Op zoek naar de ideale ijsblokjesvorm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:31

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
In de meeste gekoelde dranken die ik drink doe ik ijsblokjes dus er gaan er aardig wat doorheen.

Momenteel heb ik de onderste twee typen ijsblokjesvormen:
ijsblokjesvormen
De linker zat bij de vriezer en de rechter twee heb ik zelf gekocht.

Vind ze alleen beiden niet heel erg handig. :/
Voornaamste probleem is het eruit halen van de ijsblokjes en daarmee samenhangend het vullen.

Linker vorm
Bij de linker gaat de ijsblokjes eruit halen gaat lastig doordat het een vorm is van hard plastic waardoor je niet op de onderkant kan drukken en buigen is ook niet echt mogelijk. Kan een klein beetje maar daar raken de blokjes niet echt los van en bij verder buigen gaat het ding scheuren of breken heb ik het gevoel.

De techniek die ik nu meestal gebruik is de vorm een paar keer met de onderkant hard op het aanrecht neerzetten waarbij er meestal wel wat ijsblokjes loskomen en dan de individuele ijsblokjes er met mijn nagels proberen uit te tillen.

Daarvoor is het wel zaak dat je er bij het vullen zoveel mogelijk water in de vorm doet zodat de blokjes na bevriezen boven de vorm uitsteken anders zijn ze niet te pakken, dan moet je ze echt omhoog gooien en vangen of hopen dat ze schuin in hun vakje landen zodat je ze wel kan pakken.
Dat maakt het vullen onhandig omdat je dan een overvolle vorm met water in je vriezer moet zetten zonder te morsen.

En het feit dat je de ijsblokjes met je vingers moet pakken is soms lastig omdat ze glibberig zijn en het is niet zo hygiënisch en ook niet zo fijn als je gasten hebt.

Rechter vorm
Bij de rechter gaat het eruit halen van de blokjes beter doordat de onderkant van zacht materiaal is en kan je ze wanneer ze losgekomen zijn vanuit de vorm direct in je glas drukken wat een stuk fijner is dan het met de hand te moeten doen.
Punt is allen dat het vullen van de vorm met water nogal nauw luistert. Als er teveel water per opening zit krijg je het blokje er nauwelijks tot niet uitgedrukt. Het werkt het beste qua uitdrukken als er minder water in zit, max 0.5cm onder de rand. En dan moet ik ze alsnog met flink wat kracht via de rand van het aanrecht eruit drukken.
Dat maakt het vullen van de vorm een erg precies en traag karweitje.

Bovendien gaat dit type vorm ook niet echt lang mee want het er al twee versleten doordat de vorm gaat scheuren op de overgang van het zachte naar harde plastic en dan lekt hij.

Verder geprobeerd
Heb ook nog van die ijsblok plasticzakjes geprobeerd en het vullen gaat op zich makkelijk maar het waterstof wilde niet altijd goed werken,
Bovendien vind ik het er uithalen niet heel makkelijk want bij het scheuren van het zakje schiet er weleens een blokje weg en de plastic afval die het meebrengt vind ik ook minder

Alternatieven
Zit nu te kijken naar zo’n siliconen ijsblokjesvorm:
Siliconen ijsblokjesvorm

Lijkt me op het eerste gezicht ideaal want de waterhoogte bij het vullen zal hopelijk weinig uitmaken omdat het hele ding van zacht materiaal is en eruit drukken lijkt ook goed per ijsblokje te moeten kunnen direct in het glas. :)

Maar wat zijn jullie ervaringen met dit type ijsblokjesvorm?
Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:16
Bij die hard plastic vormen moet je niet buigen maar twisten. Dan ploppen ze vrij snel los.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
link0007 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:15:
Bij die hard plastic vormen moet je niet buigen maar twisten. Dan ploppen ze vrij snel los.
Bedankt voor de tip, dat ga ik proberen. Hopelijk werkt dat.
Zal ook niet teveel kunnen gezien het harde plastic maar hopelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb al vrij lang geen ijsblokjes meer gebruikt maar vroegah kreeg ik ze er toch vrij makkelijk uit door de onderkant van de vorm even onder stromend water te houden (hoeft niet eens warm te zijn).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt gewoon ijsblokjes kopen in de supermarkt. Geen gezeur met vullen/legen van zo’n bakje, veel meer in 1x, mooi doorzichtig. Ik kloot al jaren niet meer aan met zelf ijsblokjes maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat bij mij ook nog wel eens wil helpen is om het bakje in wat lauw water te zetten voor een minuut of twee ofzo. Niet helemaal onder water uiteraard, alleen dat het bakje zelf er net in staat.

Hij begint dan net met smelten, waarna je de blokjes er zo uit kunt halen, eventueel even "wippen" met een aardappelschilmesje ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:04
Ik gebruik de rechter vorm, hoeverre je hem vult maakt eigenlijk niets uit. Wanneer je ze uit de vriezer haalt 1x flink met de bodem op de grond tikken, of gewoon laten vallen en ze zijn allemaal los vanaf dan haal je ze er zo uit.

Zelf laat ik hem gewoon op de grond vallen en klaar.

Op precies te zijn ik heb deze (4x):
https://www.amazon.nl/Ems...768a93f3c805de74c132b29c7

er is er nog nooit 1 stuk gegaaan.

