Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter E.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-02 09:26
Beste Tweakers,

In 2018 heb ik een snelle workstation met jullie samengesteld. Deze workstation werkt nog steeds naar wens. Toch wil ik meer tijd besparen met een moderner systeem. Daarom wil ik een nieuwe workstation kopen en vraag ik jullie advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een snelle workstation voor kantoor waarmee ik software in C++ kan ontwikkelen en virtuele machines kan draaien. Gamen doe ik soms. Meestal gedateerde games.
Tijdswinst is belangrijk voor mij. Elke minuut die bespaart kan worden, helpt mijn werkproces.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs 7.500,- euro inclusief BTW.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, 2x 42 inch (4K) en 2x 27 inch (1440p) monitoren en licentie voor Windows en tools heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf. Mijn huidige pc (7980xe, 80GB Ram, Nvme’s) blijf ik gebruiken voor back-up, virtuele machines en databases.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande configuratie heb ik samengesteld. De aanschaf van software heb ik buiten beschouwing gelaten.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen Threadripper 7970X Boxed€ 2.599,-€ 2.599,-
1MoederbordenASUS Pro WS TRX50-SAGE WiFi€ 817,-€ 817,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3050 WINDFORCE OC 6G€ 188,09€ 188,09
1USB/Opslag-controllersASUS Hyper M.2 x16 Gen5 Card€ 79,65€ 79,65
1BehuizingenFractal Design Torrent Black Solid€ 169,-€ 169,-
1WaterkoelingAlphacool Eisbaer Pro Aurora 420 CPU AIO€ 234,95€ 234,95
3Ventilatorsbe quiet! Silent Wings 3 High Speed, 140mm€ 23,10€ 69,30
1Geheugen internKingston Fury Renegade Pro KF564R32RBE2K4-128€ 859,-€ 859,-
1VoedingenSeasonic Prime Ultra 850W Titanium€ 280,10€ 280,10
2SSD'sSamsung 990 Pro (met heatsink) 4TB (PC Pack)€ 290,99€ 581,98
4SSD'sSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 98,63€ 394,52
Totaal€ 6.272,59

* De ASUS Hyper M.2 x16 Gen5 Card in combinatie met de 4 Samsung 990 Pro (zonder heatsink) van 1TB komen in een Raid 0 configuratie.

* De be quiet! Silent Wings 3 High Speed van 140mm vervangen de ventilatoren in de behuizing omdat deze luidruchtig schijnen te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur A-merk. Mijn huidige configuratie is voornamelijk ASUS. De AMD Threadripper 7970x is een must.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, snel, stabiel en stil.

Ga je overklokken?
Ja, zover mogelijk zonder custom watercooling.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij helpen met de controle of de onderdelen compatibel zijn? Hebben jullie nog andere tips, ideeën en/of adviezen?

Bedankt voor jullie feedback en hulp!

[ Voor 2% gewijzigd door Pieter E. op 06-09-2024 15:06 . Reden: Uitleg raid 0 en extra ventilatoren en typo ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06 11:14
Ik snap dat je weinig gamet, maar het is alsnog geld weggooien om niet de uitvoering: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 voor een hele kleine meerprijs. Die is 27% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter E.
@youridv1 bedankt voor je reactie.

Op dit moment heb ik op kantoor een GTX 1070 die voor simpel gaming voldoet. Ik heb gezocht naar een instapkaart met twee displayport en 2 hdmi uitgangen. Daar zijn mijn schermen op ingericht. Deze kaart is ongeveer gelijk aan de 1070.

Een betere prijs/kwaliteitskaart is zeker welkom. Ook wanneer dit dan betekent dat ik andere kabels moet aanschaffen. Bedankt voor je tip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:05
Let erop dat deze CPU koeler niet in de lijst van AMD staat: https://www.amd.com/en/pr...er-cooling-solutions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter E.
@martyw bedankt voor je reactie

Je hebt gelijk. De AIO koeler die ik heb geselecteerd werd door iemand online aangeraden waarvan goede prestaties waren tijdens het overclocken. Ik zoek dus een goede AIO koeler. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:58
Die koeler kan ik je niet over adviseren. Maar is er nog enige reden om ssd’s in een raid0 configuratie te stoppen? Performance is volgens mij niet meer aan de orde en raid0 geeft dan toch alleen maar extra foutgevoeligheid bij het eventuele overlijden van een SSD?

