Is dit een goede samenstelling ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamillaBaidou
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem zou voornamelijk livestreaming zijn. Il heb een imac voor video editing en dergelijke andere zaken, dus het zou enkel streaming zijn.
Het meeste van de tijd zou het VR streaming zijn waarbij mijn quest 3 draadloos word verbonden met google chrome. Via obs neem ik dan venster capture van de google chrome page.
Ik zou graag streamen in 1440p, per uitzondering ook op 4K. Ik heb in het verleden enorm veel problemen gehad met lag, achterlopende beelden. Daarom dat dit nu echt geen probleem zou mogen zijn. Buiten mijn streams speel ik niet echt games. Het is echt alleen voor de livestreams.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1900€ maximum inclusief assemblage

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Ik heb zelf nog geen apparatuur. Ik heb zelf wel een asssemblage in elkaar gestoken.

1. Moederbord:
• MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
• ATX formaat, Socket AM5, AMD B650 chipset, ondersteunt DDR5, Realtek ALC4080 audio, 2.5Gbps LAN
2. Videokaart:
• GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER Windforce OC 12G
• 12GB GDDR6X, PCIe 4.0, 1x HDMI, 3x DisplayPort
3. Geheugen:
• Kingston FURY Beast Black
• DDR5, 32 GB (2x 16 GB), 6000 MHz, CL36, AMD EXPO, zwart
4. Opslag:
• Samsung 990 Pro 2TB SSD
• M.2 2280, PCI Express 4.0 x4 (NVMe)
5. Besturingssysteem:
• Windows 11 Home, Nederlands, 64-bit, OEM-versie
6. Voeding:
• Seasonic Focus GX-850 ATX 3.0 Voeding
• 850 Watt, 80 Plus Gold, modulair, PCIe 5.0
7. Behuizing:
• Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart
• Midtower, ondersteunt ATX, microATX, Mini-ITX, Extended ATX, 2 geïnstalleerde fans
8. Processor:
• AMD Ryzen 9 7900X3D
• 4.4 GHz (boost tot 5.6 GHz), 12 cores, 24 threads, 128 MB cache, AM5 Socket
9. Koeling:
• CORSAIR iCUE H100i ELITE CAPELLIX XT
• Vloeistofkoelsysteem met een 240 mm radiator, inclusief 2x 120 mm RGB ELITE Fans
10. Assemblage en Installatie:
• Azerty Pc-assemblage + Windows-installatie met 1 jaar ondersteuning

Deze komt neer op 1880€ exclusief btw. Aangezien ik hem in nederland zou bestellen valt deze btw dus weg.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee! Daarom ben ik hier😄

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het maar allemaal werkt naar behoren

Ga je overklokken?
De meeste livestreams die ik doe zijn 3/4uur. Met uitzondering dat ik soms eens een 12uur challenge doe. De games die ik speel zijn vooral van VR uit, ik heb geen idee of deze zwaarder zijn dan desktop games.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het uiterlijke design maakt me niet veel uit. Ik ga vooral voor de prestaties.

Ik zou vooral willen weten of de samenstelling die ik gegeven heb compatibel is met elkaar en of dit een goede setup is voor mijn stream ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:51
compatible is t. maar :

Ryzen 9 7900X3D veranderen in een 7800XD, tenzij je workloads heb waar je baat heb bij die 4 extra cores..

expo geheugen, goed!

cpu cooler kan goedkoper, maar t oog wil vaak ook wat met zon glazen zijpanel, dus snap hier de keuze
ssd kan ook veel goedkoper

psu kunnen andere wel een beter oordeel over geven. (of bekijk de recente bbg)

Overige budget naar dikkere GPU?