[ Voor 52% gewijzigd door KernelPanic op 08-09-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bij onze vriezer zat er een "Ice Mate", een systeem waarbij je aan een hendeltje kan draaien welke het plastic een beetje "twist" en daardoor vallen de blokjes er meteen uit. Werkt heel goed eigenlijk.

Het enige nadeel is dat ijsblokjes die al even in de vriezer liggen een gekke chemische geur krijgen, een gevolg van de afgesloten ruimte icm de no-frost denk ik. Daardoor gebruik ik eigenlijk nog liever gewoon die ijsblokzakjes. Niet heel goed voor de afvalberg maar imo een makkelijk systeem.

[ Voor 15% gewijzigd door Mavamaarten op 08-09-2024 15:23 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:18:
Ik heb al vrij lang geen ijsblokjes meer gebruikt maar vroegah kreeg ik ze er toch vrij makkelijk uit door de onderkant van de vorm even onder stromend water te houden (hoeft niet eens warm te zijn).
Dat doe ik nu ook wel noodgedwongen ja, als de vorm toch verkeerd gevuld is en ik de blokjes er anders niet uit krijg. Maar dat vind ik onhandig, is die vorm weer nat, moet je de vorm toch weer een beetje afdrogen voordat hij terug de vriezer in kan.
En bij die linker zitten ze dan wel los maar kan je ze alsnog niet pakken als het vak met te weinig water gevuld is.

@wildhagen en twee minuten wachten heb ik echt niet het geduld voor. ;)
Heb ook maar 2 of 3 blokjes nodig dus hoef ze niet allemaal los te maken. Met denkraam kan je nog gericht losmaken en het gaat een stuk sneller. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vliegvlug op 08-09-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:19:
Je kunt gewoon ijsblokjes kopen in de supermarkt. Geen gezeur met vullen/legen van zo’n bakje, veel meer in 1x, mooi doorzichtig. Ik kloot al jaren niet meer aan met zelf ijsblokjes maken.
Dat is wel super makkelijk ja maar zijn van die grote zakken die veel ruimte innemen in de vriezer en die is nu eigenlijk al aan de krappe kant.
Twee van die vormen zijn een stuk compacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Wij hebben een ijsblokjes bak die bovenop een bak zit. Kwestie van complete bak omdraaien, beetje twisten en alle ijsblokjes vallen in de bak. Werkt perfect.

Lijkt op deze. Exact dezelfde zo snel niet gevonden: https://www.bol.com/nl/nl...kw-vh4neDL54aAosXEALw_wcB

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vliegvlug schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:26:
[...]

Dat is wel super makkelijk ja maar zijn van die grote zakken die veel ruimte innemen in de vriezer en die is nu eigenlijk al aan de krappe kant.
Twee van die vormen zijn een stuk compacter.
Het is wat je ervan maakt. Ik heb een hele vriezerbak (de onderste, minst diepe) gevuld met ijsklontjes, maar als je veel spul in je vriezer hebt is dat wellicht een verspilling van ruimte. Maar je kunt effectief toch niks óp zo'n ijsklontjevorm zetten dus alle ruimte erboven is verloren. Wat je dan zou kunnen doen is een bakje vinden van een acceptabele grootte en die vullen met kant-en-klare ijsklontjes ipv de hele zak in de vriezer gooien.

Overigens, met die ijsklonjtes heb je nooit het probleem dat ze chemisch gaan ruiken/smaken want dat is voorbehouden aan ijsklonjtes die (vanwege hele kleine luchtbelletjes) ondoorzichtig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb zo’n hele siliconen alleen dan ook met een siliconen deksel. Na vullen de deksel erop en dan mors je dus niet bij in de vriezer zetten.

En als je echt veel ijsblokjes gebruikt kun je ook nog een ijsblokjesmaker overwegen. Die zijn er ook in klein formaat voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
KernelPanic schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:21:
Ik gebruik de rechter vorm, hoeverre je hem vult maakt eigenlijk niets uit. Wanneer je ze uit de vriezer haalt 1x flink met de bodem op de grond tikken, of gewoon laten vallen en ze zijn allemaal los vanaf dan haal je ze er zo uit.

Zelf laat ik hem gewoon op de grond vallen en klaar.
Helaas werkt die techniek niet met de vorm die ik heb. :|
Kan ze flink laten vallen maar gebeurt weinig tot niets helaas.

Moet echt heel hard een van de vakjes op de rand van het aanrecht drukken voordat er beweging in komt en dan schiet het blokje pas los.
Zal daardoor ook wel stuk gaan omdat het zachte deel dan maximaal vervorm wordt tegen het harde plastic aan.
Op precies te zijn ik heb deze (4x):
https://www.amazon.nl/Ems...768a93f3c805de74c132b29c7

er is er nog nooit 1 stuk gegaaan.
Dat is wel een heel ander model dan ik heb hoewel het wel een combi van hard en zacht is inderdaad.

Zou deze wel willen proberen maar helaas is hij te breed.
De onderste la in mijn vriezer is de ijs-la en die schuift maar zover open dat die vormen er van mij er net horizontaal in passen
Die grotere vorm van jou moet ik dan kantelen om in decla te krijgen en dat is niet handig met water erin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
prein2 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:29:
Wij hebben een ijsblokjes bak die bovenop een bak zit. Kwestie van complete bak omdraaien, beetje twisten en alle ijsblokjes vallen in de bak. Werkt perfect.