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Eén van de betere waterkoelers op de lijst van AMD is de DeepCool LT720. De radiator van een AIO plaats je het liefst bovenin de kast, daar is de Torrent niet geschikt voor, daarom zou ik een andere kast overwegen, de Lian Li Lancool 216 is een goed koelende kast (zie bv hier) waar wel een radiator bovenin past, maar daar past het moederbord uit je lijst dan weer niet in - ik zou een Gigabyte TRX50 AERO D overwegen bij deze kast.
Als je bij je huidige moederbord blijft kijk dan naar een kast waar wel radiatoren bovenin passen zoals de Phanteks NV9 Zwart, daar zijn dan nog wel een paar ventilatoren bij nodig, of de Fractal Design Define 7 XL.

[ Voor 19% gewijzigd door martyw op 04-09-2024 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:16
uitvoering: FSP Hydro Ti PRO 850W is goedkoper en stukken beter dan een EOL Seasonic Prime Titanium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-06 23:31
Enkele suggesties:
1MoederbordenGigabyte TRX50 AERO D€ 734,-€ 734,-
1VideokaartenASRock Intel Arc A750 Challenger D 8GB OC€ 189,90€ 189,90
1Behuizingenbe quiet! Shadow Base 800 Zwart€ 138,75€ 138,75
1WaterkoelingAlphacool Eisbaer Pro HPE Aurora 360 AIO€ 0,-€ 0,-
2Ventilatorsbe quiet! Pure Wings 3 PWM, Zwart, 140mm€ 12,10€ 24,20
4Geheugen internKingston KSM48R40BD4TMM-64HMR€ 299,-€ 1.196,-
1VoedingenMSI MPG A1000G PCIE5€ 161,64€ 161,64
2SSD'sCrucial T700 (zonder heatsink) 4TB€ 544,71€ 1.089,42
1SSD'sKingston KC3000 4TB€ 272,-€ 272,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.404,91
Het Gigabyte bord ondersteunt 4x M2 SSD's https://www.gigabyte.com/Motherboard/TRX50-AERO-D-rev-10#kf
Iets langzamer geheugen, maar de meerprijs voor 256Gb is beperkt (memory staat op de QVL bij Gigabyte).
Ik zou geen ASUS Hypercard gebruiken. Het is toch een extra controller/overhead tussen je data en je cpu.
Het Gigabyte moederbord lijkt in het midden twee goede heatsinks te hebben en daarom 2x 4Tb PCIe5.0 SSD's gekozen die ik niet in Raid0 zou configureren.
Tevens een goedkopere PCIe4.0 SSD met cache en dan heb je nog een vrij M2 slot.
In de Be Quiet behuizing past bovenin zelfs een 420 radiator. In de Torrent moet een 420 radiator aan de voorzijde, want inbouwen aan de onderzijde loop je risico dat je pomp droog loopt.
Een extra pwm fan toegevoegd voor de onderzijde en voor achterzijde. De meegeleverde rear fan zou ik als derde front fan monteren. Een pwm fan kan langzamer draaien en dus stiller zijn dan een 3-pins fan (zoals de high speed uit je lijst).
De alphacool is een radiator met een grotere cpu baseplate en ondersteunt standaard sTR5: https://shop.alphacool.co...ro-hpe-aurora-360-cpu-aio De PRO HPE radiator heeft meer finnen dan de oudere Aurora Pro.
Een goedkopere semi-passieve MSI ATX3.0 voeding met volledig japanse capacitors en 10jaar garantie.
Intel Arc videokaart met 8Gb geheugen, 2x DP, 2x HDMI https://www.pugetsystems....-review-sept-2023-update/

• Pieter E.
Therazor schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:28:
Die koeler kan ik je niet over adviseren. Maar is er nog enige reden om ssd’s in een raid0 configuratie te stoppen? Performance is volgens mij niet meer aan de orde en raid0 geeft dan toch alleen maar extra foutgevoeligheid bij het eventuele overlijden van een SSD?
@Therazor bedankt voor je reactie.

