Wifi signaal splitten op camping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Terug van vakantie, waar we ongeveer 50 euro aan wifi kosten betaalden voor 3 personen gedurende 3,5 week. Thuis gekomen ben ik gaan zoeken om slechts 1 abonnement af te nemen op een camping en dit signaal zelf te splitten naar meerdere apparaten/personen.

Ik kwam uit bij de ANWB, deze noemden o.a. het apparaat van TP-Link, de WA850RE.
Is zoiets geschikt voor hetgeen ik zou willen? Zijn er geschiktere apparaten voor een bedrag van laten we zeggen tot 100 euro?

Hoe doen jullie dat op vakantie? Ikzelf heb een data abonnement van KPN van totaal 24Gb, waarvan de helft per maand in het buitenland te verstoken is. Op vakantie kom ik daar niet mee uit helaas, in Nederland hou ik er heel ruim van over. Kinderen hebben een beperkt aantal Mb's. Een abonnement met Mb's delen heb ik geen interesse in.

Graag jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb een onbeperkt data abbo van mijn werk dus geen probleem.

Maar wifi “splitten” kan ook.

Waarschijnlijk heb je een voucher gekregen en kan er maar 1 apparaat tegelijkertijd van die voucher gebruik maken?

Dan zou je het apparaat met de hoofd-wifi moeten verbinden en dan hopen dat je (met een device achter het apparaat) op de landingspagina komt.

Wat je ook kan doen is met je telefoon op de hoofd-wifi, voucher innemen en dan er weer af en dan het MAC veranderen van je apparaat in het MAC van je phone en dan het apparaat verbinden met de hoofd wifi… dan “denkt” de hoofd-wifi dat het je telefoon (weer) is…

Een gl.iNet moet het kunnen.

Het blijft altijd wel een gedoe.

Een andere optie is een 5G router en lokaal een simkaart kopen. Of een ouwe telefoon als hotspot en wederom lokaal een sim kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:19
Ik gebruik altijd een zogenaamde travel router. Alle apparatuur kent die SSID en zodra die travel router op een manier internet heeft komt alles daarna automagisch goed. De travel router kan ook met wifi netwerken verbinden, dus daar kom ik veelal op uit.

In mijn geval is die travelrouter ook verantwoordelijk om wat VPN verbindingen op te zetten. Dus op reis zit ik gewoon in mijn thuis-lan netwerk danwel op een vpn dienst.

De gene die ik gebruik zijn echter van GL.iNet.

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 06-09-2024 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Een GL-MT3000 is wat je zoekt, vaak voor rond de 50 euro te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
Elk apparaat met OpenWrt en het package 'Travelmate' kan wat je wil, is al heel vaak voorbij gekomen op GoT.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Dank voor de reacties zover, de GL-MT3000 vind ik een machtig interessant apparaat!

Zie alleen nu de vanafprijs in de pricewatch staan van 119 euro. Deze is dus soms voor een stuk minder te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
via laptop verbinden op de wifi, en hotspot op de laptop opzetten.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Drukkert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:24:
Dank voor de reacties zover, de GL-MT3000 vind ik een machtig interessant apparaat!

Zie alleen nu de vanafprijs in de pricewatch staan van 119 euro. Deze is dus soms voor een stuk minder te krijgen?
Pepper.com in de gaten houden. Van de week deze besteld voor 47 euro: GL.inet Beryl AX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Da's echt bizar goekoop dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Yep. Was deze: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/322394
Heb je nu niks meer aan, maar je kunt je wel abboneren voor meldingen voor bij nieuwe acties. (Op tweakers pricewatch is het helaas niet langsgekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:57
Op zich voldoet deze toch al?
https://store-eu.gl-inet....y-opal-gl-sft1200-eu-plug
Ben je voor iets meer dan €30 klaar.

Of heb je die easy tethering nodig?

Hogere snelheid heb je niet nodig/campings geven sowieso geen hoge snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyriel85 op 06-09-2024 18:46 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Net gedaan inderdaad. Wie weet in de komende maanden/weken.