Lijkt op deze. Exact dezelfde zo snel niet gevonden: https://www.bol.com/nl/nl...e-groen/9300000184156970/
Dank voor de suggestie!
Ziet er uit als een leuk en ook makkelijk systeem als het werkt maar neemt teveel ruimte in in de vriezer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:34:
[...]

Het is wat je ervan maakt. Ik heb een hele vriezerbak (de onderste, minst diepe) gevuld met ijsklontjes, maar als je veel spul in je vriezer hebt is dat wellicht een verspilling van ruimte.
Maar je kunt effectief toch niks óp zo'n ijsklontjevorm zetten dus alle ruimte erboven is verloren.
Kan ze juist wel effectief erin zetten want in de ijs-la zitten verder alleen schepijs en van die losse ijsjes in kartonnen doosje en daar passen die ijsblokjes vormen juist precies bovenop! :*)
Wat je dan zou kunnen doen is een bakje vinden van een acceptabele grootte en die vullen met kant-en-klare ijsklontjes ipv de hele zak in de vriezer gooien.
Deze snap ik even niet, waar laat ik die grote zak met ijsklontjes dan?
Ik heb niet nog een grote vriezer ergens in een schuur of bijkeuken staan helaas.
Overigens, met die ijsklonjtes heb je nooit het probleem dat ze chemisch gaan ruiken/smaken want dat is voorbehouden aan ijsklonjtes die (vanwege hele kleine luchtbelletjes) ondoorzichtig zijn.
Ik ook niet met degene die ik zelf maak. :)
Was @Mavamaarten die daarover begon

[ Voor 4% gewijzigd door Vliegvlug op 08-09-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:51
De hard plastic variant moet je (gesloten) onder stromend water houden, dan vallen ze er zo uit.

Maar die ik hier heb ga ik ook ooit vervangen voor een silicone variant, alleen nog geen idee welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:09
Vliegvlug schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:12:

Alternatieven
[Afbeelding: Siliconen ijsblokjesvorm]

Lijkt me op het eerste gezicht ideaal want de waterhoogte bij het vullen zal hopelijk weinig uitmaken omdat het hele ding van zacht materiaal is en eruit drukken lijkt ook goed per ijsblokje te moeten kunnen direct in het glas. :)
Op het eerste gezicht lijkt deze mij ideaal, bij nader inzien met flexibel materiaal lijkt het vullen en in de vriezer zetten bij deze mij echt een ramp, dus een waterballet in de keuken en vriezer en allemaal halve ijsklontjes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Sethro schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:34:
Ik heb zo’n hele siliconen alleen dan ook met een siliconen deksel. Na vullen de deksel erop en dan mors je dus niet bij in de vriezer zetten.
Dat klink interessant. Goede ervaring mee dus? Makkelijk de blokjes eruit te halen ook?
Deksel is ook wel handig, linkje?
En als je echt veel ijsblokjes gebruikt kun je ook nog een ijsblokjesmaker overwegen. Die zijn er ook in klein formaat voor thuis.
Nog niet aan gedacht maar zal wel een erg klein ding moeten zijn en geen sta-in-de-weg. Daarnaast vermoed ik dat dit aardig wat energie extra verbruikt tov een ijsblokjesvorm in de vriezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
peter13579 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:43:
[...]

Op het eerste gezicht lijkt deze mij ideaal, bij nader inzien met flexibel materiaal lijkt het vullen en in de vriezer zetten bij deze mij echt een ramp, dus een waterballet in de keuken en vriezer en allemaal halve ijsklontjes......
Dat hangt er wel vanaf hoe flexibel die vorm is ja. Als je hem niet goed met twee handen recht in de vriezer kan zetten wordt het wel een heel gedoe inderdaad.

Zelf ervaring mee of puur op basis van het plaatje?

Die van @Sethro met deksel is dan wel handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:00

Thompson

Beeromaniac

Een keer bij de Dirk uit de grabbelbak voor een paar euro zo'n volledig siliconen meegenomen, op een plastic treetje zodat ie stevig staat/draagt. Dat werkt echt perfect.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vliegvlug schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:45:
[...]

Dat klink interessant. Goede ervaring mee dus? Makkelijk de blokjes eruit te halen ook?
Deksel is ook wel handig, linkje?

[...]

Nog niet aan gedacht maar zal wel een erg klein ding moeten zijn en geen sta-in-de-weg. Daarnaast vermoed ik dat dit aardig wat energie extra verbruikt tov een ijsblokjesvorm in de vriezer.
Deze is dat: https://www.amazon.nl/Naf...eksel-Stuks/dp/B09QJ3MMBB

Is er in verschillende maten ijsblokjes. En ook stapelbaar dus nemen veel minder ruimte in de vriezer in.

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 08-09-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:09
Vliegvlug schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:48:
[...]

Dat hangt er wel vanaf hoe flexibel die vorm is ja. Als je hem niet goed met twee handen recht in de vriezer kan zetten wordt het wel een heel gedoe inderdaad.

Zelf ervaring mee of puur op basis van het plaatje?

Die van @Sethro met deksel is dan wel handig
Op basis van het plaatje, mogelijk dat iemand goede ervaringen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Sethro schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:55:
[...]

