Norton vertraagt mijn internetsnelheid op mijn Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Sinds een aantal dagen heb Ik Norton internet security op mijn laptop geinstalleerd, geen vpn e.d. Ik merk dat sinds die tijd mijn internetsnelheid gehalveerd is. Ik heb even Norton uitgezet en toen had ik gelijk weermijn volledige snelheid terug (bedraad)

Norton geactiveerd 450 mbit, Norton gedeactiveerd 950 mbit

Iemand een idee of ik dit ergens in de instellingen kan veranderen?
...

[ Voor 8% gewijzigd door yep123 op 16-09-2024 10:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Ik zou het er gewoon weer afhalen. Nergens voor nodig als je het mij vraagt.

Microsoft Defender is meer dan genoeg. En daarnaast gewoon je gezond verstand gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
weebl schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:26:
Ik zou het er gewoon weer afhalen. Nergens voor nodig als je het mij vraagt.

Microsoft Defender is meer dan genoeg. En daarnaast gewoon je gezond verstand gebruiken :)
Dat is wel een beetje zonde, dacht een goede bescherming aan te schaffen maar dat je snelheid dan gelijk gehalveerd wordt.......
Is hier ergens in de instellingen nog wat aan te knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:42
yep123 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:43:
[...]

Dat is wel een beetje zonde, dacht een goede bescherming aan te schaven maar dat je snelheid dan gelijk gehalveerd wordt.......
Mogelijk iets van internet scanning of firewalls, of deep packet inspection oid.. of traffic scanning, in ieder geval iets met netwerk of internet instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14
Norton is gewoon een stuk bloatware die je computer traag maakt. Je hebt 3 opties:
- Norton weg
- Web scanning uitzetten
- Snellere computer kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Dat is wel een beetje zonde, dacht een goede bescherming aan te schaffen maar dat je snelheid dan gelijk gehalveerd wordt.......
Waar heb je deze gekocht? Wat is er gecommuniceerd?

Het is tegenwoordig op Windows totaal overbodig om extra antivirus te installeren, Windows Defender doet alles dat die anderen doen maar dan met een veel lagere performance impact. Vaak worden McAfee en Norton meegeleverd omdat de fabrikant/verkoper hier flink wat extra mee verdient (die krijgen gewoon betaald om die aan te raden).

Er is geen wereld waarin je beter af bent met Norton op je PC. Zonde van het geld, maar dat is het óók als je het wel op je PC laat staan, alleen is die dan gewoon een stuk langzamer. Beter verwijderen en het geld kwijt zijn dan niet verwijderen en het geld alsnog kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Gaat de deur uit, met windows Defender geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

[...]

Zou me dan vooral afvragen hoe je geïnformeerd bent over Norton, zeker in verhouding met de bescherming die Windows zelf al bied. Maargoed, dat is wellicht de koe in de kont kijken. Zou het abonnement in ieder geval meteen weer opzeggen.

Zou niet beginnen aan knutselen met instellingen, gewoon op uninstall drukken... Misschien een dure les, wellicht kan je nog wat met 14 dagen herroepingsrecht?

Edit: ah, zie dat je het al verwijderd hebt!

[ Voor 3% gewijzigd door weebl op 16-09-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
weebl schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:57:
[...]

Zou me dan vooral afvragen hoe je geïnformeerd bent over Norton, zeker in verhouding met de bescherming die Windows zelf al bied. Maargoed, dat is wellicht de koe in de kont kijken. Zou het abonnement in ieder geval meteen weer opzeggen.

Zou niet beginnen aan knutselen met instellingen, gewoon op uninstall drukken... Misschien een dure les, wellicht kan je nog wat met 14 dagen herroepingsrecht?

Edit: ah, zie dat je het al verwijderd hebt!
Was gelukkig maar 14 euro via surfspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik verplaats even van Client software algemeen naar de beveiligingsburen :)

Alleen de web scan uitzetten zou misschien voldoende zijn geweest. (Sowieso vind ik dat maar niets, zie ik meer als een risico op man in the middle-aanvallen. En laat het scannen liever over aan de lagen er na). Norton doet het verder ondertussen prima op iets als https://www.av-test.org/de/antivirus/privat-windows/

Maar Defender natuurlijk ook.

Al maak ik me meer in het algemeen wel zorgen als / dat iedereen precies dezelfde scanner gebruikt: dan kunnen malwaremakers daar op focussen. Maar dat is meer een discussie voor in [Virusscanners] Discussietopic deel 4 .

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 16-09-2024 12:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Duiding bovenstaande; Norton doet het met 100% beter dan de 99.3% en 99.8% van de "Protection against 0-day malware attacks, inclusive of web and e-mail threats (Real-World Testing)". Maar Defender zit er dus niet ver achter, dat was vroeger echt een stuk slechter.

Qua snelheidsimpact scoort norton eigenlijk altijd wel prima, zie bijvoorbeeld https://www.passmark.com/...e_Benchmarks_2023_Ed1.pdf. Het is de McAffee die ik standaard meteen verwijder als ik die op een nieuwe pc/laptop aantref, Norton merk je eerlijk gezegd niks van. In die zin opmerkelijk dat jij letterlijk een halvering van je snelheid registreert.

Weet niet waarmee je de snelheid hebt gemeten? Norton is inderdaad tijdelijk (bijv 15 minuten, tot volgende reboot, enz) uit te schakelen. Daarmee kun je prima A/B testen. Dat verlies van 500 Mbps kan ik niet plaatsen, dat is wel een erg extreem verschil. Bij AV-test.org zie je ook 'Slower download of frequently-used applications' 0%. Klinkt eerder alsof er met fast.com is gemeten oid, daar krijg ik ook constant andere resultaten, dat of een andere server bij speedtest of een cpu bottleneck maar die zou er gezien de onafhankelijke rapportages ook niet moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 16-09-2024 12:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1