Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequester6057
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Beste mede-Tweakers,

Ik ben recent afgestudeerd aan een Technische Universiteit en in onderhandeling voor een baan bij een start-up die AI-oplossingen implementeert. Mijn achtergrond is niet direct in AI, maar ik heb mezelf omgeschoold en heb een sterke basis in wiskunde, statistiek en programmeren.

De aangeboden functie focust op cloud-oplossingen door het implementeren van opkomende AI-technologieën. Ik heb vertrouwen in het bedrijf en wil graag snel leren en groeien in deze sector.

Het huidige aanbod:
- €2900 bruto + vakantiegeld
- Reisvergoeding voor 2 dagen per week
- Geen pensioenregeling of 13e maand

Zelf denk ik dat ik €3500 p/m waard ben, gezien vergelijkbare opties bij traineeships of ingenieursbureaus die dit aanbieden en wel betere secundaire arbeidsvoorwaarden hebben.
€3200 p/m is mijn minimum.

Vragen:
1. Is dit een realistisch doel voor de onderhandeling? Moet ik lager/hoger mikken dan 3500 ? Wat zijn de nadelen van te hoog inzetten? Hoger verwachtingspatroon? Ik denk dat ik met deze druk kan omgaan.
2. Zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden niet erg mager? Zelfs voor een start-up? Typende op een Macbook M1 Air terwijl ik een filmpje kijk op mijn iPhone XS. Mijn productiviteit gaat zeker ietsje omhoog met een M3 Pro chip. Een MintOS laptop met dikke chip en 16" zou ik ook prima vinden.
3. Hoe veel sterker sta ik met een alternatief aanbod van een 'established' IT-bedrijf?
4. Wat zou een vergelijkbaar salaris zijn bij gevestigde IT-bedrijven die soortgelijke diensten aanbieden?
5. In het algemeen; zijn er nog 'red flags' die echt een no-go zijn?

Alvast bedankt,
Sequester6057

[ Voor 9% gewijzigd door Sequester6057 op 10-09-2024 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Andere vraag:

Waarom zou je heel erg graag hier willen werken en waarom ga je niet naar een traineeship kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:48
Tja bij startups ga je vaak niet voor het salaris. Krijg je wel opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequester6057
joke_name schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:24:
Andere vraag:

Waarom zou je heel erg graag hier willen werken en waarom ga je niet naar een traineeship kijken?
De vrijheid die me geboden wordt. Ik vind het geweldig om de laatste technologieën toe te passen en heb een sterk gevoel dat dat hierbij kan. De 'druk' om voor te blijven zie ik juist als iets positiefs (dit zal binnen 5 jaar wel veranderen aangezien alle senior devs sceptisch zijn). Hoe vrij wordt je gelaten bij een gemiddeld traineeship? Ik hoor dat hierbij toch wel vaak dat er een takenlijst wordt opgelegd en verwacht wordt dat die afgevinkt worden. Als je het tegendeel kan laten zien, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequester6057
chielsen schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:24:
Tja bij startups ga je vaak niet voor het salaris. Krijg je wel opties?
Is expliciet niet benoemd, hier ga ik in mijn volgende bericht/belletje op terug komen. Zelf vind ik 0.75-1% realistisch als nummer 4 die binnen komt (+ 3 compagnons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
Ik denk dat je als starter best in je handen mag knijpen met 2900 p/m, en je best veel kan leren in korte tijd bij een start-up wat zich weer uit zal betalen in een veel hoger salaris als je over een paar jaar van van wisselt.

Traineeships klinken leuk, maar als je eenmaal binnen bent kom je wat salaris betreft compleet stil te staan, want meestal zitten er forse studiekosten aan vast (die niet altijd in verhouding staan met wat je er voor krijgt) waardoor er een forse drempel is om van baan te wisselen in de eerste jaren nadat je begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:45
Transportman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:13:
Ik denk dat je als starter best in je handen mag knijpen met 2900 p/m, en je best veel kan leren in korte tijd bij een start-up wat zich weer uit zal betalen in een veel hoger salaris als je over een paar jaar van van wisselt.

Traineeships klinken leuk, maar als je eenmaal binnen bent kom je wat salaris betreft compleet stil te staan, want meestal zitten er forse studiekosten aan vast (die niet altijd in verhouding staan met wat je er voor krijgt) waardoor er een forse drempel is om van baan te wisselen in de eerste jaren nadat je begint.
Bij de overheid doe je met een HBO diploma een traineeship in schaal 9, dat is al €3484.93. Als je een beetje kan onderhandelen kom je na zo'n traineeship sowieso in schaal 10 (€3564.01+) en als je kan lullen als brugman en ook nog een beetje je best doet kom je afhankelijk van je functie gewoon in schaal 11 (€4024.11+). Nu staat de overheid te boek als "betaald minder dan de markt" maar dan is 2900 toch best karig mijns inziens. Zeker met een TU papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:02
Ik vind niet dat het bepalend moet zijn, maar wat is je leeftijd? En hoeveel jaar werkervaring?

Ik zoek altijd via online bronnen vacatures en gemiddelde salarissen op van bedrijven alvorens een salarisgesprek in te gaan. Als bewijs lever ik van tevoren al overzichten aan of neem ze uitgeprint mee tijdens het gesprek.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48
Mijn startsalaris in 2015 als afgestudeerd TU was 2735. 2900 is laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

2900 is erg laag voor een hbo+ functie.
Zeker zonder 13e maand.

Hou je ook rekening met het aantal vakantiedagen? Dat kan heel veel schelen in je totaalpakket.
3200-3400 is een normaal startsalaris imho.

Heb je al hier gekeken? Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit had prima in het grote salaris-topic gekund.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.