Waarom kun je de koeler niet adviseren? Weet je een alternatief?

Een RAID 0 configuratie geeft met een Treadripper juist voordeel qua performance. Op deze RAID configuratie komen alleen projecten die via versie beheer en backup worden ondersteund. Persoonlijk heb ik nog nooit beschadigde SSD's gehad. Ik gebruik dan voornamelijk de betere modellen van Samsung en een Intel P900.
martyw schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:31:
Eén van de betere waterkoelers op de lijst van AMD is de DeepCool LT720. De radiator van een AIO plaats je het liefst bovenin de kast, daar is de Torrent niet geschikt voor, daarom zou ik een andere kast overwegen, de Lian Li Lancool 216 is een goed koelende kast (zie bv hier) waar wel een radiator bovenin past, maar daar past het moederbord uit je lijst dan weer niet in - ik zou een Gigabyte TRX50 AERO D overwegen bij deze kast.
Als je bij je huidige moederbord blijft kijk dan naar een kast waar wel radiatoren bovenin passen zoals de Phanteks NV9 Zwart, daar zijn dan nog wel een paar ventilatoren bij nodig, of de Fractal Design Define 7 XL.
@martyw bedankt voor je uitgebreide reactie.

De DeepCool LT720 stond eerder ook op mijn voorkeurslijst. Mijn keuze lijkt discutabel. Ik zal mij verdiepen in reviews van de DeepCool.

Normaliter ben ik ook voorstander van radiatoren boven in de behuizing plaatsen. In dit geval krijgt de Fractal Design Torrent Black Solid behuizingen zulke goede reviews wat betreft koeling. Verder zoek ik een dichte behuizing omdat een open behuizing met de glaszijde naar een wand staat. Het Asus moederbord wil ik graag behouden dus de Lian is geen optie. De Phanteks behuizing is wel veel mooier dan de Fractal. YouTube: Fractal Design Torrent Case Review - Airflow MAXIMIZED Ik zal de behuizing opnieuw onderzoeken.
Uszka schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:05:
uitvoering: FSP Hydro Ti PRO 850W is goedkoper en stukken beter dan een EOL Seasonic Prime Titanium.
@Uszka bedankt voor je reactie.

Ik heb goede ervaringen met Seasonic Prime Titanium. Dat de Seasonic End of Life is, was mij niet bekend. Ik neem jouw FSP Hydro in overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:58
Ik bedoel te zeggen dat ik te weinig over koelers weet in combinatie met threatrippers. Ik kan je op dat vlak dus gewoon geen goed advies geven. En uit jouw 2e comment blijkt dat ik dus ook i.c.m. threatrippers niet wist dat raid0 daarbij wel nuttig zou zijn. Ik leer ook bij :-)

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:29
Threadrippers zijn cool en hebben veel cores....
maar heb je echt 32 cores nodig?
Als je een step-down doet naar een reguliere Ryzen 16-core 7950X of 9950X, dan scheelt dat ergens tussen EUR 2000 en EUR 2500 in de aanschafkosten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-06 17:40
Voor c++ development is vaak de linker stap meest time consuming welke single-threaded is (ligt natuurlijk nog steeds aan je applicatie).

Maar een amd ryzen 7950X3D zou de 7970X outputpeformen in single threaded perf.

