Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 14:03
Ik ben last minute nog een laatste probleem aan het oplossen voor mijn IB, misschien zit hier iemand die mij kan helpen:

- Eenmanszaak bij de belastingdienst en ik heb een winst gemaakt.
- 1 factuur heb ik wel verstuurd in december 2023, ook ingeboekt voor btw maar pas betaald gekregen begin 2024.

Nu heb ik het bedrag:
- 8000 euro bijgeteld bij: Opbrengsten uit leveringen en diensten
- Daartegenover staan kosten dus dat is de winst en komt een bepaald bedrag uit.

Nu moet ik de balans passend krijgen alleen die klopt niet.

Ik heb een winst gemaakt maar mijn ondernemingsvermogen is minder geworden, namelijk ongeveer ook de 8000 euro die ik heb gefactureerd (zit geen winst op).

Nu geeft de belastingdienst aan, je maakt winst maar je ondernemingsvermogen is minder geworden.

Wie weet hoe je dit weer in balans krijgt met het specifieke kopje. Ik zie bijvoorbeeld privé stortingen langs komen (heb ik niet gedaan) maar ik heb het wel voorgefinancierd natuurlijk vanuit het eigen vermogen.

Ik heb al bij Vorderingen op handelsdebiteuren het bedrag ingevuld maar dat lijkt nog niet de oplossing.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door wm1234 op 31-08-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 14:03
Deze kan dicht, ik heb het probleem al boven water en ben klaar:

- Ik had een vordering maar dan moet je ook je eigen vermogen opplussen aan de andere kant, anders klopt het niet.

Deze kan dicht en misschien handig voor iemand die het ooit ook nog eens heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:21

Herman

FP ProMod
Ook de balanspost BTW wijzigt door het invoeren van een debiteur per 31-12-2023.

Het 'met de hand' opmaken van de balans is erg lastig en ook foutgevoelig. Veel makkelijker is het verwerken van de administratie in een boekhoudpakket. Dan doe je aan dubbel boekhouden waardoor de balans er zo uitrolt :) Dat scheelt vragen als deze ;)
Er zijn zelfs boekhoudpakketten waarmee je je jaarstukken rechtstreeks in de IB-module van de Belastingdienst kunt importeren.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:42
Herman schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:20:
Er zijn zelfs boekhoudpakketten waarmee je je jaarstukken rechtstreeks in de IB-module van de Belastingdienst kunt importeren.
Kun jij aangeven welke pakketten dit kunnen, Herman. Ik heb eboekhouden.nl en die kan dat niet naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:21

Herman

FP ProMod
Hoi!!! schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:40:
[...]

Kun jij aangeven welke pakketten dit kunnen, Herman. Ik heb eboekhouden.nl en die kan dat niet naar mijn mening..
Het project wordt door de Belastingdienst ondersteund in samenwerking met diverse softwareleveranciers. Het project heet:
- Module Automatische Winstaangifte

Ik kwam het tegen bij het boekhoudprogramma Snelstart:
- https://www.snelstart.nl/...che-winstaangifte-ib-2022

Verder heb ik er overigens zelf geen ervaring mee. Ik maak nooit gebruik van de aangiftemodules van de Belastingdienst maar van externe aangiftesoftware :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi!!!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:42
Herman schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:35:
[...]

Het project wordt door de Belastingdienst ondersteund in samenwerking met diverse softwareleveranciers. Het project heet:
- Module Automatische Winstaangifte

Ik kwam het tegen bij het boekhoudprogramma Snelstart:
- https://www.snelstart.nl/...che-winstaangifte-ib-2022

Verder heb ik er overigens zelf geen ervaring mee. Ik maak nooit gebruik van de aangiftemodules van de Belastingdienst maar van externe aangiftesoftware :)
Dankjewel, ik ga me er eens in verdiepen. Doe over 2023 voor het eerst zelf de aangifte IB maar valt mij toch tegen.
Edit: de module werkt zo te zien alleen voor eenmanszaken, ik heb een VOF ( die ik overigens volgend jaar wil omzetten naar eenmanszaak)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoi!!! op 02-09-2024 14:11 ]

Pagina: 1