Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphj
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-09-2024
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort beginnen met mijn masterthesis bij een bedrijf, en hiervoor heb ik een flinke reistijd (ongeveer twee uur enkele reis met het ov, met twee à drie keer overstappen, auto is geen optie). Het betreft een langdurige thesis (ik doe een technische master). Nu vind ik de thesis erg interessant. Het is de bedoeling dat ik minstens twee keer per week op kantoor werk. Ik vraag me alleen af of de reistijd het echt waard is. Ik ben namelijk in mijn laatste studiejaar en wil nog genieten van het studentenleven en de relatief ruime vrije tijd. Het vooruitzicht van wekelijks ongeveer acht uur reizen (of meer als ik vaker naar kantoor moet) zie ik best wel tegenop. Daar staat tegenover dat de stage erg interessant is. Het alternatief is om mijn thesis bij de universiteit te doen, waarbij ik mijn uren volledig zelf kan inplannen. Ik ben ook niet echt een ochtendmens, dus zou ik bij de universiteit bijvoorbeeld van 10:00 tot 18:00 kunnen werken (zonder reistijd) in plaats van 09:00 tot 17:00 als ik bij het bedrijf werk. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de stage veel invloed zal hebben op mijn carrièreperspectief, aangezien ik al relevante werkervaring heb en een zeer gewilde master volg. Wat denken jullie en wat zouden jullie in mijn situatie doen? De thesis bij de universiteit zou waarschijnlijk minder interessant zijn (het bedrijf waar ik naartoe zou gaan, biedt bijvoorbeeld ook sterke in-house kennis). Aan de ene kant denk ik: wees geen luie donder en doe gewoon de interessante thesis bij het bedrijf. Aan de andere kant vraag ik me af of ik echt twee uur enkele reistijd zie zitten en op sommige dagen rond 06:00 uur moet opstaan en pas rond 19:30 uur thuis ben (op die dagen heb ik dan nauwelijks een sociaal leven). Het vervelende is ook dat het bedrijf al ongeveer (twee)duizend euro in me heeft geïnvesteerd (qua benodigdheden voor de start van de thesis), wat het extra vervelend zou maken als ik zou afzeggen. Ik studeer aan de TU Delft (en woon er in de buurt), qua reisroute moet je ergens vanaf daar tot aan het oosten in het land denken.

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:42
Gewoon doen. Bewandel eens een voor jou onbekend pad. Je kan alles wel theoretisch doodredeneren, maar dan heb je ook maar een heel saai leven.

En bedenk eens welke mensen je allemaal kan ontmoeten bij dat bedrijf, wie weet waar dat allemaal toe leidt.

Geen sociaal leven op werkdagen, tja, als dat echt je grootste probleem is....
Het leven is niet alleen maar feest. Iets presteren op het werk levert ook voldoening op, dat kan wel eens belangrijker zijn dan de dagelijkse borrel met je medestudenten.

Als je het achter de rug hebt, dan heb je eigen ervaring opgedaan en hopelijk nieuwe inzichten gekregen. Nieuwe inzichten brengen je waarschijnlijk verder in het leven dan de dagelijkse borrel.

En als het allemaal een grote fout blijkt te zijn geweest, ook dat is ervaring. En van je fouten leer je het meest, dus daarna maak je alleen maar nog betere keuzes.

Edit: Je passie volgen is belangrijk, jammer dat het wat verder weg is, maar misschien vindt je het zo leuk, dat die reistijd ineens geen issue meer voor je is. Ook dat inzicht, hoever wil je gaan voor je passie, is goed om te hebben. Kenmerk van inzichten is ook dat ze achteraf ontstaan, dus ik zeg mede daarom: doen!

[ Voor 26% gewijzigd door Skynett op 09-08-2024 03:47 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:48
Heb je geen familie of vrienden daar in de buurt waar je af en toe een nachtje kunt crashen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:10
ralphj schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 03:04:
Aan de ene kant denk ik: wees geen luie donder en doe gewoon de interessante thesis bij het bedrijf.
Dit was wel precies het eerste wat in me op kwam ;)

Misschien kun je nog afspreken dat van de 2 uur reistijd, je 1 uur als gewerkt kan opgeven. Wordt je dag op locatie toch weer iets korter van.

En de dag is niet voorbij om 19.30. Als je iets onderweg kan eten, heb je daarna nog heel de avond voor je. Zeker als de 2 dagen niet na elkaar zijn, kun je de volgende ochtend een beetje uitslapen.

Een leuke afstudeerplek laten lopen omdat je niet vroeg op wil staan. Zou wel echt jammer zijn.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, ik zou dan dus afwegen of de reistijd (al dan niet met storingen in het achterhoofd) opweegt tegen hoe graag je die stage wilt doen of hoe interessant je hetvindt. Als het bedrijf al investeringen heeft gedaan, lijkt eea ook reeds al bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:33

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Of afspreken dat die minstens twee keer per week op kantoor maximaal twee keer wordt, vanwege je reistijd. Dan zal de invloed op het sociale leven ook wat minder groot zijn.

Grijp die kans, zou ik zeggen. Er zullen nog wel meer momenten in je leven zijn waarop je vroeg uit de veren moet, wie weet krijg je een geweldige baan waarvoor je elke dag uren in het ov zit, misschien heb je hier de tijd van je leven. Als je het niet probeert, weet je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik moest 5 dagen in de week op en neer naar Rotterdam, dat was ook 2u enkele reis met 2 overstappen.

Het was het absoluut waard.

