar uiteindelijk was het toch niet praktisch genoeg, gewoonweg vanwege de locatie van wasmachine/droger.

Ik heb echt dezelfde indeling zolder als jij (wie niet) en heb gewoon gekozen voor de oplossing van 1 muur van “boven naar onder” (op de tekening).

/edit
Zie nu pas dat de WM al ingetekend is. Dat vind ik best een onlogische plek zo bij het trapgat

Mijn voorstel valt dat wel echt af want dan kan je die muur zo niet doen haha :) Of je moet leidingen gaan verleggen. Persoonlijk vind ik hem boven het trapgat logischer, je hebt daar al een soort koof…
Heb je een foto of tekening hoe je het uiteindelijk hebt opgedaan? Ja wasmachine is heel onhandig gedaan, er bijna geen ruimte achter de trapschacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ja , ik zal zo even een paar foto’s schieten!

Met dien verstande dat jouw zolder wel echt groter is dan de mijne! Maar qua indeling wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
FreakNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:38:
Ja , ik zal zo even een paar foto’s schieten!

Met dien verstande dat jouw zolder wel echt groter is dan de mijne! Maar qua indeling wel hetzelfde.
Ben benieuwd, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn originele indeling, maten en twee (oude Funda) foto's hier:
Indeling zolder
Ik had dus slechts 1 dakraam aan de zuidkant en een klein raampje (Wat niet openkan) aan de noordkant. Ik heb nu een kapel over de breedte aan de zuidkant en twee dakramen (1 op noord in de kamer en 1 op west bij de wasmachine)

Het is dus wel echt kleiner als bij jou en omdat ik een halve kopgevel heb is de indeling ook een beetje anders.. Ik kan gewoon rechtop staan op de plek van wasmachine en droger.. Maar als jij twee kapellen zou plaatsen tegenover elkaar zou dat ook gewoon kunnen bij die nis achter het trapgat (op de foto boven)..

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om gewoon een muur op te trekken waar je direct "tegenaan" loopt als je bovenkomt. De kamer is dus daarachter...

In jouw geval zou het volgens mij wel uitkunnen om daar twee kamers te maken (waarvan 1 badkamer). En ik zou toch echt kijken of je je WM en droger "boven" (op de tekening) het trapgat kwijt kunt, dat lijkt me namelijk een ideaal plekje..

Fotos van na dakkapel plaatsing :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n09sYRgp9s4DpLLbvlMKwGPRK3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuX9iuddOfbp3CKhoc1FhkGK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WLCqSRlLLgeUJRJbqgi_mJGNDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xINsN9hG5xMXeh7QmGsmETEU.jpg?f=fotoalbum_large

Foto’s na afwerken (uit zelfde hoek):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-KjujkyeG-wMMqymJ0odmwhors=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSgTza208eyBByBlvnEGL6JB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dhGi7YSl9h4q8ZIGPlOwF43OXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KD7bWn3lJ8V2SvvCqM0TnXYA.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een foto van de “opstal” van wasmachine/droger (niet veel verandert);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbSKmoyZ-3w9UuF0mf_Ev-YfOKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XN88KxJM21xz5DeYmmTvPkmO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen idee of dit jou helpt maar voor mij was dit de meest logische verbouwing

[ Voor 51% gewijzigd door FreakNL op 17-09-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Let ook op genoeg daglichttoetreding en de zonkant. Een dakkapel kan overal. Velux ramen (meerdere, los of gekoppeld) kunnen goed op noord en eventueel oost. Op zuid en west ga je veel hitte pakken (zelfs met warmtewerend glas).

Een wasmachine en droger zou ik altijd achter een deur plaatsen. Dat geluid door een open trapgat is zonde.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 17-09-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
FreakNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:33:
Mijn originele indeling, maten en twee (oude Funda) foto's hier:
Indeling zolder
Ik had dus slechts 1 dakraam aan de zuidkant en een klein raampje (Wat niet openkan) aan de noordkant. Ik heb nu een kapel over de breedte aan de zuidkant en twee dakramen (1 op noord in de kamer en 1 op west bij de wasmachine)

Het is dus wel echt kleiner als bij jou en omdat ik een halve kopgevel heb is de indeling ook een beetje anders.. Ik kan gewoon rechtop staan op de plek van wasmachine en droger.. Maar als jij twee kapellen zou plaatsen tegenover elkaar zou dat ook gewoon kunnen bij die nis achter het trapgat (op de foto boven)..

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om gewoon een muur op te trekken waar je direct "tegenaan" loopt als je bovenkomt. De kamer is dus daarachter...

In jouw geval zou het volgens mij wel uitkunnen om daar twee kamers te maken (waarvan 1 badkamer). En ik zou toch echt kijken of je je WM en droger "boven" (op de tekening) het trapgat kwijt kunt, dat lijkt me namelijk een ideaal plekje..

Fotos van na dakkapel plaatsing :
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto’s na afwerken (uit zelfde hoek):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog een foto van de “opstal” van wasmachine/droger (niet veel verandert);
[Afbeelding]

Ik heb geen idee of dit jou helpt maar voor mij was dit de meest logische verbouwing
Ziet er mooi uit, vooral de dakkapel maakt echt het verschil. Hoe breed is je dakkapel?
We gaan kijken wat we ervan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dakkapel is 4 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Ja dat zou prima bij ons passen, ga wat offertes vragen om te kijken wat eventueel mogelijk, dit zou de zolder een boost geven.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
moca007 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:00:
- 1 slaapkamer
- werkkamer (klein bureau en stoel is voldoende )
- klein badkamer
- washok voor wasmachine en droger
Wil je een slaapkamer voor continu gebruik, of is dit voor gasten.
Als het voor incidenteel gebruik is, valt dat prima te combineren met een studeerkamer.

Door wat te vertellen over hoe je de ruimtes wil gebruiken, en misschien iets meer over de overige ruimtes in huis kan ik/kunnen wij iets beter meedenken over wat handig is. Nu geef je alleen je wensen voor de zolder, maar misschien is er wel een betere oplossing.

Dit was in ieder geval mijn ervaring toen ik voor een verbouwing te rade ging bij een architect. Compleet andere ideeën dan mijn wensen, maar wel precies wat ik nodig had.

• moca007
Pat911 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:09:
[...]

Wil je een slaapkamer voor continu gebruik, of is dit voor gasten.
Als het voor incidenteel gebruik is, valt dat prima te combineren met een studeerkamer.

Door wat te vertellen over hoe je de ruimtes wil gebruiken, en misschien iets meer over de overige ruimtes in huis kan ik/kunnen wij iets beter meedenken over wat handig is. Nu geef je alleen je wensen voor de zolder, maar misschien is er wel een betere oplossing.

Dit was in ieder geval mijn ervaring toen ik voor een verbouwing te rade ging bij een architect. Compleet andere ideeën dan mijn wensen, maar wel precies wat ik nodig had.
Ja slaapkamer wordt voor continue gebruik, rest van de kamers worden ook gebruikt dus is het plan om een extra slaapkamer, werkkamer, badkamer te creëren op zolder.
Pagina: 1