Deze is dat: https://www.amazon.nl/Naf...eksel-Stuks/dp/B09QJ3MMBB

Is er in verschillende maten ijsblokjes. En ook stapelbaar dus nemen veel minder ruimte in de vriezer in.
Dank voor de link, helaas zijn deze te breed met hun 13cm.
Heb net de opening in mijn la opgemeten en dat is precies 9cm. Die flexibele die ik heb is net 3mm breder maar gaat er toch horizontaal in doordat het randje zo dun is dat het net kan door hem erin te laten zakken en dan iets naar achteren te schuiven.
Die harde is nog wat breder maar kan met klein beetje schuin houden en dezelfde techniek er ook in maar dat is wel gedoe als die tot het randje vol met water zit.

Vind die 1 ster review van die ijsblokjes vorm van jou ook wat verontrustend, dat er deeltjes van de vorm in de ijsblokjes terecht komen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
Al eens naar een ijsblokjesmachine gekeken? Ja die zijn wel iets duurder maar het verbaasde me eigenlijk als ik naar de prijzen kijk. De tafel modellen hebben vaak een tank voor het water maar er zijn ook modellen die direct op de waterleiding kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
peter13579 schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:02:
[...]

Op basis van het plaatje, mogelijk dat iemand goede ervaringen heeft....
Ah, oké. Ben juist op zoek naar eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:15:
Al eens naar een ijsblokjesmachine gekeken? Ja die zijn wel iets duurder maar het verbaasde me eigenlijk als ik naar de prijzen kijk. De tafel modellen hebben vaak een tank voor het water maar er zijn ook modellen die direct op de waterleiding kunnen.
Vliegvlug in "Op zoek naar de ideale ijsblokjesvorm":
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 23:20

Barrycade

Through the...

Die siliconen ken ik van vroeger, werkt prima, je kan heel makkelijk de klontjes er uit drukken. Wij kopen tegenwoordig gewoon zo'n zak uit de supermarkt. Geklieder met die houders waren we op een gegeven moment zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:23
Gebruik ook twee vormen. 1 met alleen een siliconen onderkant en 1 die volledig flexibel is. Precies die op het laatste plaatje.

Gebruik in praktijk altijd de volledig flexibele. Wegzetten moet je wel iets voorzichtiger doen maar het is niet alsof die uit zichzelf helemaal slap hangt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb zoiets, vind ik zelf wel fijn werken en je kan wat voorraad opbouwen :).

https://amzn.eu/d/26ZIadP

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik heb sinds een jaartje deze https://amzn.eu/d/e64aA0G

Super makkelijk de klontjes er uit te drukken zonder slaan op het aanrecht o.i.d.

To dare is to do

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

CyBeR schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:19:
Heel duurzaam, bevriezen in een fabriek, transport (moet bevroren blijven) naar de winkel, daar in het vriesvak, handling kosten, transport naar jouw huis etc

vs

thuis water uit de kraan direct in de vriezer.

:N

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben tegenwoordig groot fan van dit soort ijsblokjes, makkelijk eruit te halen en perfect om in een flesje te stoppen.

En met deksel, dus stapelbaar.

https://amzn.eu/d/ckWRRCP

[ Voor 10% gewijzigd door dragon2 op 09-09-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bor schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:52:
[...]

Heel duurzaam, bevriezen in een fabriek, transport (moet bevroren blijven) naar de winkel, daar in het vriesvak, handling kosten, transport naar jouw huis etc

vs

¯\_(ツ)_/¯

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 09-09-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:10
Misschien is dit iets?
https://www.amazon.nl/-/e...es-Reusable/dp/B09C8KFXZ3

Omdat je hem afsluit kan hij overal in je vriezer, als je hem wil legen is het op beide kanten even drukken, aan de hendels uit elkaar trekken, schudden en schenken. Alle blokjes die je niet gebruikt kun je er gewoon in laten zitten en in je volgende drankje schenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 15:56
Ik gebruik altijd van die plastic zakjes. Water erin, ze zijn veelal zelfsluitend. Geen gemors in je vrieser.
Je kan ze uit het plastic drukken zonder ze aan te raken, dus hygienisch.

Enig nadeel is dat ze voor eenmalig gebruik zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:07
Om de keuzestress wat te verminderen:

https://www.bol.com/nl/nl...-225-mm/9200000002617552/

Bevalt goed en vooral ook leuke vormen voor in je glas. Bak kan dacht ik 3 ladingen kwijt en dan nog in de vorm zelf. Ze laten zich makkelijk eruit duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
DeOS schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:22:
Ik heb zoiets, vind ik zelf wel fijn werken en je kan wat voorraad opbouwen :).

https://amzn.eu/d/26ZIadP
Die grote bak erbij maakt dat het teveel ruimte inneemt in de vriezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Bor schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:52:
[...]

vs

Is inderdaad niet zo duurzaam als uit de kraan en zelf invriezen. Vraag me wel af of een eigen ijsmachine thuis hebben staan niet nog erger is dan ijsblokjes uit de supermarkt, zeker als je het niet dagelijks gebruikt. Ik vermoed dat eigenlijk wel.
Zo is er altijd wel iets slechters te vinden.

Vind het ook wel belangrijk om op duurzaamheid te letten maar mensen er met hun gezicht in duwen werkt meestal averechts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
dragon2 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:14:
Ik ben tegenwoordig groot fan van dit soort ijsblokjes, makkelijk eruit te halen en perfect om in een flesje te stoppen.

