Volgen van users

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik wil geen instagram van Tweakers maken, maar soms kan het handig zijn om users of andere crew te volgen. Bijvoorbeeld omdat iemand steeds posts van hoge kwaliteit schrijft, omdat een redacteur of onderwerp extra aanspreekt of omdat de moderatiestijl van een andere mod heel dichtbij de jouwe ligt.

Zou het mogelijk zijn om een melding te krijgen als iemand een bericht schrijft in een specifiek subforum? Ik hoef echt geen meldingen te zien wat Pietje en Marietje in de huiskamer schrijven en welke harde schijf ze gekocht hebben voor hun vakantiefoto's. Wat ik wel handig vind is dat Pietje en Marietje steeds heel veel weten over televisies en receivers en dat ze daar goede dingen over schrijven die ik wil bookmarken voor later gebruik of om er zelf van te leren.

Iets in de trend van "Volg gebruiker 123; binnen subforum X en Y; met keywords (AND, OR, etc) audio, tv, receiver, versterker, mbr, modbreak, BBG, spinazie, etc" waarbij de keywords in de TS, de userreactie of beide mee kunnen tellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Geen specifieke crew feature dit dus misschien niet het beste forum. Maar kan wel verrekte handig zijn. Zou alleen misschien de link leggen op basis van categorieën, veel nieuwsberichten, reviews en topoverleg zijn daar toch al gekoppeld, en Posts ook vanwege de karma per categorie voor karma keuze en zo. Daar zou je dan misschien een site wide search op kunnen doen :). Krijg je ook een notificatie als die user iets op de FP plaats binnen een onderwerp.

Select * from fish

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat is waar inderdaad. Dit kan natuurlijk voor meer mensen nuttig zijn. Hoe preciezer die functie werkt, hoe handiger. Een andere optie is dat je alle berichten van iemand kunt sorteren op tag/subforum, etc. Dan volg je die persoon niet, maar kun je toch handiger even dingen opzoeken/volgen/nieuwe berichten checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:40

DaFeliX

Tnet Devver
@Jorgen ik zou het in Mooie features plaatsen als ik jou was, want ik vermoed dat dit voor meer gebruikers interessant kan zijn (en daar leest product mee die hier uiteindelijk een plan van aanpak voor zou moeten maken)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje naar MF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 22:55
https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/219668

Daar is een overzicht van reacties (in dit geval van @Jorgen ) in bepaalde onderwerpen. Als je op die pagina kan aanvinken dat ik een notificatie krijg als @Jorgen in topic X of Y reageert zou dat mooi zijn. Het is niet helemaal wat TS vraagt, maar misschien is het makkelijker om een bestaand iets uit te bereiden dan iets geheel nieuws op te tuigen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:09
Deze volg ( :+ ) ik even. Lijkt wel wat op mijn verzoek: Topic volgen: alleen notificatie als topicstarter post?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Lijken me goede toevoegingen op wat ik vraag inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

5pë©ïàál_Tèkén schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:24:
https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/219668

Daar is een overzicht van reacties (in dit geval van @Jorgen ) in bepaalde onderwerpen. Als je op die pagina kan aanvinken dat ik een notificatie krijg als @Jorgen in topic X of Y reageert zou dat mooi zijn. Het is niet helemaal wat TS vraagt, maar misschien is het makkelijker om een bestaand iets uit te bereiden dan iets geheel nieuws op te tuigen.
Er was vroeger wel een buddy-systeem op het forum, maar die is blijkbaar weggehaald?
Veel had je er ook niet aan geloof ik. het was meer een bookmark-systeem voor vrienden zodat je ze makkelijk in een DM kon invullen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 22:55
@AW_Bos https://gathering.tweakers.net/forum/faq

zie 2.1.10 - buddies. Mochten ze die FAQ aanpassen dan moeten ze opletten voor asbest. Die buddy feature is inderdaad een stille dood gestorven. +1 voor je matchende ondertitel.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het buddies-systeem is vorig jaar verwijderd vanwege te weinig gebruikers: .plan: Vernieuwing van de Tweakers-smileys - Development-iteratie #270

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je weet niet wat je hebt tot je het verliest... :'(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-05 04:12
Ik wil graag even geluid maken voor de andere kant:
(Mogelijk kartelvormend) Benadelen van users in de breedst mogelijke zin.
Denk aan reactiemoderatie bv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Denk ook aan de privacy van mensen. Er is niet voor niets een instelling
Toon onlinestatus Ja - Aanwezigheid is zichtbaar voor andere gebruikers
Als dat is uitgevinkt zou je niet gevolgd moeten kunnen worden.

Ook: kan de gevolgde zien dat die wordt gevolgd? Lijkt me wel.

Mijn mening: als je iemand wilt volgen dan open je af en toe https://gathering.tweaker...nd/poster/219668/messages
We moeten geen Facebook-achtig iets worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:02

Fiber

Beaches are for storming.

Zeehond schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:34:
Geen specifieke crew feature dit dus misschien niet het beste forum. Maar kan wel verrekte handig zijn. Zou alleen misschien de link leggen op basis van categorieën, veel nieuwsberichten, reviews en topoverleg zijn daar toch al gekoppeld, en Posts ook vanwege de karma per categorie voor karma keuze en zo. Daar zou je dan misschien een site wide search op kunnen doen :). Krijg je ook een notificatie als die user iets op de FP plaats binnen een onderwerp.
Wat, jullie ook verzinnen, ik hoop wel dat het opt-in wordt voor de gevolgde...

Ik wil namelijk helemaal niet gestalkt gevolgd worden... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Geen insta/FB -achtige praktijken inderdaad. Dat zeg ik in mijn TS ook.
LIjkt me echter soms hartstikke handig en iemands complete topichistorie steeds erbij pakken is ook niet altijd precies wat je wilt. Misschien dan beter een optie om in die topic historie keywords en subforums aan te geven.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Fiber schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:06:
[...]

Wat, jullie ook verzinnen, ik hoop wel dat het opt-in wordt voor de gevolgde...

Ik wil namelijk helemaal niet gestalkt gevolgd worden... :7
Dit. Ik vind toestemming van iemand die je wilt volgen essentieel. Ik wil niet dat wie dan ook automatisch op iedere post van mij geattendeerd wordt.
gestalkt
En inderdaad vergemakkelijkt dit stalking.

Er is gewoon een zoekfunctie als je van een bepaalde persoon wilt weten wat die post in een topic. Pas de zoekfunctie aan dat je per subforum op "poster" kunt zoeken. Heb je ook wat je wilt alleen zonder notificatie en moet je er zelf wat voor doen.

[ Voor 20% gewijzigd door evilution op 18-09-2024 20:06 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat is ook essentieel inderdaad.

Pagina: 1