Vraag
Alle reacties
Ik gok erop dat je met de extra draad de bruine bedoeld, dat is de fase draad, die staat onder constante spanning. Tenzij je een lamp wilt die je niet uit kunt zetten hoef je daar niets mee te doen.
De zwarte is de schakeldraad, die komt van de schakelaar af. Tot de schakelaar loopt een bruine draad btw, na de schakelaar gebruik je een zwarte.
De zwarte is de schakeldraad, die komt van de schakelaar af. Tot de schakelaar loopt een bruine draad btw, na de schakelaar gebruik je een zwarte.
Zoals hierboven, bruine is voor bv een sensor lamp, zwarte als je wil kunnen schakelen.
Bedankt voor je reactie Joca, dus je wilt zeggen dat ik de lamp gewoon kan aanbrengen en de bruine draad gewoon weg werkt in de lamp en negeer. Tenzij ik een constant brandend lamp wil kan ik dan pas zou ik die bruine moeten gebruiken.
Jouw foto ziet er toch niet heel anders uit dan in NL?
Deze kreeg ik onlangs van een collega in Zwitserland:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3RzqQwCNkyKOyZCt98hCGCB1.jpg?f=user_large)
/Edit: Ah, na de titelfix is het geen buitenland maar buitenlamp.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3RzqQwCNkyKOyZCt98hCGCB1.jpg?f=user_large)
/Edit: Ah, na de titelfix is het geen buitenland maar buitenlamp.
[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 02-09-2024 10:01 ]
Lekker!
Ja klopt, je kan hem in de wago klem laten zitten, dan is het mooi en veilig afgewerkt.Martijn25 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:57:
Bedankt voor je reactie Joca, dus je wilt zeggen dat ik de lamp gewoon kan aanbrengen en de bruine draad gewoon weg werkt in de lamp en negeer. Tenzij ik een constant brandend lamp wil kan ik dan pas zou ik die bruine moeten gebruiken.
titelfix
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Napsju schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:10:
offtopic:
In Zwitserland hebben ze nog geen UTP-kabel ontdekt?
In Zwitserland hebben ze nog geen UTP-kabel ontdekt?
Pagina: 1