Wat voor software ontwikkel je in c++ en welke buildsystem en linker gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Pieter E. schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:32:
In dit geval krijgt de Fractal Design Torrent Black Solid behuizingen zulke goede reviews wat betreft koeling. Verder zoek ik een dichte behuizing omdat een open behuizing met de glaszijde naar een wand staat. Het Asus moederbord wil ik graag behouden dus de Lian is geen optie. De Phanteks behuizing is wel veel mooier dan de Fractal. YouTube: Fractal Design Torrent Case Review - Airflow MAXIMIZED Ik zal de behuizing opnieuw onderzoeken.
Overschat je het belang van koeling niet? Ja, de Threadripper kan een hoop stroom gebruiken, maximaal zo'n 350 Watt, daarmee zit hij in de buurt van de laatste generaties Intel i7/i9 CPU's, en heeft inderdaad een stevige waterkoeler nodig. Kasten als de Torrent zijn er vooral voor diegenen die zo'n CPU wensen te combineren met een high end videokaart als de RTX 4090, die zo'n 450 Watt kan trekken. De PC die jij op het oog hebt komt met een eenvoudig videokaartje (~ 200 Watt met een entrylevel AMD/Intel videokaart, of rond de 100 Watt als je een NVidia kaartje pakt als de RTX 4060), en overige componenten nauwelijks boven de 650 Watt aan verbruik uit - dat is ongeveer evenveel hitte af te voeren als een mid-range game PC produceert.

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 05-09-2024 10:17 ]

• Pieter E.
Woezik schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:42:
Enkele suggesties:
1MoederbordenGigabyte TRX50 AERO D€ 734,-€ 734,-
1VideokaartenASRock Intel Arc A750 Challenger D 8GB OC€ 189,90€ 189,90
1Behuizingenbe quiet! Shadow Base 800 Zwart€ 138,75€ 138,75
1WaterkoelingAlphacool Eisbaer Pro HPE Aurora 360 AIO€ 0,-€ 0,-
2Ventilatorsbe quiet! Pure Wings 3 PWM, Zwart, 140mm€ 12,10€ 24,20
4Geheugen internKingston KSM48R40BD4TMM-64HMR€ 299,-€ 1.196,-
1VoedingenMSI MPG A1000G PCIE5€ 161,64€ 161,64
2SSD'sCrucial T700 (zonder heatsink) 4TB€ 544,71€ 1.089,42
1SSD'sKingston KC3000 4TB€ 272,-€ 272,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.404,91
Het Gigabyte bord ondersteunt 4x M2 SSD's https://www.gigabyte.com/Motherboard/TRX50-AERO-D-rev-10#kf
Iets langzamer geheugen, maar de meerprijs voor 256Gb is beperkt (memory staat op de QVL bij Gigabyte).
Ik zou geen ASUS Hypercard gebruiken. Het is toch een extra controller/overhead tussen je data en je cpu.
Het Gigabyte moederbord lijkt in het midden twee goede heatsinks te hebben en daarom 2x 4Tb PCIe5.0 SSD's gekozen die ik niet in Raid0 zou configureren.
Tevens een goedkopere PCIe4.0 SSD met cache en dan heb je nog een vrij M2 slot.
In de Be Quiet behuizing past bovenin zelfs een 420 radiator. In de Torrent moet een 420 radiator aan de voorzijde, want inbouwen aan de onderzijde loop je risico dat je pomp droog loopt.
Een extra pwm fan toegevoegd voor de onderzijde en voor achterzijde. De meegeleverde rear fan zou ik als derde front fan monteren. Een pwm fan kan langzamer draaien en dus stiller zijn dan een 3-pins fan (zoals de high speed uit je lijst).
De alphacool is een radiator met een grotere cpu baseplate en ondersteunt standaard sTR5: https://shop.alphacool.co...ro-hpe-aurora-360-cpu-aio De PRO HPE radiator heeft meer finnen dan de oudere Aurora Pro.
Een goedkopere semi-passieve MSI ATX3.0 voeding met volledig japanse capacitors en 10jaar garantie.
Intel Arc videokaart met 8Gb geheugen, 2x DP, 2x HDMI https://www.pugetsystems....-review-sept-2023-update/
@Woezik bedankt voor je nieuwe configuratie.

