Sim uit Iphone X in oudere iPhone gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 12:33
Omdat mijn iPhonie X helaas niet tegen water kan is die kapot. Nu wil ik tijdelijk een oude iPhone gebruiken met de Sim uit de Iphone 10 (X) maar nu vraagt die om een toegangscode. Echter wat ik ook invoer het werkt niet. Denk dat het komt omdat op de nieuwere X de toegangscode meer cijfers heeft. De oude iPhone 8 heeft er maar 4. Is daar een oplossing voor. Of toch maar gaan voor een vervangende iPhonie :)

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Volgens mij haal je de pin code van de Simkaart en de toegangscode van de iPhones door elkaar.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40
De sim pin staat misschien nog op de documentatie die je er bij kreeg… of je hebt deze ooit zelf ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Archer_VC10 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:55:
De sim pin staat misschien nog op de documentatie die je er bij kreeg… of je hebt deze ooit zelf ingesteld.
Waarschijnlijk is die SIM inmiddels al gelocked (door de provider) en mag je de PUK-code gaan gebruiken om dat SIM-Lock op te kunnen heffen. De meeste providers hebben tegenwoordig gelukkig een manier om die PUK Code online op te vragen omdat mensen die 'zooi' niet opslaan en/of bewaren, die code is per abo / telefoonnummer "anders" en kun je als gebruiker / klant ook NIET aanpassen.

Standaard staat een SIM PIN overigens op '0000' óf '1234' (én heb je dus twee 'standaard' pogingen, de derde is 'ALL or NOTHING' als die SIM PIN code ooit aangepast is). :+

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 03-09-2024 18:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 01:10
pc_slopert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:40:
Omdat mijn iPhonie X helaas niet tegen water kan is die kapot. Nu wil ik tijdelijk een oude iPhone gebruiken met de Sim uit de Iphone 10 (X) maar nu vraagt die om een toegangscode. Echter wat ik ook invoer het werkt niet. Denk dat het komt omdat op de nieuwere X de toegangscode meer cijfers heeft. De oude iPhone 8 heeft er maar 4. Is daar een oplossing voor. Of toch maar gaan voor een vervangende iPhonie :)
Ik denk ook dat je de toegangscode en SIM-code door elkaar haalt. De SIM-code heb je als het goed is ook op de X regelmatig in moeten voeren bij opnieuw opstarten of resetten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Nou dan maar eens zoeken naar die SIM :) Heb hem nooit nodig gehad eigenlijk.
Mijn TIP een iPhone X is niet waterdicht :) OOk niet even onderdompelen.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 01:10
pc_slopert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:23:
Mijn TIP een iPhone X is niet waterdicht :) OOk niet even onderdompelen.
Heb er ontelbaar vaak gewoon mee gezwommen. Voor het eerst met de X en alle toestellen daarna ook. Nooit een probleem gehad. Je moet alleen geen Lightning-kabel erin drukken als de poort nog nat is, die verroest letterlijk in een seconde.

Maar officieel is ie inderdaad niet waterdicht dus het blijft een eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:48
Wellicht wat offtopic, maar volgens Apple zelf is de iPhone X IP67 gecertificeerd. Dus onderdompelen zou hij prima moeten kunnen. Lijkt mij dan een gevalletje garantie (alleen bewijzen wordt wat lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mjah, als de iPhone X al eens gerepareerd is geweest dan is waterdichtheid meestal verloren gegaan. Het is ontzettend lastig om de seal tussen scherm en frame er netjes in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Nee nooit gerepareerd en jaren geleden toen ie nog wat nieuwer was zelfs wel een in de zee mee-gehad dus snap niet waarom nu ineens dit geval. Scherm deed wel raar, bleek met strepen beetje knipperend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pc_slopert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:35:
Nee nooit gerepareerd en jaren geleden toen ie nog wat nieuwer was zelfs wel een in de zee mee-gehad dus snap niet waarom nu ineens dit geval. Scherm deed wel raar, bleek met strepen beetje knipperend.
Je weet ook dat zeewater niet het beste water is om een IP(67) test in uit te gaan voeren? :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:11:
Wellicht wat offtopic, maar volgens Apple zelf is de iPhone X IP67 gecertificeerd. Dus onderdompelen zou hij prima moeten kunnen. Lijkt mij dan een gevalletje garantie (alleen bewijzen wordt wat lastig)
Garantie? De X wordt volgende maand 7 jaar oud.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:48
Donstil schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:54:
[...]