Ben niet voornemens om dit jaar nog op vakantie te gaan, dus ik heb nog even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Cyriel85 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:43:
Op zich voldoet deze toch al?
https://store-eu.gl-inet....y-opal-gl-sft1200-eu-plug
Ben je voor iets meer dan €30 klaar.

Of heb je die easy tethering nodig?

Hogere snelheid heb je niet nodig/campings geven sowieso geen hoge snelheid.
Ja, zit ook wat in... vooral het punt dat campings sowieso geen dikke snelheid bieden.
Zie alleen zo snel niet of je op deze ook je VPN kunt instellen... Dat zou ik wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:57
Drukkert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:49:
[...]

Ja, zit ook wat in... vooral het punt dat campings sowieso geen dikke snelheid bieden.
Zie alleen zo snel niet of je op deze ook je VPN kunt instellen... Dat zou ik wel handig vinden.
Eerste beoordeling zegt dit:
Good router
Good router for VPN, Easy Wireguard setup (just upload VPN provided config file).Lots of configurations and options.

Maar dat is geen garantie natuurlijk..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Samsung heeft de optie om een hotspot te maken op basis van een wifi-verbinding, mogelijk andere merken ook.

[ Voor 14% gewijzigd door hcQd op 06-09-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
hcQd schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:55:
Samsung heeft de optie om een hotspot te maken op basis van een wifi-verbinding, mogelijk andere merken ook.
Dat is in basis waar het bij mij om zou draaien. Bijkomende zaken zijn dan verbinden via VPN en richtbare antennes en dat soort dingen. Dus een standaard apparaatje zou wellicht de eerste wensen invullen, maar ik ben bang dat ik daarna toch in een uitgebreidere versie geinteresseerd raak. Maar goed, vooraf inventariseren wat je in de toekomst zou willen/nodig zou hebben is best lastig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47
Heb dit jaar zelf deze gebruikt:

https://www.bol.com/nl/nl...er/9200000072824236/?s2a=
Kost €38

Was op een camping in Frankrijk met zo'n code. Werkte perfect.
Aangesloten apparaten waren 2 tablets, 2 telefoons en een Steam Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zelf heb ik een mikrotik wap-AC welke ik op de camping op een paal monteer op 5 meter hoogte.. Rand vd camping....

Daaraan hangt gewoon een goedkoop accesspoint...

De mikrotik verbind met de camping wifi (867mbit radio link harder kan het camping spul niet..) en daar komt netto gewoon nog 400 mbit uit..

Camping heeft dan wel 1gbps glas..

Maar goed..alle streaming werkt perfect. Ook op meerdere devices terwijl de code voor 1 device is....

En beter bereik dan zonder eigen accesspoint.. In de caravan.. (dat. Dempt nogal signaal)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou eens kunnen kijken naar iets als een wificamp pro, of een ezwifi hotspot. De 2.4ghz modellen vind je ook wel gebruikt op mp.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Drukkert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:31:
Terug van vakantie, waar we ongeveer 50 euro aan wifi kosten betaalden voor 3 personen gedurende 3,5 week.
Dat valt toch wel mee? Dat is minder dan een euro per dag per persoon, voor iets dat blijkbaar heel essentieel is voor jou en je gezin.
Hoe doen jullie dat op vakantie? Ikzelf heb een data abonnement van KPN van totaal 24Gb, waarvan de helft per maand in het buitenland te verstoken is. Op vakantie kom ik daar niet mee uit helaas, in Nederland hou ik er heel ruim van over. Kinderen hebben een beperkt aantal Mb's. Een abonnement met Mb's delen heb ik geen interesse in.
Ik zou die 50 euro voor internet gewoon meenemen in de vakantiebegroting, net zoals de kosten voor brandstof, stageld, stroom op de camping, eten en drinken.