Je nieuwe configuratie ziet er goed uit. Toch past deze niet bij mij. De snelheid van het geheugen is te laag zeker omdat ik wil overclocken, tevens lijkt 128 GB RAM voldoende, PCI Express 5 opslag biedt in de praktijk geen meerwaarde ten op zichte van PCI Express 4 opslag (de prijs is wel vele malen hoger) in plaats daarvan kies ik voor een RAID configuratie, de Asus Hyper controller is juist geschikt voor het sTR5 bord en Threadripper en het Asus moederbord wil ik behouden.
Therazor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:37:
Ik bedoel te zeggen dat ik te weinig over koelers weet in combinatie met threatrippers. Ik kan je op dat vlak dus gewoon geen goed advies geven. En uit jouw 2e comment blijkt dat ik dus ook i.c.m. threatrippers niet wist dat raid0 daarbij wel nuttig zou zijn. Ik leer ook bij :-)
@Therazor Samen komen we er uit. :)
GarBaGe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:10:
Threadrippers zijn cool en hebben veel cores....
maar heb je echt 32 cores nodig?
Als je een step-down doet naar een reguliere Ryzen 16-core 7950X of 9950X, dan scheelt dat ergens tussen EUR 2000 en EUR 2500 in de aanschafkosten.
@GarBaGe bedankt voor je reactie.

De Ryzen 9950x heb ik in eerste instantie serieus overwogen. Na het zien van benchmarks lijkt de Threadripper voor mij een betere keuze. Vervolgens overwoog ik de Threadripper 7960x met 24c/48t. Uiteindelijk kies ik toch voor de Threadripper 7970x met 32c/64t die nog beter past mijn werkproces.
encryped schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:17:
Voor c++ development is vaak de linker stap meest time consuming welke single-threaded is (ligt natuurlijk nog steeds aan je applicatie).

Maar een amd ryzen 7950X3D zou de 7970X outputpeformen in single threaded perf.

Wat voor software ontwikkel je in c++ en welke buildsystem en linker gebruik je?
@encryped Bedankt voor je reactie.

Single threaded compilatie is nog steeds cruciaal. Het linken van de objecten is inderdaad tijdrovend. Met een upgrade van de 7980xe op 4.1Ghz naar de 7970x op 5.3Ghz verwacht ik dat de winst al groot zal zijn. En dan is er natuurlijk nog sneller geheugen en een snellere opslag. Multi core parallele compilatie is echt van het grootste belang.

Mijn C++ applicaties zijn voornamelijk productiviteitstools voor Windows. Deze software wordt gecompileerd met Clang in Clion en C++ Builder. Je vraag is terecht en is mij eerder gesteld in het topic over de Intel i9 7980xe. Mijn toenmalige reactie was:

De projecten die ik heb zijn allemaal boven de 100 miljoen regels code. Optimalisatie is een belangrijk onderdeel van het beheer van de code. Met 36 threads kunnen 36 bestanden tegelijk worden gecompileerd. Snel geheugen en een snelle opslagschijf zorgen ervoor dat de processor zijn bestanden snel kan wegschrijven.

Ik begrijp heel goed dat er twijfels ontstaan wanneer iemand hier op Tweaker zomaar snelle hardware voor 6k wil om sneller te kunnen compileren. Brakke code en spaghetti code liggen dan voor de hand. Ik ontwikkel meer dan 20 jaar software in onder andere C++ voor verschillende platformen. Ik weet wat ik doe. Voor mij wordt het na 6 jaar tijd voor een nieuwe machine. Ik wil een machine die tijd bespaart. Ik kan een 8700k kopen, die bespaart tijd ten opzichte van mijn 2700k. Ik kan ook een 7980xe kopen, die bespaart nog meer tijd. Wellicht overkill maar de laatste jaren had ik performance tekort. De afgelopen jaren is mij opgevallen dat een CPU met meer kernen en een snelle opslag daadwerkelijk tijd bespaart. Naast compileren draai ik VM's en zijn er plannen om video's te renderen voor onze producten. Echter hardware samenstellen is niet direct mijn ding. Ik zoek hulp voor compatibiliteit. ;)

De 7980xe die ik destijds kocht, heeft zich volledig bewezen en is meer dan terugverdiend. Destijds was de aanschaf van een Intel 7980xe 18c/36t processor spannend. Nu twijfel ik niet meer aan zo'n upgrade. Van de upgrade die ik nu doe, verwacht ik weer tijdswinst.
martyw schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:11:
[...]