Ik zou het dus echt gewoon doen. Nu kan je het nog hebben, heb je er de tijd voor. Ja het kost je een half jaar aan sociaal leven maar dat gaat daarna echt wel weer door.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:32
Bedenk voor jezelf ook hoe je ermee om kunt gaan. Wij hadden een nieuwe collega die ook 2 uur moest reizen per OV enkele reis, buiten dat die elke dag laat binnen was en weer vroeg weg zat die er ook bij als een dood vogeltje wegens slaapgebrek en de lange dagen met al dat gereis.
Nu ging dit wel om fulltime op kantoor, maar ook aan het begin van de week was die al dood op. En ik kan hem ook geen ongelijk geven.

Zelf denk ik dat geen enkele baan of stage dit soort ellende waard is, en als het verder ook geen carriere perspectief bied zou voor mij de rekensom snel gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 17:11
Als het niks gaat veranderen aan je carrière en je wilt idd nu nog even van je vrijheid genieten zou in het lekker laten schieten.

Als je straks het werkende leven in gaat zal de sleur wat sneller er in komen. Dan is zo’n periode waar je nog even lekker je ding kan doen erg fijn!

Doe het alleen als de energie die je krijgt van het doen van die thesis de reistijd waard is. Want die reistijd is dermate veel dat het je dagelijkse leven gaat beperken. Vroeg opstaan, vroeg naar bed, sociale contacten minder. Minder tijd voor huishouden. Het moet het echt waard zijn. Daarentegen kan je ook lekker dichtbij je thesis doen en nog even een keer lekker je ding doen. Je geeft aan dat die thesis geen verschil voor je carrièrepad maakt. Tja dan vraag ik mij af of je dan straks misschien niet de motivatie vind als je na 8 weken weer ‘s morgens vroeg om 6 uur door weer en wind op pad bent.

[ Voor 40% gewijzigd door mannowlahn op 09-08-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort beginnen met mijn masterthesis bij een bedrijf, en hiervoor heb ik een flinke reistijd (ongeveer twee uur enkele reis met het ov, met twee à drie keer overstappen, auto is geen optie). Het betreft een langdurige thesis (ik doe een technische master). Nu vind ik de thesis erg interessant. Het is de bedoeling dat ik minstens twee keer per week op kantoor werk. Ik vraag me alleen af of de reistijd het echt waard is. Ik ben namelijk in mijn laatste studiejaar en wil nog genieten van het studentenleven en de relatief ruime vrije tijd. Het vooruitzicht van wekelijks ongeveer acht uur reizen (of meer als ik vaker naar kantoor moet) zie ik best wel tegenop. Daar staat tegenover dat de stage erg interessant is. Het alternatief is om mijn thesis bij de universiteit te doen, waarbij ik mijn uren volledig zelf kan inplannen. Ik ben ook niet echt een ochtendmens, dus zou ik bij de universiteit bijvoorbeeld van 10:00 tot 18:00 kunnen werken (zonder reistijd) in plaats van 09:00 tot 17:00 als ik bij het bedrijf werk. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de stage veel invloed zal hebben op mijn carrièreperspectief, aangezien ik al relevante werkervaring heb en een zeer gewilde master volg. Wat denken jullie en wat zouden jullie in mijn situatie doen? De thesis bij de universiteit zou waarschijnlijk minder interessant zijn (het bedrijf waar ik naartoe zou gaan, biedt bijvoorbeeld ook sterke in-house kennis). Aan de ene kant denk ik: wees geen luie donder en doe gewoon de interessante thesis bij het bedrijf. Aan de andere kant vraag ik me af of ik echt twee uur enkele reistijd zie zitten en op sommige dagen rond 06:00 uur moet opstaan en pas rond 19:30 uur thuis ben (op die dagen heb ik dan nauwelijks een sociaal leven). Het vervelende is ook dat het bedrijf al ongeveer (twee)duizend euro in me heeft geïnvesteerd (qua benodigdheden voor de start van de thesis), wat het extra vervelend zou maken als ik zou afzeggen. Ik studeer aan de TU Delft (en woon er in de buurt), qua reisroute moet je ergens vanaf daar tot aan het oosten in het land denken.
Zou je naderhand ook bij het bedrijf willen werken (of bereid zijn om eventueel ervoor te verhuizen) dan zou ik het zeker doen. Grote kans dat je ook een baan krijgt aangeboden als de master gewild is.

Twee dagen per week en dan 8 uur reistijd lijkt veel. Maar met een beetje slim inrichten kan de impact ook erg meevallen. Misschien kan je die uren als werktijd schrijven als je in de trein werkt, eindelijk die podcast serie luisteren wat je al wou. Of is het een optie om een overnachting op locatie te doen (en je reistijd met 50% te reduceren). Last option, koop een auto voor die periode.

In-house doen gaat wel ten koste van je profiel, je kan misschien gewild zijn maar als ik aan de andere kant van de tafel zit en ik moet kiezen tussen iemand die wel ervaring heeft buiten de universiteit vs iemand die dit ontweken heeft kies ik de eerste (scheelt je gewoon onboarding tijd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:32
Je kan ook de 2 werkdagen achter elkaar doen en daar blijven slapen in hotel/airbnb. Als je een vaste plek weet te regelen dan kunnen de kosten t nog best weleens waard zijn.
Of misschien heeft een collega nog een tuinhuis beschikbaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Ik heb het eens iets soortgelijks gedaan, als je eraan begint stop je niet snel, ik werd er dood ongelukkig van om eerlijk te zijn. Daarnaast zijn er bijna dagelijks vertragingen zodat om 19:30 thuis zijn zomaar 21:00 wordt, dan kun je bijna meteen naar bed om inderdaad weer 6 uur eruit te zijn. Ik ging mij wel afvragen waar ik mee bezig was.

Achteraf zeg ik; lekker niet doen.