Gezien andere topics op dit forum over dit onderwerp is het vaak toch nog wat gehannes om het aan de praat te krijgen en te hóúden op de camping. Moet je ook maar net zin in hebben: sta je daar op de camping met jengelende kinderen. Moet je eerst je tent/vouwwagen/caravan neerzetten, auto uitladen, apparatuur zoeken, hopen dat je router/accesspoint goed werkt met de wifi van de camping, de instellingen nog eens nalopen en dan is er pas wifi.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drukkert
FredvZ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:04:
[...]

Dat valt toch wel mee? Dat is minder dan een euro per dag per persoon, voor iets dat blijkbaar heel essentieel is voor jou en je gezin.

[...]

Ik zou die 50 euro voor internet gewoon meenemen in de vakantiebegroting, net zoals de kosten voor brandstof, stageld, stroom op de camping, eten en drinken.

Gezien andere topics op dit forum over dit onderwerp is het vaak toch nog wat gehannes om het aan de praat te krijgen en te hóúden op de camping. Moet je ook maar net zin in hebben: sta je daar op de camping met jengelende kinderen. Moet je eerst je tent/vouwwagen/caravan neerzetten, auto uitladen, apparatuur zoeken, hopen dat je router/accesspoint goed werkt met de wifi van de camping, de instellingen nog eens nalopen en dan is er pas wifi.
Haha, in basis heb je wellicht gelijk als je het zwart/wit en boekhoudtechnisch bekijkt. Het is daarnaast nog een stukje hobby om dit soort dingen te doen.
Ik ga er echter wel vanuit dat als je het eenmaal hebt draaien, je er weinig omkijken naar hebt.
Mijn kinderen zijn op dit moment 20 en 15, dus dat jengelen valt tegenwoordig wel mee. En anders is er altijd nog een stukje gepast geweld om eea in toom te houden... lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:14
AR300M16

voldoet hier prima. geen idee waarom die niet in de pricewatch staat.

[ Voor 17% gewijzigd door no1san op 08-09-2024 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Let wel, sommige campings hebben een maximum snelheid per client om precies dit tegen te gaan. Afhankelijk van je doel natuurlijk kan het alsnog goed werken maar misschien niet als alle 4 video’s gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
no1san schreef op zondag 8 september 2024 @ 05:00:
AR300M16

voldoet hier prima. geen idee waarom die niet in de pricewatch staat.
GL Inet heeft inderdaad leuke modellen. Degene die jij aangeeft is wel het onder segment en met wifi is het niet de sterkste. (dual band zou mooi zijn bijvoorbeeld). Voldoet het.. Ja daar ben ik het mee eens. Er zit alleen wel vrij weinig groei ruimte in. Voor een klein beetje meer krijg je al vrij snel modellen die een hoop meer kunnen in snelheid maar ook in functies.

Heb zelf de voorloper van deze en deze gehad. Het werkt en geregeld even kort een laadtijd omdat de doorvoer wat slomer is. Wil je bijvoorbeeld later toch met thuis connecten (VPN bijvoorbeeld) dan zit je al vrij snel op een lagere snelheid. Er wordt geadverteerd 50Mbit/s maar mijn ervaring was 20Mbit/s / 30Mbit/s. Met VPN nog iets eraf. Dit kan natuurlijk voldoende zijn maar toekomstgericht kijkend zou ik persoonlijk dit model niet meer nemen.

Wat wel erg makkelijk bij dit model (maar ook diverse andere modellen) kan. Is aansluiten op een zonnepaneeltje. Hoeft niet groot en doe je ertussen een kleine accu.

