Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren lang op PlayStation consoles gespeeld te hebben, zou ik graag de overstap maken naar PC Gaming. Het systeem waar ik naar zoek zou de hoogste instellingen moeten aankunnen voor de meeste games aan een resolutie van 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de €2000 blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zal mijn huidige scherm blijven gebruiken: uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart
Op basis van de Desktop Best Buy Guide van mei en een gelijkaardig topic kwam ik zelf uit op de volgende samenstelling:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar een performant systeem dat niet per se mooi hoeft te ogen. RGB en dergelijke zijn niet nodig.
Ik zou het systeem op termijn graag geleidelijk aan upgraden.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog nooit zelf een pc gebouwd. Gezien ik toch een aantal elementen gewijzigd heb ten opzichte van de BBG en het topic dat ik als basis gebruikt heb, wil ik even weten of ik niets over het hoofd gezien heb.
Na jaren lang op PlayStation consoles gespeeld te hebben, zou ik graag de overstap maken naar PC Gaming. Het systeem waar ik naar zoek zou de hoogste instellingen moeten aankunnen voor de meeste games aan een resolutie van 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de €2000 blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zal mijn huidige scherm blijven gebruiken: uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart
Op basis van de Desktop Best Buy Guide van mei en een gelijkaardig topic kwam ik zelf uit op de volgende samenstelling:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6 | € 609,01 | € 609,01 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 106,- | € 106,- |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition | € 111,99 | € 111,99 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 4TB | € 275,- | € 275,- |
Totaal | € 1.769,45 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar een performant systeem dat niet per se mooi hoeft te ogen. RGB en dergelijke zijn niet nodig.
Ik zou het systeem op termijn graag geleidelijk aan upgraden.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog nooit zelf een pc gebouwd. Gezien ik toch een aantal elementen gewijzigd heb ten opzichte van de BBG en het topic dat ik als basis gebruikt heb, wil ik even weten of ik niets over het hoofd gezien heb.