Edit: zie nu dat het om 2 keer per week gaat, dat is nog te doen, mijn ervaring was 5 dagen. Als het bedrijf max 2 dagen toezegt zou ik het doen.

[ Voor 17% gewijzigd door talkatoo op 09-08-2024 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 20:29
Misschien moet je er als een soort stage tegenaan kijken. Even tijdelijk helemaal weg van je bekende plekje. Misschien kan je je kamer in Delft onderhuren, en gedurende je thesis iets lokaals te huren. Dan ben je ook niet afhankelijk van de trein.

Een bedrijf zelf heeft vaak ook wel een sociaal leven (zij het minder dan een uni natuurlijk), en anders kan je kijken of er iets te doen is op de uni/hogeschool die het dichtst bij ligt. Genoeg studenten(sport)verenigingen te vinden. Bijkomend voordeel is dat je alle dagen naar kantoor kan, en dus veel meer meekrijgt van wat er in het bedrijf zelf gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:33
Je hebt nog 40 jaar om te moeten gaan forenzen, blijf terwijl je studeert gewoon lekker in je studentstad voor je thesis.

Lijkt me ook vrij funest voor je sociale leven om te weten dat je elke dag om 6 uur op moet om de trein te gaan halen (en elke dag pas om 8 uur thuis bent).

[ Voor 39% gewijzigd door creator1988 op 09-08-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

talkatoo schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:05:
Ik heb het eens iets soortgelijks gedaan, als je eraan begint stop je niet snel, ik werd er dood ongelukkig van om eerlijk te zijn. Daarnaast zijn er bijna dagelijks vertragingen zodat om 19:30 thuis zijn zomaar 21:00 wordt, dan kun je bijna meteen naar bed om inderdaad weer 6 uur eruit te zijn. Ik ging mij wel afvragen waar ik mee bezig was.

Achteraf zeg ik; lekker niet doen.

Edit: zie nu dat het om 2 keer per week gaat, dat is nog te doen, mijn ervaring was 5 dagen. Als het bedrijf max 2 dagen toezegt zou ik het doen.
Ik weet dat een aantal grote bedrijven Nederland ook overnachtings mogelijkheden bieden - ff vragen kan geen kwaad?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
Geen ochtendmens: mogelijk kan je dat nog even rekken maar de kans is groot dat je in het werkende leven daar toch aan zal gaan moeten wennen.
8 uur reistijd: er zijn legio die elke dag uur enkele reis hebben, 5 dagen in de week -> 10 uur per week.
(neemt niet weg, als het niet nodig is, fijn!)

En, alles went :Y Ik heb afgelopen 2,5 jaar uur enkele reis gehad. Nu 25 minuten. Best lekker, maar heb ook regelmatig: hmmm net te kort om ff n podcast te luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:57
Ik zou t ook lekker doen, in het ergste geval kom je er achter dat de reistijd echt te veel voor je is, dan kun je daar bij het zoeken naar een baan fijn rekening mee houden. Als de thesis je dusdanig meer aanspreekt dat je dit overweegt is het eigenlijk een signaal dat je het moet gaan doen.

Ik ben ongeveer een jaartje geleden verder van huis gaan werken en ik moet zeggen dat ik de extra reistijd niet per se als onprettig ervaar, een lekker moment om af te schakelen (wel in de luxe en comfort van m'n eigen auto, OV werkt niet echt lekker door mijn woonplaats).

Wat betreft het studentenleven, ik snap dat je daar aan vast wil houden en dat de vrijheid erg lekker is, al kom je op enig moment wel in een periode in je leven dat je vrienden door de week ook verplichtingen hebben. meestal gaat dat vrij natuurlijk en in dit geval ben je mogelijk een van de eerste. Voor mij persoonlijk gaven de vrije momenten die ik daarna had alleen maar meer voldoening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
creator1988 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:48:
Je hebt nog 40 jaar om te moeten gaan forenzen, blijf terwijl je studeert gewoon lekker in je studentstad voor je thesis.

Lijkt me ook vrij funest voor je sociale leven om te weten dat je elke dag om 6 uur op moet om de trein te gaan halen (en elke dag pas om 8 uur thuis bent).
Overdrijven is ook een vak, hij geeft aan 2 dagen per week op kantoor te moeten zijn.. Dus dan heb je nog 5 dagen om in je nest te stinken... te socializen....

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:52

Dark Angel

Corvette LS Power

Kan je niet ergens goedkoop in een hotel of B&B dat je 2 dagen achter elkaar doet per week.
En is er ook geen mogelijkheid om in het OV alvast een beetje te werken of thuis? zodat je b.v. maar 6 uurtjes aanwezig hoeft te zijn op kantoor en dan heb je 2 uur reistijd onder werktijd. Zo doe ik dat vaak als ik voor een klant moet werken. Dan mag ik thuis voorbreiden en heb ik soms maar een 4 uur duren de werk dag als ik 2.5 uur in de auto zit naar de klant. (enkeltje)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23
Gewoon iets in de buurt zoeken.
Je gaat niet bij dat bedrijf werken na je stage lijkt me.
Hoop moeite voor weinig dus.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
Uit de vraagstelling klinkt enige lamlendigheid - studentenleven wtf. Wil je wat van je werkzame leven maken en daar wat moeite voor doen, of niet. Stap 1 is jezelf leren kennen daarin.

Ik vond een ruim uur reistijd al teveel en heb toendertijd voor een paar maanden weer een kamer gezocht (voordeel: stad van uni).

Overigens zou ik 2 uur reistijd alleen doen als zowel de opdracht als de werkgever aansprekend zijn, niet een van beide.