En met deksel, dus stapelbaar.

https://amzn.eu/d/ckWRRCP
Ook wel een interessante vorm en zeker handig voor waterflessen e.d. Helaas is de vorm net wat te breed om goed in de la te passen en daarbij vind ik het af en toe ook wel lekker om mijn tanden eens goed in een ijsblokje te zetten en dat wordt met zo’n lange vorm wel lastig.
En het geluid van tegen elkaar botsende ijsblokjes ga ik denk ik ook wel een beetje missen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vliegvlug schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:55:
[...]

Is inderdaad niet zo duurzaam als uit de kraan en zelf invriezen. Vraag me wel af of een eigen ijsmachine thuis hebben staan niet nog erger is dan ijsblokjes uit de supermarkt, zeker als je het niet dagelijks gebruikt. Ik vermoed dat eigenlijk wel.
Zo is er altijd wel iets slechters te vinden.

Vind het ook wel belangrijk om op duurzaamheid te letten maar mensen er met hun gezicht in duwen werkt meestal averechts ;)
Doel je met een ijsmachine op een machine die direct ijsblokjes maakt zoals in grote "Amerikaanse" koelkasten of gewoon de diepvrieskast c.q. -kist? Dat laatste lijkt mij evident vele makel duurzamer dan fabrieksijsblokjes kopen (die wat mij betreft gewoon uit de handel gehaald mogen worden).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Qoine schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:38:
Misschien is dit iets?

Omdat je hem afsluit kan hij overal in je vriezer, als je hem wil legen is het op beide kanten even drukken, aan de hendels uit elkaar trekken, schudden en schenken. Alle blokjes die je niet gebruikt kun je er gewoon in laten zitten en in je volgende drankje schenken.
Grappig ding, lijkt me zeker handig voor buiten op tafel zodat je niet telkens naar de vriezer hoeft maar de extra ruimte die het ding in de vriezer inneemt is voor mij de reden ‘m niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Bor schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:05:
[...]

Doel je met een ijsmachine op een machine die direct ijsblokjes maakt zoals in grote "Amerikaanse" koelkasten of gewoon de diepvrieskast c.q. -kist? Dat laatste lijkt mij evident vele makel duurzamer dan fabrieksijsblokjes kopen (die wat mij betreft gewoon uit de handel gehaald mogen worden).
Ik bedoel van die speciale losse machines, die werden me hiervoor ook aangeraden ipv een ijsblokjesvorm in de vriezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:58

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb zelf ook een paar van die ijsblokvormpjes met siliconen onderkant en ik druk ze er zo uit, Moet wel rekening houden met dat ik ze niet te vol maakt want dan word het één geheel boven aan en dan moet je nog harder drukken.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Pat911 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:15:
Ik gebruik altijd van die plastic zakjes. Water erin, ze zijn veelal zelfsluitend. Geen gemors in je vrieser.
Je kan ze uit het plastic drukken zonder ze aan te raken, dus hygienisch.

Enig nadeel is dat ze voor eenmalig gebruik zijn.
Dat laatste staat me ook tegen en daarbij vind ik ze zelf ook niet zo handig. Zowel het waterslot wat wel eens faalt als het eruit halen van de blokjes. Lukte mij vrij slecht om dat een beetje makkelijk te scheuren en ze schoten er ook soms wel eens plotseling helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
SimonBR39 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:07:
Om de keuzestress wat te verminderen:

https://www.bol.com/nl/nl...-225-mm/9200000002617552/

Bevalt goed en vooral ook leuke vormen voor in je glas. Bak kan dacht ik 3 ladingen kwijt en dan nog in de vorm zelf. Ze laten zich makkelijk eruit duwen.
Leuke vormpjes inderdaad maar die bak erbij neemt me teveel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Barrycade schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:19:
Die siliconen ken ik van vroeger, werkt prima, je kan heel makkelijk de klontjes er uit drukken. Wij kopen tegenwoordig gewoon zo'n zak uit de supermarkt. Geklieder met die houders waren we op een gegeven moment zat.
&
Philip Ross schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:22:
Gebruik ook twee vormen. 1 met alleen een siliconen onderkant en 1 die volledig flexibel is. Precies die op het laatste plaatje.

Gebruik in praktijk altijd de volledig flexibele. Wegzetten moet je wel iets voorzichtiger doen maar het is niet alsof die uit zichzelf helemaal slap hangt ofzo.
&
Slaapje schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:53:
Ik heb sinds een jaartje deze https://amzn.eu/d/e64aA0G

Super makkelijk de klontjes er uit te drukken zonder slaan op het aanrecht o.i.d.
& nog anderen

Die goede ervaringen met de siliconen vorm hebben me doen besluiten voor zo’n siliconen ding te gaan als waarvan ik al het plaatje had gepost:
Siliconen ijsblokjesvorm

Zelfs “Made in Holland” wat me ook wel aanspreekt.
Wist niet dat we nog een maakindustrie hebben voor dit soort plastic voorwerpen, dacht dat dat allang allemaal naar het verre oosten was verplaatst.

