Webshop doet moeilijk rondom retourneren van borduurmachine

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:47
Zebby schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:35:
[...]
Je MAG zoiets niet als nieuw doorverkopen.
Als dat al zo zou zijn is er dus wel degelijk waardevermindering en zou TS dus niet het volledige aankoopbedrag terug hoeven krijgen.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

vassago schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:26:
[...]

Als dat al zo zou zijn is er dus wel degelijk waardevermindering en zou TS dus niet het volledige aankoopbedrag terug hoeven krijgen.
Aha, wat dom van ons. Dat we daar nou het hele topic overheen hebben gekeken. Dat is dan duidelijk, dan kan dit topic wel dicht.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:04:
[...]

Oke specifiek over de borduurmachine dan :)

Volgens de WET hebben jullie wellicht gelijk. Die discussie kunnen we dus beëindigen en in dit geval is het wellicht zo dat de webshop het volledige bedrag moet crediteren. Case closed.

Wat ik er wel aan wil toevoegen (hoef je niet op te reageren want ik snap verdomde goed dat het topic hier niet over gaat):

Stel nu vanuit klantperspectief. Ik wil graag een borduurmachine. Ik heb daar hard voor gespaard want het geld groeit me niet op mijn rug en EINDELIJK heb ik €1000,- bij elkaar. Dat is echt voor veel mensen een heel serieus bedrag.

Vervolgens plaats ik mijn bestelling, wacht vol verwachting af totdat mijn NIEUWE borduurmachine aan komt. Alleen maar om tot de conclusie te komen dat de verzegeling verbroken is, de doos open geweest is, en er zelfs al 1 (of meer!!) personen duizenden steken heeft gemaakt met het apparaat.

Misschien is dat voor iedereen anders, maar ik zou ONTZETTEND teleurgesteld zijn en mijn plezier zou voor een groot deel bedorven zijn.

Soms, heel soms, moet je ook concluderen dat bepaalde wetten niet heel logisch zijn.
Je framing is op zijn minst opmerkelijk te noemen, probeer je nu werkelijk consumenten tegen elkaar uit te spelen?

De regels zijn duidelijk. Je kunt veel geld verdienen als ondernemer door dozen te schuiven, maar daar hangen risico's aan vast. Het zou een mooie boel worden als die risico's klakkeloos weggeschoven zouden kunnen worden.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• x1pn9x
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-08 17:02
Update:

Verkoper heeft inmiddels een mail gestuurd met een factuur waarop 10% is ingehouden.
Het geld is overgeboekt op onze rekening en meneer heeft niet gereageerd op de laatste mail.

Momenteel aan het overleggen hoe we gaan procederen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:51
x1pn9x schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:20:
Update:

Verkoper heeft inmiddels een mail gestuurd met een factuur waarop 10% is ingehouden.
Het geld is overgeboekt op onze rekening en meneer heeft niet gereageerd op de laatste mail.

Jij hebt geen akkoord gegeven voor deze 'oplossing'. Vziw kan een verkoper niet zomaar eenzijdig beslissen hoe een klacht wordt opgelost.

Ga er ook zeker achterna met procederen. Hoogstwaarschijnlijk wil @fopjurist je hier wel mee helpen via DMs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sir_Lion schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:23:
[...]

Ga er ook zeker achterna met procederen. Hoogstwaarschijnlijk wil @fopjurist je hier wel mee helpen via DMs.
Dat kan ie dan zelf wel aanbieden, toch? :? En waarom niet gewoon hier in de thread?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Een voordeel is al wel dat je een flink deel van het geld al hebt ontvangen. Nu de overige 10% nog. Dat is toch relaxter dan dan je op de 100% nog moet wachten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:51
Room42 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:37:
[...]

Dat kan ie dan zelf wel aanbieden, toch? :? En waarom niet gewoon hier in de thread?
Omdat je niet zomaar je diensten mag aanbieden per regels van de V&A. Ik weet uit het verleden dat hij daarop wel eens is op aangesproken, en via DMs kan het wel. Daarnaast heeft hij dit vaker kenbaar gemaakt te willen helpen. Zie ook de website in zijn signature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 20:18
Update:

Helaas een heel herkenbaar fenomeen. Je recht zal je steeds vaker moeten halen helaas.. zelf ook een keer meegemaakt maat het openstaande bedrag was te weinig om mijn rechtsbijstand er echt werk van te laten maken. Ze hanteren een ondergrens.. ze wilden een standaardbrief sturen maar dat was het dan.. lijkt wel alsof dit soort tokos dat ook wel weten en de gok wel nemen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
Nomad schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:54:
[...]

[..]
Dat onze fopjurist regelmatig in dit soort topics de helpende hand bied is een driedubbel pluimpje waard :)
En een of meerdere kudos.
DIT. Weet niet of @fopjurist van een wijntje houdt maar die zou ik hem op zijn minst opsturen als dank.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-10 19:32
ID-College schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:58:
[...]

Helaas een heel herkenbaar fenomeen. Je recht zal je steeds vaker moeten halen helaas.. zelf ook een keer meegemaakt maat het openstaande bedrag was te weinig om mijn rechtsbijstand er echt werk van te laten maken. Ze hanteren een ondergrens.. ze wilden een standaardbrief sturen maar dat was het dan.. lijkt wel alsof dit soort tokos dat ook wel weten en de gok wel nemen..
Daarom heb ik wel eens een partij gebeld en ze duidelijk gemaakt dat het mij nu om een principe kwestie ging en bereid was 1000 euro te betalen om mijn 50 euro bij hen te komen halen.

Ze moesten daar wel om lachen, en prompt kreeg ik mijn geld terug ....

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

DonJunior schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:14:
[...]

DIT. Weet niet of @fopjurist van een wijntje houdt maar die zou ik hem op zijn minst opsturen als dank.
Ik accepteer geen geld, wijntjes, etentjes, cadeaubonnen, enz. Van T.net mag ik geen diensten aanbieden, dus ik wil elke schijn vermijden. Als ik per dm wordt benaderd, koppel ik dat zoveel als mogelijk terug naar het topic.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
fopjurist schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:30:
[...]

Ik accepteer geen geld, wijntjes, etentjes, cadeaubonnen, enz. Van T.net mag ik geen diensten aanbieden, dus ik wil elke schijn vermijden. Als ik per dm wordt benaderd, koppel ik dat zoveel als mogelijk terug naar het topic.
Ik begrijp wat je zegt, maar enige waardering voor de hulp vind ik los staan van diensten aanbieden. Maar goed da's offtopic verder.

*sowieso

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:30:
[...]

offtopic:
maar wat zeg je dan tegen de politie!? Je moet toch altijd eerst een dollar betalen om attorney client privilege te krijgen! ;-)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53

mjl

Ugh

Update:

Maar 90% heb je al.. nu de rest nog!

Waardering voor de vasthoudendheid!!

-------

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:27
*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 19-09-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 16:14
@x1pn9x wat is de status?
Pagina: 1 2 Laatste