Intern afstuderen is een flinke discount op je CV. Dat doen typisch alleen aankomende PhD en degenen waarbij extern niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:06

SeatRider

Hips don't lie

anboni schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 04:33:
Heb je geen familie of vrienden daar in de buurt waar je af en toe een nachtje kunt crashen?
Ja of pak een AirBnB voor een paar tientjes. Is waarschijnlijk nog goedkoper dan de reiskosten. En dan kun je het nachtleven/studentenleven van een andere stad ervaren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:02
Heb je de reistijd al besproken met de (stage) werkgever? Misschien van jou probleem een beetje een 'ons' probleem maken.

Aangegeven dat je de stage erg leuk lijkt, maar ook wel erg op ziet tegen 2 dagen 4 uur reizen. Wie weet waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 13:09
Ik zou zeggen gewoon doen. Die 4 uur trein, kan je best effectief inzetten. Mbv een wekker kan je overstappen aan jezelf laten wagen zodat je niet verzonken in werk / lezen / verdieping blijft hangen. Het is 2 dagen per week dit is echt op te brengen. Met een beetje goede planning kan je misschien zelfs afspreken dat je dus 2x 12 (reis + werk) en 2x 8 (thuiswerk) bezig bent. En inderdaad proberen af te spreken dat het max 2 dagen is ivm reistijd. Afwijken van gebaande paden kan je heel veel brengen in de toekomst en zoek naar de kansen die dat je brengt. Als je beetje gesetteld bent daar … vind je misschien andere mogelijkheden om de dagen in te richten in overleg. Zie de kansen ipv de uitdagingen.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aan de ene kant denk ik: wees geen luie donder en doe gewoon de interessante thesis bij het bedrijf.
Je geeft je eigen antwoord al.

Er zijn nog veel meer factoren dan alleen de interessantheid van de stage, bijvoorbeeld mogelijkheid om een netwerk op te bouwen in je toekomstige vakgebied. In de trein kun je (vooral richting het oosten en in de vroege ochtend) prima werken en misschien kun je een dealtje maken met je stagebedrijf dat je die tijd ook kan inzetten als gewerkte uren.

[ Voor 19% gewijzigd door TMDC op 09-08-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik heb het eerste jaar van mijn studie 2,5 uur reistijd (enkel) gehad naar mijn opleiding, en bij mijn eerste baan de eerste 3 maanden 3 uur reistijd 5 dagen per week (enkel, met een overstap van 3 minuten over half het station wat dus sprintje trekken was of het wordt 3,5 uur). En eerlijk. Je overleeft het wel. Zolang je het gewoon zo plant dat je genoeg slaap krijgt is er echt niks aan de hand. Je moet natuurlijk niet de avond daarvoor gaan feesten of gamen tot diep in de nacht.

Het is in jouw geval 2 dagen per week. En je zit in een trein, je hoeft dus ook niet op verkeer te letten. Doe een oogje dicht (wel ff alarm zetten), pak je telefoon voor wat TV of iets als een Switch voor wat gamen en gebruik je andere 3 dagen + weekend om je studentenleven te leiden. Daar heb je dan nog 5 dagen voor, lijkt mij een mooie overstap naar het volwassen leven ;) .

En wat men zegt, je kan er netwerk aan over houden en mogelijk zelfs een baan. Daarnaast geeft het ook mooi wat aan qua werkethiek voor een volgende werkgever en écht interessante stages en thesissen staan op je CV echt wel mooi. Om nog niet te spreken van de kennis die je daar kan opdoen wat toch echt anders is dan wat je op een uni leert, want in het rl bedrijfsleven gaat het toch altijd net ff anders dan in het boekje. Dat het voor je toekomst toch niks uitmaakt want je papiertje is gewild, zou ik zo net nog niet zeggen.

Weet je. Ik heb juist meer vrije tijd nu ik ben afgestudeerd. Geen projecten of andere studie dingen die ik na schooltijd/buiten lestijd hoef te doen. Niet 's avonds studeren voor dat lastige examen dat eraan komt (en voor certificaten mag ik studeren onder betaalde werktijd, en betaald de baas de kosten). Geen bijbaantje die mijn vrije tijd opslokt (dat alleen kostte me al meer dan die 8 uurtjes reizen van jou nu. Gewoon lekker om 17:00 laptop dicht en naar huis en genieten van mijn avond. Echt, na je studie bent je niet al je vrije tijd kwijt hoor. Dat je nu gebruik moet maken van je relatief ruime vrije tijd valt echt enorm mee.

Vraag me wel af waarom een bedrijf 2000 euro in je investeert als het niet zeker is dat je komt. Nou is dat voor een beetje bedrijf niet zo veel, maar als jij hebt aangegeven dat je gaat komen zou ik sowieso een morele verplichting voelen om het dan ook te doen. Het zet jou ook niet bepaald netjes neer als je dan opeens afzegt. Zeker als reistijd (die je al kon weten) je enige twijfelfactor is.

[ Voor 12% gewijzigd door Cambionn op 09-08-2024 10:13 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Ja of pak een AirBnB voor een paar tientjes. Is waarschijnlijk nog goedkoper dan de reiskosten. En dan kun je het nachtleven/studentenleven van een andere stad ervaren.
Ik denk dat TS studentenOV heeft en dus geen cent betaald voor deze reizen ;) .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:37

Managelorian

“This is the workflow.”

Al dat werk is leuk en aardig, maar er gaat een hoop vrije tijd in zitten. Such is life.

Als je na je afstuderen bij mij zou solliciteren en je zou aangeven dat je niet bij dit bedrijf bent gaan afstuderen omdat je gedurende een maand of vijf 2 dagen per week wat reistijd zou hebben dan kwamen er flink wat minpuntjes achter je naam te staan. Ik zou dan ernstig twijfelen aan je toewijding om iets van jezelf te maken.