We gaan het proberen en de verwachting zijn hoog, we gaan het zien! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
angerfist-yentl schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:09:
Ik heb zelf ook een paar van die ijsblokvormpjes met siliconen onderkant en ik druk ze er zo uit, Moet wel rekening houden met dat ik ze niet te vol maakt want dan word het één geheel boven aan en dan moet je nog harder drukken.
Nog een stem voor de siliconen vorm! (y) :)
Te vol lijkt me sowieso niet handig vanwege het overstromen maar wel iets om op te letten inderdaad, had ik me nog niet gerealiseerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Vliegvlug op 09-09-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wij hebben deze (bij de vriezer gekregen): https://www.partsnl.nl/ijsblokjeshouder-7423323-koelkast en daarna nog een keer gekocht. Mooie ijsblokjes van fatsoenlijk formaat zonder echt te groot te zijn. Deksel erop dat gat (laatste foto) onder de kraan en vooral niet helemaal vullen dan mik je 'm zonder morsen in de vriezer (plat) en heb je prachtige individuele blokjes.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
True schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:25:
Wij hebben deze (bij de vriezer gekregen): https://www.partsnl.nl/ijsblokjeshouder-7423323-koelkast en daarna nog een keer gekocht. Mooie ijsblokjes van fatsoenlijk formaat zonder echt te groot te zijn. Deksel erop dat gat (laatste foto) onder de kraan en vooral niet helemaal vullen dan mik je 'm zonder morsen in de vriezer (plat) en heb je prachtige individuele blokjes.
Interessant concept.
Dus je doet ‘m dicht met de flappen aan de zijkant vult ‘m dan via dat rechtop via dat gat en kan je dan weer plat leggen zonder dat het water eruit loopt?
Zou bij mij ook kunnen gaan werken waarschijnlijk door dat systeem want zonder deksel zou hij te breed zijn om horizontaal in de la te plaatsen en het water eruit lopen.

Is me alleen niet duidelijk waar de vorm voor de blokjes zelf van gemaakt is, siliconen of hard plastic?

Indien het eerste dan zou het wel een goed alternatief kunnen zijn wanneer de siliconen vorm zonder deksel die ik nu heb besteld toch niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:19
Mijn ervaring: die blauwe geeft lekker veel blokjes maar bevriest niet zo snel als die losse vakjes van de eerste twee.

Een deksel is handig maar niet nodig.

Ik stem absoluut voor de stromend water technieken die al genoemd zijn, met als extra tip: spoel 1 helft af (vaak heb je maar 4-6 blokjes nodig) dat hoeft echt maar 5 seconde onder koud water aan de onderkant. Als je dan een kom, schaal of pan pakt dan tik je die gespoelde blokjes er zo uit. Je kan je vingers over de blokjes houden die waarschijnlijk toch blijven zitten. Wil je alles eruit dan spoel je de andere kant ook nog even en herhaal je de 'tik'. Met lepel of tang kan je ze hygienisch in een glas doen (al ben ik eerder voorstander van gewoon schone handen in de keuken).

Vliegt er toch een blokje door de keuken: gewoon goed afspoelen, je smelt en spoel de viezigheid er gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vliegvlug schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:32:
[...]

Interessant concept.
Dus je doet ‘m dicht met de flappen aan de zijkant vult ‘m dan via dat rechtop via dat gat en kan je dan weer plat leggen zonder dat het water eruit loopt?
Zou bij mij ook kunnen gaan werken waarschijnlijk door dat systeem want zonder deksel zou hij te breed zijn om horizontaal in de la te plaatsen en het water eruit lopen.

Is me alleen niet duidelijk waar de vorm voor de blokjes zelf van gemaakt is, siliconen of hard plastic?

Indien het eerste dan zou het wel een goed alternatief kunnen zijn wanneer de siliconen vorm zonder deksel die ik nu heb besteld toch niet lekker werkt.
Correct zo werkt dat.
Het is van hard plastic.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
True schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:34:
[...]

Correct zo werkt dat.
Het is van hard plastic.
Hoe krijg je die blokjes er dan makkelijk uit?
Dat is bij de harde vorm die ik bij mijn vriezer kreeg dus een probleem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 21:51
Wij hebben een bak met 3 stuks vormen om ballen te maken, deze Bak met vorm

Door de bak een mooie voorraad, welke snel te maken is. De vorm een klein beetje scheluw forceren en de balletjes vallen er zo uit.

[ Voor 60% gewijzigd door Rob-T6 op 09-09-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
jnr24 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:33:
Mijn ervaring: die blauwe geeft lekker veel blokjes maar bevriest niet zo snel als die losse vakjes van de eerste twee.
Goed punt!
Dat had ik nog niet gerealiseerd, omdat de kou er niet rondom kan komen.

Gelukkig heb ik er twee besteld en kan de ene bevriezen terwijl ik de andere kan gebruiken.
Een deksel is handig maar niet nodig.

Ik stem absoluut voor de stromend water technieken die al genoemd zijn, met als extra tip: spoel 1 helft af (vaak heb je maar 4-6 blokjes nodig) dat hoeft echt maar 5 seconde onder koud water aan de onderkant. Als je dan een kom, schaal of pan pakt dan tik je die gespoelde blokjes er zo uit. Je kan je vingers over de blokjes houden die waarschijnlijk toch blijven zitten. Wil je alles eruit dan spoel je de andere kant ook nog even en herhaal je de 'tik'. Met lepel of tang kan je ze hygienisch in een glas doen (al ben ik eerder voorstander van gewoon schone handen in de keuken).

