Masterdam schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:32:
[...]
Ik heb ondertussen inderdaad ook al contact opgenomen met verzekering, en het meest logisch lijkt dat er een elektricien moet komen, daarover bellen ze me nog terug. Dat had ik inderdaad wel eerder kunnen benoemen.
Maar ik stel deze vragen toch graag aan jullie, omdat ik:
- Graag zo goed mogelijk wil kunnen uitleggen wat er mis is en wat mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn
- Ik gewoon leergierig ben (ik heb wel basiskennis van elektra en heb er ook wel eens vaker wat mee gerepareerd in huis, maar zoals sommigen in het topic opmerkten zeker geen expert, daarom stel ik juist vragen)
- Mocht er iets simpels zijn wat ik zonder risico kan proberen, dan kom ik daar natuurlijk graag achter. Zodat ik bvb alvast dingen kan uitsluiten, of in het gunstigste geval, toch met jullie hulp zelf oplossen. Omdat ik van tevoren niet uitsloot dat dat een mogelijkheid was, stelde ik toch graag de vraag

)
Het lastige voor ons is, dat we niets zelf kunnen constateren en je klachtomschrijving is eigenlijk als volgt.
Ik heb 2 groepen en als ik 1 (of beide) van die groepen aanzet dan vonkt het bij de hoofdzekering.
En dan kunnen wij zonder verder onderzoek en/of meer info niet de fout benoemen. Hooguit kunnen we zeggen "kijk hier even naar of controleer dat even"
Maar wij hebben geen zekerheid omtrent waar die 2 voedingsdraden vandaan komen want dat kunnen wij niet zien. Ook hebben wij geen idee hoe die 2 groepen verder door je huis lopen en wat er allemaal op zit.
Wat jij nodig hebt is iemand die allereerst het schema duidelijk krijgt, die de boel fysiek goed inspecteert, en daarna met een meter op zoek gaat naar afwijkende waarden om het probleem boven water te krijgen. Om dit goed te doen heb je achterliggende kennis nodig om alles wat je constateert juist te interpreteren, kennis die jij niet lijkt te hebben (niet kwaad bedoelt).
Daarnaast gaat het om een verhuurt object, en als ik iets in de afgelopen decennia heb geleerd dan is het wel dat als mensen vrezen aansprakelijk te kunnen worden gehouden voor de gevolgen van hun handelen dan vertellen ze vaak hooguit de halve waarheid, dus misschien zijn je huurders eerlijk over de kwestie, maar misschien hebben ze lopen klooien maar willen hier niets over zeggen.
En dan blijft over het enige juiste wat wij jou kunnen aanbevelen, en dat is laat het een ander doen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Groningerkoek op 09-09-2024 11:50
]