Ik doe een studie waar enorm veel vraag naar is (een technische master). Over een tijdje moet ik een thesisproject gaan vinden, en ik twijfel of ik dat bij de universiteit of bij een bedrijf wil doen. Het nadeel van een bedrijf lijkt me dat ik dagelijks reistijd zal hebben naar kantoor (mijn thesis duurt ook lang omdat het een technische master is, ±8 maanden) en dat ik vastzit aan de werktijden (9-5). Daarentegen kan ik bij de universiteit mijn planning volledig zelf indelen (dus als ik om 10 uur wakker wil worden en van 11 tot 7 eraan wil werken, is dat prima). Ik ben ook bang dat een thesis bij een bedrijf ten koste zal gaan van mijn sociale leven, aangezien ik reistijd zal hebben en misschien te moe ben om daarna 's avonds nog sociale activiteiten te ondernemen (zoals commissies of borrels). Of dat ik overdag niet meer even naar de kapper of andere afspraken kan, omdat ik op kantoor zit.
Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen met het schrijven van een thesis bij de universiteit of een bedrijf? Voor mij gaat het niet om een baan te vinden na de thesis, want dat zal sowieso lukken, ongeacht of ik de thesis bij een bedrijf schrijf of niet (excuseer me als dit onbescheiden overkomt).
Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen met het schrijven van een thesis bij de universiteit of een bedrijf? Voor mij gaat het niet om een baan te vinden na de thesis, want dat zal sowieso lukken, ongeacht of ik de thesis bij een bedrijf schrijf of niet (excuseer me als dit onbescheiden overkomt).