Begrijp me niet verkeerd: er kunnen hele goede redenen zijn om weinig reistijd te willen hebben (gezinsverantwoordelijkheden, ziekte, wat dan ook). Maar weigeren om 2 van de 7 avonden per week op te geven omdat je perse 7 van de 7 avonden plezier wilt maken terwijl je kip noch kraai hebt: nee, dat valt wat mij betreft onder sneeuwvlokjesgedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 13:16
2 keer per week en WIFI in de trein. Ik zie het probleem niet ..

Je kunt eventueel nog overleggen of ze je de meerkosten willen vergoeden voor 1e klas reizen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
* begeleider van master studenten bij hun master thesis meldt zich... Ik werk zowel op de TU (gedetacheerd deeltijd) en bij een bedrijf en in beide omgevingen heb ik studenten begeleid (en doe dat nog steeds). Ik adviseer je heel nadrukkelijk om de kans bij het bedrijf te grijpen. In de basis heb je binnen een bedrijf veel hands-on en pragmatische kennis en zijn er veel meer mensen beschikbaar om je te (dagelijks!) helpen. Op de uni ben je vaak afhankelijk van 1 of 2 begeleiders die je minder vaak ziet dan wanneer je bij een bedrijf zit.

Mijn studenten die ik binnen het bedrijf begeleid geef ik altijd mee: "afstuderen is jouw feestje" ik geef hen veel vrijheid, laat ze hun proces zelf inrichten zoals dat voor hen het beste werkt. Als dat 1 dag in de week bij het bedrijf is en de rest thuis of in de TU bieb... prima, als dat 5 dagen op kantoor is vanwege de regelmaat, ook prima. Wil je liever op een kantoor ergens anders werken (we hebben kantoren door heel het land verspreid), ook prima. Ik geef ze veel vrijheid...

Ik zou over het reizen niet zoveel in zitten, in beginsel is je afstudeertraject 6 maanden? hebben we het over 22 weken? 22x 8 uur over 6 maanden... kom op... in je carriere straks zul je soms meer offers moeten brengen. Ik denk trouwens dat je de reis zelf ook wel ter sprake kunt brengen en die 2 uur reistijd effectief kunt inzetten (lees werken aan je thesis, leeswerk doen, etc), wellicht kun je iets later beginnen en iets langer doorgaan etc.

Over je studentenleven.... tja... het is na een jaar of 4 misschien wel tijd om je erbij neer te leggen dat dat na je afstuderen eindig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
2 dagen kantoor achter elkaar doen met overnachting in een b&b of hotel vlakbij. Bedrijf laten betalen, zou namelijk niet veel moeten verschillen op een extra retour trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Ik kan alleen maar zeggen doen. Ik ben 26, en had een aantal jaar geleden precies hetzelfde dilemma.

Ik heb een stage gedaan in het zuiden van het land wat 2.5 uur enkele reistijd was. Toen ben ik een half jaar op kamers gegaan in de stad.

Dit heeft me wat gekost aan studielening. Maar wat het heeft opgeleverd is gigantisch. Het heeft zich dubbel en dwars (qua kennis en salaris) terugbetaald.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:31
Echt een eerste wereldprobleem lijkt mij.

Doe NU wat het interessantst is, je gaat er niet slechter van worden. Socializen, kun je naast de dagen die je niet reist ,je hele leven nog.

Vroeg opstaan en laat thuis went, vooral als het om een interessante klus gaat. Enneh, nieuwe job, nieuwe omgeving, nieuwe kansen op nieuwe ervaringen.

Wat zou je doen als er een nog interessantere optie uit het buitenland langs zou komen? En wat ga je na je thesis doen als je de jobmarkt op gaat? Je vrienden/vriendinnen gaan ook verder met hun leven op waarschijnlijk andere lokaties. Niets zal bij het oude blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 22:58
2 uur enkele reis is op lange termijn niet goed voor je als je dat full-time doet. Maar 2x per week? Ik zou zeggen doen, zeker aangezien je het inhoudelijk wel zeer interessant lijkt. Lijkt mij een relatief kleine opoffering voor wat je er potentieel voor terug krijgt. Als je na je thesis kan (en wilt) blijven plakken dan kan je altijd nog overwegen om dichterbij te gaan wonen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ionicawa op 09-08-2024 13:22 . Reden: zinsopbouw ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Ik zou het niet doen.

In het verleden iets soortgelijks wel gedaan, uren gereisd en daar een hele leuke vriendin (nu mijn vrouw) aan overgehouden. Dus mijn leven daar naartoe verplaatst en naast nuttig werk er ook een heel leuk leven na mijn studie door gekregen. Dat had ik vooraf niet kunnen inschatten en niet durven dromen. Maar door het wel te doen, zet je veel deuren voor jezelf open. Soms komt er een kans langs die je maar eens in je leven krijgt. Nu je een Thesis moet doen, kom je daarmee overal nog makkelijk binnen en kan je een stevige basis voor een heel leuk leven leggen. Nu kom je ook daar nog makkelijk binnen. Dat kan straks totaal anders zijn na je studie.

Nogmaals: niet doen dus. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ucsdcom op 09-08-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Lekker doen, reizen met het OV is heel wat anders dan met de auto..

In het OV kan je gewoon dingen voor jezelf doen, lekker "social" media afstruinen, anders zat je het op je eigen bank te doen.
Studieboek doorlezen ter voorbereiding, serie kijken, powernap doen..

Maargoed, als je het echt niet wilt, die € 2.000,- die al geïnvesteerd is, kunnen ze ook gebruiken voor een andere student lijkt mij.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

ucsdcom schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:41:
Ik zou het niet doen.