Vliegt er toch een blokje door de keuken: gewoon goed afspoelen, je smelt en spoel de viezigheid er gewoon af.
Vind dat spoelen echt gedoe en met de twee vormen die ik nu heb gaat het echt niet los met 5 seconden onder de kraan, maar misschien als ik de kraan op heet zet wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Rob-T6 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:42:
Wij hebben een bak met 3 stuks vormen om ballen te maken, deze Bak met vorm

Door de bak een mooie voorraad, welke snel te maken is. De vorm een klein beetje scheluw forceren en de balletjes vallen er zo uit.
Ronde vorm is natuurlijk ideaal om makkelijk los te laten maar zo’n bak erbij neem gewoon echt teveel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:48
5 minuten van te voren uit de vriezer halen, mocht het je niet lukken om ze te twisten.

Of fancy herbruikbare - https://www.amazon.nl/Wen...rbruikbare/dp/B0D9RZ63GC/

[ Voor 28% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 10-09-2024 00:56 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vliegvlug schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:12:
In de meeste gekoelde dranken die ik drink doe ik ijsblokjes dus er gaan er aardig wat doorheen.

Momenteel heb ik de onderste twee typen ijsblokjesvormen:
[Afbeelding: ijsblokjesvormen]
De linker zat bij de vriezer en de rechter twee heb ik zelf gekocht.

Vind ze alleen beiden niet heel erg handig. :/
Voornaamste probleem is het eruit halen van de ijsblokjes en daarmee samenhangend het vullen.

Linker vorm
Bij de linker gaat de ijsblokjes eruit halen gaat lastig doordat het een vorm is van hard plastic waardoor je niet op de onderkant kan drukken en buigen is ook niet echt mogelijk. Kan een klein beetje maar daar raken de blokjes niet echt los van en bij verder buigen gaat het ding scheuren of breken heb ik het gevoel.

De techniek die ik nu meestal gebruik is de vorm een paar keer met de onderkant hard op het aanrecht neerzetten waarbij er meestal wel wat ijsblokjes loskomen en dan de individuele ijsblokjes er met mijn nagels proberen uit te tillen.

Daarvoor is het wel zaak dat je er bij het vullen zoveel mogelijk water in de vorm doet zodat de blokjes na bevriezen boven de vorm uitsteken anders zijn ze niet te pakken, dan moet je ze echt omhoog gooien en vangen of hopen dat ze schuin in hun vakje landen zodat je ze wel kan pakken.
Dat maakt het vullen onhandig omdat je dan een overvolle vorm met water in je vriezer moet zetten zonder te morsen.

En het feit dat je de ijsblokjes met je vingers moet pakken is soms lastig omdat ze glibberig zijn en het is niet zo hygiënisch en ook niet zo fijn als je gasten hebt.

Rechter vorm
Bij de rechter gaat het eruit halen van de blokjes beter doordat de onderkant van zacht materiaal is en kan je ze wanneer ze losgekomen zijn vanuit de vorm direct in je glas drukken wat een stuk fijner is dan het met de hand te moeten doen.
Punt is allen dat het vullen van de vorm met water nogal nauw luistert. Als er teveel water per opening zit krijg je het blokje er nauwelijks tot niet uitgedrukt. Het werkt het beste qua uitdrukken als er minder water in zit, max 0.5cm onder de rand. En dan moet ik ze alsnog met flink wat kracht via de rand van het aanrecht eruit drukken.
Dat maakt het vullen van de vorm een erg precies en traag karweitje.

Bovendien gaat dit type vorm ook niet echt lang mee want het er al twee versleten doordat de vorm gaat scheuren op de overgang van het zachte naar harde plastic en dan lekt hij.

Verder geprobeerd
Heb ook nog van die ijsblok plasticzakjes geprobeerd en het vullen gaat op zich makkelijk maar het waterstof wilde niet altijd goed werken,
Bovendien vind ik het er uithalen niet heel makkelijk want bij het scheuren van het zakje schiet er weleens een blokje weg en de plastic afval die het meebrengt vind ik ook minder

Alternatieven
[Afbeelding: Siliconen ijsblokjesvorm]

Maar wat zijn jullie ervaringen met dit type ijsblokjesvorm?
Of zijn er betere alternatieven?
toon volledige bericht
die onderste werkte best goed toen ik nog alleen een vriezer had. Zeker met wat warmer water kun je mooie klontjes maken.
offtopic:
Nu heb ik een hoshizaki im cne 30 in de keuken in laten bouwen. Nooit meer gekut met net niet bevroren klontjes, lelijke klontjes, klontjes die op zijn of andere dingen. Superfijne oplossing.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Qoine schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:38:
Misschien is dit iets?

deze heb ik, op zich leuk idee maar ik (geheel ongespierd :p) krijg die helften niet zo makkelijk uit elkaar getrokken als dat ding bevroren is. ik zet dus gewoon mijn maatje 38,5 in een handvat en dan aan het andere handvat trekken. er komen overigens best weinig ijsklontjes uit voor mijn gevoel, ik doe 1 zo'n lading in 2 hoge glazen ijskoffie. maar dat kan ook aan mijn ijsklontjesgebruik liggen natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vliegvlug schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:44:
[...]
Ronde vorm is natuurlijk ideaal om makkelijk los te laten maar zo’n bak erbij neem gewoon echt teveel ruimte in.
Dat valt tegen. Ik heb een ijsblokjesvorm voor 4 grote bollen maar die is moeilijk te vullen. Het wordt vaak één grote vorm waar je met moeite er één bol uit kunt drukken.
Ook bij kleinere vormen denk ik dat het niet makkelijk gaat. Het bovenste gedeelte vullen zal niet makkelijk gaan.