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 08-09-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Tplink Travel router gaat altijd mee hier, niet te snel (oudje & maar 1 radio).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-09 07:31
uitstekende ervaring met een GL iNet AR300M. Doet het ook op een powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-schultzz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:46
Elke router die WISP ondersteund kan dit, ik gebruik dit al jaren maar sommige wifi providers op Franse en Spaanse campings scannen hierop en gooien je er dan uit. Als je dan de helpdesk belt verklaren ze dat ze hebben gedetecteerd dat je het account "verder verdeelde' en dat dat niet is toegestaan (staat vaak ook in de gebruikers-overeenkomst die niemand leest)

www.osmozis.com is een van die leveranciers die je op veel campings ziet

[ Voor 9% gewijzigd door mr-schultzz op 08-09-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
Terug van vakantie, waar we ongeveer 50 euro aan wifi kosten betaalden voor 3 personen gedurende 3,5 week. Thuis gekomen ben ik gaan zoeken om slechts 1 abonnement af te nemen op een camping en dit signaal zelf te splitten naar meerdere apparaten/personen.

Ik kwam uit bij de ANWB, deze noemden o.a. het apparaat van TP-Link, de WA850RE.
Is zoiets geschikt voor hetgeen ik zou willen? Zijn er geschiktere apparaten voor een bedrag van laten we zeggen tot 100 euro?

Graag jullie reacties.
Een beetje moderne telefoon ondersteund WiFi tetering, dus dan kan het hele gezin van 1 bundel gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mr-schultzz schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:16:
Elke router die WISP ondersteund kan dit, ik gebruik dit al jaren maar sommige wifi providers op Franse en Spaanse campings scannen hierop en gooien je er dan uit. Als je dan de helpdesk belt verklaren ze dat ze hebben gedetecteerd dat je het account "verder verdeelde' en dat dat niet is toegestaan (staat vaak ook in de gebruikers-overeenkomst die niemand leest)

www.osmozis.com is een van die leveranciers die je op veel campings ziet
helpt het dan niet om het mac adress te spoofen (en natuurlijk zn hostname) naar die van bv een Iphone?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:56
SMSfreakie schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:47:
[...]

helpt het dan niet om het mac adress te spoofen (en natuurlijk zn hostname) naar die van bv een Iphone?
Een beetje fatsoenlijke NAC prikt daar zo doorheen, die gebruiken het MAC adres hoogstens als 1 van de hulpmiddelen en namen zijn helemaal niet interessant.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FreakNL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:37:
Beetje offtopic, maar welke provider/abo is dat? Is wel interessant voor hier wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Als het voor de tweaker ook nog een beetje als hobby te verantwoorden is, of omdat het echt belangrijk is dat je een goede verbinding hebt, is Starlink misschien ook nog wel een optie?

hun roaming abo kost 59 per maand voor onbeperkt internet, maar kun je pauzeren...i.e. alleen betalen in de maanden dat je het nodig hebt.
Je hebt dan wel de eenmalige kosten van de hardware (350e voor de standaard hardware, 400 voor de mini)

Heb er zelf (nog) geen ervaring mee, zit er naar te kijken voor internet in buitengebied als alternatief voor 5G abo
Maar hiermee zou je wel

- een snelle verbinding hebben
- geen afhankelijkheid van de trage camping wifi of mobiele data limieten.
- op het hele continent kunnen gebruiken
- gratis bier of bbq van de buren, want hun kun je dan ook nog wel van internet voorzien
- satellite internet in je tent of caravan hebben (wat is de nerd-vorm van glamping?)
* VPN schijnt nog wel een beetje tricky te zijn lees ik

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
50 euro voor 3,5 weken voor 3 personen. Ga je daar echt moeite in steken? En hoe verstook je in godsnaam 24GB op vakantie?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
FreakNL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:37:
In het buitenland is onbeperkt niet onbeperkt. Is laatst wel verhoogd, was een tweakers artikel over.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 13-09 17:40
In Frankrijk op campings nam ik wel eens WiFi af van Osmozis. (Nu Passman group).
Deze gasten kunnen detecteren op een of ander manier dat je je WiFi deelt.
Weet niet hoe, maar 't account werd geblokkeerd en na een mail van mij naar hen dat ik WiFi sharing "per ongeluk" aan had staan op mijn telefoon, werd 't weer open gezet.