In het verleden iets soortgelijks wel gedaan, uren gereisd en daar een hele leuke vriendin (nu mijn vrouw) aan overgehouden.

Nogmaals: niet doen dus. ;)
Check.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Rukapul schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:48:
Uit de vraagstelling klinkt enige lamlendigheid - studentenleven wtf. Wil je wat van je werkzame leven maken en daar wat moeite voor doen, of niet. Stap 1 is jezelf leren kennen daarin.

Ik vond een ruim uur reistijd al teveel en heb toendertijd voor een paar maanden weer een kamer gezocht (voordeel: stad van uni).

Overigens zou ik 2 uur reistijd alleen doen als zowel de opdracht als de werkgever aansprekend zijn, niet een van beide.

Intern afstuderen is een flinke discount op je CV. Dat doen typisch alleen aankomende PhD en degenen waarbij extern niet lukt.
Dat laatste is (in ieder geval bij de TU Delft) totaal niet waar. Echt goed onderzoek doen voor je masterthesis bij een bedrijf is een stuk minder makkelijk dan bij de TU zelf. Bij mijn master deed zo'n beetje 90% van de studenten zijn thesis intern, alles wat er extern werd gedaan was voornamelijk rommel, met lage cijfers en geen mogelijkheid tot Cum Laude als gevolg. Zolang je een keer ergens een internship hebt gedaan tijdens je studie boeit dit helemaal niemand. Sowieso is het amper van invloed allemaal om dat het kwalitatief weinig voorstelt, tenzij je toevallig bij die partij blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Zinloos1 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Dat laatste is (in ieder geval bij de TU Delft) totaal niet waar. Echt goed onderzoek doen voor je masterthesis bij een bedrijf is een stuk minder makkelijk dan bij de TU zelf. Bij mijn master deed zo'n beetje 90% van de studenten zijn thesis intern, alles wat er extern werd gedaan was voornamelijk rommel, met lage cijfers en geen mogelijkheid tot Cum Laude als gevolg. Zolang je een keer ergens een internship hebt gedaan tijdens je studie boeit dit helemaal niemand. Sowieso is het amper van invloed allemaal om dat het kwalitatief weinig voorstelt, tenzij je toevallig bij die partij blijft hangen.
Uit ervaring: dat geldt zeker niet voor de hele TU Delft, zal mogelijk per faculteit/vakgroep verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Hotel of Airbnb kan... Echt back to basic: camping. €15 per nacht bij de boer. (s Winters gaat er veel dicht maar als je op het bedrijf of fitness kan douchen dan kan je misschien wel wat regelen in een caravan of zo'n "hooiberg")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36

PB-powell

Mr. Laziness

Tsja op het moment dat je full time aan het werk bent zijn de borrels en feestjes in de avond ook al snel verleden tijd. Grote kans dat je mede studenten ook full time aan het werk zijn voor hun afstuderen en dan heeft echt niet iedereen nog zin om nog uitgebreid te gaan stappen of borrelen.
Ik zou het doen, 2x per week voor een half jaar is prima te overzien. Gewoon die tijd gebruiken je werk of ontspanning

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 23:06
Leuke vraag @ralphj . Ik zou zeggen jaag je interesse na en gebruik je reistijd zo praktisch mogelijk. Afstuderen is denken en doen, genoeg tijd om je rapportage alvast op te zetten.

De makkelijke route via de uni remt je persoonlijke ontwikkeling alleen maar af, zoek de grenzen op de ram er dwars doorheen 👍

Quote van mn favoriete serie: Nothing in this world thats worth having comes easy

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Wanneer het bedrijf al een behoorlijke som geld in jou heeft geïnvesteerd dan zou ik er helemaal niet over nadenken maar gewoon gáán.
Je kunt je laptop meenemen in het OV, alles uitwerken, hoef je thuis minder te doen.
Die keren dat het OV echt storing heeft vallen ook nog wel mee.
En geen ochtendmens, tsja, da's gewoon even wennen. Niet te laat naar bed, zodat je je uren slaap krijgt en lekker vroeg (buiten de spits) de trein in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 07:05
Aangezien je thesis een langdurig project gaat zijn, zou ik gaan voor degene die het meest interessant is in jouw ogen, vastzitten in een thesisproject dat het toch net niet is gaat je veel zwaarder opbreken dan de reistijd. En je kan wel een gewilde master doen, maar zeker aan het begin van je carrière zal je best wat vragen krijgen over werkervaring en thesis, en als je verhaal dan gaat zijn dat je een minder interessante optie hebt gekozen omdat je graag 5 dagen in de week van het studentenleven wilde genieten, dan is dat toch echt een paar zware minpunten bij jouw naam.

Wel is de reistijd pittig, zeker het 2x overstappen maakt het niet echt een lekkere reis, dus als je die 2x in de week er moet zijn, kan het misschien lonen om die dagen achter elkaar te plannen en dan te kijken of je daar in de buurt (of elders op de route) kan overnachten, dat scheelt wel in de reistijd. En zelfs als er niets in de buurt te vinden is om te overnachten, voor het ritme is het ook lekkerder als die dagen achter elkaar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dadelijk klaar bent met je master en je zoekt een baan, denk je dat dat bedrijven in de rij staan voor iemand die wel op komt dagen wanneer ie er zin in heeft? ;)

Dus zou het lekker doen, kun je vast wennen aan het werkende leven

Die reistijd kun je prima benutten, hoef je thuis minder te doen.