Overigens heb ik ook van die ijzeren blokjes. Maar die gebruik ik vrijwel niet. Die liggen bij mij in een zakje ergens onderin een lade, dus ik vergeet dat ik ze heb. Ik heb die overigens zelf maar in een boterhamzakje gedaan, want anders lagen ze gewoon los in de lade. Dat vond ik niet een goede optie.

Die vorm die standaard bij mijn koelkast meegeleverd werd is mijn meest gebruikte vorm. Even twisten en de blokjes raken los. Dan op de zij en een kleine tik geven. Hierdoor valt een deel eruit. Dus even met je hand ervoor zorgen dat niet alles in je glas valt. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:26
Geen idee of ik de 1e Ben met het advies:

Crushed ice > ice cubes

Ik trek ze zelf uit de koelkast. Maar er zal vast een apparaat voor zijn lijkt me toch wel. Als ik op google zoek naar "ice crusher elektrisch" vind ik vele verschillende type oplossingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:37
Wij hebben een jaar geleden deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl...Bw.2_18.27.ProductPageUrl

- onze kinderen 3 & 4 Jr krijgen de blokjes eruit
- deksel voorkomt geknoei
- deksel beperkt aanvriezen van vriezer

We zijn zeer tevreden

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Misschien helemaal omdenken, maar sinds ik whiskey stones heb ontdekt gebruik ik helemaal geen ijsblokjes meer. Geen waterige frisdrank/bier/wijn, wel koud.

Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, en zolang je maar een klein hoekje van je vriezer hebt heb je er al genoeg ruimte voor. Geen gedoe met water in die vorm krijgen en de bijbehorende lekkages her en der.

Zelfs Blokker heeft ze tegenwoordig: https://www.blokker.nl/whiskystenen

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 18:53
Dit is Tweakers : Kunnen we geen device bedenken waarbij je aan een hendel moet draaien -> dynamo -> peltier -> ijsblokje

Maar toen ik daarnaar aan het googelen was kwam ik deze tegen, geen gedoe met ijsblokjes eruit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
En de ijsblokjes in de harde vorm doen. Deze vervolgens met de twist manier allemaal in 1 x in een grotere kom en deze vervolgens weer in een kleiner (tupperware/diepvries) bakje. De blokjes zullen los blijven en kan je dan 1 voor 1 gebruiken.

Deze techniek gebruik ik zelf voor fruit wat ik invries maar zal ook werken voor ijsklontjes vermoed ik.

• MusicFrik
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-04 08:46
Bekijk eens deze video. Mocht je je ijsblokjes een mooie relief wil geven..
Niet het hele filmpje is interssant, maar je vind hwt wel
YouTube: I bought the most POINTLESS Tech on the internet.

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:21
storeman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 05:31:
Wij hebben een jaar geleden deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl...Bw.2_18.27.ProductPageUrl

- onze kinderen 3 & 4 Jr krijgen de blokjes eruit
- deksel voorkomt geknoei
- deksel beperkt aanvriezen van vriezer

We zijn zeer tevreden
Wij gebruiken ook veel ijsblokjes en hebben dezelfde gekocht. Ik ben helemaal verliefd. werk echt uitstekend ook met de deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

bvdbos schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:11:
Dit is Tweakers : Kunnen we geen device bedenken waarbij je aan een hendel moet draaien -> dynamo -> peltier -> ijsblokje

Maar toen ik daarnaar aan het googelen was kwam ik deze tegen, geen gedoe met ijsblokjes eruit halen...
Ik fiets wel naar de action
:O

https://www.action.com/nl.../herbruikbare-ijsblokjes/

Gebruik ik al jaren, schaaltje in de kleine vriezer waar ze in liggen, en zijn ook zo weer bevroren...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Beetje overkill dure definitieve oplossing, maar dit zijn alle Liebherr koelkasten met ijsblokjes dispenser MET vaste wateraansluiting:

https://www.liebherr-home...ers=filter-icemaker[9890]

Moet je niet heel serieus nemen uiteraard, maar toch, als je huidige kast kapot gaat...

Ik heb serieus zo'n ding gekocht in 2007 al en het is echt fantastisch. Heb je ook nog eens het beste merk onder de koel/vries kasten.

Dus misschien toch semi-serieus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 11:52

Honesty

kattenneus!

vind het bijzonder dat een topic over ijsblokjes zo snel gaat, begon met lezen maar het is echt in 4 dagen superveel geworden, dus lees niet door. Hier mijn tip
ik maak mijn blokjes in siliconen(zo'n klap ding vond ik zelf niet fijn) en gooi ze dan in een bakje en maak ze dan weer opnieuw, volgens tante's van mijn vrouw zijn er ook ijsblokbakjes met een bovendeksel zodat je niet het risico loopt op ijsklontjes met broodkruimels(dat is mijn grootste probleem)
ik dronk vroeger baco, de laatste jaren bier en wijn en nu sinds de vakantie wat vaker cocktails waardoor ik ook wat meer interesse krijg in ijs

Festina lente

Pagina: 1