Garantie? De X wordt volgende maand 7 jaar oud.
TS vroeg of de sim zou werken in een oude iPhone, dus ik was er vanuit gegaan dat z'n huidige wat nieuwer was :P
Ik ben zelf niet op de hoogte van wanneer welke iPhone uit is gekomen, maar ik zie dat deze nog steeds verkocht wordt. Wellicht refurbished, maar wel met 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Ja zelfs de iPhonie 8 wordt nog verkocht. Helaas is mijn X nu kapot en had ik nog een iPhone 8 liggen als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:40:
[...]

TS vroeg of de sim zou werken in een oude iPhone, dus ik was er vanuit gegaan dat z'n huidige wat nieuwer was :P
Ik ben zelf niet op de hoogte van wanneer welke iPhone uit is gekomen, maar ik zie dat deze nog steeds verkocht wordt. Wellicht refurbished, maar wel met 3 jaar garantie.
Oei nu een X kopen is wel een erg slechte zet, dat toestel krijgt ook geen support meer enz.

Nu heeft een consument wel een onderzoeksplicht natuurlijk maar het zou mooi zijn als dergelijke leveranciers/winkels daarop beperkt zouden worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Mijn X werkte nog prima. Ook waren er nog regelmatig updates. Dus het kan best. Tevens moet je natuurlijk zelf ook een beetje opletten en niet op allerlei vage sites gaan rondneuzen en alle andere zaken die niet slim zijn. Maar het is net als met alle andere "bang makerij" en "headlines" in het vluchtige nieuws. Je moet zelf ook wel opletten en waar mogelijk updaten en gewoon blijven nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 12:55
Iphone 8 en X zijn gelijktijdig uitgebracht, geen verschil in CPU etc.. Maar het is mij nog niet duidellijk of je in de fout gaat bij de SIM PIN of het toestel PIN. Kom je wel in het homescreen van de iPhone ? Dan zal je de SIM PIN nodig hebben.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 11:43
pc_slopert schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:29:
Mijn X werkte nog prima. Ook waren er nog regelmatig updates. Dus het kan best. Tevens moet je natuurlijk zelf ook een beetje opletten en niet op allerlei vage sites gaan rondneuzen en alle andere zaken die niet slim zijn. Maar het is net als met alle andere "bang makerij" en "headlines" in het vluchtige nieuws. Je moet zelf ook wel opletten en waar mogelijk updaten en gewoon blijven nadenken.
Het 'kan' ook nog wel. Ze krijgen nog beveiligingsupdates. Maar ik zou hem alleen niet snel opnieuw kopen anno 2024. Want je weet niet hoelang de updates nog blijven komen, er zullen steeds minder apps zijn die werken omdat ontwikkelaar stoppen met ondersteuning voor een oud IOS en Apple gaat ook geen grote aanpassingen meer doen om nieuwe dingen te laten werken.
Dus prima om niet mee te doen aan de wegwerpcultuur en zo lang mogelijk met een telefoon te doen, maar ik zou zelf bij een vervanger (waar je voor gaat betalen) wel zorgen dat die vervolgens ook weer een tijd mee kan en minstens nog een aantal jaar nieuwste IOS aangeboden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Let op dat een iPhone altijd eerst om de ontgrendelcode van het toestel vraagt en daarna pas om de simpincode ;)
Pagina: 1