En last: als je qua werk doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken. Dan is er de intrinsieke drive en dan geniet je van iedere minuut :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En aanvullend: je zegt auto is geen optie. Geen optie in jouw hoofd dan neem ik aan. Er zal ongetwijfeld een weg naartoe lopen waar je met een auto kunt komen.
En mocht je geen auto hebben of willen kopen, zijn er ook andere mogelijkheden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 20:05
Zo'n 25 jaar geleden vanuit A'dam-C naar Dirksen in Arnhem: Met het OV twee uur van deur tot deur. Dan acht uur met mijn neus in mappen die eigenlijk waren opgezet als thuisstudie (dus waarom moest ik dan perse reizen?). En dan weer twee uur terug treinen. Vijf dagen per week. In het weekend vooral bijslapen.
Blij met een vriendin die de boodschappen deed (we zijn nog steeds samen *O* ).
Inhoudelijk viel die cursus (arbeidsbureau had er ook een hand in) zwaar tegen: ik hoopte op MCSE-niveau en kreeg achterhaalde EXIN-modules. Versleten computers, de beeldschermen waren echt op. Stage bleek ook ruk. -O-
Ik heb dat demotiverende slopende jaar niettemin volgehouden, op mijn 34e.

TS is vast een stuk jonger, het zijn maar twee dagen in de week en inhoudelijk belooft het rete-interessant te worden. Ik ben echt geen bikkel, maar TS is toch ook geen watje?
Het zijn maar twee dagen in de week, stap over die koudwatervrees heen!

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

The Eagle schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:05:
En aanvullend: je zegt auto is geen optie. Geen optie in jouw hoofd dan neem ik aan. Er zal ongetwijfeld een weg naartoe lopen waar je met een auto kunt komen.
En mocht je geen auto hebben of willen kopen, zijn er ook andere mogelijkheden :)
TS heeft geen rijbewijs?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Is er ècht niet iets dichter bij Delft te vinden? Vanaf Delft zit je zo in Den Haag, Leiden, Rotterdam, Amsterdam etc. Kan me niet voorstellen dat daar geen interessante mogelijkheden zijn.
Een belangrijk deel van je werk zal ook zijn netwerken/borrelen en dan is het onhandig dat je altijd om ~20u de trein moet hebben. Als je 2 dagen per week van 9 tot 17u achter je bureau zit en verder weinig overneemt dan kent niemand jou of je onderzoek.
Bovendien bouw je een netwerk op ver buiten je eigen regio, lijkt me ook niet heel handig.

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 10-08-2024 00:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 13:31
Ik zou het niet doen. Als je de thesis op de Uni maakt heb je ook een stabiele basis voor je thesis. Er zijn meerdere studenten die dat doen en dat spart net ff wat makkelijk als je bij elkaar zit.

Waarom zou je nu die reistijd op je nemen? Waar jij je thesis uiteindelijk gedaan hebt zal voor je carrière verder een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
ColeJ schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 03:50:
Ik zou het niet doen. Als je de thesis op de Uni maakt heb je ook een stabiele basis voor je thesis. Er zijn meerdere studenten die dat doen en dat spart net ff wat makkelijk als je bij elkaar zit.

Waarom zou je nu die reistijd op je nemen? Waar jij je thesis uiteindelijk gedaan hebt zal voor je carrière verder een worst wezen.
Sorry, maar daar heb je de overige 1 tot 5 dagen voor. TS hoeft maar 2 dagen naar het bedrijf te komen, daarnaast heeft TS de ruimte om naar de universiteit te gaan en daar te werken aan zijn thesis.

TS heeft hier dus juist de kans om beste van beide werelden te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Sport_Life schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:15:
Is er ècht niet iets dichter bij Delft te vinden? Vanaf Delft zit je zo in Den Haag, Leiden, Rotterdam, Amsterdam etc. Kan me niet voorstellen dat daar geen interessante mogelijkheden zijn.
Een belangrijk deel van je werk zal ook zijn netwerken/borrelen en dan is het onhandig dat je altijd om ~20u de trein moet hebben. Als je 2 dagen per week van 9 tot 17u achter je bureau zit en verder weinig overneemt dan kent niemand jou of je onderzoek.
Bovendien bouw je een netwerk op ver buiten je eigen regio, lijkt me ook niet heel handig.
"Interessant" is maar betrekkelijk. TS geeft niet aan waar ie heen gaat maar er zitten in "het oosten" (vanuit Delft gezien) een paar technisch zeer vooraanstaande bedrijven waarvan ik mij voor kan stellen dat een TUD student uit een bepaalde technische richting daar graag heen zou willen omdat ze wereldwijd toonaangevend zijn.

Alleen daarom al zou een tijdje wat langer reizen niet als obstakel maar als investering gezien kunnen worden. Ook vanwege het nieuwe (technische) netwerk voor de toekomst. Sterker, ik zou juist daarin investeren ipv elke dag maar zsm weer richting "het westen" te gaan. Of TS moet nu al weten dat ie in de toekomst in/om Delft blijft hangen.

<aanvulling> Ik vermoed dat TS aan het weekend vieren is, geen reactie meer gezien sinds de topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 10-08-2024 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 07:05
Sport_Life schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:15:
De meeste plekken waar ik gewerkt heb, als er een borrel of andere sociale activiteit is, liep die om 19u echt wel ten einde, want die mensen hadden ook gewoon hun eigen leven buiten het werk, en zulke activiteiten zijn ook niet iedere week, dus het is ook niet zo dat het echt een belemmering zal zijn voor het "netwerken". De enige plek waar de borrels effectief pas om 19u begonnen was bij een detacheringsclub omdat het bedrijf maximaal declarabele uren wilde, niet omdat het personeel het wilde.

