Advies aankoop hardware voor thuiswerkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Culo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:48
Ik zoek:
2x 24” scherm
1x docking station
1x toetsenbord en muis

Voor mijn vrouw ben ik zoekende naar de apparatuur voor een thuiswerkplek, 99% van de werkzaamheden zijn dataverwerking, email en browsergerelateerd.

Wat is je budget?
Dit wordt door de werkgever betaald en is dus van ondergeschikt belang, gevoelsmatig moeten we voor €400 een heel eind komen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee er zijn geen voorkeuren, behalve de 24” is ook het formaat op haar fysieke werkplek en vind ze een fijne maat

De schermen uit de Best-buy:
uitvoering: Philips 1000-serie 24E1N1300AE/00 Zwart
uitvoering: LG 24MR400-B Zwart

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit alles moet worden aangesloten op een Dell Latitude 5440 via usb-c. Nu heb ik de best-buy guide voor monitoren gelezen en daar wordt een best-buy en een goedkoper alternatief genoemd. Aan de reviews te zien zouden deze schermen mijns inziens beiden voldoen. Vervolgens raak ik de weg kwijt in het enorme aanbod van docking stations. Beide schermen zouden via HDMI aangesloten kunnen worden en de Philips ook via usb-c. De wens is om ook via het docking station de laptop te laden. Ik heb me vanochtend proberen te verdiepen in de dockingstations, maar kom er niet uit.

Zouden jullie me van advies kunnen voorzien ten aanzien van de dockingstations? En mochten er alternatieven zijn voor de schermen laat ik me ook graag adviseren. Welke keuzes moet ik maken en welke specs moet ik op letten?

[ Voor 17% gewijzigd door Culo op 05-09-2024 13:27 ]

Beste antwoord (via Culo op 10-09-2024 14:25)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Wat @Admiral Freebee ook aangeeft, één monitor met ingebouwde USB-C dock waarop je een 2e kunt daisy chainen via DisplayPort. Voorbeeldje van twee Iiyama 24" fhd kantoorschermen:

uitvoering: Iiyama ProLite XUB2497HSN-B1 Zwart
uitvoering: Iiyama ProLite XUB2497HSU-B1 Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Culo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:48
Heeft iemand advies voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb goede ervaring met de wd19tb4.
Daar kunnen twee displaypoort schermen op incl opladen met hoogste vermogen (130W iirc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:20
Kijk anders ook even in het docking station topic

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een alternatief is ook een (grotere) monitor met ingebouwde USB poorten en power delivery via USB-C. In dat geval heb je geen apart docking station meer nodig maar als je twee dezelfde schermen wilt dan ga je er met 400 euro niet geraken.

Zo heb ik hier thuis een 27" QHD HP scherm met ingebouwde docking en power delivery. Hierop is dan weer een tweede QHD scherm aangesloten met DisplayPort daisychaining (MST is de officiële naam).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Wat @Admiral Freebee ook aangeeft, één monitor met ingebouwde USB-C dock waarop je een 2e kunt daisy chainen via DisplayPort. Voorbeeldje van twee Iiyama 24" fhd kantoorschermen:

uitvoering: Iiyama ProLite XUB2497HSN-B1 Zwart
uitvoering: Iiyama ProLite XUB2497HSU-B1 Zwart
Pagina: 1