Dit was hun email naar mij:

Dear customer,

Your access has been blocked because you are using a connection-sharing software (e.g. Connectify, Wifi Hotspot Creator, Virtual Router Manager, etc...), which is not allowed, according to our General Terms and Conditions.
We have unlocked your access.
Please disable or remove this software, otherwise your access will be automatically blocked again.

We remain at your disposal should you require any further information. If you would like to contact us either email us at support@osmozis.com or call us on+ 33.4.67.58.40.83 or +33.8.11.46.28.50.

Wat meer achtergrond....

Via TTL, TCP/IP Fingerprinting etc... kunnen ze een goede educated guess doen dat jij je WiFi deelt.

https://android.stackexch...thering-incl-wifi-hotspot

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Drardollan schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:55:
[...]

Beetje offtopic, maar welke provider/abo is dat? Is wel interessant voor hier wellicht.
Vodafone maar dan wel corporate.
sig69 schreef op maandag 9 september 2024 @ 01:11:
[...]

In het buitenland is onbeperkt niet onbeperkt. Is laatst wel verhoogd, was een tweakers artikel over.
Volgens mij begrijpen jullie me verkeerd.

Ik heb een telefoon van de zaak. In de praktijk is het voor MIJ onbeperkt. Ook in het buitenland.

Het is dus Vodafone en ik weet dat we een pot van 120TB hebben die we op mogen maken verdeeld over de gebruikers en dat we daar eigenlijk nooit aan geraken. Verder mogen we de telefoon overal ter wereld gebruiken op een paar uitzonderingen na (voornamelijk landen in het Afrikaanse binnenland enzo).

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 09-09-2024 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FreakNL schreef op maandag 9 september 2024 @ 02:45:
[...]

Vodafone maar dan wel corporate.

Volgens mij begrijpen jullie me verkeerd.

Ik heb een telefoon van de zaak. In de praktijk is het voor MIJ onbeperkt. Ook in het buitenland.

Het is dus Vodafone en ik weet dat we een pot van 120TB hebben die we op mogen maken verdeeld over de gebruikers en dat we daar eigenlijk nooit aan geraken. Verder mogen we de telefoon overal ter wereld gebruiken op een paar uitzonderingen na (voornamelijk landen in het Afrikaanse binnenland enzo).
We hebben je niet verkeerd begrepen, jij hebt een verkeerde voorstelling van zaken gegeven.

Onbeperkt is zonder limiet, ook al is deze limiet hoog. Ik kan ook wel stellen dat ik unlimited internet heb met 500MB per maand als ik per maand maar 10MB gebruik, maar ook dan is het nonsens.

120TB zegt verder niks. Als dat 10 abo's betreft dan is het heel veel. Als het 1000 abo's zijn dan is het al niet zo heel spannend meer. En bij 10k aan abo's is het al laag voor deze tijd.

Maar los van dit stukje offtopic help je TS en anderen er niet mee. De meeste mensen hebben niet zulke hoeveelheden data beschikbaar in hun abo. De rest van je verhaal uit je eerste post was ook niet heel relevant. Aanbieders kunnen het detecteren als je de wifi gaat verdelen via een WISP oplossing. Een oude telefoon meenemen voor een lokale SIM is ook vaak zinloos, de meeste moderne toestellen kunnen prima een eSIM hebben en kunnen ook prima 2 (e)SIM's in de lucht houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 09-09-2024 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
sig69 schreef op maandag 9 september 2024 @ 01:06:
50 euro voor 3,5 weken voor 3 personen. Ga je daar echt moeite in steken? En hoe verstook je in godsnaam 24GB op vakantie?
Kinderen verstoken die 24GB in een halve dag als je niet oplet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
@sanderb zijn oplossing met StarLink is wel interessant. Zelf heb ik altijd een TP-Link TL-WR902AC bij mij, maar ik gebruik hem maar zelden eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Graag jullie reacties.
Wij hebben Starlink, 59 euro voor een maandje en geen gezeur met brakke camping wi-fi of roaming kosten, heerlijk _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Drardollan schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:40:
[...]