Overschat je het belang van koeling niet? Ja, de Threadripper kan een hoop stroom gebruiken, maximaal zo'n 350 Watt, daarmee zit hij in de buurt van de laatste generaties Intel i7/i9 CPU's, en heeft inderdaad een stevige waterkoeler nodig. Kasten als de Torrent zijn er vooral voor diegenen die zo'n CPU wensen te combineren met een high end videokaart als de RTX 4090, die zo'n 450 Watt kan trekken. De PC die jij op het oog hebt komt met een eenvoudig videokaartje (~ 200 Watt met een entrylevel AMD/Intel videokaart, of rond de 100 Watt als je een NVidia kaartje pakt als de RTX 4060), en overige componenten nauwelijks boven de 650 Watt aan verbruik uit - dat is ongeveer evenveel hitte af te voeren als een mid-range game PC produceert.
De Threadripper neem stock 350W maar met een overclock kan deze 500W verbruiken. De behuizing van Fractal Design behuizing schijnt super te zijn met een luchtkoeling. Aangezien ik geen luchtkoeling neem, zal ik bij nader inzien de kast wisselen voor andere kast. Hier ben ik nog niet over uit. Mogelijk dat de ASUS Hyper controller met 4 SSD's extra warmte afgeeft. Misschien overschat ik de koeling van behuizing zoals je zegt. ;)

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-06 17:40
De projecten die ik heb zijn allemaal boven de 100 miljoen regels code. Optimalisatie is een belangrijk onderdeel van het beheer van de code. Met 36 threads kunnen 36 bestanden tegelijk worden gecompileerd. Snel geheugen en een snelle opslagschijf zorgen ervoor dat de processor zijn bestanden snel kan wegschrijven.
Ja dan is idd core count belangrijker met dan single threaded perf.
Mijn C++ applicaties zijn voornamelijk productiviteitstools voor Windows. Deze software wordt gecompileerd met Clang in Clion en C++ Builder
Gebruik je ook ccache? Wellicht wel slim om even je huidige states checken dmv
code:
1
ccache --print-stats

Wellicht het is het moeite waard om een dedicated SSD te hebben voor je cache of zelfs meer RAM en dan ramdisk mounten.
https://gessel.blackroset...am-disk-to-speed-compiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06 11:14
C++ Builder.
🥲 En ik maar denken dat ik de enige was die die tool nog gebruikt.
Mogelijk dat de ASUS Hyper controller met 4 SSD's extra warmte afgeeft. Misschien overschat ik de koeling van behuizing zoals je zegt. ;)
Dat zal marginaal zijn.
Alleen bij hele kleine applicaties is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter E.
encryped schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:39:
[...]

Ja dan is idd core count belangrijker met dan single threaded perf.

[...]

Gebruik je ook ccache? Wellicht wel slim om even je huidige states checken dmv
code:
1
ccache --print-stats

Wellicht het is het moeite waard om een dedicated SSD te hebben voor je cache of zelfs meer RAM en dan ramdisk mounten.
https://gessel.blackroset...am-disk-to-speed-compiles
Voor meer performance heb ik in het verleden een Intel P900 480GB gekocht en heb ik PrimoCache gebruikt. Alle beetjes helpen. :)
youridv1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:54:
[...]

🥲 En ik maar denken dat ik de enige was die die tool nog gebruikt.
Dat denk ik ook vaak over het gebruik van C++ Builder in Nederland. Sinds begin der tijden ben ik een intensieve gebruiker. :)
Pagina: 1