Daarnaast, toen ik studeerde en mijn eerste baan zocht was er ook wel een bepaalde verdeling van bedrijven over Randstad en rest van het land, in de Randstad waren het meer kantoorbanen, de locaties waar het meer praktisch werd lagen toch echt in de rest van het land/buiten de stadscentra, dus zo gek is het niet dat TS ergens heen gaat buiten de eigen regio. En ook daar, voor het netwerken maakt het niet echt uit, in plaats van een extra netwerk in de huidige regio bij 1 bedrijf, krijgt hij nu een netwerk bij een bedrijf buiten de regio, wat juist weer interessant kan zijn om daar te kunnen werken, is wat huizenprijzen betreft iets gunstiger.

Als laatste, ik denk dat TS al redelijk richting de begindatum van zijn thesis aan het gaan is, dus nu nog iets compleet anders zoeken zal waarschijnlijk studievertraging betekenen of ergens iets af moeten raffelen, wat ook niet heel positief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
DjoeC schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:00:

<aanvulling> Ik vermoed dat TS aan het weekend vieren is, geen reactie meer gezien sinds de topicstart.
Het is diens eerste en enige activiteit op Tweakers.
Ik hoop niet dat we hier nu tijd investeren en zitten mee te denken met zo iemand die alleen maar topics start en die nooit terug rapporteert.

[ Voor 4% gewijzigd door trabant op 10-08-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 23:06
trabant schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:47:
[...]
Het is diens eerste en enige activiteit op Tweakers.
Ik hoop niet dat we hier nu tijd investeren en zitten mee te denken met zo iemand die alleen maar topics start en die nooit terug rapporteert.
Of een leuk sociologisch experiment. Open een topic en onderzoek hoe lang Tweakers blijven reageren. Zou zomaar vele pagina's aan reacties kunnen zijn. Je hebt hier vaak aan een kwartje genoeg :P

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
BakkerM schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Of een leuk sociologisch experiment. Open een topic en onderzoek hoe lang Tweakers blijven reageren. Zou zomaar vele pagina's aan reacties kunnen zijn. Je hebt hier vaak aan een kwartje genoeg :P
Op zich is dat natuurlijk niet erg want er kan altijd iemand zijn die iets aan de gemaakte opmerkingen heeft. Of TS was zich bewust van de reacties op een keuze tussen flierefluitend en studentikoos verder door het leven huppelen, of serieus aan de periode "daarna" gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 13:31
Sir_Lion schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 07:57:
[...]

Sorry, maar daar heb je de overige 1 tot 5 dagen voor. TS hoeft maar 2 dagen naar het bedrijf te komen, daarnaast heeft TS de ruimte om naar de universiteit te gaan en daar te werken aan zijn thesis.

TS heeft hier dus juist de kans om beste van beide werelden te pakken.
Minstens 2 dagen. Met een beetje pech straks 4 dagen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019

MLLL

Palm Treo 650

Heb een jaar lang 2 uur heen gereisd en 2,5 uur terug voor school
Heiloo Driebergen.
Ik leef nog steeds _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Om maar even anders te reageren dan "doe het wel/niet", laten we eens nadenken over de reistijd.
  • Een auto is geen optie gaf je aan, waarom is dat?
  • Als het budget is dan zou je kunnen kijken of er een auto van de zaak is, in ruil voor minder vergoeding
  • Is het wel een optie om een scooter(of e-bike) te scoren en een deel van de route te brommen? Komt regelmatig voor dat de tussendoor routes sneller zijn, dan stap je op een later punt in de route pas in.
  • Als het bijv. 15min lopen is, kun je dan een bierfiets o.i.d. scoren? Kan tussen jou<->OV maar ook OV<->stage
  • Kun je bij een bekende slapen als het twee opvolgende dagen zijn?
  • Kun je tijdens het OV werk verrichten? Mogelijk kun je (voorbereidend) werk doen in bijv. de trein en dan overleggen met werk dat dat als werken telt
  • Andersom: Is een deel van je sociale behoefte uit te oefen in de trein? Groepsapps, mail of Discord oid zou daar kunnen. Of voorbereidingen voor een sociale activiteit die je normaal pas thuis zou doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Martijn.C.V op 12-08-2024 15:47 ]

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
trabant schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:47:
Dik een week verder. Ik vrees dat ik gelijk heb.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 20-08-2024 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
trabant schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:09:
[...]

Dik een week verder. Ik vrees dat ik gelijk heb.
Ik vrees het ook, andersom, er zijn altijd mensen die een vergelijkbaar probleem hebben en dan misschien op dit topic stuiten. De adviezen zijn niet alleen voor deze TS waardevol... Maar beetje ondankbaar voelt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
htca schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:19:
... er zijn altijd mensen die een vergelijkbaar probleem hebben en dan misschien op dit topic stuiten. De adviezen zijn niet alleen voor deze TS waardevol...
Zo bezien kan ik ter verdediging van de fietsenmaker op een veel voorkomende garagepraktijk wijzen. Vrijwel alle min of meer complexe apparaten hebben tegenwoordig een reparatiehandleiding. Maar die moet je weten te vinden, je moet er toegang toe hebben en je moet hem ook raadplegen. In garages wringt daar nogal eens de schoen. Menige werkplaatschef ziet zijn mensen liever werken (lees sleutelen) dan "improductief" aan een computer hangen, Ook al biedt dat net dat beetje gerichte scholing om de tijd veel efficienter te vullen. En dan sloopt zelfs een gediplomeerd monteur wel eens een onbekend onderdeel, maar ach: dat bereken je gewoon door aan de klant. "Dat onderdeel was ook kapot."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
*knip* dit is nodig. Iedereen bepaalt of, hoe en wanneer hij/zij reageert, hoe vervelend dat soms is…

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 23-08-2024 12:58 ]

Pagina: 1