We hebben je niet verkeerd begrepen, jij hebt een verkeerde voorstelling van zaken gegeven.

Onbeperkt is zonder limiet, ook al is deze limiet hoog. Ik kan ook wel stellen dat ik unlimited internet heb met 500MB per maand als ik per maand maar 10MB gebruik, maar ook dan is het nonsens.

120TB zegt verder niks. Als dat 10 abo's betreft dan is het heel veel. Als het 1000 abo's zijn dan is het al niet zo heel spannend meer. En bij 10k aan abo's is het al heel laag voor deze tijd.

Maar los van dit stukje offtopic help je TS en anderen er niet mee. De meeste mensen hebben niet zulke hoeveelheden data beschikbaar in hun abo. De rest van je verhaal uit je eerste post was ook niet heel relevant. Aanbieders kunnen het detecteren als je de wifi gaat verdelen via een WISP oplossing. Een oude telefoon meenemen voor een lokale SIM is ook vaak zinloos, de meeste moderne toestellen kunnen prima een eSIM hebben en kunnen ook prima 2 (e)SIM's in de lucht houden.
Leuk dat je wilt mierenneuken. Maar feit blijft dat ik onbeperkte data heb vanuit mijn werk. Dat is wat ik bedoelde en ik hoopte dat dat met mijn post verduidelijkte. Misschien had ik het geen abbo moeten noemen, maar verder bedoel ik gewoon dat ik een telefoon heb met onbeperkte data, dus het probleem van de TS niet heb. Het is wel off-topic want de TS heeft er niks aan.

Mijn post was verder wel relevant (4g routertje met een lokale (data)sim).

Ts heeft nu een paar opties waarbij starlink op zich ook interessant is maar volgens mij heeft hij niet aangegeven hoe hij op vakantie gaat. Met het vliegtuig neem je sowieso geen starlink mee en zonder camper of caravan (dus alleen auto) neemt het ook wel veel ruimte in…

[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 09-09-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
FreakNL schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:00:
[...]

Ts heeft nu een paar opties waarbij starlink op zich ook interessant is maar volgens mij heeft hij niet aangegeven hoe hij op vakantie gaat. Met het vliegtuig neem je sowieso geen starlink mee en zonder camper of caravan (dus alleen auto) neemt het ook wel veel ruimte in…
Heb je gezien hoe groot het starlink mini pakket is?
Het neemt niet veel meer ruimte in dan een laptop. Het hele idee is dat je dit makkelijk kan meenemen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
sanderb schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:06:
[...]

Het neemt niet veel meer ruimte in dan een laptop. Het hele idee is dat je dit makkelijk kan meenemen.
Ik vind het persoonlijk ook niet echt mini qua formaat en gewicht, bij mini denk ik nog wel een stukje kleiner dan dit. En er zitten ook wel wat haken en ogen aan, dat vrije zicht kan wel een ding zijn en de bovenkant van een caravan kan ook krasgevoelig zijn.

Desalniettemin is het wel een goede oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Drardollan schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:36:
[...]

Ik vind het persoonlijk ook niet echt mini qua formaat en gewicht, bij mini denk ik nog wel een stukje kleiner dan dit. En er zitten ook wel wat haken en ogen aan, dat vrije zicht kan wel een ding zijn en de bovenkant van een caravan kan ook krasgevoelig zijn.

Desalniettemin is het wel een goede oplossing.
Ik heb op het fietsenrek achterop de caravan een PVC buis waar ik de starlink op kan schuiven, op plekken met schaduw kan je de schotel via de bijbeleverde stand door de lange bekabeling meestal wel op een plekje zitten met vrij zicht naar de hemel.

Desnoods op de plek van de buren, die je in ruil fatsoenlijk internet kan geven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 09-09-2024 17:24 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

sanderb schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:06:
[...]

Ah ok ik heb alleen ervaring met de Maritime haha :)

• Drardollan

Pagina: 1